Inzerce

Jak dosáhnout maximální efektivity? Udržujte pozornost a vše si naplánujte!

Známe to asi všichni. Před námi spousta práce a úkolů a my radši surfujeme na internetu nebo se věnujeme nějaké jiné nepodstatné činnosti. Zpravidla platí, že čím více práce před námi, tím méně se nám do ní chce a tím lehčeji se zabavíme něčím jiným. Člověk ale nakonec končí pracovní den s tím, že nic neudělal a práce pořád leží před ním. Navíc má na její zpracování málo času, takže ho zítra čeká akorát jen stres. Výsledkem takové prokrastinace je leda špatný pocit a nekvalitní výsledky. Proto přinášíme několik rad, jak s tímto neduhem účinně bojovat.

Inzerce

Nejhorší je odvádění pozornosti

Nejčastěji se stává, že když chceme pracovat, neustále nám něco odvádí pozornost, respektive naše pozornost se nechá odvádět různými rušivými vlivy. Musíme zkontrolovat a pročíst nové články na našich oblíbených serverech, odpovědět na emaily a samozřejmě být na Facebooku nebo Twitteru. Jednoduchým řešením je vyhnout se takovým rozptýlením. Uzavřít se do místnosti, kde vás nikdo nebude rušit, vypnout nebo ztišit mobilní telefon, odpojit se od internetu.

Jenže ne vždy je to možné, zkrátka někdy prostě internet k práci potřebujete. Potom doporučujeme si hned na začátku projet oblíbené stránky, ale nezdržet se na nich dlouho. Už víte, co je na nich nového, takže tam nemusíte ten den už chodit. Email kontrolujte a poštu vyřizujte ve vyhrazených časech, třeba jen třikrát za den. Chce to určitou dávku pevné vůle, ale neustálým cvičením se budete zlepšovat.

Nezapomeňte na plánování

Důležité je, abyste si pracovní činnosti předem naplánovali. Každý večer si vyhraďte pět minut a napište si do diáře vše, co chcete během zítřka stihnout. Získáte tak přehled o tom, kolik toho chcete a máte udělat. Pokud se vám plán podaří splnit, nějak se odměňte.

Pracujte na úkolu, dokud není úplně hotov. Dejte si přestávku až potom. Je třeba také vědět, proč danou věc děláte. Správná motivace vám velmi pomůže s úspěšným dokončením práce. Čím více budete motivováni k dokončení, tím lépe.

Naučit se efektivně pracovat a nenechat se ničím rozptylovat, to je běh na dlouhou trať. Ovládnout dokonale tuto schopnost se podaří jen málokomu. Není ale třeba si zoufat. Postupovat se dá i po malých krůčcích a i titěrné úspěchy přinášejí úspěch.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Petr Christov

Odjakživa vášnivý čtenář a pisatel prozaických textů, v poslední době také tvoří marketingové texty pro internetové projekty.

Nenechte si ujít

Pro předplatitele
michal-illich-web

Michal Illich: E-shopy prodejte. Nečeká je velký růst. Mnoho oborů ztratí svou hodnotu

Pro předplatitele
jonas-cumrik-web

Jak do firmy přivést ty nejlepší mladé talenty? | Jonáš Čumrik

agentury-proc-vas-klienti-nemiluji-web

Agentury, proč vás klienti nemilují?

Právě vyšlo

Pro předplatitele
bara-novakova-web

Psychologie v copywritingu | Bára Nováková

juraj-harkabuzik-web

Outsourcing zákaznické podpory e-shopu: Jak probíhá v praxi? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Pro předplatitele
martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas: Jak předat firmu nástupci a posunout se do role majitele?

Nejoblíbenější

Pro předplatitele
radovan-vavra-web

Radovan Vávra: Jak přemýšlet nad budoucností firmy?

Pro předplatitele
martin-rozhon-web

Zkušení zaměstnanci. Jak je najít a jak s nimi pracovat? | Martin Rozhoň

Pro předplatitele
margareta-krizova-web

Průvodce začátky podnikání | Margareta Křížová

Komentáře

Vinod

Před 9 roky

Dobrfd den,me1m ze1jem se k Ve1m připojit (Novfd Bydžov-Ze1bědov). Byl jsem se zeptat u spre1vce v Bydžově, ale ten mi sdělil, že Ze1bědov je jako sttasmoane1 obec i když spade1 pod Bydžov, takže bych musel dělat spre1vce. Ptal jsem se zde i několika lided jestli by se nechtěli take9 přidat s tedm že bych toho spre1vce mohl dělat, ale bez faspěchu. Je nějake1 šance, že bych se k Ve1m připojil? Dedky

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Pro předplatitele
vit-horky-web

Jak prodat firmu? Příběh Brand Embassy | Vít Horký

Pro předplatitele
jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Jak vybudovat skutečně hodnotný e-shop?

jan-moudrik-web

Jan Moudřík: Jak Alza.cz expanduje do zahraničí?

josef-matejka-web

Josef Matějka (CZC.cz): Smysl života po prodeji firmy, zvládání stresu v podnikání, investice do technologií