Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Inzerce: Jak uspět při vymáhání pohledávek

Půjčili jste peníze, ale dlužník se stále nemá ke splacení svých pohledávek? Vystavili jste fakturu, která už je dávno po splatnosti? Je vám nepříjemné stále se ptát dlužníka, kdy vám peníze vrátí a spoléháte na to, že bude tak slušný a částku vrátí sám od sebe? Na proaktivní variantu možná předem raději zapomeňte. 

Inzerce

Fáze výmluv

Dostat od dlužníka své peníze je někdy těžší, než je vydělat. Posloucháte nekonečno různých výmluv počínaje „vrátím vám vše po výplatě“ a konče „nemůžu vám teď vrátit peníze, protože mi dluží další lidé“. Ještě horší je to v případě, že jste se stali věřitelem svého kamaráda. Pomalu, ale jistě totiž právě svého dlužícího kamaráda ztrácíte a stává se z něj nepřítel.

Bez smlouvy ani korunu

Hůře se vymáhají peníze, pokud na dlužníka nemáte žádnou páku, kterou může být smlouva. Do smlouvy byste měli jasně uvést datum půjčky, datum splacení, přesnou dlužnou částku a pravdivost dokumentu potvrdit svými podpisy. U podnikatelských subjektů je smlouva nutnost. V případě podnikání vložte i odstavec o smluvní pokutě za každý den prodlení a také smluvní úrok.

Kam se obrátit pro pomoc

Co dělat, když jste na dlužníka sami krátcí a vaše argumenty nezabírají? Vložte „špinavou práci“ do rukou profesionála v oblasti vymáhání pohledávek, který disponuje kvalitní právní pomocí a který má s vyjednáváním bohaté zkušenosti. Výhodou této služby je, že se o pohledávku můžete přestat aktivně starat, čímž ušetříte spoustu času, ale zároveň nepřestanete být o stavu vyřízení pohledávky informováni. Pro podnikatelské subjekty je to takřka jediný způsob, jak za své vystavené faktury peníze dostat.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Setkali jste se už s neplatiči osobně nebo máte štěstí, že se vám vyhýbají?

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

adamcak-endler-web

Jak předat firmu novému CEO? Příklad 2 firem | Pavol Adamčák a Vít Endler

ondrej-vodehnal-web

Jak zlepšit výkon PPC kampaní? | Ondřej Vodehnal (Filipesmedia)

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

Právě vyšlo

jiri-jemelka-web

Růst vs. ziskovost. Na co se zaměřit? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
petr-miklik-web

Ziskovost e-shopu: Jak zvyšovat marže a snižovat PNO? Příklad Grizly.cz | Petr Miklík

Premium
tomas-matejcek-web

Systém odměňování zaměstnanců: Jak funguje v Megapixelu? | Tomáš Matějček

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

TOP header

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

Premium
pavel-ungr-web

SEO se hodně změní, Google zaspal, texty z ChatGPT může penalizovat, říká Pavel Ungr

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Premium
daniel-hejl-web

Úspěch Productboardu: Jak vytvořit produkt s miliardovou hodnotou? | Daniel Hejl

Inzerce