Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Jak efektivně vybírat ty správné zaměstnance?

S rozvíjejícím se byznysem musí každý podnikatel počítat s tím, že jednoho dne nebude stačit na všechny úkoly. V tom momentu je zapotřebí přistoupit k dalšímu kroku ve vaší firmě a najmout zaměstnance, kteří budou pro vaše podnikání přínosem a pomohou vám s budováním firmy.

Inzerce

Jak však takové lidi vybrat? Při výběru ideálního zaměstnance doporučujeme zaměřit se především na uchazečovo:

  • způsobilost
  • schopnosti
  • slučitelnost
  • oddanost
  • charakter
  • kulturu
  • mzdu

Co se týče způsobilosti, váš potencionální zaměstnanec musí mít nezbytné dovednosti, zkušenosti, případně takové vzdělání, aby zvládl úspěšně plnit zadané každodenní úkoly. Na to navazují jeho schopnosti. Váš budoucí zaměstnanec by neměl úkoly jen plnit. Naopak by měl být schopen do každé své práce vložit vlastní kreativitu a iniciativu.

Slučitelnost

Důležitou roli při výběru nového zaměstnance hraje také slučitelnost. Každý podnikatel by si do své firmy měl vybírat takového člověka, který bude vycházet nejen s ním, ale také s partnery či klienty. Pokud zaměstnanec nedokáže s vámi jako se svým nadřízeným harmonicky pracovat, pak to může čase způsobit ve vaší firmě velké potíže.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Oddanost potencionálního zaměstnance

Během výběru myslete také na oddanost zájemce. Zeptejte se sami sebe: Myslí to tento kandidát s prací u vás opravdu vážně a upřímně? Chce tu zůstat dlouhodobě, nebo tuto nabídku o práci bere jen jako dočasné řešení, aby si poté našel něco lepšího? V tomto ohledu vám hodně napoví jeho pracovní historie a doba, jak dlouhou u svých předchozích zaměstnavatelů vydržel.

Mzdové ohodnocení

Jako zaměstnavatel se musíte ujistit, že nový zaměstnanec souhlasí s penězi, které mu nabízíte. Při výběru se tedy u každého kandidáta ujistěte, že je s vaší nabídkou spokojený. V případě, že není, bude se tento člověk cítit nedoceněný, a tak nebude v práci podávat očekávané výkony.

Dejte na první dojem

Neverbální komunikace je opravdu mocná a o lidech nám hodně vypoví. Proto při výběru vhodného zaměstnance na ni dejte. Zaměřte se na klasické projevy, které vám řeknou více – např. podání ruky, kdy stisk by měl být pevný bez křeče a dlaň by měla být suchá. Kromě podání ruky je důležitý také oční kontakt – kandidát by se měl dívat zpříma, sedět rovně, v klidu a nedávat najevo svoji nervozitu.

Zjistěte si více od bývalých zaměstnavatelů

Pro lepší obrázek doporučujeme zkontaktovat bývalé zaměstnavatele, ale i spolupracovníky. Reference přímo od vašeho kandidáta mohou být mnohdy zkreslené.

Nechte si pomoct

Pokud s nabíráním zaměstnanců nemáte žádné zkušenosti a nejste si jisti, jak vybrat ideálního zaměstnance, pak doporučujeme obrátit se na firmu, která realizuje kvalitní assessment centrum, díky kterému lze rozklíčit kandidáty na pracovní pozice.

Jedná se o skupinovou metodu výběru, která začíná být čím dál více oblíbenější. Cílem assessment centra je vytvořit takové prostředí, které modeluje typické pracovní situace, se kterými se běžně uchazeč v praxi setká. Díky této akci lze zjistit o kandidátech mnohé, např.:

  • jak se v dané situaci zachovají a budou ji řešit,
  • jaké jsou jejich silné a slabé stránky,
  • jsou schopní týmové práce,
  • apod.

Díky této metodě efektivně strávíte čas s potencionálními kandidáty a získáte tak více informací o každém člověku. Na základě toho pak lépe vyberete nejvhodnějšího kandidáta pro danou pozici.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

jiri-kawulok-web

E-commerce v Česku: Co ji čeká a jak se připravit? | Jiří Kawulok (Lemonero)

jiri-peslar-web

Jak dosáhnout svých snů? | Jiří Peslar

patrik-babinec-web

Balení zboží e-shopů: Jak se v něm odlišit od konkurence? | Patrik Babinec (Skladon)

Právě vyšlo

Premium
petr-cernansky-web

Má prý zákaznickou podporu lepší než většina e-shopů. Jak ji Rybízák dělá? | Petr Čerňanský

ruslan-skopal-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? | Ruslan Skopal (Trenýrkárna.cz)

Premium
viktor-kustein-web

Z mladých talentů budoucí hvězdy firmy. Takhle to dělá Vivantis nebo Rockaway | Viktor Kustein

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
martina-svadbikova-web

Firma nezávislá na zakladateli. Jak to udělat? | Martina Svadbíková (Bella Rose)

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Premium
karel-novotny-web

Marketing ve firmě: Jak ho nastavit a řídit efektivně? | Karel Novotný

Premium
jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Jak vybudovat skutečně hodnotný e-shop?

Inzerce