Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Inzerce: Vznik vztahu dlužník – věřitel

inzerce
Před 12 roky

Půjčka je poskytnutí prostředků na určitou dobu. Prostředky mohou mít formu peněz nebo zboží. Známé rčení „Tady máš peníze na studium a až budu starý, tak mi je vrátíš“ je vlastně bezúročnou půjčkou. Doba půjčení není stanovena přesně, závisí na subjektivním posouzení. Tak se z rodičů stávají věřitelé a z dětí dlužníci. Otázka návratnosti půjčky záleží na domluvě. Taková domluva bývá spíše varováním studentovi, že jeho učení něco stojí a měl by se odvděčit dobrou přípravou a výsledky. Vztah dlužník – věřitel tedy vznikne momentem, kdy dlužník za určitých podmínek převezme půjčku.

Druhy půjček

Půjčovat si můžeme různé předměty a zboží. Komisní prodej je také druhem půjčky. Obchodní půjčka může znamenat poskytnutí zboží a placení za určitou dobu. Podobné jsou třeba spotřebitelské úvěry. Nejznámější půjčkou jsou peněžní půjčky. Protože peníze zaměňují zboží a vyjadřují jeho hodnotu, půjčka v penězích se snadno vypočítává a přehledně plní.

Zajištění půjček

Věřitel může mít různé požadavky na dlužníka. Ať již jde o výše uvedenou nepřímou podmínku, většina poskytovatelů půjček stanovuje záruky velice přesně. A mnoho dlužníků se potýká s problémem takovou půjčku získat. „Nemám ručení, banka mi nedala úvěr“ je častým konstatováním neúspěšnosti prosby o úvěr. Existují půjčky na směnky. Směnka je cenný papír a momentem vypršení splatnosti je věřitel povinen zaplatit. Pokud nezaplatí, poměrně jednoduchým soudním řízením může být k placení donucen.

Nebankovní půjčky

Půjčovat si mohou fyzické i právnické osoby mezi sebou. Existuje řada společností, které se zaměřily na půjčování rychlých peněz. Zajištění mnohdy není potřeba a nejsou nutní ani ručitelé. Částky půjček nebývají vysoké, pohybují se v tisícikorunách. Nebankovní společnosti požadují také minimum dokladů. Půjčky je možné získat vyplněním online formuláře a doložením občanským průkazem. Dokonce je možné získat i půjčku během několika hodin přímo do rukou od obchodního zástupce.

Inzerce

Když není od koho si půjčit

Taková situace může nastat, pokud má dlužník nesplacené jiné závazky nebo je v exekuci. Banky svědomitě zapisují dlužníky do registrů. Takový zápis znamená nemožnost získání bankovního úvěru. Banka si ověří, že žadatel má dluh a většinou peníze neposkytne. Nebankovní společnosti většinou do registrů nenahlížejí. Půjčují tak, aby vznikla osobní zospovědnost dlužníka vůči společnosti. A také vstupují do větších rizik, které přinášejí větší zisk. Ale mají i ztráty.

Půjčit si není obtížné. V České republice existuje dostatek volných peněz. Důležité bude rozhodnutí, na jaký účel peníze použít, aby poplatky nebo úroky za půjčku byly splatitelné. A půjčka se musí vrátit také.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

jiri-rostecky-kariera-web

Jak na úspěšnou kariéru? Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
denisa-havrdova-web

Prodala přes 500 tisíc diářů a zápisníků. Jak Denisa Havrdová řídí papelote?

konstantin-margaretis-web

Posílá zboží do 180 zemí a sbírá světová ocenění. Jak se buduje Skladon? | Konstantin Margaretis

marek-cech-web

Jak se řídí malá digitální agentura? | Marek Čech (Digitální architekti)

jiri-rostecky-smb-web

Nejčastější chyby majitelů malých a středních firem. Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
ondrej-machala-web

Ovečkárna se osamostatnila od zakladatele. Jak se změnila? | Ondřej Machala

jiri-jemelka-web

Loni řídili 113 firem s tržbami 21 miliard. Jak se dostávají z krizí? | Jiří Jemelka (JPF)

juraj-harkabuzik-web

Outsourcing v podnikání: Kdy dává smysl? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero)