Doporučujeme

Jak se řídí české firmy? Nahlédněte pod ruce jejich šéfům

Praktické tipy pro řízení firmy na českém trhu
Zkušenosti předních podnikatelů a manažerů
Reálné know-how pro budování vaší firmy
Zjistit více

Inzerce: Nový StartUp se pouští do boje s nevyplacenými fakturami nejen v České republice 

Inzerce

Inzerce

Zcela nový projekt „unpaid.support“ vznikl jako možná prevence před vytvářením platební neschopnosti podnikatelů, pro ochranu jejich nákladů a času před jinými neplatícími podnikateli, kteří za své objednané služby/zboží „zapomněli“ zaplatit. Projekt byl spuštěn v těchto dnech a nasazen v několika zemích Evropy. Každý věřitel může tento systém používat zcela bezplatně pro zveřejnění svých dlužníků, dokonce si může vložit „iframe“ kód svých dlužníků na vlastní webstránku. Přidáním dlužníka do projektu „unpaid.support“ tak upozorní jiných na insolventnost firmy, která v této chvíli nedokáže plnit finanční závazky.

Inzerce

Nevyplacené faktury po splatnosti

Každý může mít dočasný problém s překlenutím nedostatečného cashflow ve firmě. Nicméně objednání si služby/zboží od „kolegy“ podnikatele s vědomím, že není na to ve firmě dostatečný cashflow, způsobuje řetězovou reakci platební neschopnosti. Hromadění pohledávek po splatnosti může firmě způsobit nemalé problémy. Je třeba, aby si každý podnikatel uvědomoval, že jeho obchodní partner nebo dodavatel není banka, kde si může bezúročně pomoci v případě potřeby. Nevyplacením faktury si nemůže takovýmto způsobem vytvářet jakýsi „úvěrový rámec“ a neřešit daný – SVŮJ problém.

Proč by měli věřitelé přidat své faktury do tohoto projektu?

Idea projektu není ničit obchodní partnerství a nahlašovat faktury 2 dny po splatnosti, i když taková situace může nastat v individuálních případech, ovšem to už je postoj věřitele, jak vyhodnotí svůj aktuální stav. Směrování projektu je spíše upozornit na ty podnikatele, kteří si vesele nakupují a neplatí, a pokud jim dodavatel odmítne při další objednávce vydat zboží pro nesplacené faktury, jdou o bránu dál a pokračují s nákupy „na splatnost“ někde jinde – pěkný příklad je naše stavebnictví , kde už se to stává národním sportem. Také v případech, kdy se někdo tají a nezvedá telefony několik týdnů bez vysvětlení. Právě pro tyto případy jsme tento projekt ve firmě začali řešit. Protože k takovým případům by již nemuselo docházet a podnikatel by si mohl ušetřit spoustu nervů i peněz, pokud by si předem věděl ověřit, jakou platební morálku má jeho nový odběratel, který žádá zboží na splatnost.

Přidat fakturu do projektu nestojí nic, jen pár minut času. Ale ten pocit úlevy je někdy k nezaplacení… ;-) a možná pomůžete někomu jinému vyhnout se podobným problémům. Paradoxně můžete nevědomky takto pomoct i přímo svému obchodnímu partnerovi, který díky tomu, že nedal neplatiči fakturu na splatnost, ušetřil si několik problémů – tedy nemá problém s chybějícími penězi za nezaplacené faktury a může bez problémů vyplatit právě Vaši fakturu řádně a včas.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Každý má právo na druhou šanci

Nezveřejňujeme profily dlužníků na sociálních sítích, žádné SEO indexace, které zůstávají na webu měsíce poté, co dlužník fakturu vyplatil. Dlužník obdrží upomínku e-mailem, na kterou umí reagovat (v případě, že jde o nějakou fiktivní fakturu, která by ho nějak poškozovala, může se na nás kdykoliv obrátit a my to budeme promptně řešit se zadavatelem a víme takového „spekulanta“ okamžitě v systému blokovat). Seznam dlužníků není volně přístupný, pro vyhledání je třeba uvést IČ nebo název firmy a výpis je zpoplatněn symbolickým poplatkem.

Ohodnocení dlužníka

Paradoxně každý podnikatel může mít dočasný problém s cashflow ve firmě. Nicméně je rozdíl, pokud se zatajuje a zneužívá důvěru obchodního partnera, nebo se postaví k problému, informuje dodavatele a přijde s řešením – postupným splácením, barterem nebo jinou dohodou, která bude prospěšná pro obě strany.

Kdo všechno patří do týmu projektu Unpaid.Support?

Je to náš agenturní projekt. Bereme ho osobně a věnujeme se mu přímo z vedení firmy G.N.T. Business Services – Robert Škrab a Mária Kasenčáková. Samozřejmě, vyvíjel ho náš skvělý programátorský tým.

Jakým způsobem jsme na takový nápad přišli?

Projekt „UNPAID.SUPPORT“, tedy NevyplacenaFaktura.cz pro Českou republiku vznikl po problémech s platbami, kterým se nevyhnula ani naše firma. Při každém byznys setkání, na každé konferenci jsme slyšeli jen stížnosti s neplacením faktur. Nedokázal jsem pochopit, jak je možné, že si někdo záměrně objedná službu nebo zboží, i když už dopředu ví, že ji není schopen zaplatit a ani ji nehodlá zaplatit. Takového podnikatele je třeba někde nahlásit, aby už nikdy nedostal fakturu na splatnost. Ale kde? Nic podobného jsem na trhu nenašel. Existovaly databáze, ale pouze pro neplacení daní či pojistného, což však neodráží reálné fungování firmy při splácení faktur. Tak jsme viděli příležitost, že takový projekt by časem mohl pomoci vyhnout se řetězové reakci s nevyplacenými fakturami a národním sportem jménemDruhotná platební neschopnost.

Co bylo při přípravě projektu nejtěžší?

Diskutabilní byla celá logika aplikace, jakým způsobem budeme párovat dlužníky a faktury samotné. Bylo třeba vyřešit stovky otázek a to i z pohledu uživatelského hlediska – postavíme to pouze na ČR / SR kde je tato problematika nejaktuálnější? Měli jsme spoustu sezení s našimi obchodními partnery, dělali jsme průzkumy zejména v zahraničí – Německo a Rakousko. Nakonec vyhrála myšlenka jednoho společného registru a různé lokální frontend aplikace v daných zemích, aby si mohl leckdo v jakékoli zemi ověřit i mezinárodní obchodní vztahy a svého zahraničního obchodního partnera. Také každý startup musí vědět na sebe i vydělat, proto aplikace měla několik byznys plánů, dokud se ujednotila myšlenka výdělků pro její fungování a budování marketingu. Určitě jsme nechtěli nijak zatížit věřitele, kteří sami bojují s nevyplacenými fakturami a na kterých je prakticky tento projekt postaven.

NevyplacenaFaktura.cz – Jednoduché ověření B2B plateb a nevyplacených faktur.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

Premium
jan-prochazka-web

Jak firmu připravit na příchod finančního ředitele? | Jan Procházka (4camping)

dan-nytra-web

E-mail marketing a AI. Co už dnes funguje v praxi? | Dan Nytra

jiri-jemelka-web

Firemní hodnoty: Jak si je určit a jak s nimi pracovat? | Jiří Jemelka

Premium
jiri-rostecky-senta-cermakova-web

Jirka Rostecký: Úspěch v podnikání určuje i naše rodina | Senta Čermáková

Premium
dominik-nabelek-web

Jak se buduje módní značka DON LEMME? | Dominik Nábělek

petr-macek-web

Díky čemu roste aplikace Caflou? | Petr Macek

Premium
pavel-milan-cerny-web

Vybudoval Econea.cz, ale nakonec z ní odešel. Cesta za štěstím Pavla Milana Černého

michaela-steinhauser-web

Růst firmy: Jak ho zvládá Skinners? | Michaela Steinhauser

Komentáře

Vybraná témata

TOP header

Premium
petr-kasa-web

Petr Kasa: Jak budujeme hodnotu Pilulka.cz?

Premium
dominik-nabelek-web

Jak se buduje módní značka DON LEMME? | Dominik Nábělek

Premium
pavel-hadrbolec-web

Finanční ředitel T-Mobilu: Jak se buduje zdravá firma? | Pavel Hadrbolec

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Inzerce