Inzerce

VIDEO: Jak uspěla česká vývojářská firma STRV na americkém trhu?

Mnoho začínajících podnikatelů má jasnou vizi – prosadit se na americkém trhu. Stejnou vizi měla i firma STRV, která se po neúspěchu na českém trhu rozhodla podnikat v USA. Neměli žádnou referenci ani zkušenosti. Dnes mají kolem stovky zaměstnanců a měsíční obrat se pohybuje okolo 600 tisíc dolarů (~14,5 milionů korun). Jak se dokázali prosadit?

Inzerce

V rozhovoru jsem si povídal se COO firmy a startupistou Lubo Smidem. Ten je jedním se spoluzakladatelů STRV, která se dnes zaměřuje hlavně na startupy a zprostředkovává jim vývoj aplikací. Mají za sebou stovky klientů, fail s vývojem vlastní aplikace a zkušenosti s českými i americkými klienty (jedním z nich je třeba spoluzakladatel aplikace Tinder). Možná vás ale překvapí Lubova odpověď na otázku, zda by do toho všeho šel dneska znovu…

STRV provozuje i pražskou food-delivery službu Ordr.cz, s jejímž CEO Jakubem Plasem rozhovor připravujeme. Přihlaste se k odběru newsletteru a nenechte si rozhovor ujít.

Co se dozvíte?

  • Jak podnikat v USA? Je to těžší než v Česku a co jsou největší bariéry?
  • Neúspěch v Česku: Chtěli tu vyvíjet mobilní aplikace. Nebyl to dobrý tah. Proč se jim v Česku nedařilo?
  • Odchod do Ameriky: Jaké byly první měsíce po odchodu z Česka? A jak se prosadit bez jakékoliv použitelné reference?
  • Český klient vs. americký: Jak přistupují k vývoji americké firmy a jak se liší uzavírání zakázek u nás a v zámoří? A co klukům v USA na získávání klientů funguje nejvíce?
  • Vývoj stále v Česku: Proč má firma, která funguje jen na americkém trhu, vývojáře v Česku?
  • Neúspěch s vývojem aplikace: Vytvářeli vlastní, vnímají ji jako předchůdce Tinderu. Nakonec to s ní dopadlo špatně. Museli odkládat výplaty a neustále investovat do jejího vývoje. Nakonec ho pozastavili. Co jim to dalo?
  • Spolupráce se startupy: Jsou to jejich hlavní klienti. Většina z nich ale neuspěje. Jak se s tím vypořádávají?
  • Šel by do toho dnes znovu? Co pro něj bylo úplně nejtěžší a co radí začínajícím podnikatelům?

A mnoho dalšího. Sledujte unikátní rozhovor o tom, jak čeští kluci proráží v Americe a co všechno to obnáší.

STRV
Takto vypadal tým STRV v roce 2012…
STRV
… a takto v polovině roku 2015. Dnes má firma kolem stovky zaměstnanců.
Lubo Smid a Jiří Rostecký
Nahlédněte do pozadí české firmy, která se zaměřuje na americké startupy.

Podobná videa:

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

michal-hudecek-web

Marketing a prodej aplikace, výhry v soutěžích | Michal Hudeček (Včelka.cz)

lukas-krcil-web

Rozjezd startupu Hedepy a prodej psychoterapie on-line | Lukáš Krčil

tomas-malovec-web

Rozjezd nové firmy a vydělávání peněz od začátku | Tomáš Malovec (Born Digital)

Právě vyšlo

muj-koberec-web

Služby e-shopu a odlišení se od konkurence | Marek Černý & Tomáš Linhart (MůjKoberec.cz)

michal-koubek-jaroslav-baier-web

Finanční potíže firmy: Jak je řešit? | Michal Koubek a Jaroslav Baier

petr-macek-web

Automatizace procesů pro firmy i živnostníky + ukázky | Petr Macek (Caflou.cz)

Nejoblíbenější

frantisek-suchan-web

Bez frází: Rozjezd úspěšného projektu, tvorba a monetizace obsahu | František Suchan

jaromir-ranek-web

B2B v e-commerce podle Alza.cz | Jaromír Řánek

vit-endler-2-web

E-commerce trendy v roce 2021 | Vít Endler (finGOOD.cz)

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

oliver-dlouhy-web

Oliver Dlouhý (Kiwi.com): Rychlý růst firmy, budování managementu, spolupráce s investory

jan-moudrik-web

Jan Moudřík: Jak Alza.cz expanduje do zahraničí?

vit-endler-2-web

E-commerce trendy v roce 2021 | Vít Endler (finGOOD.cz)

simona-kijonkova-web

Simona Kijonková: Byznys Zásilkovny, budoucnost logistiky, úspěch v podnikání