Inzerce

Hledáte zaměstnance? HR na ně!

V agentuře In creative se věnujeme hlavně online propagaci zboží a služeb našich klientů. Abychom to ale mohli dělat pořádně, musíme neustále sledovat, co nového se kolem nás děje a reagovat na to. A to platí i pro aktuální trend v podobě online HR a recruitmentu.

Inzerce

Lidé nehledají práci, nabízejí ji

Ať už se nám to líbí, nebo ne, trh práce podléhá stejným zákonitostem jako jakýkoliv jiný trh. Tou nejdůležitější z nich je samozřejmě střet poptávky a nabídky. Tato zdánlivě banální skutečnost bohužel stále mnoha lidem pohybujícím se na obou koncích pracovního trhu uniká. Stejně jako to, že na straně nabídky stojí lidé hledající práci a na straně poptávky stojí zaměstnavatelé. Nikoliv naopak. A současná situace tuzemské ekonomiky v tomto ohledu může sloužit jako učebnicový příklad.

Dlouhodobě nízká nezaměstnanost v České republice (která je dokonce nejnižší v celé EU) má totiž za následek výrazný převis poptávky nad nabídkou. Co to znamená? Firmy mají problém najít kvalifikované zaměstnance, stejně jako udržet si ty stávající. To klade vysoké nároky na HR oddělení a personalisty. Své o tom ví i naše HR specialistka Elena, která se ve svém článku o novém poměru sil na trhu práce zabývá mimo jiné i současným vývojem HR v Brně.

Peníze jsou až na prvním místě. Nebo ne?

Nedostatek pracovníků zákonitě vede k tlaku na růst mezd. To je jedině dobře, avšak i zde je třeba pamatovat na další základní ekonomickou poučku – a to sice na zákon klesajícího mezního užitku, který si krom ekonomů oblíbili i psychologové. Ten zjednodušeně říká to, že s každou další spotřebovanou jednotkou statku klesá mezní užitek a celkový užitek sice stoupá, ale stále pomalejším tempem.

To znamená, že při dosáhnutí nadprůměrných příjmů (což se týká například programátorů) už další navýšení mzdy nepřináší zaměstnancům ani zdaleka srovnatelný mezní užitek, jako v případě pracovníků pobírajících průměrnou nebo dokonce minimální mzdu. Pokud tedy chtějí firmy získat vysoce kvalifikované pracovníky, musejí jim nabídnout i jiné zdroje motivace, než je finanční ohodnocení.

Průmysl 4.0 mění pravidla hry

Jsme uprostřed čtvrté průmyslové revoluce, digitalizace každým dnem mění způsob, jakým žijeme a pracujeme. Na všechny změny je potřeba pružně a včas reagovat – a to platí jak pro zaměstnance, tak pro zaměstnavatele. Tohoto vývoje si je vědoma stále větší část firem, což dalo vzniknout poměrně mladému oboru online HR, který v sobě spojuje prvky tradičního HR a digitálního marketingu. Hlavním cílem tohoto oboru je budovat image firmy ve vztahu k potenciálním zaměstnancům (oproti tradičnímu brandbuildingu, který míří na potenciální zákazníky či klienty).

In creative se snažíme vždy sledovat aktuální trendy a jít jim naproti. Proto nás nikdy nic nezaskočí. To se týká i vývoje a změn na trhu práce. Při hledání vhodných pracovníků totiž roste význam marketingu i on-line nástrojů, což je přesně naše parketa – proto představujeme novou službu OnlineHR. Pokud tedy cítíte, že nastal čas pro vytvoření vaší vlastní komunikační strategie v oblasti HR, ozvěte se nám. Rádi vám s ní pomůžeme.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Jak do nich investovat? | Adam Neuberger

baier-rozhon-web

Vstup investora do firmy: Na co si dát pozor po právní stránce? | Martin Rozhoň & Jaroslav Baier

michal-cumpelik-web

Správa rozsáhlých dat ve firmě, vývoj služby Tabidoo | Michal Čumpelík

Právě vyšlo

petr-heller-web

Budoucnost e-commerce a priority pro e-shopy | Petr Heller (Retailys)

vaclav-durdak-web

První zaměstnanec: Jak se zbavit strachu ho konečně přijmout? | Václav Durďák (Čokoládovna JANEK)

juraj-harkabuzik-web

Práce s daty: Jak analyzovat zákaznickou podporu, její výsledky a ušlé příležitosti? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Nejoblíbenější

tomas-raska-web

Krize ve firmách: Jak vznikají a jak jim předejít? | Tomáš Raška (Natland)

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Jak fungují, jak probíhá těžba a kdy do nich investovat? | Adam Neuberger

petr-hudec-web

E-shopař youtuberem. Jak vytvořit nový byznys? | Petr Hudec (HuráMobil.cz)

Komentáře

TOP obsah

margareta-krizova-web

Margareta Křížová: Rozjezd podnikání, ženy a kariéra, podnikání ve vyšším věku

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

martin-rozhon-1-web

Transakční ekonomika e-shopu: Jak na ni podle Martina Rozhoně?

jaromir-ranek-web

B2B v e-commerce podle Alza.cz | Jaromír Řánek