Inzerce

Jak se vydělává na anonymizaci internetu a kopírování nápadů?

Podle všeho celkem dobře. Desetitisíce fanoušků, odběratelů a sledování – kdejaká značka by za takovou popularitu dala nemalou sumu peněz. Řeč ale není o žádné osobnosti, akci nebo výrobku. Všechno nasvědčuje tomu, že lidé rádi hltají informace na úrovni časopisu Blesk nebo TV Nova, mají rádi skandály, a proto se z přiznání všeho možného mohl stát „přes noc“ hit letošního roku.

Inzerce

Facebook jako součást života

Skvělá věc ten facebook – můžu sdílet fotky, videa, psát komentáře, sebe a kamarády na fotkách označovat a dělat hromadu dalších věcí. Do doby, než začal facebook prorůstat společností, jsem neslyšel tak často skloňovat slova jako kyberšikana, stalking a podobné. Od počáteční expanze „všichni vidí všechno“ se ale filozofie na facebooku postupně mění na „někdo něco vidět nesmí“.

Dle mého názoru facebook samotný se zabezpečením soukromí zaspal a oslněn expanzí enormního rozměru zapomněl, že každá mincemi má dvě strany. Následně bylo potřeba vše rychle a dramaticky dohánět. Naštěstí jsou ale uživatelé facebooku extrémně shovívaví.

Obecně si na facebooku lidé tvoří idealizovaný svět. Sdílí fotky, které chtějí, aby ostatní viděli, sdílí obsah, který je podle nich zajímavý a bude zajímat také ostatní, udržují si zkrátka nějaký status. Viděli jste už někdy například to, že by někdo udělil „To se mi líbí“ pornostránce? A to jsou weby s touto tematikou na internetu nejvyhledávanější.

Podepsat se pod komentář?

Facebook nabízí jako jeden z pluginů na weby mimo jiné také tzv. facebookové komentáře. Na první pohled skvělá věc pro majitele webů – diskuse na webu zdarma a navíc přímá vazba na největší sociální síť. Ouha, ono to ale nefunguje tak, jak by mělo. Kámen úrazu je zřejmý, lidé nechtějí komentovat veřejně. Anonymní diskuse jsou mnohonásobně „živější“ než diskuse běžící na facebookové platformě.

Kolikrát vás přihlášení, registrace či zveřejnění osobních informací od něčeho odradilo?

Anonymizace internetu a jak to krásně zapadá

Není se tedy čemu divit, že projekt „Přiznání …“ zažívá tak obrovský boom. Je to přímá reakce na požadavky doby, která volá po anonymizaci. Do jisté míry je obsah na internetu, konkrétně na sociálních sítích, tvořen konkrétními lidmi. Takto tvořený obsah bude ale stále omezen šablonou chování, jakousi etikou na internetu. Anonymní přiznání vybízí k překročení této hranice a skvěle se mu to daří.

Česká originalita je přežitek

Nutno podotknout, že nápad přiznání není vůbec originální. V zahraničí je stejný projekt realizován řadou mezinárodních škol a institucí, přiznání je tedy českou adaptací již fungujícího projektu. Není to originální, není to ani krádež. Nedávno jsem v pořadu Jana Krause viděl Viral Brothers, kteří také veřejně přiznali, že nápad na „Debilní kecy …“ také odkoukali v zahraničí.

Ze světa přicházejí skvělé nápady. Stačí tedy rozšířit obzory, převzít nápad a počeštit ho? Pokud se to dělá dobře, tak podle všeho ano. Nebo je to zapříčiněno tím, že úroveň angličtiny v Česku skomírá a lidé čekají na český překlad všeho, co ve světě již dávno běží a funguje?

Závěrem

Faktem zůstává, že i přes globalizaci a možnosti internetu dokážou velice dobře prosperovat lokální projekty (možná se nakonec dočkáme přiznání jednotlivých domů ve vybrané ulici) a že i přes boom facebooku, který pohltil anonymní seznamky, je po jisté anonymizaci stále poptávka.

Zdroje: http://www.priznej.cz

http://www.lupa.cz/clanky/myty-a-fakta-kolem-facebookovych-diskusi-pod-clanky-vecna-debata-se-vraci/

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jan-kodl

Jako soukromý marketingový konzultant pomáhá především středně velkým společnostem vydělávat peníze, optimalizovat náklady a budovat zdravé PR. Jeho filozofie marketingu vychází z učení Sergia Zymana. Více o marketingu a reklamě najdete na jeho webu www.jankodl.cz.

Nenechte si ujít

Pro předplatitele
milan-duda-web

Kampaň Dvojky v CZC.cz: Jak dělat brandové kampaně? | Milan Duda

adam-neuberger-web

Jak začít s investováním? | Adam Neuberger

Pro předplatitele
lenka-ondruchova-web

Jak prodat firmu? Příběh Queens | Lenka Ondruchová

Právě vyšlo

max-kovar-web

Logistika: V čem se liší výrobní od té v e-commerce? | Max Kovář (Skladon)

Pro předplatitele
michal-illich-web

Michal Illich: E-shopy prodejte. Nečeká je velký růst. Mnoho oborů ztratí svou hodnotu

Pro předplatitele
jonas-cumrik-web

Jak do firmy přivést ty nejlepší mladé talenty? | Jonáš Čumrik

Nejoblíbenější

Pro předplatitele
martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas: Jak předat firmu nástupci a posunout se do role majitele?

Pro předplatitele
radovan-vavra-web

Radovan Vávra: Jak přemýšlet nad budoucností firmy?

Pro předplatitele
martin-rozhon-web

Zkušení zaměstnanci. Jak je najít a jak s nimi pracovat? | Martin Rozhoň

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

jaromir-ranek-web

B2B v e-commerce podle Alza.cz | Jaromír Řánek

michal-koubek-web

Aktuální stav české ekonomiky a výhled do budoucna | Michal Koubek

jakub-unger-web

Jakub Unger (Seznam Zprávy): Tvoříme médium budoucnosti. Sleduje nás 3,5 milionu lidí měsíčně

Pro předplatitele
robert-stipek-web

Jak řídit kvalitu práce v digitální agentuře? | Robert Štípek (KOFEIN)