Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Konkrétní a praktické tipy pro řízení malé i velké firmy.
TOP podnikatelé, manažeři a další specialisté na byznys.
Témata, o kterých se jinde nemluví. Důležité pro každého podnikatele.
Zjistit více

Inzerce

VIDEO: Jak uspěla česká vývojářská firma STRV na americkém trhu?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty
Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Poslechněte si 99 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.

Zjistit více

Mnoho začínajících podnikatelů má jasnou vizi – prosadit se na americkém trhu. Stejnou vizi měla i firma STRV, která se po neúspěchu na českém trhu rozhodla podnikat v USA. Neměli žádnou referenci ani zkušenosti. Dnes mají kolem stovky zaměstnanců a měsíční obrat se pohybuje okolo 600 tisíc dolarů (~14,5 milionů korun). Jak se dokázali prosadit?

V rozhovoru jsem si povídal se COO firmy a startupistou Lubo Smidem. Ten je jedním se spoluzakladatelů STRV, která se dnes zaměřuje hlavně na startupy a zprostředkovává jim vývoj aplikací. Mají za sebou stovky klientů, fail s vývojem vlastní aplikace a zkušenosti s českými i americkými klienty (jedním z nich je třeba spoluzakladatel aplikace Tinder). Možná vás ale překvapí Lubova odpověď na otázku, zda by do toho všeho šel dneska znovu…

STRV provozuje i pražskou food-delivery službu Ordr.cz, s jejímž CEO Jakubem Plasem rozhovor připravujeme. Přihlaste se k odběru newsletteru a nenechte si rozhovor ujít.

Co se dozvíte?

  • Jak podnikat v USA? Je to těžší než v Česku a co jsou největší bariéry?
  • Neúspěch v Česku: Chtěli tu vyvíjet mobilní aplikace. Nebyl to dobrý tah. Proč se jim v Česku nedařilo?
  • Odchod do Ameriky: Jaké byly první měsíce po odchodu z Česka? A jak se prosadit bez jakékoliv použitelné reference?
  • Český klient vs. americký: Jak přistupují k vývoji americké firmy a jak se liší uzavírání zakázek u nás a v zámoří? A co klukům v USA na získávání klientů funguje nejvíce?
  • Vývoj stále v Česku: Proč má firma, která funguje jen na americkém trhu, vývojáře v Česku?
  • Neúspěch s vývojem aplikace: Vytvářeli vlastní, vnímají ji jako předchůdce Tinderu. Nakonec to s ní dopadlo špatně. Museli odkládat výplaty a neustále investovat do jejího vývoje. Nakonec ho pozastavili. Co jim to dalo?
  • Spolupráce se startupy: Jsou to jejich hlavní klienti. Většina z nich ale neuspěje. Jak se s tím vypořádávají?
  • Šel by do toho dnes znovu? Co pro něj bylo úplně nejtěžší a co radí začínajícím podnikatelům?

A mnoho dalšího. Sledujte unikátní rozhovor o tom, jak čeští kluci proráží v Americe a co všechno to obnáší.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

STRV
Takto vypadal tým STRV v roce 2012…
STRV
… a takto v polovině roku 2015. Dnes má firma kolem stovky zaměstnanců.
Lubo Smid a Jiří Rostecký
Nahlédněte do pozadí české firmy, která se zaměřuje na americké startupy.

Podobná videa:

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 29 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Nabízí konzultace a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

Premium
jaroslav-trojan-web

Investování do startupů: Jak s ním začít? | Jaroslav Trojan (Nation1)

Premium
vojtech-boril-web

SaaS byznys: Jak s ním růst? | Vojtěch Bořil (Kentico)

Premium
adam-kocik-web

Neuniká vám velká příležitost? Vytvořte si strategii | Adam Kočík (J&t Ventures)

Právě vyšlo

petr-macek-web

Práce na dálku. Budoucnost, nebo jen dočasný trend? | Petr Macek (Caflou.cz)

jiri-jemelka-web

Firma neroste. Co s tím? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Nejoblíbenější

Premium
dalibor-dedek-web

Dalibor Dědek: Jak vybudoval Jablotron?

Premium
karol-gulas-web

Marketing Astratexu | Karol Guláš

Premium
lenka-oneill-web

Pietro Filipi: Příčiny pádu módní značky | Lenka O’Neill

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Premium
martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas: Jak předat firmu nástupci a posunout se do role majitele?

Premium
pavel-hrstka-web

Jak si spočítat investice do firmy? | Pavel Hrstka (CityZen)

juraj-sutoris-web

Juraj Sutoris: Krach v podnikání, pád na dno, drogová závislost

Premium
milan-duda-web

Kampaň Dvojky v CZC.cz: Jak dělat brandové kampaně? | Milan Duda

Inzerce