Inzerce

Inzerce: Co je to teambuilding?

V posledních letech je stále více teambuildingový program součástí různých zasedání a konferencí v mnoha firmách. Co to však ten teambuilding je? Pak čtěte dále. Tento článek vám vysvětlí význam tohoto pojmu, z čeho vznikl, k čemu slouží a pro koho je určen.

Inzerce

Co je to teambuilding?

Teambuilding je jakýmsi prostředkem rozvoje a vzdělávání mimo pracoviště, který se zaměřuje především na tvorbu nebo rozvoj týmu, týmové spolupráce a také trénování důležitých týmových schopností a dovedností (např. komunikace, spolupráce, společné překonávání překážek atd.).

Nejčastěji se využívá u vyššího a středního managementu. Své uplatnění však najde i u jiných skupin (např. u projekčních týmů, pracovních kolektivu s nutným zastoupení každodenní spolupráce atd.).

Slovo teambuilding vzniklo spojením dvou anglických slov. Konkrétně se jedná o slovo „team“, což v českém překladu znamená tým, s slovo „building“ znamenající v českém jazyce budování. U pojmu se používá anglický originál, teambuilding se obvykle do češtiny nepřekládá.

Význam teambuildingu

Hlavním významem teambuildingu je navázání osobního vztahu nebo spolupráce. Jinými slovy můžeme říct, že jeho cílem je stmelit pracovníky dohromady, aby ve firmě dokázali fungovat jako skutečný tým.

Tento tým by měl mezi sebou komunikovat, naslouchat a společně řešit nejrůznější situace i vzniklé problémy. Dále by se tito lidé měli také naučit spolupracovat, lépe zvládat krizové situace, rozvíjet jejich kreativitu a komunikační schopnosti atd. Teambuilding je hlavně o tom, aby se skupina lidí naučila pracovat jako tým efektivněji a produktivněji, aniž by jim chyběla dobrá nálada, legrace a celkově pozitivní atmosféra.

Výhody teambuildingu

Hlavní výhodou teambuildingu je jeho zaměření na osobnostní rozvoj, který má na rozdíl od různých vzdělávacích programů daleko výraznější vliv a to jak na samotné chování zaměstnanců, tak i na chování firemních týmů.

Díky uspořádání této akce mohou účastníci otestovat nové zkušenosti v praxi. Přenos těchto znalostí a dovedností je přirozenější než u vzdělávacích programů, které jsou přednáškového typu.

Zaměření teambuildingu

Jak už bylo výše nastíněno, firemní teambuilding je možné zaměřit na:

  • týmovou komunikaci
  • efektivní rozdělováních týmových rolí
  • synchronizace a spolupráce členů týmu
  • rozvoj schopnosti optimální práce s časem
  • Vznik nových i prohloubení stávajících vazeb
  • celkové posílení vzájemné důvěry

Pro koho je teambuilding vhodný?

Teambuilding je vhodný pro skupinu 8 – 12 osob. Tento počet se doporučuje z toho důvodu, že se při teambuildingovém programu zapojí všichni členi týmu a ne pouhá část. Co se týče délky konání, doporučujeme zhruba 2 – 3 dny a to v závislosti na stanovených cílech.

Kde se teambuilding pořádá?

Teambuilding firmy nejčastěji pořádají venku mimo pracoviště. Je to z toho důvodu, aby se zaměstnanci poznali v jiném světle a z jiného úhlu pohledu. Spolupracovníci se většinou znají pouze z kanceláře, porad či z obchodních jednání. Někteří spolu komunikují jen telefonicky nebo elektronicky. Díky teambuildingu mají nadřízení a podřízení možnost setkat se „na stejné úrovni“.

Teambuilding je tak považován za netradičný a zcela jiný způsob vzdělávání, který ke vzdělávání lidí využívá různé interaktivní metody, jako je hraní her, řešení modelových situací, řešení různých úloh atd.

Kdo teambuilding využívá?

V praxi teambuildingový program využívají především různé organizace a podniky, které chtějí zlepšit nejenom týmový výkon zaměstnanců, ale také komunikaci, dynamiku, uvědomění si role a vztahy na pracovišti.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

ondrej-koudela-web

Krach firmy kvůli koronaviru, nový začátek | Ondřej Koudela

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Jak do nich investovat? | Adam Neuberger

Právě vyšlo

baier-rozhon-web

Vstup investora do firmy: Na co si dát pozor po právní stránce? | Martin Rozhoň & Jaroslav Baier

michal-cumpelik-web

Správa rozsáhlých dat ve firmě, vývoj služby Tabidoo | Michal Čumpelík

petr-heller-web

Budoucnost e-commerce a priority pro e-shopy | Petr Heller (Retailys)

Nejoblíbenější

tomas-raska-web

Krize ve firmách: Jak vznikají a jak jim předejít? | Tomáš Raška (Natland)

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Jak fungují, jak probíhá těžba a kdy do nich investovat? | Adam Neuberger

petr-hudec-web

E-shopař youtuberem. Jak vytvořit nový byznys? | Petr Hudec (HuráMobil.cz)

Komentáře

TOP obsah

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

vit-endler-2-web

E-commerce trendy v roce 2021 | Vít Endler (finGOOD.cz)

jan-kvasnicka-web

Jan Kvasnička: Podnikání na volné noze, budování osobní značky, trh freelancerů

jakub-nesetril-web

Jakub Nešetřil (Apiary): Růst startupu, obchodní model, začátky v Americe