Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Jak mít úspěšný e-shop?

Existuje celá řada doporučení, jak mít úspěšný e-shop a jak rozjet prosperující podnikání na internetu. V tomto článku vám ukážeme základní směry, kterými byste se měli ubírat, pokud chcete zlepšit váš e-shop a vybudovat úspěšné podnikání.

Čerpat při tom budeme ze zkušeností stovek provozovatelů e-shopů, se kterými pravidelně natáčíme rozhovory a podcasty na našem webu. Pokud vás zajímá, co se při svém podnikání naučili, neváhejte se podívat do rubriky E-shopy.

Zaměřte se na zákazníka

Nejúspěšnější e-shopy jsou ty, které zaměřují svou pozornost na co nejlepší zkušenost, jakou s nimi mají jejich zákazníci. Tuto zkušenost utváří třeba to, jak snadno a rychle dokáží nakoupit na jejich e-shopu, jak s nimi firma komunikuje v rámci propagace e-shopu, jak pracuje s komunitou na internetu, v jakém stavu doručuje objednané zboží a jak probíhá řešení reklamací a dalších problémů.

Zákazník musí být na prvním místě. Komfort, který mu v rámci nákupu nabídnete, přímo určuje jeho spokojenost s vaší firmou. Stejně tak rozhodují detaily, jako je balení zboží, rychlost dodání, vstřícnost zákaznické podpory e-shopu a mnoho dalšího.

Vyzkoušejte si nákup na vašem e-shopu sami. Pokuste se vyřešit nějaký problém s vaší zákaznickou podporou, případně zboží reklamujte. Hledejte způsoby, jak vše zjednodušit a zpříjemnit. A jak se v tom odlišit od vaší konkurence.

Nabídněte zákazníkovi víc

Zákazník většinou přijde a chce si koupit konkrétní produkt. Vy mu ale můžete nabídnout něco navíc. Díky tomu zvýšíte průměrnou hodnotu nové objednávky a vyděláte více peněz.

E-shopy zákazníkům nabízí třeba příslušenství k zakoupeným produktům. Případně cokoliv dalšího, co je vhodné k zákazníkově nákupu. Může se jednat o hmotné produkty, ale také o služby. Zákazníkovi tak můžete nabídnout třeba koupit produktů na splátky, prodloužení záruky, dárkové balení, rychlejší dopravu a mnoho dalšího.

Velmi podceněnou zde bývá zákaznická podpora e-shopu. Ta může fungovat nejen jako místo, kde zákazníci řeší problémy, ale i jako zdroj nových příležitostí. Může volat vašim zákazníkům a nabízet jim doplňkové zboží, pokoušet se jim nabídnout dražší produkty, získávat od nich zpětnou vazbu a mnoho dalšího.

Zlepšete váš marketing

Marketing e-shopu je doslova nekonečné pole nových příležitostí. Většina e-shopů podceňuje některou z jeho oblastí. Zejména menší e-shopy jsou často závislé jen na několika málo zdrojích nových objednávek. Fungují například zejména díky PPC reklamě nebo sociálním sítím.

Jakmile se ale něco změní (třeba je v PPC reklamě přeskočí silnější konkurence), tak se snadno dostanou do existenčních problémů. Právě proto je vhodné marketing e-shopu co nejvíce diverzifikovat a hledat kanály, které jste ještě nevyužili.

Z naší zkušenosti firmy často podceňují přínos kvalitně nastaveného e-mail marketingu e-shopu. Zapomínají také na příležitosti, které jim může přinést affiliate marketing. Zlepšit mohou i texty na svých webech, případně získávat více zpětných odkazů z jiných webových stránek. Inspirujte se v této rubrice.

Inzerce

Získejte peníze pro váš růst

E-shopy se často bojí investovat. Peníze na rychlejší růst nemají a bojí se je získávat. Přitom dnes existuje celá řada možností financování e-shopů. Vedle bankovních půjček na trhu vznikají i nové nebankovní služby, které se zaměřují na financování firmy.

Možností mohou být i investoři. Těch je v e-commerce rovněž stále více. Vedle peněz na podnikání vám mohou dodat i vysoce hodnotné zkušenosti, které vám pomohou růst a prosperovat. Získáte know-how, které byste jinak získali jen velmi těžko.

Peníze můžete využít na příležitosti, na které jinak nemáte. Třeba na expanzi e-shopu do zahraničí, inovace, kvalitnější logistiku a mnoho dalšího. Poslechněte si, jaké jsou aktuální trendy v e-commerce.

Inzerce

Vydělejte více peněz

Nejvíce peněz se ale nejspíš skrývá přímo ve vaší firmě. Víte o tom, že většina e-shopů významně podceňuje finanční řízení firmy? Často prodávají produkty dokonce se ztrátou a pojmy jako transakční ekonomika jim vůbec nic neříkají.

Proto vám doporučujeme zpracovat kvalitní a aktuální byznys plán, díky kterému nastavíte svému podnikání pevnější základy a budete vědět, jakým směrem ubírat vaši další pozornost. Následně vám doporučujeme zkvalitnit a zpřesnit finanční řízení e-shopu tak, abyste nad ním měli maximální kontrolu.

Nejúspěšnější e-shopy podle naší zkušenosti fungují na přesném řízení peněz a dalších zdrojů, vysoké kvalitě poskytovaných služeb, fungující a efektivní logistice a atraktivním a efektivním marketingu. Poslechněte si zkušenosti českých e-shopařů a inspirujte se od nich:

Premium
denisa-havrdova-web

Prodala přes 500 tisíc diářů a zápisníků. Jak Denisa Havrdová řídí papelote?

Premium
adela-zugarova-web

Praží a prodávají kávu za desítky milionů. Jak roste Dos Mundos? | Adéla Zugarová

matous-syrovy-web

Převzal zadluženou firmu po otci a skončil v nemocnici. Dnes míří na 100 milionů | Matouš Syrový (Koupelny Syrový)

Premium
ladislav-zizka-web

Freshlabels vyrostlo, a pak začalo klesat. Co musel změnit nový CEO? | Ladislav Žižka

Premium
jan-panek-web

Jak rozvíjet a profesionalizovat malou firmu? | Jan Pánek (Via Tempia)

lucie-konecna-web

Ze 3 milionů ročně na 150, a potom dolů na 40. Jak se řídí extrémní růst i pád? | Lucie Konečná (nanoSPACE)

Premium
ruslan-skopal-web

Finanční řízení e-shopu: To nejdůležitější a jak s tím začít | Ruslan Skopal (Trenýrkárna)

Premium
dominik-nabelek-web

Jak se buduje módní značka DON LEMME? | Dominik Nábělek

michaela-steinhauser-web

Růst firmy: Jak ho zvládá Skinners? | Michaela Steinhauser

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.