Znáte své zákazníky? Víte, proč navštěvují vaše stránky, nebo proč z nich hned prchají? Odpovědi na tyto otázky a mnoho dalších vám poskytnou nástroje, jako je Google Analytics. Jedná se o nástroj pro měření a analýzu návštěvnosti stránek, přičemž analýza návštěvnosti probíhá externím způsobem. Google Analytics patří mezi nejkvalitnější nástroje svého druhu.
Inzerce
Proč používat Google Analytics
Pokud ještě nepoužíváte Google Analytics nebo jiný kvalitní nástroj pro analýzu návštěvnosti, určitě nebude trvat dlouho než zjistíte, jak vám může takový nástroj pomoci při správě stránky. Uvedeme jen několik příkladů, jak vám může Google Analytics pomoci při správě vaší webové stránky:
Zjistíte, zda je obsah stránky zajímavý nebo ne, a to na základě toho, kolik času návštěvník na stránce stráví.
Zjistíte, které produkty nebo podstránky jsou nejzajímavější a které je potřeba vylepšit.
Můžete analyzovat výsledky Adwords kampaní.
Můžete zjistit, odkud návštěvníci přicházejí.
To je jen zlomek toho, co můžete pomocí Google Analytics zjistit. Naučme se tedy, jak se do této služby přihlásit, jak ji zprovoznit. Pak budete moci bez problémů začít analyzovat své návštěvníky.
Jak si vytvořit účet
Pokud již máte vytvořený účet v Google, připojení na Google Analytics je jednoduché. S účtem Google totiž máte přístup k mnoha dalším nástrojům, mezi které patří i Google Analytics. Pokud ještě v Google nemáte účet, nejprve se zaregistrujte.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
3. V případě, že máte zcela nový účet, přidejte svoji první stránku vyplněním registračního formuláře tak, jak vidíte na obrázku.
4. Později, po přihlášení do Analytics, se vždy dostanete na domovskou stránku, kde budete mít všechny účty, které jste prostřednictvím služby Google Analytics vytvořili. Po stisknutí tlačítka „Správce“ můžete přidat novou stránku, a to buď vytvořením nového účtu, nebo přidáním stránky do již existujícího účtu.
5. Proces spuštění služby však ještě nekončí. Je třeba přidat na vaši stránku sledovací kód, díky kterému budete získávat informace o návštěvnících.
Přidání sledovacího kódu
Jakmile si vytvoříte účet pro novou webovou stránku, budete přesměrováni do sekce, kde je měřící kód. Při vytvoření účtu získáte číslo pro měření ve tvaru UA-35257452-1. Pokud používáte nějaký CMS systém, přidání sledovacího kódu bude úplně jednoduché. Přidáte jej pomocí pluginu nebo modulu, do kterého bude stačit vložit toto číslo pro měření.
Existují ale i weby, kde nemáte možnost vložit sledovací kód pomocí pluginu nebo modulu. Tam budete muset vložit kód ručně. Nastavte si, co potřebujete sledovat, a vygenerovaný kód vložte před uzavírací značku </ head>.
Pokud jste úspěšně vložili sledovací kód, ať už ručně nebo automaticky, za několik hodin už budete moci sledovat přehledy o návštěvnících. Abyste však měli kvalitnější výsledky, můžete si sledování nakonfigurovat.
Konfigurace
První profil máte automaticky vytvořen k účtu. Pro podrobnější analýzu je však potřeba si vytvořit i další profily, ve kterých můžete určit rozdílné cíle. Pro jeden profil lze nastavit 5 cílů pro jednu sadu. K dispozici máte 4 sady. To znamená, že si můžete nastavit až 20 cílů pro jeden profil.
Pro náš příklad jsme si vytvořili dva profily. Vy si ovšem klidně můžete vytvořit i tři nebo nechat jen jeden. Seznam budete vidět tak, jako na obrázku. Po kliknutí na profil si můžete kromě jiných nastavení nastavit i cíle.
Pro každý profil si můžete dohromady nastavit 20 cílů. Výsledky pak můžete sledovat na základě typu cíle:
Cíl adresy URL
Doba trvání návštěvy
Stránka/návštěva
Událost
Nyní máte nastaveno vše podstatné k tomu, abyste mohli bez problémů používat službu Google Analytics. Pro upřesnění – nastavení cílů není vůbec nutným krokem. Díky nim ale získáte lepší analýzu. Pokud ji však nepotřebujete, můžete zůstat při standardní analýze.
Hierarchie v Google Analytics
Pro lepší vysvětlení hierarchie v Google Analytics nám poslouží tento náčrt:
Když jste se registrovali do Google Analytics, vytvořili jste si „Účet“. Do něj můžete přidat ke sledování více webů nebo si můžete vytvořit pro každým web nový účet. Rozhodnutí je jen na vás. V službě Google Analytics máte jeden základní účet, kde máte jeden základní web, ve kterém je jeden základní profil.
Každý web může mít více profilů a každý profil může mít různé nastavení. Když si vytvoříte více profilů, můžete sledovat podrobněji více cílů, a tím získáte kvalitnější výsledky měření návštěvnosti.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Student oboru Finance, bankovnictví a investování na Ekonomické fakultě Technické univerzity v Košicích. Mladý podnikatel, který rozjíždí svou činnost.
Ahoj, opět budu asi rejpavej, ale s tím co si napsal se nemohu v některých bodech ztotožnit, zejména pak s tvrzením, že:
1) „Zjistíte, zda je obsah stránky zajímavý nebo ne, a to na základě toho, kolik času návštěvník na stránce stráví.“
– Čas ztrávený na stránce neříká nic o její zajímavosti, může třeba říkat i něco o její nepřehlednosti, nekvalitě atd. Navíc vůbec asi netušíš, jak GA měří – u poslední stránky (tedy stránky odchodu) ti čas nezměří, protože GA neví, kdy si odešel. Průměrný čas na stránce tedy vždy zobrazuje kratší, než ve skutečnosti je.
2) „Můžete analyzovat výsledky Adwords kampaní.“ – opět asi netušíš možnosti GA – můžeš analyzovat nejen Adwords kampaně, ale všechny kampaně, velice efektivně a můžeš analyzovat veškeré zdroje návštěvnosti, konverzní cesty a stovky dalších možností…
Myslím, že článek nám řekne jak se zaregistrovat, ale nic víc, což asi není správná hloubka, kterou bych čekal.
těžko souhlasit s tím, že čas strávený na stránce nesouvisí s její zajímavostí. Pár příkladů:
– Pokud se někomu článek nelíbí, pravděpodobně ho nebude číst
– Pokud se někomu nelíbí obrázky, nebude je dívat
– Pokud se někomu nelíbí jakýkoliv obsach, půjde na jinou stránku
To vede k rychlejšímu opuštění stránky. Pokud je stránka nekvalitní, nepřehledná, kvůli tomu tam může zůstat déle pár lidí, kteří se budou trápit. Většina půjde hledat na zajímavějším stránky.
Tady se Vladimére neshodneme. Je vidět, že nevíš, jak GA měří. Pokud bude koncová (poslední navštívená) stránka (článek, obrázek, cokoliv) nekvalitní jak píšeš, tak ti to GA neřrekne. GA nezměří nikdy délku posledního zobrazení stránky. To by po načtení takové stránky musel uživatel ještě někam kliknout, pak by se to změřit dalo, ale to když přijdu na nekvalitní obsah a stránku proto vypnu nikdy nezměříš…
GA má tolik možností, že by se o nich dalo napsat 100 článků a pořád by byly zajímavé a čtivé… Hlavně statistické věci (jao třeba vyhodnocení nepřehlednosti stránek) není tak lehké vyhodnocovat, jak si uvedl a GA hlavně k tomuto vůbec neslouží. Má zcela jiné účely.
Souhlasím, je to spíš návod jak se registrovat do programu na Google.cz. Chtělo by to trochu rozepsat se výhodách a k čemu je to dobré, na konkrétních příkladech.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
KALI
Před 11 roky
Ahoj, opět budu asi rejpavej, ale s tím co si napsal se nemohu v některých bodech ztotožnit, zejména pak s tvrzením, že:
1) „Zjistíte, zda je obsah stránky zajímavý nebo ne, a to na základě toho, kolik času návštěvník na stránce stráví.“
– Čas ztrávený na stránce neříká nic o její zajímavosti, může třeba říkat i něco o její nepřehlednosti, nekvalitě atd. Navíc vůbec asi netušíš, jak GA měří – u poslední stránky (tedy stránky odchodu) ti čas nezměří, protože GA neví, kdy si odešel. Průměrný čas na stránce tedy vždy zobrazuje kratší, než ve skutečnosti je.
2) „Můžete analyzovat výsledky Adwords kampaní.“ – opět asi netušíš možnosti GA – můžeš analyzovat nejen Adwords kampaně, ale všechny kampaně, velice efektivně a můžeš analyzovat veškeré zdroje návštěvnosti, konverzní cesty a stovky dalších možností…
Myslím, že článek nám řekne jak se zaregistrovat, ale nic víc, což asi není správná hloubka, kterou bych čekal.
Odpovědět »
Vladimír Macko
Před 11 roky
těžko souhlasit s tím, že čas strávený na stránce nesouvisí s její zajímavostí. Pár příkladů:
– Pokud se někomu článek nelíbí, pravděpodobně ho nebude číst
– Pokud se někomu nelíbí obrázky, nebude je dívat
– Pokud se někomu nelíbí jakýkoliv obsach, půjde na jinou stránku
To vede k rychlejšímu opuštění stránky. Pokud je stránka nekvalitní, nepřehledná, kvůli tomu tam může zůstat déle pár lidí, kteří se budou trápit. Většina půjde hledat na zajímavějším stránky.
Odpovědět »
KALI
Před 11 roky
Tady se Vladimére neshodneme. Je vidět, že nevíš, jak GA měří. Pokud bude koncová (poslední navštívená) stránka (článek, obrázek, cokoliv) nekvalitní jak píšeš, tak ti to GA neřrekne. GA nezměří nikdy délku posledního zobrazení stránky. To by po načtení takové stránky musel uživatel ještě někam kliknout, pak by se to změřit dalo, ale to když přijdu na nekvalitní obsah a stránku proto vypnu nikdy nezměříš…
GA má tolik možností, že by se o nich dalo napsat 100 článků a pořád by byly zajímavé a čtivé… Hlavně statistické věci (jao třeba vyhodnocení nepřehlednosti stránek) není tak lehké vyhodnocovat, jak si uvedl a GA hlavně k tomuto vůbec neslouží. Má zcela jiné účely.
Odpovědět »
Michal
Před 11 roky
Souhlasím, je to spíš návod jak se registrovat do programu na Google.cz. Chtělo by to trochu rozepsat se výhodách a k čemu je to dobré, na konkrétních příkladech.
Odpovědět »