Inzerce

Inzerce: Nový internetový projekt Sympo.cz – řešení problému bytových družstev

sympoNový zákon o obchodních korporacích přinesl řadu problémů. Problém legitimity usnesení členských schůzí bytových družstev řeší internetový projekt Sympo.cz. Elektronická nástěnka umožňuje vyvěsit pozvánku na členskou schůzi a rozeslat informaci všem členům družstva, čímž dojde ke splnění jejich povinnosti.

Inzerce

Zákon č. 90/2012 Sb., zkráceně zákon o obchodních korporacích (ZOK), který zčásti nahradil obchodní zákoník se věnuje především úpravě obchodních společností a družstev. Účinnosti nabyl 1. ledna 2014 a bytovým družstvům od té doby způsobuje komplikace jeho první odstavec §636, kde je uvedeno:

“(1) Svolavatel nejméně 15 dnů přede dnem konání členské schůze uveřejní pozvánku na členskou schůzi na internetových stránkách družstva a současně ji zašle členům na adresu uvedenou v seznamu členů. Uveřejněním pozvánky se považuje pozvánka za doručenou. Pozvánka musí být na internetových stránkách uveřejněna až do okamžiku konání členské schůze.”

Problém je, že bytová družstva obvykle nemají internetové stránky, a tedy nemají možnost splnit požadavek tohoto zákona, čímž riskují problém s legitimitou usnesení členských schůzí.

Spekulativní povinnost daná zákonem o obchodních korporacích bytovým družstvům nařizuje zveřejňovat pozvánku ke členské schůzi na internetových stránkách. Díky tomu nám vznikla zvýšená poptávka webových stránek ze strany bytových družstev,” uvádí Martin Henych, z firmy AW­dev, která se zabývá tvorbou webových stránek a je autorem projektu.

Připravili jsme řešení pro bytová družstva, které nyní mohou tento problém vyřešit registrací svého domu na webu Sympo.cz. Během rychlé registrace systém sám připraví internetové stránky pro bytové družstvo a informativní dokumenty k vytištění pro všechny členy bytového družstva. Následně je možné snadno vyvěsit pozvánku na členskou schůzi nejméně 15 dní před jejím konáním a rozeslat ji do e-mailových schránek členů družstva.

Základní funkcionalita systému je zdarma a postačuje pro splnění zákonné povinnosti. Zdarma je možné zřídit internetovou stránku domu, elektronickou nástěnku členěnou na veřejnou a privátní část a dále pak využívat úložiště dokumentů s omezenou velikostí.

Do budoucna projekt slibuje prémiové funkce, které zajistí transparentní chod družstva a zvýší komfort i samotným obyvatelům bytů, například pomocí SMS notifikací o spotřebě energií, právní poradenství a další služby.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Vracíme se z home-officu do kanceláří? | Petr Macek (Caflou.cz)

vladislav-hanak-web

Finanční řízení firmy: Jak ho nastavit? | Vladislav Hanák (Sophia Solutions)

gejza-nagy-web

Budoucnost vyhledávání na e-shopech | Gejza Nagy (Luigi’s Box)

Právě vyšlo

Pro předplatitele
miroslav-tesar-web

Astratex: Jak dobývá Evropu? | Miroslav Tesař

Pro předplatitele
vaclav-stanek-web

Václav Staněk: Jak Vasky vyrostly díky marketingu?

Pro předplatitele
bronislav-soborka-web

Broňa Sobotka: Tvorba produktů a marketing na volné noze

Nejoblíbenější

Pro předplatitele
robert-stipek-web

Jak řídit kvalitu práce v digitální agentuře? | Robert Štípek (KOFEIN)

Pro předplatitele
petr-kasa-web

Petr Kasa: Jak budujeme hodnotu Pilulka.cz?

Pro předplatitele
ivana-sediva-web

Růst firmy: Jak mu postavit pevné základy? | Ivana Šedivá

Komentáře

TOP obsah

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Jak fungují, jak probíhá těžba a kdy do nich investovat? | Adam Neuberger

michal-koubek-10-web

Michal Koubek: Služby pro zákazníky e-shopů jako nový zdroj příjmu firmy

martin-rozhon-1-web

Transakční ekonomika e-shopu: Jak na ni podle Martina Rozhoně?

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz