Na Facebook se chodí lidé jen bavit a zájem o produkty je zde nízký nebo žádný. Tomu by člověk mohl snadno uvěřit, nicméně to tak není. Na Facebooku lze dělat i čistě výkonnostní kampaně, kde máme jediný cíl – přivést co nejvíce zákazníků za co nejnižší cenu. Vaši zákazníci na sociálních sítích opravdu jsou, podstatné ale je zvolit vhodné cílení a formu reklamy.
V současné době se naštěstí již většina správců stránek na Facebooku přesunula od staromódního sbírání fanoušků a začala se soustředit na práci s komunitou a konkrétní byznysové ukazatele – konverze, tržby, míru zaujetí, atd. Což je podstata správného marketingu na sociálních sítích.
Jak se liší tradiční reklama ve vyhledávání a reklama na sociálních sítích?
Rozdíly mezi reklamou ve vyhledávání a reklamou na sociálních sítích jsou především v tom, v jaké fázi rozhodovacího procesu See-Think-Do-Care se váš potenciální zákazník nachází. Pokud jde o reklamu ve vyhledávání, tak se zákazník nachází pravděpodobně ve fázi Think nebo Do. To znamená, že již má povědomí o produktech a buď je rozhodnutý nakoupit, nebo zvažuje varianty. Naopak na sociálních sítích svou reklamou vytváříte povědomí o produktech a vaší značce, a tím se snažíte vytvořit zájem – tedy poptávku.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Rozdíly mezi klasickými bannerovými kampaněmi a reklamami na Facebooku jsou v interakcích, které vyvolávají. Reklamy na Facebooku mají mnohem vyšší CTR a díky vhodně zvolenému cílení i nízkou cenu za proklik – CPC. To z kampaní dělá levný a efektivní nástroj, díky kterému můžete oslovit publika, která se svými zájmy přibližují vaší značce nebo produktům.
Také je nutné myslet na to, na jakém zařízení se reklama zobrazuje. V případě Facebooku se více jak 70 % reklam zobrazuje na mobilních zařízeních, takže je třeba i tomu přizpůsobit podobu svých reklam.
Formáty reklam na Facebooku
Pokud se podíváme na formáty reklam, máme na výběr z více možností – můžeme cílit na vybrané příspěvky v mobilních zařízeních, mobilní aplikace a weby v uživatelské síti, Instagram, desktopový newsfeed a pravý sloupec na desktopu.
Jak vhodně vytvářet kampaně a členit reklamní sestavy a reklamy
Jelikož se 70 % reklam zobrazuje na mobilních zařízeních, rozhodně se vždy vyplatí vytvořit separátní testovací kampaň pro mobilní zařízení, která napoví, zda je pro tento konkrétní produkt nebo službu vhodná. Velmi efektivní z hlediska ROI jsou obě varianty desktopových reklam. Sidebar je podle našich zkušeností naopak dobrý především pro vaše remarketingové kampaně. Pro budování akvizic je lepší newsfeed díky větší ploše pro vaše reklamní sdělení. Tyto reklamy mají daleko vyšší CTR, jelikož tato sdělení stále ve většině uživatelů nevyvolávají pocit, že se dívají na placenou reklamu.
Videoreklama na Facebooku
Jako velmi efektivní se na Facebooku jeví videoreklama. Při tvorbě videokampaní je ale třeba mít se na pozoru. Reklama na Facebooku má také svá úskalí a může být zavádějící.
V první řadě je při tvorbě reklamy nutno zohlednit absenci zvuku, jelikož většina uživatelů má při zobrazení reklamy zvuk vypnutý. Vytvářet tedy reklamy s důrazem na vizuální stránku a doplňovat reklamy o výrazné textové slogany.
Dalším momentem, kdy je třeba být na pozoru, je analýza výkonnosti kampaní. Videoreklamy na Facebooku se ve výchozím nastavení přehrávají automaticky a zhlédnutí reklamy se započítává po 3 vteřinách. To znamená, že nám Facebook započítá i uživatele, kteří pouze scrollují newsfeedem. V nastavení je tedy vhodné zvolit započtení zobrazení až po 10 vteřinách trvání zobrazení videa.
A jak je to s cenou reklamy na Facebooku?
Výslednou cenu videoreklamy výrazně ovlivňuje míra zaujetí. Tedy reklama bude levná v případě videa, které lidé sami rádi sdílí, lajkují a komentují. Když máte skvělé video, máte vyhráno. Naopak pokud bude vaše video nezajímavé, pouze prodejní a nerelevantní, pak bude reklama mnohonásobně dražší.
Využití videoreklamy na Facebooku v praxi
Soukromá škola da Vinci již několik let provozuje mateřskou a základní školou. Obě se prezentují moderním a alternativním pojetím výuky, například nepoužívají klasické známkování. Nyní otevírají čtyřleté gymnázium se školným 95 tisíc korun ročně. Vzhledem k vysoké ceně musí škola prezentovat výhody, která tato forma výuky přináší.
Cílem kampaně tedy bylo představit školu široké veřejnosti a přilákat co nejvíce zájemců na den otevřených dveří. Zároveň bylo cílem kampaně získat co nejvíce nových studentů. Komunikačním nástrojem pro tyto cíle nám byly výhody této konkrétní formy vzdělávání.
K realizaci jsme mimo jiné využili sociální síť Facebook, která měla za úkol akvizici potenciálních studentů a rodičů. Následně jsme jednotlivé skupiny remarketovali. Nastavili jsme několik kampaní, kde jsme návštěvníky zvali na jednotlivé dny otevřených dveří. Také jsme souběžně s tím remarketovali uživatele s bannery, kde jsme jim představovali výhody, které škola nabízí.
Kampaň přinesla velmi zajímavé výsledky:
dosah reklam na Facebooku 72 000 lidí
přes 2 000 návštěvníků webu z reklam na Facebooku
cena za zhlédnutí video reklam na Facebooku 0,08 Kč
na prvním dnu otevřených dveří přes 20 zájemců
prodloužení kampaně z důvodu výborných výsledků
Jako součást kampaně byla sjednána také spolupráce s Youtuberem Tvtwixx. Organický počet zhlédnutí videí Youtubera je 160 000.
Naše tipy pro reklamu na Facebooku:
Chcete upřednostnit prodeje nějakého zajímavého produktu nebo služby? Nastavte retargeting formou up-sellu. Retargetujte vybrané produkty na uživatele, kteří si na webu prohlíží podobné produkty.
Pro kampaně s malým rozpočtem používejte platbu za tisíc zobrazení CPM.
Podporujte reklamou příspěvky s dobrou organickou odezvou. Příspěvky s vysokou mírou odezvy a sdílení mají mnohem nižší náklady na reklamu.
Vytvářejte více variant vašich reklam a zakládejte je do více reklamních sestav. Pokud totiž umístíte více reklam do jedné reklamní sestavy, tak Facebook velmi rychle upřednostní zobrazování pouze jedné z reklam. Nicméně tato reklama nemusí být z dlouhodobého hlediska tou nejúspěšnější.
Pravidelně měňte reklamy. Vašim kreativám postupně klesá míra zaujetí.
Využívejte vlastní publika. Remarketujte své návštěvníky na webu nebo pomocí vaší e-mailové databáze.
Dynamický retargeting je vhodný především do pravého sloupce. Získá tak více zobrazení za menší investici. Navzdory nižšímu CTR, je cena za konverzi nižší.
Vytvořte “lookalike” publika svých konvertujících návštěvníků. Facebook pomocí svých algoritmů vytvoří podobné skupiny. Jestliže nemáte velký počet objednávek, tak raději vytvářejte podobná publika z návštěvníků, kteří na vašem webu strávili delší dobu.
Používejte měření konverzí. Nastavte si Facebook pixel na jednotlivé události na webu. Například na odeslání poptávky, vložení zboží do košíku nebo na registraci.
Marketing a jeho trendy se v současnosti velmi dynamicky vyvíjí. Důležité je nebát se výzev a zkoušet nové věci. Nikdy nevíte, co bude populární zítra nebo pozítří, je ale třeba jít novinkám naproti. Některé z nich totiž mohou přinést až překvapivé výsledky.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Petr pomáhá firmám vydělávat pomocí online marketingu již přes deset let. Je majitelem digitální agentury Next Vision. Ve volných chvílích rád chodí a leze po horách.
Nenechte si ujít
Jak se dělá marketing populárního slovenského rezortu? | Jozef Droppa a Ondřej Lipták
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.