Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Inzerce: Nový internetový projekt Sympo.cz – řešení problému bytových družstev

sympoNový zákon o obchodních korporacích přinesl řadu problémů. Problém legitimity usnesení členských schůzí bytových družstev řeší internetový projekt Sympo.cz. Elektronická nástěnka umožňuje vyvěsit pozvánku na členskou schůzi a rozeslat informaci všem členům družstva, čímž dojde ke splnění jejich povinnosti.

Inzerce

Zákon č. 90/2012 Sb., zkráceně zákon o obchodních korporacích (ZOK), který zčásti nahradil obchodní zákoník se věnuje především úpravě obchodních společností a družstev. Účinnosti nabyl 1. ledna 2014 a bytovým družstvům od té doby způsobuje komplikace jeho první odstavec §636, kde je uvedeno:

“(1) Svolavatel nejméně 15 dnů přede dnem konání členské schůze uveřejní pozvánku na členskou schůzi na internetových stránkách družstva a současně ji zašle členům na adresu uvedenou v seznamu členů. Uveřejněním pozvánky se považuje pozvánka za doručenou. Pozvánka musí být na internetových stránkách uveřejněna až do okamžiku konání členské schůze.”

Problém je, že bytová družstva obvykle nemají internetové stránky, a tedy nemají možnost splnit požadavek tohoto zákona, čímž riskují problém s legitimitou usnesení členských schůzí.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Spekulativní povinnost daná zákonem o obchodních korporacích bytovým družstvům nařizuje zveřejňovat pozvánku ke členské schůzi na internetových stránkách. Díky tomu nám vznikla zvýšená poptávka webových stránek ze strany bytových družstev,” uvádí Martin Henych, z firmy AW­dev, která se zabývá tvorbou webových stránek a je autorem projektu.

Připravili jsme řešení pro bytová družstva, které nyní mohou tento problém vyřešit registrací svého domu na webu Sympo.cz. Během rychlé registrace systém sám připraví internetové stránky pro bytové družstvo a informativní dokumenty k vytištění pro všechny členy bytového družstva. Následně je možné snadno vyvěsit pozvánku na členskou schůzi nejméně 15 dní před jejím konáním a rozeslat ji do e-mailových schránek členů družstva.

Základní funkcionalita systému je zdarma a postačuje pro splnění zákonné povinnosti. Zdarma je možné zřídit internetovou stránku domu, elektronickou nástěnku členěnou na veřejnou a privátní část a dále pak využívat úložiště dokumentů s omezenou velikostí.

Do budoucna projekt slibuje prémiové funkce, které zajistí transparentní chod družstva a zvýší komfort i samotným obyvatelům bytů, například pomocí SMS notifikací o spotřebě energií, právní poradenství a další služby.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

jiri-kawulok-web

E-commerce v Česku: Co ji čeká a jak se připravit? | Jiří Kawulok (Lemonero)

jiri-peslar-web

Jak dosáhnout svých snů? | Jiří Peslar

Právě vyšlo

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

Premium
petr-cernansky-web

Má prý zákaznickou podporu lepší než většina e-shopů. Jak ji Rybízák dělá? | Petr Čerňanský

ruslan-skopal-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? | Ruslan Skopal (Trenýrkárna.cz)

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

TOP header

Premium
martina-svadbikova-web

Firma nezávislá na zakladateli. Jak to udělat? | Martina Svadbíková (Bella Rose)

Premium
petr-kasa-web

Petr Kasa: Jak budujeme hodnotu Pilulka.cz?

Premium
martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas: Jak předat firmu nástupci a posunout se do role majitele?

Premium
daniel-hejl-web

Úspěch Productboardu: Jak vytvořit produkt s miliardovou hodnotou? | Daniel Hejl

Inzerce