Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Konkrétní a praktické tipy pro řízení malé i velké firmy.
TOP podnikatelé, manažeři a další specialisté na byznys.
Témata, o kterých se jinde nemluví. Důležité pro každého podnikatele.
Zjistit více

Inzerce

Jak mít úspěšný e-shop?

Existuje celá řada doporučení, jak mít úspěšný e-shop a jak rozjet prosperující podnikání na internetu. V tomto článku vám ukážeme základní směry, kterými byste se měli ubírat, pokud chcete zlepšit váš e-shop a vybudovat úspěšné podnikání.

Čerpat při tom budeme ze zkušeností stovek provozovatelů e-shopů, se kterými pravidelně natáčíme rozhovory a podcasty na našem webu. Pokud vás zajímá, co se při svém podnikání naučili, neváhejte se podívat do rubriky E-shopy.

Zaměřte se na zákazníka

Nejúspěšnější e-shopy jsou ty, které zaměřují svou pozornost na co nejlepší zkušenost, jakou s nimi mají jejich zákazníci. Tuto zkušenost utváří třeba to, jak snadno a rychle dokáží nakoupit na jejich e-shopu, jak s nimi firma komunikuje v rámci propagace e-shopu, jak pracuje s komunitou na internetu, v jakém stavu doručuje objednané zboží a jak probíhá řešení reklamací a dalších problémů.

Zákazník musí být na prvním místě. Komfort, který mu v rámci nákupu nabídnete, přímo určuje jeho spokojenost s vaší firmou. Stejně tak rozhodují detaily, jako je balení zboží, rychlost dodání, vstřícnost zákaznické podpory e-shopu a mnoho dalšího.

Vyzkoušejte si nákup na vašem e-shopu sami. Pokuste se vyřešit nějaký problém s vaší zákaznickou podporou, případně zboží reklamujte. Hledejte způsoby, jak vše zjednodušit a zpříjemnit. A jak se v tom odlišit od vaší konkurence.

Nabídněte zákazníkovi víc

Zákazník většinou přijde a chce si koupit konkrétní produkt. Vy mu ale můžete nabídnout něco navíc. Díky tomu zvýšíte průměrnou hodnotu nové objednávky a vyděláte více peněz.

E-shopy zákazníkům nabízí třeba příslušenství k zakoupeným produktům. Případně cokoliv dalšího, co je vhodné k zákazníkově nákupu. Může se jednat o hmotné produkty, ale také o služby. Zákazníkovi tak můžete nabídnout třeba koupit produktů na splátky, prodloužení záruky, dárkové balení, rychlejší dopravu a mnoho dalšího.

Velmi podceněnou zde bývá zákaznická podpora e-shopu. Ta může fungovat nejen jako místo, kde zákazníci řeší problémy, ale i jako zdroj nových příležitostí. Může volat vašim zákazníkům a nabízet jim doplňkové zboží, pokoušet se jim nabídnout dražší produkty, získávat od nich zpětnou vazbu a mnoho dalšího.

Zlepšete váš marketing

Marketing e-shopu je doslova nekonečné pole nových příležitostí. Většina e-shopů podceňuje některou z jeho oblastí. Zejména menší e-shopy jsou často závislé jen na několika málo zdrojích nových objednávek. Fungují například zejména díky PPC reklamě nebo sociálním sítím.

Jakmile se ale něco změní (třeba je v PPC reklamě přeskočí silnější konkurence), tak se snadno dostanou do existenčních problémů. Právě proto je vhodné marketing e-shopu co nejvíce diverzifikovat a hledat kanály, které jste ještě nevyužili.

Z naší zkušenosti firmy často podceňují přínos kvalitně nastaveného e-mail marketingu e-shopu. Zapomínají také na příležitosti, které jim může přinést affiliate marketing. Zlepšit mohou i texty na svých webech, případně získávat více zpětných odkazů z jiných webových stránek. Inspirujte se v této rubrice.

Inzerce

Získejte peníze pro váš růst

E-shopy se často bojí investovat. Peníze na rychlejší růst nemají a bojí se je získávat. Přitom dnes existuje celá řada možností financování e-shopů. Vedle bankovních půjček na trhu vznikají i nové nebankovní služby, které se zaměřují na financování firmy.

Možností mohou být i investoři. Těch je v e-commerce rovněž stále více. Vedle peněz na podnikání vám mohou dodat i vysoce hodnotné zkušenosti, které vám pomohou růst a prosperovat. Získáte know-how, které byste jinak získali jen velmi těžko.

Peníze můžete využít na příležitosti, na které jinak nemáte. Třeba na expanzi e-shopu do zahraničí, inovace, kvalitnější logistiku a mnoho dalšího. Poslechněte si, jaké jsou aktuální trendy v e-commerce.

Inzerce

Vydělejte více peněz

Nejvíce peněz se ale nejspíš skrývá přímo ve vaší firmě. Víte o tom, že většina e-shopů významně podceňuje finanční řízení firmy? Často prodávají produkty dokonce se ztrátou a pojmy jako transakční ekonomika jim vůbec nic neříkají.

Proto vám doporučujeme zpracovat kvalitní a aktuální byznys plán, díky kterému nastavíte svému podnikání pevnější základy a budete vědět, jakým směrem ubírat vaši další pozornost. Následně vám doporučujeme zkvalitnit a zpřesnit finanční řízení e-shopu tak, abyste nad ním měli maximální kontrolu.

Nejúspěšnější e-shopy podle naší zkušenosti fungují na přesném řízení peněz a dalších zdrojů, vysoké kvalitě poskytovaných služeb, fungující a efektivní logistice a atraktivním a efektivním marketingu. Poslechněte si zkušenosti českých e-shopařů a inspirujte se od nich:

Premium
gentlemanstore-web

Zdroje růstu e-shopu GentlemanStore.cz | Pavel Králíček a Jan Moravčík

Premium
michal-vratny-web

Železná koule: Jak se buduje komunita? | Michal Vrátný

Premium
lenka-oneill-web

Pietro Filipi: Příčiny pádu módní značky | Lenka O’Neill

Premium
pavel-hrstka-web

Jak si spočítat investice do firmy? | Pavel Hrstka (CityZen)

Premium
michal-mesko-web

Strategie knihkupectví Martinus | Michal Meško

tomas-jurka-web

Vlastní značky produktů: Jak je tvoří Buschcraft? | Tomáš Jurka

adam-kuncicky-web

Rozšiřování sortimentu a technologie e-shopu | Adam Kunčický (YourGames)

Premium
martin-bernatek-web

Prodej firmy: Jak značkou zvýšit její hodnotu? | Martin Bernátek (Ovečkárna)

Premium
dominik-gazdos-web

Jak roste on-line antikvariát Knihobot? | Dominik Gazdoš

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP obsah

Premium
martin-rozhon-web

Zkušení zaměstnanci. Jak je najít a jak s nimi pracovat? | Martin Rozhoň

Premium
jan-skrabanek-web

Košík.cz: Vznik nové značky produktů a hledání příležitostí na trhu | Jan Škrabánek

Premium
petr-pouchly-web

Proč pro vás nechtějí pracovat špičkoví lidé? | Petr Pouchlý

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

Inzerce