Inzerce

Inzerce

Jak se vydělává na anonymizaci internetu a kopírování nápadů?

Podle všeho celkem dobře. Desetitisíce fanoušků, odběratelů a sledování – kdejaká značka by za takovou popularitu dala nemalou sumu peněz. Řeč ale není o žádné osobnosti, akci nebo výrobku. Všechno nasvědčuje tomu, že lidé rádi hltají informace na úrovni časopisu Blesk nebo TV Nova, mají rádi skandály, a proto se z přiznání všeho možného mohl stát „přes noc“ hit letošního roku.

Facebook jako součást života

Skvělá věc ten facebook – můžu sdílet fotky, videa, psát komentáře, sebe a kamarády na fotkách označovat a dělat hromadu dalších věcí. Do doby, než začal facebook prorůstat společností, jsem neslyšel tak často skloňovat slova jako kyberšikana, stalking a podobné. Od počáteční expanze „všichni vidí všechno“ se ale filozofie na facebooku postupně mění na „někdo něco vidět nesmí“.

Dle mého názoru facebook samotný se zabezpečením soukromí zaspal a oslněn expanzí enormního rozměru zapomněl, že každá mincemi má dvě strany. Následně bylo potřeba vše rychle a dramaticky dohánět. Naštěstí jsou ale uživatelé facebooku extrémně shovívaví.

Obecně si na facebooku lidé tvoří idealizovaný svět. Sdílí fotky, které chtějí, aby ostatní viděli, sdílí obsah, který je podle nich zajímavý a bude zajímat také ostatní, udržují si zkrátka nějaký status. Viděli jste už někdy například to, že by někdo udělil „To se mi líbí“ pornostránce? A to jsou weby s touto tematikou na internetu nejvyhledávanější.

Podepsat se pod komentář?

Facebook nabízí jako jeden z pluginů na weby mimo jiné také tzv. facebookové komentáře. Na první pohled skvělá věc pro majitele webů – diskuse na webu zdarma a navíc přímá vazba na největší sociální síť. Ouha, ono to ale nefunguje tak, jak by mělo. Kámen úrazu je zřejmý, lidé nechtějí komentovat veřejně. Anonymní diskuse jsou mnohonásobně „živější“ než diskuse běžící na facebookové platformě.

Kolikrát vás přihlášení, registrace či zveřejnění osobních informací od něčeho odradilo?

Anonymizace internetu a jak to krásně zapadá

Není se tedy čemu divit, že projekt „Přiznání …“ zažívá tak obrovský boom. Je to přímá reakce na požadavky doby, která volá po anonymizaci. Do jisté míry je obsah na internetu, konkrétně na sociálních sítích, tvořen konkrétními lidmi. Takto tvořený obsah bude ale stále omezen šablonou chování, jakousi etikou na internetu. Anonymní přiznání vybízí k překročení této hranice a skvěle se mu to daří.

Česká originalita je přežitek

Nutno podotknout, že nápad přiznání není vůbec originální. V zahraničí je stejný projekt realizován řadou mezinárodních škol a institucí, přiznání je tedy českou adaptací již fungujícího projektu. Není to originální, není to ani krádež. Nedávno jsem v pořadu Jana Krause viděl Viral Brothers, kteří také veřejně přiznali, že nápad na „Debilní kecy …“ také odkoukali v zahraničí.

Ze světa přicházejí skvělé nápady. Stačí tedy rozšířit obzory, převzít nápad a počeštit ho? Pokud se to dělá dobře, tak podle všeho ano. Nebo je to zapříčiněno tím, že úroveň angličtiny v Česku skomírá a lidé čekají na český překlad všeho, co ve světě již dávno běží a funguje?

Závěrem

Faktem zůstává, že i přes globalizaci a možnosti internetu dokážou velice dobře prosperovat lokální projekty (možná se nakonec dočkáme přiznání jednotlivých domů ve vybrané ulici) a že i přes boom facebooku, který pohltil anonymní seznamky, je po jisté anonymizaci stále poptávka.

Zdroje: http://www.priznej.cz

http://www.lupa.cz/clanky/myty-a-fakta-kolem-facebookovych-diskusi-pod-clanky-vecna-debata-se-vraci/

jan-kodl

Jako soukromý marketingový konzultant pomáhá především středně velkým společnostem vydělávat peníze, optimalizovat náklady a budovat zdravé PR. Jeho filozofie marketingu vychází z učení Sergia Zymana. Více o marketingu a reklamě najdete na jeho webu www.jankodl.cz.

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Řízení cashflow firmy v době krize | Petr Macek (Caflou.cz)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

pavel-roder-web

Jak mohou startupy získat velké klienty? | Pavel Röder (OMG Nest)

Právě vyšlo

vit-endler-web

Financování e-shopu: Crowdfunding jako nedoceněná možnost | Vít Endler (finGOOD.cz)

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

cerny-prokes-web

Výroba hmotného produktu, tvorba e-shopu a práce s invalidy | Jan Prokeš a Jiří Černý

Nejoblíbenější

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

margareta-krizova-web

Margareta Křížová: Rozjezd podnikání, ženy a kariéra, podnikání ve vyšším věku

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

majnus-web

Michal Majnuš: Jak se dělá PR Kiwi.com (Skypicker)?

kosik-psani-web

Jak psát popisky kategorií na vašem e-shopu?

linkbuilding-stul-web

6 znaků kvalitního odkazu

daniel-kafka-web

Daniel Kafka: Budování agentury Fragile, zvládání stresu v podnikání, blížící se finanční krize

Inzerce