Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Konkrétní a praktické tipy pro řízení malé i velké firmy.
TOP podnikatelé, manažeři a další specialisté na byznys.
Témata, o kterých se jinde nemluví. Důležité pro každého podnikatele.
Zjistit více

Inzerce

Jak na tvorbu e-shopu a kterou cestou se vydat?

Při tvorbě e-shopu máte několik možností, jak svůj plán online prodeje produktu zrealizovat. Jsou jimi platformy poskytované zdarma, realizace e-shopu na míru nebo pronájem e-shopu. U všech si ukážeme jejich plusy, ale i mínusy, které je doprovází. Nakonec se podíváme na námi poskytovaný alternativní způsob, jak efektivně a snadno vybudovat kvalitní e-shop, který dost možná předčí vaše očekávání.

E-shop zdarma aneb za málo peněz málo muziky

Se službami na tvorbuzpracování e-shopu zdarma má mnoho lidí bohaté zkušenosti. Často je to totiž první cesta, kterou se nově začínající podnikatel vydá. Jak už tomu ale bývá, první cesta nemusí být z dlouhodobého hlediska ta nejvhodnější a nejšťastnější. Jednoznačné plus této varianty je úspora peněz, musíte ale počítat s odpovídající kvalitou a komfortem poskytované služby. E-shop zdarma vám rozhodně ušetří čas a zvládne jej postavit i technicky méně zdatný zákazník. Tato cesta proto není úplně ve všech ohledech na škodu, poskytne vám cennou zkušenost ohledně fungování e-shopu a jeho základních principech. Takový ideální podnikatelský „trenažér“. Nicméně je dost omezená ve variacích grafických úprav nebo v množství položek, které můžete do administrace vložit. Některé platformy nabízejí placené doplňkové služby. Cenově se pohybují v řádu desítek tisíc jednorázově nebo v případě pronájmu e-shopu mluvíme o stovkách korun měsíčně. Ty vám rozšíří možnosti nastavení grafiky, počtu produktů a dalších funkcí.

Vlastní vývoj e-shopu

Druhou možností, při které se neplácnete přes kapsu, je pustit se do programování a budování na vlastní pěst. Pokud ale chcete svůj e-shop stavět sami, psát vlastní kód a od nuly, připravte se na hodiny a hodiny úporné práce s vlastním týmem vývojářů, designerů a UX specialistů. Navíc to nemusí přinést požadovaný výsledek. Vše záleží na vašich schopnostech a dovednostech. Úspěch u zákazníků však není samozřejmě zaručen. Navíc v okamžiku, kdy e-shop spustíte, začíná zastarávat. Abyste udrželi krok s aktuálními trendy, počítejte s náklady na modernizaci celého systému, což bývá občas frustrující a časově náročné. Jestli krom podnikatelského ducha nejste také ajťák, programátor, grafik nebo marketingový mág, tuto variantu vám rozhodně nedoporučujeme.

Je zde ještě jedna cesta, jak si vyvinout vlastní e-shop. Nemusíte začínat od nuly, ale lze použít některý z hotových open-source systémů (Presta, Magento, OpenCart atd.). Tyto systémy vám umožní postavit e-shop na otevřeném zdrojovém kódu. Úpravy však bývají nákladné, ne vždy dosahují optimální kvality a údržba takového systému bývá poměrně neefektivní.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

E-shop na zakázku

Opačně je to u e-shopu na zakázku, postaveného specialisty. Jestli se nechcete pouštět do experimentů a osud svého podnikání svěřit do správných rukou, zvolte e-shop na zakázku. Doba realizace takového projektu bývá závislá na množství vašich individuálních požadavků. Buďte připravení počkat si týdny až měsíce. Externí firma vám vytvoří responzivní vzhled s hostingem na míru pro optimální provoz a funkcemi přizpůsobenými vašemu obchodnímu modelu. Váš e-shop bude SEO friendly, obsáhne vlastní blog, pokročilé filtry nebo integraci sociálních sítí a mnoho dalšího. Někteří poskytovatelé mají také UX specialisty, kteří dopomůžou k vyšším prodejům. Za kvalitu si ale pořádně připlatíte. Cena se může vyšplhat až ke stovkám tisíc. No a co až vám přestane vzhled nebo jiné parametry e-shopu vyhovovat? Pokud takovou situaci nemáte ošetřenou ve smlouvě, budete možná nuceni za úpravy doplácet, na což si dávejte raději pozor.

Pronájem e-shopu (krabicové řešení)

Pokud vám předchozí možnosti přijdou zbytečně komplikované, je ve hře varianta pronájmu. Ta nabídne mnohem lepší finanční dostupnost v kombinaci s poměrně výraznou úsporou časuMožnost přizpůsobení vzhledu e-shopu je ale jen částečná a omezená – máte k dispozici jen pár grafických šablon nabízených poskytovatelem. Svůj obchodní model vždy přizpůsobujete pronajímanému řešení. Může tak být těžké nebo až nemožné se odlišit od konkurence. Většina provozovatelů těchto krabicových řešení navíc nebývá ochotná se svými zákazníky individuálně pracovat.

Máte i jinou možnost!

Láká vás vydat se při tvorbě a provozu vašeho e-shopu cestou pronájmu, ale neradi se omezujete v kreativitě? Chcete se odlišit a přitom zbytečně neutrácet za řešení na zakázku? V tom případě možná hledáte kombinaci krabicového řešení a e-shopu na míru UPgates.

UPgates dá vašemu e-shopu jiný rozměr! Forma pronájmu e-shopu nabízí úsporu času a peněz. Navíc se ale můžete pustit do vlastních úprav. A za to nemusíte nikomu platit. Nastavíte si barevnost, rozložení stránek a vzhled jednotlivých komponent. Žádné unifikované šablony. Tato nastavení provedete velmi snadno a rychle v modulu Designer, který je doplněn o možnosti úprav v HTML a CSS kódu. Modul Designer nabízí množství funkcí, od výběru grafického tématu, vložení loga a faviconu, přes profesionální nastavení barev a formátování textu, po nastavení komponent a úpravu jejich vzhledu. Před spuštěním na ostrý provoz vám výsledek může zdarma zkontrolovat náš profesionální grafik. E-shop bude díky responzivnímu zobrazení dobře vypadat v jakémkoli zařízení. Pokud ale nemáte čas grafiku nastavovat sami, můžete využít naši placenou službu profi grafika a nastavení.

Nabízíme 4 varianty pronájmu e-shopu. Každá z nich obsahuje veškeré moduly a liší se pouze v parametrech, které najdete v našem ceníku. Bez jakýchkoliv závazků můžete službu dle vlastní volby vyzkoušet zdarma na 30 dní! A že nejste kromě podnikatele také grafikem, marketingovým a IT specialistou? Nevadí. Díky UPgates teď můžete být vším. A hlavně být úspěšným online obchodníkem. Nenechte se držet zkrátka!

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Práce na dálku. Budoucnost, nebo jen dočasný trend? | Petr Macek (Caflou.cz)

jiri-jemelka-web

Firma neroste. Co s tím? | Jiří Jemelka (JPF)

adam-neuberger-web

Začátek recese kryptoměn? | Adam Neuberger (Probinex)

Právě vyšlo

jakub-kaderavek-web

WordPress: Jeho možnosti a napojení na další systémy | Jakub Kadeřávek

Premium
petr-krivanek-web

Jak si nastavit firmu, abychom se z ní nepodělali? | Petr Křivánek (Happy Sport)

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Nejoblíbenější

Premium
dalibor-dedek-web

Dalibor Dědek: Jak vybudoval Jablotron?

Premium
karol-gulas-web

Marketing Astratexu | Karol Guláš

Premium
vojtech-boril-web

SaaS byznys: Jak s ním růst? | Vojtěch Bořil (Kentico)

Komentáře

TOP obsah

michael-rostock-poplar-web

Michael Rostock – Poplar: Vítězové a poražení v byznysu, předpoklady úspěchu, trendy pro startupy

Premium
vojtech-boril-web

SaaS byznys: Jak s ním růst? | Vojtěch Bořil (Kentico)

vit-endler-web

Jak si sestavit osobní rozpočet? | Vít Endler (finGOOD.cz)

martin-kasa-web

Martin Kasa: Investice do startupů, nemovitostí i bitcoinů, byznys s Pilulkou, ochrana spotřebitele

Inzerce