Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

Jak efektivně vybírat ty správné zaměstnance?

S rozvíjejícím se byznysem musí každý podnikatel počítat s tím, že jednoho dne nebude stačit na všechny úkoly. V tom momentu je zapotřebí přistoupit k dalšímu kroku ve vaší firmě a najmout zaměstnance, kteří budou pro vaše podnikání přínosem a pomohou vám s budováním firmy.

Inzerce

Jak však takové lidi vybrat? Při výběru ideálního zaměstnance doporučujeme zaměřit se především na uchazečovo:

  • způsobilost
  • schopnosti
  • slučitelnost
  • oddanost
  • charakter
  • kulturu
  • mzdu

Co se týče způsobilosti, váš potencionální zaměstnanec musí mít nezbytné dovednosti, zkušenosti, případně takové vzdělání, aby zvládl úspěšně plnit zadané každodenní úkoly. Na to navazují jeho schopnosti. Váš budoucí zaměstnanec by neměl úkoly jen plnit. Naopak by měl být schopen do každé své práce vložit vlastní kreativitu a iniciativu.

Slučitelnost

Důležitou roli při výběru nového zaměstnance hraje také slučitelnost. Každý podnikatel by si do své firmy měl vybírat takového člověka, který bude vycházet nejen s ním, ale také s partnery či klienty. Pokud zaměstnanec nedokáže s vámi jako se svým nadřízeným harmonicky pracovat, pak to může čase způsobit ve vaší firmě velké potíže.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Oddanost potencionálního zaměstnance

Během výběru myslete také na oddanost zájemce. Zeptejte se sami sebe: Myslí to tento kandidát s prací u vás opravdu vážně a upřímně? Chce tu zůstat dlouhodobě, nebo tuto nabídku o práci bere jen jako dočasné řešení, aby si poté našel něco lepšího? V tomto ohledu vám hodně napoví jeho pracovní historie a doba, jak dlouhou u svých předchozích zaměstnavatelů vydržel.

Mzdové ohodnocení

Jako zaměstnavatel se musíte ujistit, že nový zaměstnanec souhlasí s penězi, které mu nabízíte. Při výběru se tedy u každého kandidáta ujistěte, že je s vaší nabídkou spokojený. V případě, že není, bude se tento člověk cítit nedoceněný, a tak nebude v práci podávat očekávané výkony.

Dejte na první dojem

Neverbální komunikace je opravdu mocná a o lidech nám hodně vypoví. Proto při výběru vhodného zaměstnance na ni dejte. Zaměřte se na klasické projevy, které vám řeknou více – např. podání ruky, kdy stisk by měl být pevný bez křeče a dlaň by měla být suchá. Kromě podání ruky je důležitý také oční kontakt – kandidát by se měl dívat zpříma, sedět rovně, v klidu a nedávat najevo svoji nervozitu.

Zjistěte si více od bývalých zaměstnavatelů

Pro lepší obrázek doporučujeme zkontaktovat bývalé zaměstnavatele, ale i spolupracovníky. Reference přímo od vašeho kandidáta mohou být mnohdy zkreslené.

Nechte si pomoct

Pokud s nabíráním zaměstnanců nemáte žádné zkušenosti a nejste si jisti, jak vybrat ideálního zaměstnance, pak doporučujeme obrátit se na firmu, která realizuje kvalitní assessment centrum, díky kterému lze rozklíčit kandidáty na pracovní pozice.

Jedná se o skupinovou metodu výběru, která začíná být čím dál více oblíbenější. Cílem assessment centra je vytvořit takové prostředí, které modeluje typické pracovní situace, se kterými se běžně uchazeč v praxi setká. Díky této akci lze zjistit o kandidátech mnohé, např.:

  • jak se v dané situaci zachovají a budou ji řešit,
  • jaké jsou jejich silné a slabé stránky,
  • jsou schopní týmové práce,
  • apod.

Díky této metodě efektivně strávíte čas s potencionálními kandidáty a získáte tak více informací o každém člověku. Na základě toho pak lépe vyberete nejvhodnějšího kandidáta pro danou pozici.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

lukas-chadraba-web

Budoucnost internetu: Co Immersive tech, Metaverse a web3 znamenají pro firmy? | Lukáš Chadraba (DesignDev)

vit-endler-web

Investice přes crowdfunding pohledem investora. Jak nad nimi přemýšlet? | Vít Endler (finGOOD)

juraj-harkabuzik-web

Zákaznická podpora: Jak na ni najít nejlepší lidi? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Právě vyšlo

Premium
vilem-minarik-web

Školil tisíce lidí na 5 kontinentech. Co se naučil? | Vilém Minařík

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Premium
jiri-hlavenka-web

Krize ve firmě nikoho nebaví. Jak z ní vzejít silnější? | Jiří Hlavenka

Nejoblíbenější

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Premium
martin-stibor-web

Rebranding e-shopu Korálky.cz na Manumi | Martin Stibor

ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc (Reflex Capital): Odvrácená strana spolupráce startupů a investorů

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

Premium
petr-kasa-web

Petr Kasa: Jak budujeme hodnotu Pilulka.cz?

Inzerce