Inzerce

7 tipů, jak psát pracovní nabídky, od StartupJobs.cz

Pracovní nabídky
Zdroj fotky: Fotolia.com | Autor: GianlucaCiroTancredi

Hledáte nové členy do týmu a kladete si otázku, jak sepsat inzerát? Co všechno do něj dát, jak má být dlouhý, jak zaujmout potenciální uchazeče? Ze zkušenosti vím, že napsat skvělou nabídku není vždy jednoduché, ale mám pro vás několik tipů, které by vám sepsání nabídky mohly usnadnit.

Inzerce

1. Příliš dlouhý text nikdo nepřečte

Zkuste nabídku napsat výstižně maximálně na jednu A4 (a i ta bude někdy příliš dlouhá), text na tři A4 nikdo nedočte do konce. Také nechcete číst životopis, který by vydal na celý román. Právě u délky textu 100% platí, že méně je někdy více.

2. Co budu vlastně dělat?

Když už se pustíte do psaní nabídky, měli byste si dobře promyslet, jakou práci bude váš nový člen přesně vykonávat. Není nic horšího než nabídka ze které se nedozvíte vůbec nic.

3. Řekněte kdo jste

Do úvodu či na konec nabídky byste měli napsat kratší odstavec či větu o tom, co vaše firma dělá, abyste se zájemce více představili. A to i v případě, kdy pracovní portál umožňuje firmu představit v samostatném profilu. Pokud totiž kandidáta pozice nezaujme nebo mu nebude jasné, co firma dělá, spíše z nabídky odejde než by se šel podívat do profilu.

4. Něco za něco

Dalším krokem by mělo být sepsání požadavků na danou pozici. Na druhé straně by mělo být vyváženo tím, co firma nabízí zájemci na oplátku. Bohužel na pasáž “Nabízíme” firmy občas zapomínají, ale měly by si uvědomit, že se snaží přivést relevantní zájemce na danou pozici a že ti, za to očekávají adekvátní nabídku.

5. Přihlas se!

Na konci textu doporučujeme uvést i výzvu k akci. Ne, že by zájemcům nebylo jasné, co mají s nabídkou dělat, ale ze zkušenosti víme, že je lepší dát jasnou instrukci k další akci.

6. Buďte autentičtí

Při psaní inzerátu by firma vždy měla vycházet ze své firemní kultury, pokud si ve firmě všichni tykají, mohou tykat už v nabídce. Stejně jako celkový styl nabídky. V případě začínající firmy je možné text napsat takříkajíc na pohodu, ale pozor, aby text nebyl příliš “free”, to může naopak zájemce odradit.

7. A já bych se přihlásil?

Na konec doporučuji, abyste si nabídku přečetli a zeptali se sami sebe: „Přihlásil/a bych se na tuto nabídku?“. Pokud tvůrce textu nehledá nového zájemce přímo do svého týmu, doporučuji nechat text přečíst členy týmu, kam má nový člen nastoupit, zda oni by na nabídku reagovali, popřípadě, co by upravili.

Zjistěte, jak hledat a vést svoje zaměstnance

Hana Mikschiková

Hana Mikschiková je v týmu StartupJobs.cz již od začátku a za tu dobu jí prošly pod rukama tisíce pracovních nabídek. Má na starosti operativní řízení StartupJobs.cz a marketingové kampaně.

Nenechte si ujít

jak-vytvorit-web-PkS

5 nejzásadnějších chyb, kterým se vyhnout při tvorbě webu

alexander-fryc-1

Založení SRO nejlevněji a nejrychleji.

martin-chytry-web

Přehledně: Formáty venkovní reklamy, které byste měli znát

Právě vyšlo

jakub-kaderavek-web

WordPress: Jak na něj přesunout váš web? | Jakub Kadeřávek

petr-pilin-web

Cloud pro firmy: Jak probíhá migrace? | Petr Pilin (iPodnik)

pavel-fara

On-line kurzy v Česku: Co spojuje ty nejlepší? | Pavel Fara (KurzyProRadost.cz)

Nejoblíbenější

jaroslav-baier-web

Prodej firmy: Jak ho zvládnout? | Jaroslav Baier

jaroslav-kaucky-web

Úspěchy a pády e-shopů s módou | Jaroslav Kaucký (Bibloo, UrbanStore.cz)

vit-endler-web

Jak si sestavit osobní rozpočet? | Vít Endler (finGOOD.cz)

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

michal-koubek-10-web

Michal Koubek: Služby pro zákazníky e-shopů jako nový zdroj příjmu firmy

jan-moudrik-web

Jan Moudřík: Jak Alza.cz expanduje do zahraničí?

pavel-baudis-web

Pavel Baudiš (Avast): Jak se buduje firma se 400 milióny uživateli po celém světě?

miroslav-udan-web

Miroslav Uďan: Budování Shoptetu, z korporátu do firmy, přístup k podnikání