Doporučujeme

Jak se řídí české firmy? Nahlédněte pod ruce jejich šéfům

Praktické tipy pro řízení firmy na českém trhu
Zkušenosti předních podnikatelů a manažerů
Reálné know-how pro budování vaší firmy
Zjistit více

Jak se vydělává na anonymizaci internetu a kopírování nápadů?

Inzerce

Inzerce

Podle všeho celkem dobře. Desetitisíce fanoušků, odběratelů a sledování – kdejaká značka by za takovou popularitu dala nemalou sumu peněz. Řeč ale není o žádné osobnosti, akci nebo výrobku. Všechno nasvědčuje tomu, že lidé rádi hltají informace na úrovni časopisu Blesk nebo TV Nova, mají rádi skandály, a proto se z přiznání všeho možného mohl stát „přes noc“ hit letošního roku.

Inzerce

Facebook jako součást života

Skvělá věc ten facebook – můžu sdílet fotky, videa, psát komentáře, sebe a kamarády na fotkách označovat a dělat hromadu dalších věcí. Do doby, než začal facebook prorůstat společností, jsem neslyšel tak často skloňovat slova jako kyberšikana, stalking a podobné. Od počáteční expanze „všichni vidí všechno“ se ale filozofie na facebooku postupně mění na „někdo něco vidět nesmí“.

Dle mého názoru facebook samotný se zabezpečením soukromí zaspal a oslněn expanzí enormního rozměru zapomněl, že každá mincemi má dvě strany. Následně bylo potřeba vše rychle a dramaticky dohánět. Naštěstí jsou ale uživatelé facebooku extrémně shovívaví.

Obecně si na facebooku lidé tvoří idealizovaný svět. Sdílí fotky, které chtějí, aby ostatní viděli, sdílí obsah, který je podle nich zajímavý a bude zajímat také ostatní, udržují si zkrátka nějaký status. Viděli jste už někdy například to, že by někdo udělil „To se mi líbí“ pornostránce? A to jsou weby s touto tematikou na internetu nejvyhledávanější.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Podepsat se pod komentář?

Facebook nabízí jako jeden z pluginů na weby mimo jiné také tzv. facebookové komentáře. Na první pohled skvělá věc pro majitele webů – diskuse na webu zdarma a navíc přímá vazba na největší sociální síť. Ouha, ono to ale nefunguje tak, jak by mělo. Kámen úrazu je zřejmý, lidé nechtějí komentovat veřejně. Anonymní diskuse jsou mnohonásobně „živější“ než diskuse běžící na facebookové platformě.

Kolikrát vás přihlášení, registrace či zveřejnění osobních informací od něčeho odradilo?

Anonymizace internetu a jak to krásně zapadá

Není se tedy čemu divit, že projekt „Přiznání …“ zažívá tak obrovský boom. Je to přímá reakce na požadavky doby, která volá po anonymizaci. Do jisté míry je obsah na internetu, konkrétně na sociálních sítích, tvořen konkrétními lidmi. Takto tvořený obsah bude ale stále omezen šablonou chování, jakousi etikou na internetu. Anonymní přiznání vybízí k překročení této hranice a skvěle se mu to daří.

Česká originalita je přežitek

Nutno podotknout, že nápad přiznání není vůbec originální. V zahraničí je stejný projekt realizován řadou mezinárodních škol a institucí, přiznání je tedy českou adaptací již fungujícího projektu. Není to originální, není to ani krádež. Nedávno jsem v pořadu Jana Krause viděl Viral Brothers, kteří také veřejně přiznali, že nápad na „Debilní kecy …“ také odkoukali v zahraničí.

Ze světa přicházejí skvělé nápady. Stačí tedy rozšířit obzory, převzít nápad a počeštit ho? Pokud se to dělá dobře, tak podle všeho ano. Nebo je to zapříčiněno tím, že úroveň angličtiny v Česku skomírá a lidé čekají na český překlad všeho, co ve světě již dávno běží a funguje?

Závěrem

Faktem zůstává, že i přes globalizaci a možnosti internetu dokážou velice dobře prosperovat lokální projekty (možná se nakonec dočkáme přiznání jednotlivých domů ve vybrané ulici) a že i přes boom facebooku, který pohltil anonymní seznamky, je po jisté anonymizaci stále poptávka.

Zdroje: http://www.priznej.cz

http://www.lupa.cz/clanky/myty-a-fakta-kolem-facebookovych-diskusi-pod-clanky-vecna-debata-se-vraci/

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jan-kodl

Jako soukromý marketingový konzultant pomáhá především středně velkým společnostem vydělávat peníze, optimalizovat náklady a budovat zdravé PR. Jeho filozofie marketingu vychází z učení Sergia Zymana. Více o marketingu a reklamě najdete na jeho webu www.jankodl.cz.

Nenechte si ujít

Premium
jiri-rostecky-senta-cermakova-web

Jirka Rostecký: Úspěch v podnikání určuje i naše rodina | Senta Čermáková

Premium
dominik-nabelek-web

Jak se buduje módní značka DON LEMME? | Dominik Nábělek

petr-macek-web

Díky čemu roste aplikace Caflou? | Petr Macek

Premium
pavel-milan-cerny-web

Vybudoval Econea.cz, ale nakonec z ní odešel. Cesta za štěstím Pavla Milana Černého

michaela-steinhauser-web

Růst firmy: Jak ho zvládá Skinners? | Michaela Steinhauser

jindra-dohnal-web

Bez strategického myšlení nemáte v byznysu šanci | Jindra Dohnal (Creatixo)

gabriela-mrkvicova-web

Jak z networkingu dostat maximum pro váš byznys? | Gabriela Mrkvicová (Smart Network)

marek-odehnal-web

Pro rodiče: Jak přemýšlet nad finanční budoucností vašich děti? | Marek Odehnal

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

TOP header

Premium
dominik-stroukal

Byznys pohledem ekonoma. Na co se teď zaměřit a je správný čas na prodej firmy? | Dominik Stroukal

Premium
michael-rostock-poplar-web

Pokud vám jde o rodinu, tak byznys není pro vás | Michael Rostock-Poplar

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Premium
martin-fuks-web

V představenstvu Seznamu byl pár dní, pak se pozvracel na schodech a změnil svůj život | Martin Fuks

Inzerce