Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

GDPR: Jak na obchodní podmínky?

Získat premium obsah

Přidejte se
mezi předplatitele

Poslouchejte
neomezeně
Rozhovory
více do hloubky
Exkluzivní
hosté
Audio podcast
na cesty
VYBRAT TARIF

GDPR je evropské nařízení na ochranu osobních údajů. Základní informace jsme o něm probírali již dříve. Můžeme ho považovat za příležitost pro podnikatele nebo za kouli uvázanou u nohy. Každopádně se však na něj a na nové povinnosti s ním spojené musí všichni připravit.

GDPR se samozřejmě dotkne i obchodních podmínek. Bude potřeba je hodně upravovat, nebo se obecně o tak velké změny nejedná?

Provozovatelé e-shopů či jiní podnikatelé jsou zvyklí mít souhlas se zpracováním osobních údajů a poučení o právech s tím souvisejících jako součást obchodních podmínek. Takový postup je však již dnes značně diskutabilní a dle GDPR bude již jistě protiprávní.

V obchodních podmínkách jednoduše nebude možné úpravu ochrany osobních údajů vyřešit. Bude potřeba zvláštní dokumentace a také zvláštní srozumitelná informace pro klienty – subjekty osobních údajů. Jde také o samostatný souhlas se zpracováním osobních údajů.

Jaké hrozí sankce za nepřizpůsobení novým povinnostem? Možné pokuty jsou značné, problém však může být i konkurenční boj. Pokud svůj web či podnikání nepřizpůsobíte, spíše než iniciativní kontrola od úřadu hrozí udání ok konkurence. Sankce přitom může být skutečně likvidační. GDPR totiž po vzoru předpisů na ochranu hospodářské soutěže zavádí několikanásobně vyšší pokuty, než platí dosud. Jejich maximální výše bude 20.000.000 EURO nebo 4 % z celkového ročního obratu společnosti (vyšší z obou možností) a bude záviset na řadě faktorů, jako je např. povaha, závažnost a délka porušování, počet poškozených a míra škody, kroky podniknuté správcem či zpracovatelem ke zmírnění škod, kategorie osobních údajů dotčené porušením a řada dalších.

Nové upravě je potřeba se přizpůsobit do 25.5. 2018. Na přípravu na nová pravidla je tedy ještě relativně dost času. Není radno to však odkládat až na poslední chvíli. DostupnyAdvokat.cz rád podá pomocnou ruku a za tím účelem připravil i zvláštní službu.

Ondřej Preuss
advokát a zakladatel služby DostupnýAdvokát.cz

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Natálie Kohoutková

Před 6 roky

Obecné pindy a fakta nikde. Co a jak se má konkrétně upravit v článku není. Díky za ztracených 5 minut života.

Odpovědět »

martin

Před 6 roky

zase strašíte abyste mohli z lidí vytáhnout prachy

Odpovědět »

Pavel Schauer

Před 6 roky

Dobry den,

GDPR do Obchodnich podmionek nepatri, takze se jich nijak nedotkne (uz v nadpisu je hruba chyba). Obchodni podminky popisuji obchodni cinnost podle Obchodniho zakona pripadne Obcanskeho zakonika. GDPR spada pod Ochranu osobnich udaju a ridi se zakonem OOU. Na to musi byt vytvoreny dokument napr. Ochrana osobnich udaju a v nem musi byt vse zdokumentovano.

Odpovědět »

Pavel Schauer

Před 6 roky

Jeste jedna pripominka. GDPR nedovoluje ziskavat podmineny souhlas. U Vas ho napriklad zikavate v Zasady pouzivani cookies. Pisete „Svým nastavením prohlížeče a používáním Stránek výslovně souhlasíte s ukládáním nejen nutných souborů cookies.“. To je podmineny souhlas. Spravne jste meli napsat. ze funkcni a statisticke cookies nevyzaduji souhlas a pokud pouziva web dalsi cookies, nepriklad marketingove, musi byt umozneno vypnout je pres vas system nikoliv pres manipulaci s prohlizecem.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

jiri-rostecky-kariera-web

Jak na úspěšnou kariéru? Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
denisa-havrdova-web

Prodala přes 500 tisíc diářů a zápisníků. Jak Denisa Havrdová řídí papelote?

konstantin-margaretis-web

Posílá zboží do 180 zemí a sbírá světová ocenění. Jak se buduje Skladon? | Konstantin Margaretis

marek-cech-web

Jak se řídí malá digitální agentura? | Marek Čech (Digitální architekti)

jiri-rostecky-smb-web

Nejčastější chyby majitelů malých a středních firem. Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
ondrej-machala-web

Ovečkárna se osamostatnila od zakladatele. Jak se změnila? | Ondřej Machala

jiri-jemelka-web

Loni řídili 113 firem s tržbami 21 miliard. Jak se dostávají z krizí? | Jiří Jemelka (JPF)

juraj-harkabuzik-web

Outsourcing v podnikání: Kdy dává smysl? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero)