Inzerce

Inzerce

Google optimalizace aneb Jak svoje stránky připravit na robota největšího vyhledávače světa (2. díl)

V minulém článku jste se dozvěděli, jak máte optimalizovat doménu a ve zdrojovém kódu názvy a popisy. V tomto článku se dozvíte, na co vám bude sloužit XML sitemap a jak by měla vypadat URL na vašich stránkách. Tyto kroky vám pomohou, aby se vaše stránky zobrazovaly na lepších pozicích ve vyhledávačích, hlavně ve vyhledávači Google.

Inzerce

Navigace stránky

Pro návštěvníky vaší webové stránky má navigace velký význam. Návštěvník se může díky ní lépe orientovat na stránce a jednoduše najde to, co hledá. Pro vyhledávač je navigace také podstatná. Díky ní mnohem lépe pochopí, co se na stránce nachází a kde má co hledat, proto umí Google  poskytovat uživatelům kvalitnější výsledky.

HTML a XML Sitemap

HTML Sitemap je dobrý pro návštěvníky stránky. Díky HTML budou mít přehled, jak je stránka rozdělena, co mají kde hledat. Naopak XML Sitemap slouží pro vyhledávače. Proto je podstatné, aby byla navigace jednoduchá a hlavně relevantní jednotlivým obsahům kategorií. Abyste seznámili vyhledávač Google o stavbě své stránky, můžete jej vložit v tomto tvaru:

https://www.google.com/webmasters/tools/ping?sitemap=URLsitemapy   (i s http://)

Pokud si nevíte rady s vytvořením XML Sitemap, použijte nástroj od Google:

http://code.google.com/p/googlesitemapgenerator/

Struktura URL

Dobrou navigaci můžete využít i pro strukturu URL. Pokud budete používat správnou strukturu URL, bude to mít velký vliv na zobrazování výsledků vyhledávání. Kromě toho se také návštěvníci budou umět lépe orientovat na vaší stránce. Čím bude URL jednodušší a jasnější, tím to přinese lepší výsledky.

Jak na strukturu URL:

  1. V první řadě je důležitý samotný název domény, který by měl vyjadřovat hlavní téma, o čem je web a co se na něm nachází. Když bude někdo hledat takový obsah, jaký se nachází na stránce, už z domény by měl vycítit, že to tam najde.
  2. Nastavte si jednotlivé kategorie, které se na stránce nacházejí. Žádné ID nebo nesmyslná slova. Pokud máte podstránky nebo kategorie, ať je to vidět i v URL. Například, když na této stránce kliknete na „Rozhovory“, dostanete se na URL: https://mladypodnikatel.cz/rozhovory. Návštěvník bude vědět, kde se nachází a pro vyhledávače je to také přínosné. Díky takovému jasnému dělení podstránek vám bude umět zobrazit lepší výsledky při vyhledávání.
  3. Někdy se na podstránkách nacházejí články. Ty je třeba také pěkně upravit. Můžete URL upravit podle názvu článku, protože už název by měl být jasný. Měl by vyjadřovat, co se v textu nachází a zahrnující klíčová slova.

Může to vypadat například takhle:

https://mladypodnikatel.cz/linkbuilding-diskuze-poradny-linkovaci-sluzby-t2961

    • Vidíte, že jsou v odkazu zahrnuta hlavní klíčová slova. Část t2961 je zcela bezvýznamná a nemusí tam vůbec být. Pomlčky jsou také důležité. Vyjadřují mezery mezi slovy.

Ve výsledcích vyhledávání se zobrazuje celá URL, proto je třeba ji optimalizovat tak, aby přinesla užitek. Podstatné je, abyste do ní zahrnuli klíčová slova.

Shrnutí:

  • Ve struktuře URL používejte klíčová slova
  • URL by měla být jasná, zbavte se dlouhých odkazů, z nichž není jasné, co se na stránce nachází
  • Podstránky a kategorie jasně označte mladypodnikatel.cz/rozhovory

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Vladimír Macko

Student oboru Finance, bankovnictví a investování na Ekonomické fakultě Technické univerzity v Košicích. Mladý podnikatel, který rozjíždí svou činnost.

Nenechte si ujít

Premium
michal-krutis-web

Marketingová strategie středně velké firmy | Michal Krutiš

adam-neuberger-web

Nákup kryptoměn: Jak na něj? | Adam Neuberger (Probinex)

igor-strecko-web

Konsolidace na webhostingovém trhu | Igor Strečko (Webglobe)

Právě vyšlo

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

Premium
dominik-pichal-web

Privátní značky: Jak je vytvořit? | Dominik Píchal (Grizly.cz)

michal-vojak-web

Product Discovery: Neutrácejte peníze na nápady bez smyslu | Michal Voják (DesignDev)

Nejoblíbenější

Premium
petr-pouchly-web

Proč pro vás nechtějí pracovat špičkoví lidé? | Petr Pouchlý

Premium
jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Co brzdí růst firem v e-commerce?

Premium
jiri-janku-web

Poločas zakladatele eBRÁNY. Jiří Janků o přístupu k firmě

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

andrej-kiska-web

Andrej Kiska ml. (Credo Ventures): Jak uvažují investoři a čím je zaujmout?

radkin-honzak-web

Radkin Honzák: Vysoké pracovní nasazení, skutečné vyhoření, vnitřní napětí

Premium
jonas-cumrik-web

Jak do firmy přivést ty nejlepší mladé talenty? | Jonáš Čumrik

Premium
jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Jak vybudovat skutečně hodnotný e-shop?