Inzerce

Inzerce: Co je to teambuilding?

V posledních letech je stále více teambuildingový program součástí různých zasedání a konferencí v mnoha firmách. Co to však ten teambuilding je? Pak čtěte dále. Tento článek vám vysvětlí význam tohoto pojmu, z čeho vznikl, k čemu slouží a pro koho je určen.

Inzerce

Co je to teambuilding?

Teambuilding je jakýmsi prostředkem rozvoje a vzdělávání mimo pracoviště, který se zaměřuje především na tvorbu nebo rozvoj týmu, týmové spolupráce a také trénování důležitých týmových schopností a dovedností (např. komunikace, spolupráce, společné překonávání překážek atd.).

Nejčastěji se využívá u vyššího a středního managementu. Své uplatnění však najde i u jiných skupin (např. u projekčních týmů, pracovních kolektivu s nutným zastoupení každodenní spolupráce atd.).

Slovo teambuilding vzniklo spojením dvou anglických slov. Konkrétně se jedná o slovo „team“, což v českém překladu znamená tým, s slovo „building“ znamenající v českém jazyce budování. U pojmu se používá anglický originál, teambuilding se obvykle do češtiny nepřekládá.

Význam teambuildingu

Hlavním významem teambuildingu je navázání osobního vztahu nebo spolupráce. Jinými slovy můžeme říct, že jeho cílem je stmelit pracovníky dohromady, aby ve firmě dokázali fungovat jako skutečný tým.

Tento tým by měl mezi sebou komunikovat, naslouchat a společně řešit nejrůznější situace i vzniklé problémy. Dále by se tito lidé měli také naučit spolupracovat, lépe zvládat krizové situace, rozvíjet jejich kreativitu a komunikační schopnosti atd. Teambuilding je hlavně o tom, aby se skupina lidí naučila pracovat jako tým efektivněji a produktivněji, aniž by jim chyběla dobrá nálada, legrace a celkově pozitivní atmosféra.

Výhody teambuildingu

Hlavní výhodou teambuildingu je jeho zaměření na osobnostní rozvoj, který má na rozdíl od různých vzdělávacích programů daleko výraznější vliv a to jak na samotné chování zaměstnanců, tak i na chování firemních týmů.

Díky uspořádání této akce mohou účastníci otestovat nové zkušenosti v praxi. Přenos těchto znalostí a dovedností je přirozenější než u vzdělávacích programů, které jsou přednáškového typu.

Zaměření teambuildingu

Jak už bylo výše nastíněno, firemní teambuilding je možné zaměřit na:

  • týmovou komunikaci
  • efektivní rozdělováních týmových rolí
  • synchronizace a spolupráce členů týmu
  • rozvoj schopnosti optimální práce s časem
  • Vznik nových i prohloubení stávajících vazeb
  • celkové posílení vzájemné důvěry

Pro koho je teambuilding vhodný?

Teambuilding je vhodný pro skupinu 8 – 12 osob. Tento počet se doporučuje z toho důvodu, že se při teambuildingovém programu zapojí všichni členi týmu a ne pouhá část. Co se týče délky konání, doporučujeme zhruba 2 – 3 dny a to v závislosti na stanovených cílech.

Kde se teambuilding pořádá?

Teambuilding firmy nejčastěji pořádají venku mimo pracoviště. Je to z toho důvodu, aby se zaměstnanci poznali v jiném světle a z jiného úhlu pohledu. Spolupracovníci se většinou znají pouze z kanceláře, porad či z obchodních jednání. Někteří spolu komunikují jen telefonicky nebo elektronicky. Díky teambuildingu mají nadřízení a podřízení možnost setkat se „na stejné úrovni“.

Teambuilding je tak považován za netradičný a zcela jiný způsob vzdělávání, který ke vzdělávání lidí využívá různé interaktivní metody, jako je hraní her, řešení modelových situací, řešení různých úloh atd.

Kdo teambuilding využívá?

V praxi teambuildingový program využívají především různé organizace a podniky, které chtějí zlepšit nejenom týmový výkon zaměstnanců, ale také komunikaci, dynamiku, uvědomění si role a vztahy na pracovišti.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

adam-neuberger-web

Jak začít s investováním? | Adam Neuberger

max-kovar-web

Logistika: V čem se liší výrobní od té v e-commerce? | Max Kovář (Skladon)

juraj-harkabuzik-web

Outsourcing zákaznické podpory e-shopu: Jak probíhá v praxi? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Právě vyšlo

Pro předplatitele
milan-duda-web

Kampaň Dvojky v CZC.cz: Jak dělat brandové kampaně? | Milan Duda

Pro předplatitele
lenka-ondruchova-web

Jak prodat firmu? Příběh Queens | Lenka Ondruchová

Pro předplatitele
michal-illich-web

Michal Illich: E-shopy prodejte. Nečeká je velký růst. Mnoho oborů ztratí svou hodnotu

Nejoblíbenější

Pro předplatitele
jonas-cumrik-web

Jak do firmy přivést ty nejlepší mladé talenty? | Jonáš Čumrik

Pro předplatitele
martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas: Jak předat firmu nástupci a posunout se do role majitele?

Pro předplatitele
radovan-vavra-web

Radovan Vávra: Jak přemýšlet nad budoucností firmy?

Komentáře

TOP obsah

marian-jelinek-web

Marian Jelínek: Úspěšný člověk je pro mě ten, kdo extrémně miluje, co dělá, a chce za to extrémně hodně

Pro předplatitele
pavel-milan-cerny-web

Jak nastavit firmu a žít plnohodnotný život? | Pavel Milan Černý (Econea.cz)

jakub-unger-web

Jakub Unger (Seznam Zprávy): Tvoříme médium budoucnosti. Sleduje nás 3,5 milionu lidí měsíčně

martin-kasa-web

Martin Kasa: Investice do startupů, nemovitostí i bitcoinů, byznys s Pilulkou, ochrana spotřebitele