Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

I úspěšný podnikatel občas „brečí“, ale nikdy se nenechá odradit

Když vidíte na ulici hezkou holku, ohlédnete se za ní a řeknete si, jak krásně vypadá. Přemýšlí však někdo nad tím, jak vypadá, když se ráno probudí? Kolik času stráví v koupelně u zrcadla se svým make-upem, řasenkou, tvářenkou, tužkou na oči, krémem na obličej, kulmou, fénem a žehličkou na vlasy? Přemýšlíme stejně, když vidíme úspěšného bohatého člověka?

Inzerce

Lidé s oblibou prezentují svou lepší stránku. Co se ale skrývá za tím, už okolí nevidí. Proto by každý chtěl podnikat, protože si myslí, že je to ideální. A když narazí na první vážnou překážku, řekne si, že nemá tolik štěstí jako ostatní. Není to pravda.

Kontrolujte své emoce

Podnikání je těžké a má svoje rizika. Kdyby nemělo, podnikal by každý. I u dobře fungující firmy má majitel často chuť s tím vším praštit. Je to přirozený proces. Nejdůležitější je mít kontrolu nad svými emocemi.

Udělejte si malý pokus. Zapisujte si každý večer náladu z uplynulého dne. Co se ten den vydařilo a co naopak ne. Mně osobně nejvíce potěší, když dostanu velkou zakázku a klientům se výsledky mé práce líbí. Poté hodnotím za 9 nebo 10. Samozřejmě jsou i chvíle, kdy nastanou problémy a ten den se pokazí všechno co se dá. Takové označuji jako 1 nebo 2. K číslům můžete připisovat i důvod nálady. Dělejte to minimálně měsíc a výsledek vás překvapí. Tento test jsem dělal po dobu čtyř měsíců. Čísla jsem pak přepsal do Excelu a zde je graf z března 2010.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

U všech z nás se nálada pravidelně střídá, ale jen málokdo si její pravidelnost uvědomuje. Když máme špatnou náladu, tak se v průběhu 3-4 dnů změní v dobrou. Nelze být pořád šťastný ani smutný. Možná vám to přijde moc jednoduché a nepodstatné, ale než začnete řídit druhé, naučte se nejprve ovládat sami sebe.

Neberte minulost tak vážně

Člověk si ze své minulosti pamatuje především negativní vjemy. Pamatujete si, jak jste se rozešli s holkou, jak jste propadli u zkoušek a jak vás odmítli u pracovního pohovoru. Tyto myšlenky silně ohrožují vaše možnosti uspět. Když pak přijde příležitost k rozjetí byznysu, co udělá ze setrvačnosti váš mozek? Vidí jeden neúspěch za druhým a máte o to větší pocit, že to nedokážete.

Rozhodnete-li se podnikat, řeknete o svém nápadu těm lidem, kteří vás znají nejdéle. A to jsou právě ti, kteří znají nejvíce vašich průšvihů a neúspěchů. Nejdříve se zhrozí, co že to chcete dělat a pak vás přesvědčí, že na to nemáte. Znáte takové lidi, když se s nimi bavíte o podnikání?

Nepřemýšlejte, prostě to udělejte

Z hlediska podnikání se musíte stát velmi jednoduchými lidmi. Když mě něco napadne, tak to prostě zkusím udělat a nepřemýšlím nad tím, jak se mi minulý projekt zhroutil. Nejlepší systém výuky je dělat chyby. Na tomto principu funguje autoškola. Pustí nezkušeného řidiče do provozu a kárají ho za vše, co udělá blbě. Říkat mu předem a v klidu všechny teoretické základy by bylo beznadějné. I to je důvod, proč mnoho vysoce vzdělaných lidí nemůže po škole najít práci. Ze života znají jen teorii.

Neúspěšné začátky bohatých podnikatelů

Tomáš Baťa na začátku přišel o všechny rodinné peníze. Jel na šest měsíců do Ameriky, kde pracoval jako dělník u pásu v obuvnickém průmyslu. Poté se vrátil zpět a zkusil to znova. Povedlo se.

Nejlepší prodejce životních pojistek na světě Frank Bettger prodal svou první pojistku až po devíti měsících své usilovné práce.

Ivo Toman se při startu truhlářství dostal do milionových dluhů. Po večerech dělal podomního prodejce, aby měl na platy zaměstnanců a zaplacení dluhů. Dnes má úspěšnou firmu  Taxus lerning a školí podnikatele po celé ČR.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Jan Kovanda

Vlastní začínající značku oblečení pro freestylové sportovce. Zajímá se o psychologii v podnikání a osobní rozvoj.

Nenechte si ujít

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
tomas-matejcek-web

Systém odměňování zaměstnanců: Jak funguje v Megapixelu? | Tomáš Matějček

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

Právě vyšlo

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

jiri-kawulok-web

E-commerce v Česku: Co ji čeká a jak se připravit? | Jiří Kawulok (Lemonero)

Premium
petr-cernansky-web

Má prý zákaznickou podporu lepší než většina e-shopů. Jak ji Rybízák dělá? | Petr Čerňanský

Nejoblíbenější

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Komentáře

petr

Před 11 roky

A neúspěšný podnikatel brečí pořád no. Vidím to sám na sobě…

Odpovědět »

Jiří Rostecký

Před 11 roky

Ale no tak, Petře. To zní hodně sebekriticky. Kdybyste chtěl využít svoje nezdary a podělit se o zkušenosti, můžete nás kontaktovat. :)

Odpovědět »

Jhareik

Před 11 roky

Dobrzy wieczf3r!Nikt nie musi tak się zachowywać…Dziś poadzcs przypomnienia oświęcimskiej tragedii Marian Turski wyraźnie powiedział, że tylko dzięki empatii można było tam przeżyć!Warunki wspf3łczesne od nikogo w Polsce nie wymagają takich wyborf3w jak kiedyś w czasie wojny, stalinowskich represji czy odnowy po 1956.“Niesforne Dziecię Gutenberga“

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
daniel-hejl-web

Úspěch Productboardu: Jak vytvořit produkt s miliardovou hodnotou? | Daniel Hejl

Premium
margareta-krizova-web

Průvodce začátky podnikání | Margareta Křížová

Premium
gabriel-simco-web

Strategie pro úspěšný e-shop krok za krokem | Gabriel Šimčo

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

Inzerce