Inspirace pro vaše podnikání a marketing

VIDEO: Jak uspěla česká vývojářská firma STRV na americkém trhu?

„Dnes už bych do toho asi nešel,“ říká COO firmy STRV Lubo Smid. Proč ne a jaký je rozdíl mezi podnikáním v ČR a v USA?

Nenech si ujít další rozhovory:

Jejich smyslem je předat ti inspiraci a know-how od zkušených lidí a podpořit tě tak v podnikání či kariéře. Využij toho a dej lajk:

StartupyVideo

Mnoho začínajících podnikatelů má jasnou vizi – prosadit se na americkém trhu. Stejnou vizi měla i firma STRV, která se po neúspěchu na českém trhu rozhodla podnikat v USA. Neměli žádnou referenci ani zkušenosti. Dnes mají kolem stovky zaměstnanců a měsíční obrat se pohybuje okolo 600 tisíc dolarů (~14,5 milionů korun). Jak se dokázali prosadit?

V rozhovoru jsem si povídal se COO firmy Lubo Smidem. Ten je jedním se spoluzakladatelů STRV, která se dnes zaměřuje hlavně na startupy a zprostředkovává jim vývojářský tým. Mají za sebou stovky klientů, fail s vývojem vlastní aplikace a zkušenosti s českými i americkými klienty (jedním z nich je třeba spoluzakladatel aplikace Tinder). Možná vás ale překvapí Lubova odpověď na otázku, zda by do toho všeho šel dneska znovu…

STRV provozuje i pražskou food-delivery službu Ordr.cz, s jejímž CEO Jakubem Plasem rozhovor připravujeme. Přihlaste se k odběru newsletteru a nenechte si rozhovor ujít.

Co se dozvíte?

  • Jak podnikat v USA? Je to těžší než v Česku a co jsou největší bariéry?
  • Neúspěch v Česku: Chtěli tu vyvíjet mobilní aplikace. Nebyl to dobrý tah. Proč se jim v Česku nedařilo?
  • Odchod do Ameriky: Jaké byly první měsíce po odchodu z Česka? A jak se prosadit bez jakékoliv použitelné reference?
  • Český klient vs. americký: Jak přistupují k vývoji americké firmy a jak se liší uzavírání zakázek u nás a v zámoří? A co klukům v USA na získávání klientů funguje nejvíce?
  • Vývoj stále v Česku: Proč má firma, která funguje jen na americkém trhu, vývojáře v Česku?
  • Neúspěch s vývojem aplikace: Vytvářeli vlastní, vnímají ji jako předchůdce Tinderu. Nakonec to s ní dopadlo špatně. Museli odkládat výplaty a neustále investovat do jejího vývoje. Nakonec ho pozastavili. Co jim to dalo?
  • Spolupráce se startupy: Jsou to jejich hlavní klienti. Většina z nich ale neuspěje. Jak se s tím vypořádávají?
  • Šel by do toho dnes znovu? Co pro něj bylo úplně nejtěžší a co radí začínajícím podnikatelům?

A mnoho dalšího. Sledujte unikátní rozhovor o tom, jak čeští kluci proráží v Americe a co všechno to obnáší.

STRV

Takto vypadal tým STRV v roce 2012…

STRV

… a takto v polovině roku 2015. Dnes má firma kolem stovky zaměstnanců.

Lubo Smid a Jiří Rostecký

Nahlédněte do pozadí české firmy, která se zaměřuje na americké startupy.

Podobná videa:

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)
Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 24 let. Hned po střední založil svoji první firmu. Tu v roce 2016 prodal. Od té doby se naplno věnuje Mladému podnikateli. Baví ho poslouchat lidské příběhy, inspirovat ostatní svými videorozhovory a pomáhat lidem v jejich osobním i podnikatelském rozvoji. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 0

    Přidejte vlastní komentář

    Skrýt reklamu