Doporučujeme

Jak se řídí české firmy? Nahlédněte pod ruce jejich šéfům

Praktické tipy pro řízení firmy na českém trhu
Zkušenosti předních podnikatelů a manažerů
Reálné know-how pro budování vaší firmy
Zjistit více

VIDEO: Jak uspěla česká vývojářská firma STRV na americkém trhu?

Přehrát celý rozhovor

Inzerce

Inzerce

Mnoho začínajících podnikatelů má jasnou vizi – prosadit se na americkém trhu. Stejnou vizi měla i firma STRV, která se po neúspěchu na českém trhu rozhodla podnikat v USA. Neměli žádnou referenci ani zkušenosti. Dnes mají kolem stovky zaměstnanců a měsíční obrat se pohybuje okolo 600 tisíc dolarů (~14,5 milionů korun). Jak se dokázali prosadit?

Inzerce

V rozhovoru jsem si povídal se COO firmy a startupistou Lubo Smidem. Ten je jedním se spoluzakladatelů STRV, která se dnes zaměřuje hlavně na startupy a zprostředkovává jim vývoj aplikací. Mají za sebou stovky klientů, fail s vývojem vlastní aplikace a zkušenosti s českými i americkými klienty (jedním z nich je třeba spoluzakladatel aplikace Tinder). Možná vás ale překvapí Lubova odpověď na otázku, zda by do toho všeho šel dneska znovu…

STRV provozuje i pražskou food-delivery službu Ordr.cz, s jejímž CEO Jakubem Plasem rozhovor připravujeme. Přihlaste se k odběru newsletteru a nenechte si rozhovor ujít.

Co se dozvíte?

  • Jak podnikat v USA? Je to těžší než v Česku a co jsou největší bariéry?
  • Neúspěch v Česku: Chtěli tu vyvíjet mobilní aplikace. Nebyl to dobrý tah. Proč se jim v Česku nedařilo?
  • Odchod do Ameriky: Jaké byly první měsíce po odchodu z Česka? A jak se prosadit bez jakékoliv použitelné reference?
  • Český klient vs. americký: Jak přistupují k vývoji americké firmy a jak se liší uzavírání zakázek u nás a v zámoří? A co klukům v USA na získávání klientů funguje nejvíce?
  • Vývoj stále v Česku: Proč má firma, která funguje jen na americkém trhu, vývojáře v Česku?
  • Neúspěch s vývojem aplikace: Vytvářeli vlastní, vnímají ji jako předchůdce Tinderu. Nakonec to s ní dopadlo špatně. Museli odkládat výplaty a neustále investovat do jejího vývoje. Nakonec ho pozastavili. Co jim to dalo?
  • Spolupráce se startupy: Jsou to jejich hlavní klienti. Většina z nich ale neuspěje. Jak se s tím vypořádávají?
  • Šel by do toho dnes znovu? Co pro něj bylo úplně nejtěžší a co radí začínajícím podnikatelům?

A mnoho dalšího. Sledujte unikátní rozhovor o tom, jak čeští kluci proráží v Americe a co všechno to obnáší.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

STRV
Takto vypadal tým STRV v roce 2012…
STRV
… a takto v polovině roku 2015. Dnes má firma kolem stovky zaměstnanců.
Lubo Smid a Jiří Rostecký
Nahlédněte do pozadí české firmy, která se zaměřuje na americké startupy.

Podobná videa:

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

dan-nytra-web

E-mail marketing a AI. Co už dnes funguje v praxi? | Dan Nytra

jiri-jemelka-web

Firemní hodnoty: Jak si je určit a jak s nimi pracovat? | Jiří Jemelka

Premium
jiri-rostecky-senta-cermakova-web

Jirka Rostecký: Úspěch v podnikání určuje i naše rodina | Senta Čermáková

Premium
dominik-nabelek-web

Jak se buduje módní značka DON LEMME? | Dominik Nábělek

petr-macek-web

Díky čemu roste aplikace Caflou? | Petr Macek

Premium
pavel-milan-cerny-web

Vybudoval Econea.cz, ale nakonec z ní odešel. Cesta za štěstím Pavla Milana Černého

michaela-steinhauser-web

Růst firmy: Jak ho zvládá Skinners? | Michaela Steinhauser

jindra-dohnal-web

Bez strategického myšlení nemáte v byznysu šanci | Jindra Dohnal (Creatixo)

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

TOP header

Premium
daniel-kmoch-web

Finanční ředitel Bonami: Na záchranu firmy jsme měli 6 měsíců | Daniel Kmoch

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

Inzerce