V agentuře In creative se věnujeme hlavně online propagaci zboží a služeb našich klientů. Abychom to ale mohli dělat pořádně, musíme neustále sledovat, co nového se kolem nás děje a reagovat na to. A to platí i pro aktuální trend v podobě online HR a recruitmentu.
Ať už se nám to líbí, nebo ne, trh práce podléhá stejným zákonitostem jako jakýkoliv jiný trh. Tou nejdůležitější z nich je samozřejmě střet poptávky a nabídky. Tato zdánlivě banální skutečnost bohužel stále mnoha lidem pohybujícím se na obou koncích pracovního trhu uniká. Stejně jako to, že na straně nabídky stojí lidé hledající práci a na straně poptávky stojí zaměstnavatelé. Nikoliv naopak. A současná situace tuzemské ekonomiky v tomto ohledu může sloužit jako učebnicový příklad.
Dlouhodobě nízká nezaměstnanost v České republice (která je dokonce nejnižší v celé EU) má totiž za následek výrazný převis poptávky nad nabídkou. Co to znamená? Firmy mají problém najít kvalifikované zaměstnance, stejně jako udržet si ty stávající. To klade vysoké nároky na HR oddělení a personalisty. Své o tom ví i naše HR specialistka Elena, která se ve svém článku o novém poměru sil na trhu práce zabývá mimo jiné i současným vývojem HR v Brně.
Nedostatek pracovníků zákonitě vede k tlaku na růst mezd. To je jedině dobře, avšak i zde je třeba pamatovat na další základní ekonomickou poučku – a to sice na zákon klesajícího mezního užitku, který si krom ekonomů oblíbili i psychologové. Ten zjednodušeně říká to, že s každou další spotřebovanou jednotkou statku klesá mezní užitek a celkový užitek sice stoupá, ale stále pomalejším tempem.
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
To znamená, že při dosáhnutí nadprůměrných příjmů (což se týká například programátorů) už další navýšení mzdy nepřináší zaměstnancům ani zdaleka srovnatelný mezní užitek, jako v případě pracovníků pobírajících průměrnou nebo dokonce minimální mzdu. Pokud tedy chtějí firmy získat vysoce kvalifikované pracovníky, musejí jim nabídnout i jiné zdroje motivace, než je finanční ohodnocení.
Jsme uprostřed čtvrté průmyslové revoluce, digitalizace každým dnem mění způsob, jakým žijeme a pracujeme. Na všechny změny je potřeba pružně a včas reagovat – a to platí jak pro zaměstnance, tak pro zaměstnavatele. Tohoto vývoje si je vědoma stále větší část firem, což dalo vzniknout poměrně mladému oboru online HR, který v sobě spojuje prvky tradičního HR a digitálního marketingu. Hlavním cílem tohoto oboru je budovat image firmy ve vztahu k potenciálním zaměstnancům (oproti tradičnímu brandbuildingu, který míří na potenciální zákazníky či klienty).
V In creative se snažíme vždy sledovat aktuální trendy a jít jim naproti. Proto nás nikdy nic nezaskočí. To se týká i vývoje a změn na trhu práce. Při hledání vhodných pracovníků totiž roste význam marketingu i on-line nástrojů, což je přesně naše parketa – proto představujeme novou službu OnlineHR. Pokud tedy cítíte, že nastal čas pro vytvoření vaší vlastní komunikační strategie v oblasti HR, ozvěte se nám. Rádi vám s ní pomůžeme.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 2 dny
Před 2 dny
Před 4 dny
Před 4 dny
Před 4 týdny
Před 4 týdny
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 4 dny
Před 4 dny
Před 1 měsíc
Před 1 měsíc