Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Inzerce

Inzerce: Operativní leasing ano nebo ne?

Testovali jsme různé možnosti financování nových vozů.

Inzerce

Potřebujete-li do firmy nový vůz či vozy, otázka jejich financování bude zřejmě tou zásadní věcí, kterou budete řešit. Vaším cílem by měla být nejen úspora finančních prostředků, která je pro každou firmu klíčová, ale také minimum starostí, spojených s provozem vozového parku. Proč? Jednoduše proto, abyste se mohli věnovat svému podnikání a svým klientům a svůj čas nevěnovali řešení zimních pneumatik či daňovým otázkám.

Rozhodli jsme se porovnat různé druhy financování – hotovost, úvěr, finanční leasing a operativní leasing. Právě poslední zmiňovaný – operativní leasing – patří především na západ od našich hranic k poměrně oblíbenému způsobu financování vozového parku firmy. Uvádí se, že celkové náklady na provoz vozového parku mohou být o deset až dvacet procent nižší. A tak nás nejvíc zajímalo, zda v testu zaboduje.

Operativní leasing je vlastně dlouhodobý pronájem automobilu, u kterého vám leasingová společnost nabídne full-service. Pro vás znamená operativní leasing pravidelné měsíční splátky bez nutnosti počátečních akontací a velkých investic. Kromě finanční úspory pak ušetříte rovněž nervy za péči o auto, protože starost o vůz přebírá leasingová společnost. A protože té vůz celou dobu patří, vy si jej jen dle dohodnutých podmínek najímáte, nemusíte se po uplynutí leasingové smlouvy starat o zbytečnou administrativu a rizika s provozem aut spojená, například sledování vývoje cen ojetin na trhu.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Do testu jsme vybrali 3 auta z kategorie nižší, střední a vyšší cenové třídy. V  následující tabulce můžete vidět rozdíly v jednotlivých typech financování:

Typ auta Operativní leasing Finanční leasing Úvěr Hotovost
ŠKODA FABIA Tour Active, 1.4 16V/63kW 5 144 Kč 6 938 Kč 6 541 Kč 7 869 Kč
Škoda Octavia Combi Elegance, 2.0 TDI/110 kW AP 9 586 Kč 12 496 Kč 11 704 Kč 14 347 Kč
BMW X5 3.0 190 kW Xdrive30d 22 765 Kč 27 250 Kč 23 903 Kč 36 787 Kč

 

Celkem 37 495 Kč 46 684 Kč 42 148 Kč 59 003 Kč

Výsledky hovoří celkem jasně – operativní leasing se jeví jako finančně výhodná volba, nejlepší srovnání dosahuje operativní leasing proti hotovosti – rozdíl v obou typech financování je 21 508 Kč. V ročních nákladech to představuje 258 096 Kč! Nejmenší rozdíl představuje operativní leasing versus úvěr – 4 653 Kč, v ročních nákladech to představuje částku 55 836 Kč.

Svatá trojice operativního leasingu

Jaké další výhody má operativní leasing? Je jich více, tyto jsou ale zřejmě nejdůležitější.

  1. Nevážete kapitál, který můžete investovat do svého podnikání.
  2. Optimalizujete firemní cash-flow.
  3. Kromě tankování paliva se o provoz auta vůbec nestaráte (pojištění, servis, asistence, nové gumy, palivové karty apod.).

Pokud zvažujete různé firmy financování, nechte si u leasingové společnosti spočítat a ověřit, zda vám operativní leasing může či nemůže být prospěšný. Dobrá leasingová společnost vám nabídne kompletní rozpočet servisních nákladů, ze kterých jasně uvidíte, zda se to vyplatí i vám. Vyzkoušejte to.

Pozn.: Pro příklad jsme použili operativní leasing společnosti LeaseplanGo. Na webových stránkách LeaseplanGo můžete použít Srovnávač financování a podívat se i na další příklady.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Průzkum: Jak vidí české firmy svou budoucnost? | Petr Macek (Caflou)

gabriela-mrkvicova-web

Zkušená networkerka: Jak v byznysu budovat kvalitní vztahy? | Gabriela Mrkvicová (Smart Network)

jan-astary-web

Jak se buduje e-commerce agentura? | Ján Aštary (Dexfinity)

Právě vyšlo

Premium
jan-moravcik-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? Příklad GentlemanStore.cz | Jan Moravčík

jiri-rostecky-jiri-jemelka-web

Jirka Rostecký o řízení firem: Vytvořte si dobré majitelské zadání | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
ondrej-vanek-web

Proč jsou malé firmy tak křehké? A jak to změnit? | Ondřej Vaněk (Blindspot)

Nejoblíbenější

jakub-oska-web

Jirka Rostecký o rozjezdu podnikání: Pokud opravdu chcete, cestu si najdete | Jakub Oška (BYMFIT.cz)

Premium
daniel-kmoch-web

Finanční ředitel Bonami: Na záchranu firmy jsme měli 6 měsíců | Daniel Kmoch

Premium
dominik-stroukal

Byznys pohledem ekonoma. Na co se teď zaměřit a je správný čas na prodej firmy? | Dominik Stroukal

Komentáře

TOP header

Premium
vit-horky-web

Jak prodat firmu? Příběh Brand Embassy | Vít Horký

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
john-vanhara-web

John Vanhara: Růst firmy, zaměření na zisk, výběr a řízení lidí

jiri-rostecky-jiri-jemelka-web

Jirka Rostecký o řízení firem: Vytvořte si dobré majitelské zadání | Jiří Jemelka (JPF)

Inzerce