Inzerce

Inzerce

Google optimalizace aneb Jak svoje stránky připravit na robota největšího vyhledávače světa (2. díl)

V minulém článku jste se dozvěděli, jak máte optimalizovat doménu a ve zdrojovém kódu názvy a popisy. V tomto článku se dozvíte, na co vám bude sloužit XML sitemap a jak by měla vypadat URL na vašich stránkách. Tyto kroky vám pomohou, aby se vaše stránky zobrazovaly na lepších pozicích ve vyhledávačích, hlavně ve vyhledávači Google.

Navigace stránky

Pro návštěvníky vaší webové stránky má navigace velký význam. Návštěvník se může díky ní lépe orientovat na stránce a jednoduše najde to, co hledá. Pro vyhledávač je navigace také podstatná. Díky ní mnohem lépe pochopí, co se na stránce nachází a kde má co hledat, proto umí Google  poskytovat uživatelům kvalitnější výsledky.

HTML a XML Sitemap

HTML Sitemap je dobrý pro návštěvníky stránky. Díky HTML budou mít přehled, jak je stránka rozdělena, co mají kde hledat. Naopak XML Sitemap slouží pro vyhledávače. Proto je podstatné, aby byla navigace jednoduchá a hlavně relevantní jednotlivým obsahům kategorií. Abyste seznámili vyhledávač Google o stavbě své stránky, můžete jej vložit v tomto tvaru:

https://www.google.com/webmasters/tools/ping?sitemap=URLsitemapy   (i s http://)

Pokud si nevíte rady s vytvořením XML Sitemap, použijte nástroj od Google:

http://code.google.com/p/googlesitemapgenerator/

Struktura URL

Dobrou navigaci můžete využít i pro strukturu URL. Pokud budete používat správnou strukturu URL, bude to mít velký vliv na zobrazování výsledků vyhledávání. Kromě toho se také návštěvníci budou umět lépe orientovat na vaší stránce. Čím bude URL jednodušší a jasnější, tím to přinese lepší výsledky.

Jak na strukturu URL:

  1. V první řadě je důležitý samotný název domény, který by měl vyjadřovat hlavní téma, o čem je web a co se na něm nachází. Když bude někdo hledat takový obsah, jaký se nachází na stránce, už z domény by měl vycítit, že to tam najde.
  2. Nastavte si jednotlivé kategorie, které se na stránce nacházejí. Žádné ID nebo nesmyslná slova. Pokud máte podstránky nebo kategorie, ať je to vidět i v URL. Například, když na této stránce kliknete na „Rozhovory“, dostanete se na URL: https://mladypodnikatel.cz/rozhovory. Návštěvník bude vědět, kde se nachází a pro vyhledávače je to také přínosné. Díky takovému jasnému dělení podstránek vám bude umět zobrazit lepší výsledky při vyhledávání.
  3. Někdy se na podstránkách nacházejí články. Ty je třeba také pěkně upravit. Můžete URL upravit podle názvu článku, protože už název by měl být jasný. Měl by vyjadřovat, co se v textu nachází a zahrnující klíčová slova.

Může to vypadat například takhle:

https://mladypodnikatel.cz/linkbuilding-diskuze-poradny-linkovaci-sluzby-t2961

    • Vidíte, že jsou v odkazu zahrnuta hlavní klíčová slova. Část t2961 je zcela bezvýznamná a nemusí tam vůbec být. Pomlčky jsou také důležité. Vyjadřují mezery mezi slovy.

Ve výsledcích vyhledávání se zobrazuje celá URL, proto je třeba ji optimalizovat tak, aby přinesla užitek. Podstatné je, abyste do ní zahrnuli klíčová slova.

Shrnutí:

  • Ve struktuře URL používejte klíčová slova
  • URL by měla být jasná, zbavte se dlouhých odkazů, z nichž není jasné, co se na stránce nachází
  • Podstránky a kategorie jasně označte mladypodnikatel.cz/rozhovory

Vladimír Macko

Student oboru Finance, bankovnictví a investování na Ekonomické fakultě Technické univerzity v Košicích. Mladý podnikatel, který rozjíždí svou činnost.

Nenechte si ujít

jakub-kaderavek-web

Koho si najmout na váš web na WordPressu? | Jakub Kadeřávek

marek-odehnal-web

Jak v podnikání vytvořit skutečné jmění? | Marek Odehnal

jakub-cerny-web

Zvýšení tržeb e-shopu díky vyhledávání na webu: Jak na to? | Jakub Černý

Právě vyšlo

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

petr-volf-web

Jak spolupracovat s digitálními agenturami a nenapálit se? | Petr Volf

jan-hlavsa-web

Nejčastější mýty o investování | Jan Hlavsa (Fondee)

Nejoblíbenější

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

michal-majgot-web

Michal Majgot: Podnikání na internetu, influencer marketing, trendy v affiliate

muz-pocitac-zklamani-web

Uživatelské testování použitelnosti: Co to je a jak si ho udělat?

honza-pav-web

VIDEO: Honza Páv: Jaké jsou nejčastější chyby při budování značky?

david-ondracka-web

David Ondráčka: O Transparency International, boji s korupcí i zákulisí politiky

Inzerce