Inzerce

VIDEO: Jak uspěla česká vývojářská firma STRV na americkém trhu?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty

Mnoho začínajících podnikatelů má jasnou vizi – prosadit se na americkém trhu. Stejnou vizi měla i firma STRV, která se po neúspěchu na českém trhu rozhodla podnikat v USA. Neměli žádnou referenci ani zkušenosti. Dnes mají kolem stovky zaměstnanců a měsíční obrat se pohybuje okolo 600 tisíc dolarů (~14,5 milionů korun). Jak se dokázali prosadit?

Inzerce

V rozhovoru jsem si povídal se COO firmy a startupistou Lubo Smidem. Ten je jedním se spoluzakladatelů STRV, která se dnes zaměřuje hlavně na startupy a zprostředkovává jim vývoj aplikací. Mají za sebou stovky klientů, fail s vývojem vlastní aplikace a zkušenosti s českými i americkými klienty (jedním z nich je třeba spoluzakladatel aplikace Tinder). Možná vás ale překvapí Lubova odpověď na otázku, zda by do toho všeho šel dneska znovu…

STRV provozuje i pražskou food-delivery službu Ordr.cz, s jejímž CEO Jakubem Plasem rozhovor připravujeme. Přihlaste se k odběru newsletteru a nenechte si rozhovor ujít.

Co se dozvíte?

  • Jak podnikat v USA? Je to těžší než v Česku a co jsou největší bariéry?
  • Neúspěch v Česku: Chtěli tu vyvíjet mobilní aplikace. Nebyl to dobrý tah. Proč se jim v Česku nedařilo?
  • Odchod do Ameriky: Jaké byly první měsíce po odchodu z Česka? A jak se prosadit bez jakékoliv použitelné reference?
  • Český klient vs. americký: Jak přistupují k vývoji americké firmy a jak se liší uzavírání zakázek u nás a v zámoří? A co klukům v USA na získávání klientů funguje nejvíce?
  • Vývoj stále v Česku: Proč má firma, která funguje jen na americkém trhu, vývojáře v Česku?
  • Neúspěch s vývojem aplikace: Vytvářeli vlastní, vnímají ji jako předchůdce Tinderu. Nakonec to s ní dopadlo špatně. Museli odkládat výplaty a neustále investovat do jejího vývoje. Nakonec ho pozastavili. Co jim to dalo?
  • Spolupráce se startupy: Jsou to jejich hlavní klienti. Většina z nich ale neuspěje. Jak se s tím vypořádávají?
  • Šel by do toho dnes znovu? Co pro něj bylo úplně nejtěžší a co radí začínajícím podnikatelům?

A mnoho dalšího. Sledujte unikátní rozhovor o tom, jak čeští kluci proráží v Americe a co všechno to obnáší.

STRV
Takto vypadal tým STRV v roce 2012…
STRV
… a takto v polovině roku 2015. Dnes má firma kolem stovky zaměstnanců.
Lubo Smid a Jiří Rostecký
Nahlédněte do pozadí české firmy, která se zaměřuje na americké startupy.

Podobná videa:

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

Pro předplatitele
daniel-hejl-web

Úspěch Productboardu: Jak vytvořit produkt s miliardovou hodnotou? | Daniel Hejl

vit-endler-web

Budování technologické firmy | Vít Endler (finGOOD.cz)

jan-foret-web

Jak se buduje kurýrní služba Wolt? | Jan Foret

Právě vyšlo

igor-kibrik-web

Jak se odlišit od konkurence? Strategie webu s recepty | Igor Kibrik

Pro předplatitele
pav-jindra-web

Znalost zákazníka. Proč webová analytika nestačí? | Matez Jindra & Honza Páv

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Co určuje jejich hodnotu a proč kolísá? | Adam Neuberger (Probinex)

Nejoblíbenější

Pro předplatitele
miroslav-tesar-web

Astratex: Jak dobývá Evropu? | Miroslav Tesař

Pro předplatitele
vaclav-stanek-web

Václav Staněk: Jak Vasky vyrostly díky marketingu?

Pro předplatitele
robert-stipek-web

Jak řídit kvalitu práce v digitální agentuře? | Robert Štípek (KOFEIN)

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

jan-moudrik-web

Jan Moudřík: Jak Alza.cz expanduje do zahraničí?

jakub-unger-web

Jakub Unger (Seznam Zprávy): Tvoříme médium budoucnosti. Sleduje nás 3,5 milionu lidí měsíčně

jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Finanční řízení CZC.cz, zdroje růstu do budoucna, manažerské myšlení

Pro předplatitele
rene-nekuda-web

Jak se naučit (dlouhodobě a konzistentně) psát? | René Nekuda