Inzerce

Inzerce

Inzerce: Jak uspět při vymáhání pohledávek

Půjčili jste peníze, ale dlužník se stále nemá ke splacení svých pohledávek? Vystavili jste fakturu, která už je dávno po splatnosti? Je vám nepříjemné stále se ptát dlužníka, kdy vám peníze vrátí a spoléháte na to, že bude tak slušný a částku vrátí sám od sebe? Na proaktivní variantu možná předem raději zapomeňte. 

Fáze výmluv

Dostat od dlužníka své peníze je někdy těžší, než je vydělat. Posloucháte nekonečno různých výmluv počínaje „vrátím vám vše po výplatě“ a konče „nemůžu vám teď vrátit peníze, protože mi dluží další lidé“. Ještě horší je to v případě, že jste se stali věřitelem svého kamaráda. Pomalu, ale jistě totiž právě svého dlužícího kamaráda ztrácíte a stává se z něj nepřítel.

Bez smlouvy ani korunu

Hůře se vymáhají peníze, pokud na dlužníka nemáte žádnou páku, kterou může být smlouva. Do smlouvy byste měli jasně uvést datum půjčky, datum splacení, přesnou dlužnou částku a pravdivost dokumentu potvrdit svými podpisy. U podnikatelských subjektů je smlouva nutnost. V případě podnikání vložte i odstavec o smluvní pokutě za každý den prodlení a také smluvní úrok.

Kam se obrátit pro pomoc

Co dělat, když jste na dlužníka sami krátcí a vaše argumenty nezabírají? Vložte „špinavou práci“ do rukou profesionála v oblasti vymáhání pohledávek, který disponuje kvalitní právní pomocí a který má s vyjednáváním bohaté zkušenosti. Výhodou této služby je, že se o pohledávku můžete přestat aktivně starat, čímž ušetříte spoustu času, ale zároveň nepřestanete být o stavu vyřízení pohledávky informováni. Pro podnikatelské subjekty je to takřka jediný způsob, jak za své vystavené faktury peníze dostat.

Setkali jste se už s neplatiči osobně nebo máte štěstí, že se vám vyhýbají?

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

pavel-roder-web

Jak mohou startupy získat velké klienty? | Pavel Röder (OMG Nest)

vit-endler-web

Financování e-shopu: Crowdfunding jako nedoceněná možnost | Vít Endler (finGOOD.cz)

cerny-prokes-web

Výroba hmotného produktu, tvorba e-shopu a práce s invalidy | Jan Prokeš a Jiří Černý

Právě vyšlo

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

martin-mates-web

Růst firmy a budování managementu | Martin Mates (Econea.cz)

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

Nejoblíbenější

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

margareta-krizova-web

Margareta Křížová: Rozjezd podnikání, ženy a kariéra, podnikání ve vyšším věku

michal-koubek-web

Jak spočítat náklady na vytvoření managementu firmy? | Michal Koubek

Komentáře

Doporučené články

tom-sova-web

Tom Sova: Naprostý krach v podnikání, alkoholismus, budování nové firmy

ivan-sobicka-web

Ivan Sobička (Slow TV): Jak se dělá pomalá televize?

jan-vetyska-web

Jan Vetyška (APEK): Česká e-commerce v roce 2016

Lukáš Hrdlička

Lukáš Hrdlička: Jak se naučit prezentovat a uhranout publikum?

Inzerce