Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Jak na pozitivní cashflow ve vaší firmě?

Cashflow neboli peněžní tok je jednoduchý ukazatel spojený s příjmem a výdejem peněžních prostředků. Cílem každého podnikatele by měla být primárně snaha o to, aby příjmy dané výdaje co nejvíce přerůstaly. Podívejme se na několik zajímavých tipů, díky kterým toho docílíte i vy. Jsou totiž spojeny hned s několika oblastmi.

Inzerce

Daně zatěžují nejvíce

Právě daňová zátěž tuzemských podnikatelů patří mezi největší důvody spojené s tím, proč se naše výdaje doslova blíží naším příjmům. Podíváme-li se na konkrétní daňové zatížení, je to především:

  • Daň z příjmu
  • DPH
  • Silniční daň a další poplatky

K tomu nezapomeňme přidat třeba i náklady spojené s platbou sociálního a zdravotního pojištění. U živnostníků jsou tyto platby rizikové v tom, že nezohledňují aktuální výdělky. U plateb hrazených za zaměstnance se zase jedná o desítky procent z jejich příjmů. Naštěstí existují možnosti, jak daňové problémy řešit – zjisti více offshore. Právě takto nazýváme typ společností, které jsou umístěny v daňových rájích. Tedy v zemích, kde je právě toto zatížení a administrativa spojená s ním téměř nulová. Mezi nejznámější oblasti patří Seychely, Belize, Panama a Anguilla. Přesunem firmy právě sem tak můžete velké procento z vašich daňových výdajů ušetřit.

Zaměřte se také na ty, kdo vám dluží

Pracovat zdarma nechce určitě nikdo. Bohužel mnozí z nás to dělají. Proč? Jelikož jsme velmi důvěřiví a tak můžeme realizovat zakázky i pro toho, kdo nám nezaplatí. Následné vymáhání může být pro naši konkrétní osobu natolik složité a náročné, že vše raději necháme plavat. I když se to mnohým lidem může zdát jako přijatelné řešení, je to chyba. Známé jsou stovky případů, kdy firmy zkrachovaly právě proto, že nevymáhaly své pohledávky a zůstatky jejich účtů se ztenčovaly. Nechcete-li dopadnout stejně, pomůžeme vám s vymáháním pohledávek. Dnes existují dvě hlavní cesty. Buď klasické vymáhání, kdy služby využijete výměnou za podíl z vymožené částky. Druhým řešením je prodej pohledávky a dále už neřešíte, zda byla nebo nebyla vymožena.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Různých metod existuje celá řada. Vždy je dobré postupovat v rámci zákonných možností. Ty můžeme rozdělit do několika fází. Vše začíná telefonickým či poštovním upomínáním, až se dostaneme přes platební rozkaz třeba k samotné exekuci. Zde už přichází na řadu exekutor, který bývá nekompromisní.

Myslete i na úsporu vašich výdajů

Řada podnikatelů si neuvědomuje, kolik peněz pravidelně utopí za zbytečnosti. Nemusíte nutně provozovat kancelář a počítat náklady spojené s elektřinou, vodou, nebo vytápěním. I když pracujete doma, tak se výdaje najdou. Co třeba internet, nebo spotřební materiál? Při vyšším objemu tisku mohou jít výdaje i do tisíců korun. Proto doporučujeme tonery Canon, které ve svém neoriginálním provedené patří mezi cenově nejdostupnější možnosti. Máte další tipy, jak v rámci běžného provozu ušetřit? Poraďte ostatním čtenářům!

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

jiri-kawulok-web

E-commerce v Česku: Co ji čeká a jak se připravit? | Jiří Kawulok (Lemonero)

jiri-peslar-web

Jak dosáhnout svých snů? | Jiří Peslar

patrik-babinec-web

Balení zboží e-shopů: Jak se v něm odlišit od konkurence? | Patrik Babinec (Skladon)

Právě vyšlo

Premium
petr-cernansky-web

Má prý zákaznickou podporu lepší než většina e-shopů. Jak ji Rybízák dělá? | Petr Čerňanský

ruslan-skopal-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? | Ruslan Skopal (Trenýrkárna.cz)

Premium
viktor-kustein-web

Z mladých talentů budoucí hvězdy firmy. Takhle to dělá Vivantis nebo Rockaway | Viktor Kustein

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Premium
jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Jak vybudovat skutečně hodnotný e-shop?

Premium
vit-horky-web

Jak prodat firmu? Příběh Brand Embassy | Vít Horký

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Inzerce