Inzerce

Inzerce: Nový internetový projekt Sympo.cz – řešení problému bytových družstev

sympoNový zákon o obchodních korporacích přinesl řadu problémů. Problém legitimity usnesení členských schůzí bytových družstev řeší internetový projekt Sympo.cz. Elektronická nástěnka umožňuje vyvěsit pozvánku na členskou schůzi a rozeslat informaci všem členům družstva, čímž dojde ke splnění jejich povinnosti.

Inzerce

Zákon č. 90/2012 Sb., zkráceně zákon o obchodních korporacích (ZOK), který zčásti nahradil obchodní zákoník se věnuje především úpravě obchodních společností a družstev. Účinnosti nabyl 1. ledna 2014 a bytovým družstvům od té doby způsobuje komplikace jeho první odstavec §636, kde je uvedeno:

“(1) Svolavatel nejméně 15 dnů přede dnem konání členské schůze uveřejní pozvánku na členskou schůzi na internetových stránkách družstva a současně ji zašle členům na adresu uvedenou v seznamu členů. Uveřejněním pozvánky se považuje pozvánka za doručenou. Pozvánka musí být na internetových stránkách uveřejněna až do okamžiku konání členské schůze.”

Problém je, že bytová družstva obvykle nemají internetové stránky, a tedy nemají možnost splnit požadavek tohoto zákona, čímž riskují problém s legitimitou usnesení členských schůzí.

Spekulativní povinnost daná zákonem o obchodních korporacích bytovým družstvům nařizuje zveřejňovat pozvánku ke členské schůzi na internetových stránkách. Díky tomu nám vznikla zvýšená poptávka webových stránek ze strany bytových družstev,” uvádí Martin Henych, z firmy AW­dev, která se zabývá tvorbou webových stránek a je autorem projektu.

Připravili jsme řešení pro bytová družstva, které nyní mohou tento problém vyřešit registrací svého domu na webu Sympo.cz. Během rychlé registrace systém sám připraví internetové stránky pro bytové družstvo a informativní dokumenty k vytištění pro všechny členy bytového družstva. Následně je možné snadno vyvěsit pozvánku na členskou schůzi nejméně 15 dní před jejím konáním a rozeslat ji do e-mailových schránek členů družstva.

Základní funkcionalita systému je zdarma a postačuje pro splnění zákonné povinnosti. Zdarma je možné zřídit internetovou stránku domu, elektronickou nástěnku členěnou na veřejnou a privátní část a dále pak využívat úložiště dokumentů s omezenou velikostí.

Do budoucna projekt slibuje prémiové funkce, které zajistí transparentní chod družstva a zvýší komfort i samotným obyvatelům bytů, například pomocí SMS notifikací o spotřebě energií, právní poradenství a další služby.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

marketa-danisova-web

Nejčastější chyby v e-mail marketingu | Markéta Danišová (SmartEmailing.cz)

max-kovar-web

Jak se staví sklad? | Max Kovář (Skladon)

pavla-arnoldova-web

Hledání nových zaměstnanců do digitální agentury | Pavla Arnoldová (Fragile)

Právě vyšlo

vit-endler-web

Aktuálně v e-commerce: Na čem teď pracovat? | Vít Endler (finGOOD.cz)

andrea-tesakova-web

Překlady a lokalizace webu. Jak to procesně zvládnout? | Andrea Tesáková (Expandeco)

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Aktuální situace na trhu, regulace a postoj miliardářů | Adam Neuberger

Nejoblíbenější

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

Komentáře

TOP obsah

martin-kasa-web

Martin Kasa: Investice do startupů, nemovitostí i bitcoinů, byznys s Pilulkou, ochrana spotřebitele

tom-sova-web

Tom Sova: Naprostý krach v podnikání, alkoholismus, budování nové firmy

jan-kvasnicka-web

Jan Kvasnička: Podnikání na volné noze, budování osobní značky, trh freelancerů

zuzana-petrofova-web

Zuzana Ceralová Petrofová: Krizové řízení firmy, navazování na rodinnou historii, dlouhodobý úspěch v podnikání