Inzerce

Obchodování s komoditami: Jak začít a na co se připravit?

Asi je to lákavá představa – vydělávat spoustu peněz pomocí pár jednoduchých kliknutí na počítači a nemuset nikam chodit. Obchodování s komoditami je nepochybně zajímavá oblast, ale dají se v tom vydělat nějaké peníze?

Inzerce

Tuna kukuřice doma ve spíži? To nehrozí…

Odpověď je velmi jednoduchá – ano, dají. Ale jako všechny formy podnikání vyžaduje toto obchodování určité předpoklady. Je potřeba mít počáteční kapitál, disponovat hlubokými znalostmi a nejvíce ze všeho, musíte mít dokonalou trpělivost a skvělé sebeovládání.

Obchodování s komoditami je vlastně prodej a nákup různých surovin, jako třeba obilí, ovoce, zelenina, ale i ropa, zemní plyn a vzácné kovy. Nemusíte se ale bát, žádné sklady na tuny kukuřice si shánět nemusíte, všechno probíhá v čistě elektronické a papírové podobě.

Je pravda, že komodity nabízejí spoustu výhod, které v jiném podnikání zpravidla nenaleznete. Veškerou práci můžete provádět na počítači kdekoliv na světě. Můžete vydělat ohromné částky pomocí několika málo kliknutí. Nemusíte se potýkat se zaměstnanci. Je jenom na vás, kolik času budete obchodování věnovat.

Na druhou stranu, abyste byli úspěšní, musí obchodování předcházet dlouhé a důkladné studium, které může trvat i několik let. Je třeba naučit se spoustu věcí, podívat se tisíce grafů a přečíst tuny materiálů, než budete připraveni vyrazit do komoditního světa. Naštěstí existuje možnost, vyzkoušet si naučené postupy v některých programech nanečisto. Ověříte si, jak která strategie funguje a jak budete reagovat, když se nedaří. Hlavní učební proces ovšem začne, až když budete obchodovat se svými penězi. Zde nejlépe poznáte svoje reakce a chování. Z chyb, které uděláte, se poučíte mnohem více.

Pokud to s komoditami myslíte opravdu vážně, doporučujeme zřídit si obchodní deník, kam si budete zapisovat všechny transakce, jejich průběh a proč jste co udělali. Získáte tak skvělou zpětnou vazbu.

Kapitál a sebeovládání – základní předpoklady

Do začátku je snad nejvíce důležité získat cit pro technické grafy. Existují totiž dva typy investorů – fundamentální a technický. První typ se třeba zaměří jen na jeden produkt a pak sleduje zprávy z celého světa a pokouší se zjistit, jaký bude mít vliv na cenu komodity například extrémní sucho v jižní Evropě nebo vývoz spousty tun zboží z Číny. To je ovšem časově i psychicky velmi náročné, navíc takové zprávy jsou často opožděné a cena komodity je již zahrnula.

Druhým typem je investor technický. Ten se učí číst v grafech komodit a snaží se určit různé trendy. Je mu jedno, jakou komoditu bude obchodovat, stačí mu jedině graf. Pomocí určitých opakujících se bodů dokáže zjistit, zda cena bude růst nebo klesat. Zná a dokáže pracovat s pojmy jako pohyblivý průměr, dvojité dno nebo dvojitý vrchol.

Dalším bodem, který je třeba splnit, je sehnat kapitál na investování. Zpravidla se doporučuje disponovat částkou pět až osm tisíc dolarů. Převedeno na koruny v dnešním kurzu to je zhruba sto až sto padesát tisíc. To není zrovna malá částka, možná se budete potýkat s problémy sehnat ji. Může to trvat i několik let, ale prověří to vaši vytrvalost a schopnost plánovat, což jsou důležité předpoklady pro úspěšného obchodníka. Určitě si však peníze nepůjčujte, mohli byste se dostat do velkých problémů!

A asi nejdůležitější složkou je psychologie. Musíte perfektně znát sami sebe a mít pevnou disciplínu. Co uděláte, když všechno nepůjde podle plánu? Zůstanete klidní nebo začnete panikařit? Jak se zachováte, když budete prodělávat? A naopak – když budete úspěšní, budete se držet své strategie nebo začnete více riskovat? Na tyto otázky musíte znát přesné odpovědi, jinak můžete ztratit hodně peněz i času.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Petr Christov

Odjakživa vášnivý čtenář a pisatel prozaických textů, v poslední době také tvoří marketingové texty pro internetové projekty.

Nenechte si ujít

Pro předplatitele
lenka-ondruchova-web

Jak prodat firmu? Příběh Queens | Lenka Ondruchová

Pro předplatitele
michal-illich-web

Michal Illich: E-shopy prodejte. Nečeká je velký růst. Mnoho oborů ztratí svou hodnotu

Pro předplatitele
jonas-cumrik-web

Jak do firmy přivést ty nejlepší mladé talenty? | Jonáš Čumrik

Právě vyšlo

max-kovar-web

Logistika: V čem se liší výrobní od té v e-commerce? | Max Kovář (Skladon)

Pro předplatitele
bara-novakova-web

Psychologie v copywritingu | Bára Nováková

juraj-harkabuzik-web

Outsourcing zákaznické podpory e-shopu: Jak probíhá v praxi? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Nejoblíbenější

Pro předplatitele
martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas: Jak předat firmu nástupci a posunout se do role majitele?

Pro předplatitele
radovan-vavra-web

Radovan Vávra: Jak přemýšlet nad budoucností firmy?

Pro předplatitele
martin-rozhon-web

Zkušení zaměstnanci. Jak je najít a jak s nimi pracovat? | Martin Rozhoň

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

jan-rezac-web

Jan Řezáč: Založení agentury, finanční řízení firmy, růst v podnikání

martin-rozhon-1-web

Transakční ekonomika e-shopu: Jak na ni podle Martina Rozhoně?

Pro předplatitele
radovan-vavra-web

Radovan Vávra: Jak přemýšlet nad budoucností firmy?

michal-koubek-web

Jak spočítat náklady na vytvoření managementu firmy? | Michal Koubek