Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Franchising nebo moje firma od nuly?

Inzerce

Inzerce

Franchising je v poslední době dost skloňovaný pojem. Jaké jsou jeho výhody a nevýhody a kdy je lepší budovat svou firmu od nuly?

Inzerce

Volba je jednoznačná, pokud máte jedinečný nápad k podnikání, unikátní službu, úplně nový produkt, nebo výraznou změnu v uspokojování zákazníkových potřeb. Postavíte svoje podnikání na tomto nápadu a děláte všechno pro to, abyste byli úspěšní. Samozřejmě k úspěchu nebude stačit jenom unikátní nápad, ale důležité bude i jeho převedení do praxe a vaše schopnost získat zákazníky.

Pokud se pohybujete na trhu, kde je velká konkurence a rozdíly v nabídce jsou malé, může být právě franchising to řešení, které vám přinese výraznou výhodu oproti konkurenci. Franchising je model podnikání, který umožňuje začít podnikat bez zkušeností a s malým rizikem. Dostanete jedinečný produkt, ověřené postupy na řízení firmy, školení, materiály a veškerou podporu. Klíčem k úspěchu je právě ověřené know-how, které replikujete. Právě kvůli tomu jsou nové firmy, které vstupují do podnikání ve formě franchisy mnohem úspěšnější než ty, které vznikají od nuly, dle know-how samotného zakladatele.

Pokud budujete svou vlastní firmu od nuly, nemusíte dodržovat žádné pravidla a směrnice. Máte úplnou volnost v tom, jak řídíte svůj prodej, od koho nakupujete tovar a služby, a jak děláte marketing.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Ve franchisingu musíte dodržovat právě ty postupy a pravidla, které vám franchisor poskytne. Může se jednat o jednotný vzhled firmy, přesně dané produkty, dané dodavatele, nebo obchodní postupy. Avšak, to, že od franchisora dostanete jasné postupy a návody je i obrovská výhoda. Mělo by to totiž být ověřené know-how, které je vyzkoušené a vyvíjené několik let. A právě díky tomu máte vyšší šanci uspět na trhu. Ušetříte si mnoho času a učení se metodou pokus – omyl.

Příklad toho, co dostanete: jak produkt nebo službu prodávat, jakými kanály, jakým způsobem, jak mají být vyškoleni obchodníci. Taktéž otázky personalistiky – jaký je ten správný člověk pro jednotlivé pozice, jak zaměstnance zaškolit, jak je odměňovat, motivovat, hodnotit. Určitě taky grafický design a marketingové materiály.

Od franšízora dostanete i podrobné zaškolení a podporu, takže nové know-how budete umět aplikovat do praxe.

Právě díky ověřenému know-how na řízení firmy je % úspěšnosti nově založených firem vyšší u franchise než u samostatných firem.

Franchise licence se obvykle váže k určitému území a získáte pro to i nezanedbatelnou výhodu v podobě exkluzivity v dané lokalitě.

A jaké jsou nevýhody franchisingu?

Musíte počítat s určitou vstupní investicí a pak i ročními poplatky. Ty můžou být stanoveny jako % z tržeb, nebo pevnou částkou.

Při přemýšlení o koupi franšízové licence tedy zvažte, jaké know-how získáte, jakou vám dá konkurenční výhodu a v porovnání s tím kolik za ni zaplatíte. Třeba pokud vás láká podnikání ve vzdělávání, vstupní franchise licence může být jenom 20 tisíc Kč, ale získáte licenci k jedinečnému produktu a ve svém okresu budete mít zaručenou jedinečnost. Nebo kurzy BrickByBrick, ve kterých děti stavějí modely z kostek Lego a učí se základy konstrukce, architektury a techniky jsou založeny na know-how z USA a přinášejí vzdělávání STEM, které se stává stále důležitějším pro budoucnost našich dětí.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

ondrej-buben-web

Shoptet a financování e-shopů. Proč to dává smysl? | Ondřej Buben

martin-nedved-web

Obchod je základní kompetence každého podnikatele. Jak se ho naučit? | Martin Nedvěd

petra-kotalova-web

Z juniorky manažerkou. Jak rozjet kariéru? | Petra Kotalová

Premium
petr-pouchly-web

Podnikat je stále těžší, lídři firem jsou vyčerpaní. Jak v náročné době řídit firmu? | Petr Pouchlý

andrea-horniczka-web

Umělá inteligence a Meta. Jak se mění reklamy na Facebooku? | Andrea Horniczká (Dexfinity)

Premium
jan-panek-web

Jak rozvíjet a profesionalizovat malou firmu? | Jan Pánek (Via Tempia)

juraj-harkabuzik-web

E-shopy prodělávají na zákaznické podpoře, aniž by o tom věděly | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

jakub-alt-web

130 tisíc podnikatelů fakturuje přes SuperFakturu. Jak se jí to povedlo? | Jakub Alt

Komentáře

Vybraná témata

TOP header

Premium
jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Jak budovat management ve firmě?

Premium
lukas-uhl-web

Jak řešit krize firem? Příběh Pietro Filipi a Zootu | Lukáš Uhl

Premium
martin-stibor-web

Rebranding e-shopu Korálky.cz na Manumi | Martin Stibor

Premium
daniel-hejl-web

Úspěch Productboardu: Jak vytvořit produkt s miliardovou hodnotou? | Daniel Hejl

Inzerce