Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Konkrétní a praktické tipy pro řízení malé i velké firmy.
TOP podnikatelé, manažeři a další specialisté na byznys.
Témata, o kterých se jinde nemluví. Důležité pro každého podnikatele.
Zjistit více

Inzerce

Jak se vyhnout penalizaci od Google?

Optimalizace pro vyhledávače je jednou ze základních věcí, které byste měli udělat pro svoje webové stránky. SEO je totiž základní věc, která vám dokáže přinést na vaše stránky množství návštěvníků. Optimalizace však není tak jednoduchá, a proto je třeba ji dělat důkladně, abyste se vyhnuli penalizaci.

V České republice známe dva největší vyhledávače, tedy Seznam a Google. Vůči webům je mnohem přísnější Google, možná se vám už i stalo, že vaše stránky se najednou propadly ve vyhledávání o několik stránek níže. Proto je třeba vědět, jak se vyhnout penalizaci od Google. V tomto článku se to dozvíte. Alespoň základ.

On-page optimalizace

Vaše stránka může být penalizována i za několik věcí, které provedete na své stránce. Pokud je budete dělat, připravte se na to, že Google si vás dříve či později najde. Nekalých praktik, které Google penalizuje, je mnoho. Jedná se hlavně o relevantní výsledky vyhledávání.

Neměli byste:

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

  • používat skryté texty nebo linky,
  • používat obsah, který nesouvisí s hlavním obsahem stránky, například klíčová slova zcela odlišného tématu, než má stránka,
  • stránku preoptimalizovat. Tato informace kolovala v posledních měsících, kde se tvrdilo, že Google bude penalizovat stránky, které jsou příliš preoptimalizované,
  • vytvářet duplicitní obsah – pokud budete kopírovat jiné stránky, penalizována by měla být ta vaše. Google má algoritmy i na určení, která stránka je hlavní, a proto pokud budete kopírovat obsah z jiné stránky, budete potrestán. Totéž platí i pro duplicitní domény se stejným obsahem,
  • spamovat, používat Doorwy stránky, odkazové farmy nebo přesměrování.

Budování zpětných odkazů

Co nemá Google skutečně rád, je nakupování zpětných odkazů. Když Google zjistí, že zpětné odkazy získáváte kupováním a ne přirozeným způsobem, bez milosti vás penalizuje. Samozřejmě, existují i způsoby, jak se dají koupit odkazy, aniž by Google věděl, že jsou koupené. Lze to tak, že je vložíte ručně do textu nebo někde jinde na stránku. Ne však pomocí automatického skriptu!

K linkbuildingu už jen dodat to, že Google chce, aby odkazy vznikaly přirozeně, čímž by měly být ve vyhledávání poskytnuty relevantnější výsledky. Pokud budete získávat zpětné odkazy vlastními silami, dělejte to opatrně, protože nepřirozený nárůst odkazů může vyvolat podezření.

Na závěr

Ve skutečnosti nikdo z nás přesně neví, jaký je algoritmus pro vyhledávání a trestání od Google. Ví to jen samotný Google. Díky těmto informacím vám jen můžeme přiblížit nekalé praktiky, které Google nemá rád. Jejich algoritmus se neustále zdokonaluje, a když se některé nekalé praktiky dají v současnosti obejít, v budoucnu to může být jinak.

Abyste se penalizaci vyhnuli už na začátku, optimalizujte svou stránku pro vyhledávač Google podle informací, které mají na stránkách. Pokud dodržíte jejich pokyny, nemusíte se bát, že se vaše stránka prudce propadne.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Vladimír Macko

Student oboru Finance, bankovnictví a investování na Ekonomické fakultě Technické univerzity v Košicích. Mladý podnikatel, který rozjíždí svou činnost.

Nenechte si ujít

Premium
petr-krivanek-web

Jak si nastavit firmu, abychom se z ní nepodělali? | Petr Křivánek (Happy Sport)

petr-macek-web

Práce na dálku. Budoucnost, nebo jen dočasný trend? | Petr Macek (Caflou.cz)

jiri-jemelka-web

Firma neroste. Co s tím? | Jiří Jemelka (JPF)

Právě vyšlo

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

adam-neuberger-web

Začátek recese kryptoměn? | Adam Neuberger (Probinex)

jiri-peslar-web

Podnikatel na cestách. Proč myslet na pojištění? | Jiří Peslar

Nejoblíbenější

Premium
dalibor-dedek-web

Dalibor Dědek: Jak vybudoval Jablotron?

Premium
karol-gulas-web

Marketing Astratexu | Karol Guláš

Premium
vojtech-boril-web

SaaS byznys: Jak s ním růst? | Vojtěch Bořil (Kentico)

Komentáře

idp

Před 10 roky

Ahoj, tento web sleduji už pěknou dobu. Články jsou zajímavé ale možná bych řekl, že na web o podnikání jsou až moc „IT“. Zrovna u tohoto článku jsem koukl na autora a vidím, že studuje bankovnictví, investování a finance. Možná by bylo zajímavé napsat i něco třeba o financích u živnostníka, o zajímavých bankovních produktech a tak. I když je teď in online byznys neznamená to že je pouze o IT a o finanční stránce toho tady moc není. A to nemluvím o dalších odvětvích podnikání co mohou být taky zajímavé.

Odpovědět »

Jiří Rostecký

Před 10 roky

Náš magazín je primárně zaměřen na podnikání na internetu. Přesto se věnujeme i obecným tématům. Jsou tu články třeba o investicích do zlata, které mají s IT společné asi jako motyka s operací kýly. Nicméně Vaši poznámku bereme v potaz a brzy připravíme nové články zaměřené i na Vámi zmíněná témata. Už v tuto chvíli nějaké připravujeme.

Děkujeme za komentář a za to, že nás sledujete.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

petr-hudec-web

E-shopař youtuberem. Jak vytvořit nový byznys? | Petr Hudec (HuráMobil.cz)

tom-sova-web

Tom Sova: Naprostý krach v podnikání, alkoholismus, budování nové firmy

Premium
juraj-striezenec-web

Kiwi.com: Pád na nulu. Jak dostat firmu z existenční krize? | Juraj Strieženec

max-kovar-web

Jak řídit sklad a vést skladníky? | Max Kovář (Skladon)

Inzerce