Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

Chcete investovat v malém a chytře? Zkuste našich pár možností!

Investovat lze mnoha způsoby a banky na nás neustále útočí s různými „výhodnými“ produkty. Drtivá většina z nich je ale výhodná pouze pro banku a většinou proděláte, v nejlepším případě vyděláte směšný výnos v řádu pár procent za rok. Jsou ale i jiné možnosti investování a nevyžadují vysoký vstupní kapitál.

Jak investovat?

Investovat se dá do všeho možného, ale otázkou je jak. Peníze na investice by měly být vždy peníze navíc, tedy to, co zbyde po zaplacení všech závazků. Pokud splácíte půjčky, kreditní karty, kontokorenty a podobné produkty, nejdřív se jich zbavte.

Nesnažte se investovat do něčeho, čemu nerozumíte. Zásadně nikdy neinvestujte peníze, o které si nemůžete dovolit přijít! Investice nemusí být konzervativní s jistým výnosem, ale měla by být vždy dobře promyšlená. Vždy investujte do aktiv, tedy do čehokoliv, co dále samo vydělává. Nesnažte se přechytračit trh, příležitostí k rozumným investicím je vždy dost. Také se nesnažte rychle zbohatnout, nepanikařte při výkyvu cen či výdělků, ale raději si počkejte na dlouhodobý zisk. Nesázejte vše na jednu kartu, snažte se prostředky rozdělit do několika různých zdrojů.

Rozvíjejte vlastní podnikání

Pokud podnikáte, je jednoznačně nejvýnosnější investovat do rozvoje podnikání. Je úplně jedno, jestli jde o velký a zavedený obchod, nebo jestli máte drobnou živnost při zaměstnání. Při správném přístupu se vám jakákoliv rozumná investice bohatě vyplatí.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Kupujte pasivní online projekty

Velmi zajímavou investicí mohou být „pasivní“ online projekty. Velmi zajímavé jsou například magazíny či dropship obchody. Žádný z online projektů není zcela pasivní a vždy jim musíte věnovat nějaké úsilí, na druhou stranu si lze z výnosů z reklamy či prodejů platit někoho na psaní článků či údržbu e-shopu a pouze rámcově dohlížet. Výše zisku nebude nijak závratná, ale bude téměř bez práce.

Nakupte zajímavé domény

Zajímavou možností je nákup smysluplných domén. Dostupných domén neustále ubývá a jejich cena roste, přitom stále lze nalézt zajímavé jednoslovné i dvouslovné domény. Vzhledem k prudkému růstu online podnikání budou kvalitní domény určitě narůstat na hodnotě. Investice do domén je samozřejmě spekulativní a málokdy nese okamžitý zisk, ale může být vhodným doplněním portfolia.

Investujte do sbírek

Většina z nás má nějakou sbírku, je vcelku jedno čeho. Většina sběratelských předmětů v průběhu let zdražuje a každé sběratelské odvětví má svá specifika. Většina sběratelů si po letech vyvine určitý smysl pro ocenění jednotlivých předmětů. Téměř v každém sběratelském oboru se najdou výhodné možnosti nákupu, které lze krátkodobě či dlouhodobě velmi výhodně prodat.

Při aktivních nákupech po bleších trzích, bazarech, burzách a přes inzeráty na internetu lze často nakoupit zajímavé sběratelské předměty za zlomek skutečné ceny. Výnos může při aktivním přístupu snadno přesáhnout i 100 % ročně a s minimálním rizikem ve srovnání s akciemi či dluhopisy.

Investovat lze i v malém

Pro rozumné investování přes různé finanční produkty musíte mít spoustu peněz. Minimální investice je okolo 500 Kč měsíčně a výnos je obvykle směšný. Pro zajímavé zisky musíte investovat řádově víc.

Naopak ve výše uvedených příkladech lze investovat od několika set korun ročně a při správném přístupu se investice zhodnotí o desítky až stovky procent. Chce to jen trochu snahy a správné znalosti.

Většina z nás má nějakou sbírku, webové stránky anebo podniká. Je mnohem rozumnější investovat v malém a chytře v oboru, kterému rozumíte, než investovat více přes různé fondy, bankéře a makléře do něčeho, o čem nevíte skoro nic.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Mgr. Zbyněk Buřival

Nadšený fotograf a cestovatel specializovaný na prodej přes fotobanky. Příležitostný tvůrce webových projektů.

Nenechte si ujít

Premium
martin-mates-web

Rozpad managementu firmy a špatný výběr manažerů | Martin Mates (Econea)

jan-kodytek-web

Jak zanalyzovat stav jakékoliv firmy? Zkuste metodu 3S | Jan Kodytek (JPF)

Premium
vilem-minarik-web

Školil tisíce lidí na 5 kontinentech. Co se naučil? | Vilém Minařík

Právě vyšlo

lukas-chadraba-web

Budoucnost internetu: Co Immersive tech, Metaverse a web3 znamenají pro firmy? | Lukáš Chadraba (DesignDev)

vit-endler-web

Investice přes crowdfunding pohledem investora. Jak nad nimi přemýšlet? | Vít Endler (finGOOD)

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Nejoblíbenější

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Premium
jan-simkanic-web

Deník N: Cesta ze ztráty k provoznímu zisku | Ján Simkanič

martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas (ADLER): Strategie v podnikání, řízení firmy, zvládání krize

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

janka-chudlikova-web

Janka Chudlíková: Byznys lektorky na volné noze, tvorba on-line produktů, dva neúspěšné starty podnikání

Inzerce