Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

7 tipů, jak psát pracovní nabídky, od StartupJobs.cz

Pracovní nabídky
Zdroj fotky: Fotolia.com | Autor: GianlucaCiroTancredi

Hledáte nové členy do týmu a kladete si otázku, jak sepsat inzerát? Co všechno do něj dát, jak má být dlouhý, jak zaujmout potenciální uchazeče? Ze zkušenosti vím, že napsat skvělou nabídku není vždy jednoduché, ale mám pro vás několik tipů, které by vám sepsání nabídky mohly usnadnit.

1. Příliš dlouhý text nikdo nepřečte

Zkuste nabídku napsat výstižně maximálně na jednu A4 (a i ta bude někdy příliš dlouhá), text na tři A4 nikdo nedočte do konce. Také nechcete číst životopis, který by vydal na celý román. Právě u délky textu 100% platí, že méně je někdy více.

2. Co budu vlastně dělat?

Když už se pustíte do psaní nabídky, měli byste si dobře promyslet, jakou práci bude váš nový člen přesně vykonávat. Není nic horšího než nabídka ze které se nedozvíte vůbec nic.

3. Řekněte kdo jste

Do úvodu či na konec nabídky byste měli napsat kratší odstavec či větu o tom, co vaše firma dělá, abyste se zájemce více představili. A to i v případě, kdy pracovní portál umožňuje firmu představit v samostatném profilu. Pokud totiž kandidáta pozice nezaujme nebo mu nebude jasné, co firma dělá, spíše z nabídky odejde než by se šel podívat do profilu.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

4. Něco za něco

Dalším krokem by mělo být sepsání požadavků na danou pozici. Na druhé straně by mělo být vyváženo tím, co firma nabízí zájemci na oplátku. Bohužel na pasáž “Nabízíme” firmy občas zapomínají, ale měly by si uvědomit, že se snaží přivést relevantní zájemce na danou pozici a že ti, za to očekávají adekvátní nabídku.

5. Přihlas se!

Na konci textu doporučujeme uvést i výzvu k akci. Ne, že by zájemcům nebylo jasné, co mají s nabídkou dělat, ale ze zkušenosti víme, že je lepší dát jasnou instrukci k další akci.

6. Buďte autentičtí

Při psaní inzerátu by firma vždy měla vycházet ze své firemní kultury, pokud si ve firmě všichni tykají, mohou tykat už v nabídce. Stejně jako celkový styl nabídky. V případě začínající firmy je možné text napsat takříkajíc na pohodu, ale pozor, aby text nebyl příliš “free”, to může naopak zájemce odradit.

7. A já bych se přihlásil?

Na konec doporučuji, abyste si nabídku přečetli a zeptali se sami sebe: „Přihlásil/a bych se na tuto nabídku?“. Pokud tvůrce textu nehledá nového zájemce přímo do svého týmu, doporučuji nechat text přečíst členy týmu, kam má nový člen nastoupit, zda oni by na nabídku reagovali, popřípadě, co by upravili.

Zjistěte, jak hledat a vést svoje zaměstnance

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Hana Mikschiková

Hana Mikschiková je v týmu StartupJobs.cz již od začátku a za tu dobu jí prošly pod rukama tisíce pracovních nabídek. Má na starosti operativní řízení StartupJobs.cz a marketingové kampaně.

Nenechte si ujít

jak-vytvorit-web-PkS

5 nejzásadnějších chyb, kterým se vyhnout při tvorbě webu

alexander-fryc-1

Založení SRO nejlevněji a nejrychleji.

martin-chytry-web

Přehledně: Formáty venkovní reklamy, které byste měli znát

Právě vyšlo

Premium
michal-pohludka-web

Jak vybudovat dlouhodobě úspěšnou firmu? | Michal Pohludka

samuel-ondrisak-web

Jak připravit e-shop na rok 2023? | Samuel Ondrišák (Dexfinity)

huba-babinec-web

Česká e-commerce v roce 2023. Jaká bude? Duel Shoptetu a Skladonu

Nejoblíbenější

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Premium
daniel-kral-web

Amazon. Takhle na něm prodává Dermacol | Daniel Král

Premium
lukas-uhl-web

Jak řešit krize firem? Příběh Pietro Filipi a Zootu | Lukáš Uhl

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Inzerce