Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce: Co je to teambuilding?

Inzerce

Inzerce

V posledních letech je stále více teambuildingový program součástí různých zasedání a konferencí v mnoha firmách. Co to však ten teambuilding je? Pak čtěte dále. Tento článek vám vysvětlí význam tohoto pojmu, z čeho vznikl, k čemu slouží a pro koho je určen.

Inzerce

Co je to teambuilding?

Teambuilding je jakýmsi prostředkem rozvoje a vzdělávání mimo pracoviště, který se zaměřuje především na tvorbu nebo rozvoj týmu, týmové spolupráce a také trénování důležitých týmových schopností a dovedností (např. komunikace, spolupráce, společné překonávání překážek atd.).

Nejčastěji se využívá u vyššího a středního managementu. Své uplatnění však najde i u jiných skupin (např. u projekčních týmů, pracovních kolektivu s nutným zastoupení každodenní spolupráce atd.).

Slovo teambuilding vzniklo spojením dvou anglických slov. Konkrétně se jedná o slovo „team“, což v českém překladu znamená tým, s slovo „building“ znamenající v českém jazyce budování. U pojmu se používá anglický originál, teambuilding se obvykle do češtiny nepřekládá.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Význam teambuildingu

Hlavním významem teambuildingu je navázání osobního vztahu nebo spolupráce. Jinými slovy můžeme říct, že jeho cílem je stmelit pracovníky dohromady, aby ve firmě dokázali fungovat jako skutečný tým.

Tento tým by měl mezi sebou komunikovat, naslouchat a společně řešit nejrůznější situace i vzniklé problémy. Dále by se tito lidé měli také naučit spolupracovat, lépe zvládat krizové situace, rozvíjet jejich kreativitu a komunikační schopnosti atd. Teambuilding je hlavně o tom, aby se skupina lidí naučila pracovat jako tým efektivněji a produktivněji, aniž by jim chyběla dobrá nálada, legrace a celkově pozitivní atmosféra.

Výhody teambuildingu

Hlavní výhodou teambuildingu je jeho zaměření na osobnostní rozvoj, který má na rozdíl od různých vzdělávacích programů daleko výraznější vliv a to jak na samotné chování zaměstnanců, tak i na chování firemních týmů.

Díky uspořádání této akce mohou účastníci otestovat nové zkušenosti v praxi. Přenos těchto znalostí a dovedností je přirozenější než u vzdělávacích programů, které jsou přednáškového typu.

Zaměření teambuildingu

Jak už bylo výše nastíněno, firemní teambuilding je možné zaměřit na:

  • týmovou komunikaci
  • efektivní rozdělováních týmových rolí
  • synchronizace a spolupráce členů týmu
  • rozvoj schopnosti optimální práce s časem
  • Vznik nových i prohloubení stávajících vazeb
  • celkové posílení vzájemné důvěry

Pro koho je teambuilding vhodný?

Teambuilding je vhodný pro skupinu 8 – 12 osob. Tento počet se doporučuje z toho důvodu, že se při teambuildingovém programu zapojí všichni členi týmu a ne pouhá část. Co se týče délky konání, doporučujeme zhruba 2 – 3 dny a to v závislosti na stanovených cílech.

Kde se teambuilding pořádá?

Teambuilding firmy nejčastěji pořádají venku mimo pracoviště. Je to z toho důvodu, aby se zaměstnanci poznali v jiném světle a z jiného úhlu pohledu. Spolupracovníci se většinou znají pouze z kanceláře, porad či z obchodních jednání. Někteří spolu komunikují jen telefonicky nebo elektronicky. Díky teambuildingu mají nadřízení a podřízení možnost setkat se „na stejné úrovni“.

Teambuilding je tak považován za netradičný a zcela jiný způsob vzdělávání, který ke vzdělávání lidí využívá různé interaktivní metody, jako je hraní her, řešení modelových situací, řešení různých úloh atd.

Kdo teambuilding využívá?

V praxi teambuildingový program využívají především různé organizace a podniky, které chtějí zlepšit nejenom týmový výkon zaměstnanců, ale také komunikaci, dynamiku, uvědomění si role a vztahy na pracovišti.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

Premium
jan-herka-web

Wuders: Jak se buduje a řídí firma na nábytek? | Jan Herka

marek-odehnal-web

Co znamená přijetí Eura pro investory? | Marek Odehnal

pravdik-hlisnikovska-web

Jak se zachránila firma se ztrátou 37 milionů korun? | Elena Hlisnikovská a Michal Pravdík

Premium
dalibor-musil-web

Změna oboru na volné noze. Jak rozjet něco nového? | Dalibor Musil

Premium
michal-vodak-web

Heureka: E-commerce čekají obrovské změny. Co mají e-shopy dělat? | Michal Vodák

petr-macek-web

Průzkum: Jak vidí české firmy svou budoucnost? | Petr Macek (Caflou)

Premium
jan-moravcik-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? Příklad GentlemanStore.cz | Jan Moravčík

jiri-rostecky-jiri-jemelka-web

Jirka Rostecký o řízení firem: Vytvořte si dobré majitelské zadání | Jiří Jemelka (JPF)

Komentáře

Vybraná témata

TOP header

Premium
filip-drimalka-web

AI mění řízení firem. Co můžete vyzkoušet už nyní? | Filip Dřímalka

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Inzerce