Inzerce

Hledáte nové zakázky? Zkuste ty veřejné

Mnoho podnikatelů trápí to, že mají nedostatek zakázek. Je mnoho faktorů, které přímo ovlivňují to, kolik klientů může daný podnikatel mít. Je to třeba kvalita práce, stejně jako to mohou být také ceny, popřípadě i to, za jak dlouho by byla zakázka hotová. Problémem mnohých je také to, že správné klienty neumí oslovit. Proto je logické, že takový podnikatel hledá další nové cesty, kterými se může vydat. Jednou z takových jsou i veřejné zakázky. Ty dnes nejsou ničím neobvyklým a vypisují je obce, různé instituce, stejně jako ministerstva, nebo stát jako takový. Cílem takové zakázky je vždy najít tu nejlepší možnou nabídku. Pro podnikatele to poté znamená možnost získat celkem zajímavý zdroj klientů. A to takových, kteří mají jednu výhodu – jsou bonitní a nemají problém s placením.

Inzerce

Kde veřejné zakázky hledat?

Možných míst, kde hledat veřejné zakázky, je dnes celá řada. Pro vás by mělo být klíčové to, že byste ani jednu možnost neměli podceňovat. Čím více míst budete sledovat, tím více státních zakázek uvidíte a tím více jich budete moc získat. Jelikož je nutné být konkrétní, podívejte se společně s námi na několik možností. Sem se řadí:

  • Věstník veřejných zakázek
  • Elektronická tržiště veřejných zakázek
  • Weby jednotlivých měst, institucí a ministerstev

Jak je patrné, možných míst, kde veřejné zakázky najdete, je hned několik. Pokud jde o věstník nebo tržiště, máte zde samozřejmě i možnost toho, že budete jednoduše filtrovat, jaké veřejné zakázky vás budou zajímat. A to v souvislosti s oborem, ale i v souvislosti s rozsahem, délkou trvání, nebo cenou. Zde plně záleží jenom na oboru, ve kterém podnikáte a na tom, na co si troufáte.

Zjistěte všechny podmínky

I když by veřejné zakázky měly umožnit účast skutečně každému, ne vždy tomu skutečně je. Někdy je třeba eliminovat jakoukoliv nekvalitu a tak dochází k tomu, že jsou v souvislosti se zakázkou jasně definovány jednotlivé požadavky. Ty se obvykle týkají třeba konkrétní kvalifikace, nebo také zkušeností, stejně jako mohou být spojeny i s velikostí firmy. Tyto požadavky by vás měly zajímat primárně. Stejně tak by vás měli zajímat i zákonné požadavky, kam se u sousedů na Slovensku řadí třeba konečný uživatel výhod. Tedy osoba, která je skutečně tou, která obchoduje s veřejným sektorem. I toto je jednou z podmínek, které musí být plněné, pokud plánujete realizovat zakázku v sousední zemi. Dále by vás měli zajímat i podmínky související se samotnou státní zakázkou. Tedy to, jaká je její charakteristika a jak vypadá. Primárně se soustřeďte na:

  • Zadání veřejné zakázky
  • Termín a způsob plnění
  • Další specifikace

Učiňte nabídku

Pokud se pro vás vše vyvíjí dobře, můžete zpracovat nabídku, kterou následně podáte. Možných cest, jak ji podat, je hned několik. Nejpohodlnější formou je samozřejmě ta elektronická, kdy lze k podání použít datovou schránku. Problémem ale není ani to, pokud předáte svou nabídku osobě. Pamatujte, že ta by měla obsahovat nejenom to nejdůležitější – cenovou kalkulaci. Měla by obsahovat i doložení vaší způsobilosti. Viz výše zmíněné podmínky, kam se na Slovensku řadí i registr partnerů veřejného sektoru, pro který se vžil název protischránkový zákon. Osvědčení o tom, že vaše registrace proběhla, je proto také dobré doložit.

Počkejte na výsledek

U každé veřejné zakázky je známo i datum, kdy dojde k posouzení a kdy bude vybrána ta firma, která ji zrealizuje. Toto datum si poznamenejte, jelikož je pro vás klíčové. Zjistíte, zda jste byli vybráni. Pokud ne, můžete hledat další zakázku. Pokud ano, podepíšete prvotní smlouvu a poté už se pustíte do práce. Stejně, jako v případě jakéhokoliv jiného klienta. Tento však bude trochu větší, jelikož je to samotný stát, nebo jím zřízená instituce.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

marek-odehnal-web

Finanční krize: Co se z nich můžeme naučit pro naše investování? | Marek Odehnal

marketa-danisova-web

Nejčastější chyby v e-mail marketingu | Markéta Danišová (SmartEmailing.cz)

max-kovar-web

Jak se staví sklad? | Max Kovář (Skladon)

Právě vyšlo

pavla-arnoldova-web

Hledání nových zaměstnanců do digitální agentury | Pavla Arnoldová (Fragile)

vit-endler-web

Aktuálně v e-commerce: Na čem teď pracovat? | Vít Endler (finGOOD.cz)

andrea-tesakova-web

Překlady a lokalizace webu. Jak to procesně zvládnout? | Andrea Tesáková (Expandeco)

Nejoblíbenější

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

Komentáře

TOP obsah

jakub-nesetril-web

Jakub Nešetřil (Apiary): Růst startupu, obchodní model, začátky v Americe

jaroslav-kaucky-web

Úspěchy a pády e-shopů s módou | Jaroslav Kaucký (Bibloo, UrbanStore.cz)

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek