Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Jak pomocí Facebooku prodat službu za 380 000 Kč

Petr Myšák
Před 8 roky

Na Facebook se chodí lidé jen bavit a zájem o produkty je zde nízký nebo žádný. Tomu by člověk mohl snadno uvěřit, nicméně to tak není. Na Facebooku lze dělat i čistě výkonnostní kampaně, kde máme jediný cíl – přivést co nejvíce zákazníků za co nejnižší cenu. Vaši zákazníci na sociálních sítích opravdu jsou, podstatné ale je zvolit vhodné cílení a formu reklamy.

V současné době se naštěstí již většina správců stránek na Facebooku přesunula od staromódního sbírání fanoušků a začala se soustředit na práci s komunitou a konkrétní byznysové ukazatele – konverze, tržby, míru zaujetí, atd. Což je podstata správného marketingu na sociálních sítích.

Jak se liší tradiční reklama ve vyhledávání a reklama na sociálních sítích?

Rozdíly mezi reklamou ve vyhledávání a reklamou na sociálních sítích jsou především v tom, v jaké fázi rozhodovacího procesu See-Think-Do-Care se váš potenciální zákazník nachází. Pokud jde o reklamu ve vyhledávání, tak se zákazník nachází pravděpodobně ve fázi Think nebo Do. To znamená, že již má povědomí o produktech a buď je rozhodnutý nakoupit, nebo zvažuje varianty. Naopak na sociálních sítích svou reklamou vytváříte povědomí o produktech a vaší značce, a tím se snažíte vytvořit zájem – tedy poptávku.

Inzerce

Rozdíly mezi klasickými bannerovými kampaněmi a reklamami na Facebooku jsou v interakcích, které vyvolávají. Reklamy na Facebooku mají mnohem vyšší CTR a díky vhodně zvolenému cílení i nízkou cenu za proklik – CPC. To z kampaní dělá levný a efektivní nástroj, díky kterému můžete oslovit publika, která se svými zájmy přibližují vaší značce nebo produktům.

Také je nutné myslet na to, na jakém zařízení se reklama zobrazuje. V případě Facebooku se více jak 70 % reklam zobrazuje na mobilních zařízeních, takže je třeba i tomu přizpůsobit podobu svých reklam.

Formáty reklam na Facebooku

Pokud se podíváme na formáty reklam, máme na výběr z více možností – můžeme cílit na vybrané příspěvky v mobilních zařízeních, mobilní aplikace a weby v uživatelské síti, Instagram, desktopový newsfeed a pravý sloupec na desktopu.

Jak vhodně vytvářet kampaně a členit reklamní sestavy a reklamy

Jelikož se 70 % reklam zobrazuje na mobilních zařízeních, rozhodně se vždy vyplatí vytvořit separátní testovací kampaň pro mobilní zařízení, která napoví, zda je pro tento konkrétní produkt nebo službu vhodná. Velmi efektivní z hlediska ROI jsou obě varianty desktopových reklam. Sidebar je podle našich zkušeností naopak dobrý především pro vaše remarketingové kampaně. Pro budování akvizic je lepší newsfeed díky větší ploše pro vaše reklamní sdělení. Tyto reklamy mají daleko vyšší CTR, jelikož tato sdělení stále ve většině uživatelů nevyvolávají pocit, že se dívají na placenou reklamu.

Videoreklama na Facebooku

Jako velmi efektivní se na Facebooku jeví videoreklama. Při tvorbě videokampaní je ale třeba mít se na pozoru. Reklama na Facebooku má také svá úskalí a může být zavádějící.

V první řadě je při tvorbě reklamy nutno zohlednit absenci zvuku, jelikož většina uživatelů má při zobrazení reklamy zvuk vypnutý. Vytvářet tedy reklamy s důrazem na vizuální stránku a doplňovat reklamy o výrazné textové slogany.

Dalším momentem, kdy je třeba být na pozoru, je analýza výkonnosti kampaní. Videoreklamy na Facebooku se ve výchozím nastavení přehrávají automaticky a zhlédnutí reklamy se započítává po 3 vteřinách. To znamená, že nám Facebook započítá i uživatele, kteří pouze scrollují newsfeedem. V nastavení je tedy vhodné zvolit započtení zobrazení až po 10 vteřinách trvání zobrazení videa.

video-marketing-ucitele

A jak je to s cenou reklamy na Facebooku?

Výslednou cenu videoreklamy výrazně ovlivňuje míra zaujetí. Tedy reklama bude levná v případě videa, které lidé sami rádi sdílí, lajkují a komentují. Když máte skvělé video, máte vyhráno. Naopak pokud bude vaše video nezajímavé, pouze prodejní a nerelevantní, pak bude reklama mnohonásobně dražší.

Využití videoreklamy na Facebooku v praxi

Soukromá škola da Vinci již několik let provozuje mateřskou a základní školou. Obě se prezentují moderním a alternativním pojetím výuky, například nepoužívají klasické známkování. Nyní otevírají čtyřleté gymnázium se školným 95 tisíc korun ročně. Vzhledem k vysoké ceně musí škola prezentovat výhody, která tato forma výuky přináší.

Cílem kampaně tedy bylo představit školu široké veřejnosti a přilákat co nejvíce zájemců na den otevřených dveří. Zároveň bylo cílem kampaně získat co nejvíce nových studentů. Komunikačním nástrojem pro tyto cíle nám byly výhody této konkrétní formy vzdělávání.

K realizaci jsme mimo jiné využili sociální síť Facebook, která měla za úkol akvizici potenciálních studentů a rodičů. Následně jsme jednotlivé skupiny remarketovali. Nastavili jsme několik kampaní, kde jsme návštěvníky zvali na jednotlivé dny otevřených dveří. Také jsme souběžně s tím remarketovali uživatele s bannery, kde jsme jim představovali výhody, které škola nabízí.

Kampaň přinesla velmi zajímavé výsledky:

  • dosah reklam na Facebooku 72 000 lidí
  • přes 2 000 návštěvníků webu z reklam na Facebooku
  • cena za zhlédnutí video reklam na Facebooku 0,08 Kč
  • na prvním dnu otevřených dveří přes 20 zájemců
  • prodloužení kampaně z důvodu výborných výsledků

Jako součást kampaně byla sjednána také spolupráce s Youtuberem Tvtwixx. Organický počet zhlédnutí videí Youtubera je 160 000.

Naše tipy pro reklamu na Facebooku:

  • Chcete upřednostnit prodeje nějakého zajímavého produktu nebo služby? Nastavte retargeting formou up-sellu. Retargetujte vybrané produkty na uživatele, kteří si na webu prohlíží podobné produkty.
  • Pro kampaně s malým rozpočtem používejte platbu za tisíc zobrazení CPM.
  • Podporujte reklamou příspěvky s dobrou organickou odezvou. Příspěvky s vysokou mírou odezvy a sdílení mají mnohem nižší náklady na reklamu.
  • Vytvářejte více variant vašich reklam a zakládejte je do více reklamních sestav. Pokud totiž umístíte více reklam do jedné reklamní sestavy, tak Facebook velmi rychle upřednostní zobrazování pouze jedné z reklam. Nicméně tato reklama nemusí být z dlouhodobého hlediska tou nejúspěšnější.
  • Pravidelně měňte reklamy. Vašim kreativám postupně klesá míra zaujetí.
  • Využívejte vlastní publika. Remarketujte své návštěvníky na webu nebo pomocí vaší e-mailové databáze.
  • Dynamický retargeting je vhodný především do pravého sloupce. Získá tak více zobrazení za menší investici. Navzdory nižšímu CTR, je cena za konverzi nižší.
  • Vytvořte “lookalike” publika svých konvertujících návštěvníků. Facebook pomocí svých algoritmů vytvoří podobné skupiny. Jestliže nemáte velký počet objednávek, tak raději vytvářejte podobná publika z návštěvníků, kteří na vašem webu strávili delší dobu.
  • Používejte měření konverzí. Nastavte si Facebook pixel na jednotlivé události na webu. Například na odeslání poptávky, vložení zboží do košíku nebo na registraci.

Marketing a jeho trendy se v současnosti velmi dynamicky vyvíjí. Důležité je nebát se výzev a zkoušet nové věci. Nikdy nevíte, co bude populární zítra nebo pozítří, je ale třeba jít novinkám naproti. Některé z nich totiž mohou přinést až překvapivé výsledky.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Petr Myšák

Petr pomáhá firmám vydělávat pomocí online marketingu již přes deset let. Je majitelem digitální agentury Next Vision. Ve volných chvílích rád chodí a leze po horách.

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

demanova-rezort-web

Jak se dělá marketing populárního slovenského rezortu? | Jozef Droppa a Ondřej Lipták

Premium
martina-bechynova-web

Platí na sítích „náš zákazník, náš pán“? Nastavte komunikaci jako Liftago | Martina Bechyňová

lukas-adamek-web

Affiliate marketing v e-shopu Trenýrkárna.cz | Lukáš Adámek

vojta-bulir-web

Vojta Bulíř (SmartEmailing.cz): E-mail marketing pro obsahové weby, případová studie Czech News Center

popradska-kava

Michal Pastier (ZARAGUZA): Jak se vytvářela populární reklama pro Popradskou Kávu?

ondrej-prokop-web

Ondřej Prokop (Fresh Services): Kampaň na prodej bytů pro Metrostav, vývoj webu, spolupráce s velkými značkami

jiri-rostecky-kariera-web

Jak na úspěšnou kariéru? Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
denisa-havrdova-web

Prodala přes 500 tisíc diářů a zápisníků. Jak Denisa Havrdová řídí papelote?