Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

Inzerce: Co je to teambuilding?

V posledních letech je stále více teambuildingový program součástí různých zasedání a konferencí v mnoha firmách. Co to však ten teambuilding je? Pak čtěte dále. Tento článek vám vysvětlí význam tohoto pojmu, z čeho vznikl, k čemu slouží a pro koho je určen.

Inzerce

Co je to teambuilding?

Teambuilding je jakýmsi prostředkem rozvoje a vzdělávání mimo pracoviště, který se zaměřuje především na tvorbu nebo rozvoj týmu, týmové spolupráce a také trénování důležitých týmových schopností a dovedností (např. komunikace, spolupráce, společné překonávání překážek atd.).

Nejčastěji se využívá u vyššího a středního managementu. Své uplatnění však najde i u jiných skupin (např. u projekčních týmů, pracovních kolektivu s nutným zastoupení každodenní spolupráce atd.).

Slovo teambuilding vzniklo spojením dvou anglických slov. Konkrétně se jedná o slovo „team“, což v českém překladu znamená tým, s slovo „building“ znamenající v českém jazyce budování. U pojmu se používá anglický originál, teambuilding se obvykle do češtiny nepřekládá.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Význam teambuildingu

Hlavním významem teambuildingu je navázání osobního vztahu nebo spolupráce. Jinými slovy můžeme říct, že jeho cílem je stmelit pracovníky dohromady, aby ve firmě dokázali fungovat jako skutečný tým.

Tento tým by měl mezi sebou komunikovat, naslouchat a společně řešit nejrůznější situace i vzniklé problémy. Dále by se tito lidé měli také naučit spolupracovat, lépe zvládat krizové situace, rozvíjet jejich kreativitu a komunikační schopnosti atd. Teambuilding je hlavně o tom, aby se skupina lidí naučila pracovat jako tým efektivněji a produktivněji, aniž by jim chyběla dobrá nálada, legrace a celkově pozitivní atmosféra.

Výhody teambuildingu

Hlavní výhodou teambuildingu je jeho zaměření na osobnostní rozvoj, který má na rozdíl od různých vzdělávacích programů daleko výraznější vliv a to jak na samotné chování zaměstnanců, tak i na chování firemních týmů.

Díky uspořádání této akce mohou účastníci otestovat nové zkušenosti v praxi. Přenos těchto znalostí a dovedností je přirozenější než u vzdělávacích programů, které jsou přednáškového typu.

Zaměření teambuildingu

Jak už bylo výše nastíněno, firemní teambuilding je možné zaměřit na:

  • týmovou komunikaci
  • efektivní rozdělováních týmových rolí
  • synchronizace a spolupráce členů týmu
  • rozvoj schopnosti optimální práce s časem
  • Vznik nových i prohloubení stávajících vazeb
  • celkové posílení vzájemné důvěry

Pro koho je teambuilding vhodný?

Teambuilding je vhodný pro skupinu 8 – 12 osob. Tento počet se doporučuje z toho důvodu, že se při teambuildingovém programu zapojí všichni členi týmu a ne pouhá část. Co se týče délky konání, doporučujeme zhruba 2 – 3 dny a to v závislosti na stanovených cílech.

Kde se teambuilding pořádá?

Teambuilding firmy nejčastěji pořádají venku mimo pracoviště. Je to z toho důvodu, aby se zaměstnanci poznali v jiném světle a z jiného úhlu pohledu. Spolupracovníci se většinou znají pouze z kanceláře, porad či z obchodních jednání. Někteří spolu komunikují jen telefonicky nebo elektronicky. Díky teambuildingu mají nadřízení a podřízení možnost setkat se „na stejné úrovni“.

Teambuilding je tak považován za netradičný a zcela jiný způsob vzdělávání, který ke vzdělávání lidí využívá různé interaktivní metody, jako je hraní her, řešení modelových situací, řešení různých úloh atd.

Kdo teambuilding využívá?

V praxi teambuildingový program využívají především různé organizace a podniky, které chtějí zlepšit nejenom týmový výkon zaměstnanců, ale také komunikaci, dynamiku, uvědomění si role a vztahy na pracovišti.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

lukas-chadraba-web

Budoucnost internetu: Co Immersive tech, Metaverse a web3 znamenají pro firmy? | Lukáš Chadraba (DesignDev)

vit-endler-web

Investice přes crowdfunding pohledem investora. Jak nad nimi přemýšlet? | Vít Endler (finGOOD)

juraj-harkabuzik-web

Zákaznická podpora: Jak na ni najít nejlepší lidi? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Právě vyšlo

Premium
vilem-minarik-web

Školil tisíce lidí na 5 kontinentech. Co se naučil? | Vilém Minařík

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Premium
jiri-hlavenka-web

Krize ve firmě nikoho nebaví. Jak z ní vzejít silnější? | Jiří Hlavenka

Nejoblíbenější

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Komentáře

TOP obsah

juraj-sutoris-web

Juraj Sutoris: Krach v podnikání, pád na dno, drogová závislost

Premium
filip-kahoun-web

Mikromanagement a perfekcionismus při řízení firmy | Filip Kahoun

Premium
ladislav-vesely-web

Strategie Slevomatu: Jak firma připravuje nový produkt? | Ladislav Veselý

Premium
tomas-raska-web

Krize ve firmách: Jak vznikají a jak jim předejít? | Tomáš Raška (Natland)

Inzerce