Inzerce

Inzerce

Filip Podstavec: Jak se dělá linkbuilding v Čechách i v zahraničí?

Získat rozhovor s Filipem Podstavcem není jednoduché. Je totiž často na cestách a vedle linkbuildingu se věnuje i svému startupu Marketing Miner. Nakonec se to ale přeci jen povedlo a vznikl rozhovor, který by si měl pustit každý, kdo se zajímá o online marketing.

Začali jsme cestováním. To jsme nemohli vynechat. Filip totiž nabyl zajímavé zkušenosti z cizích zemí a dokáže srovnat jejich zvyky s těmi našemi. Hodně lidí mi v minulosti řeklo, že cestování změnilo jejich pohled na podnikání i život obecně, a tak jsem se nemohl zeptat Filipa, zda se něco takového stalo i u něj.

Pak jsme se ale pustili do linkbuildingu a Filip začal bez okolků střílet i do vlastních řad: „V Česku bys napočítal na jedné ruce počet linkbuilderů, kteří ti dokáží pomoct a odhadovat dopady své práce.“ S jakou přesností to linkbuildeři dokáží? A k čemu se Filip v rámci vyhodnocování své práce nepokrytecky přiznal? I na to došla řeč.

Ta došla i na samotné klienty. „Většinou, když přijdeš ke klientovi, tak má o linkbuildingu zkreslenou představu, a je tu velká část trhu, která mu ji dokáže plnit,“ postěžoval si Filip, který se z čistě exekutivní pozice v rámci linkbuildingu přesouvá k mentorství: „Firmy většinou linkbuilding dělají, jen o tom neví. Už i definice linkbuildera je v Česku trošičku pokroucená.“

Hledali jsme si i příležitosti pro linkbuilding, které české firmy dosud neobjevily. „U nás je to strašně přehlížený téma, přitom s obrovskou budoucností,“ představil Filip jednu z nich a kromě příležitostí pro české firmy srovnal i přístup tuzemských linkbuilderů s těmi v Americe a v Asii.

Naše debata byla tak zajímavá, že jsme se vůbec nedostali k poslednímu tématu, které jsme měli naplánované. Tím byl Filipův startup Marketing Miner. Domluvili jsme se ale, že pro vás připravíme samostatné video a odkryjeme v něm úspěchy i faily, kterých Filip zatím dosáhl.

Co se ve videu dozvíte?

  • Jak ovlivnilo cestování Filipův pohled na Čechy?
  • Jak změnilo jeho přístup k podnikání a k marketingu?
  • V čem vidí největší rozdíly mezi českým, americkým a asijským trhem?
  • Kde vidí největší příležitosti v linkbuildingu pro české firmy?
  • Kdy a s čím jít za linkbuilderem? Jak ho oslovit a jak s ním spolupracovat?
  • Kde dělají klienti v rámci linkbuildingu největší chyby?
  • Kde naopak dělají chybu linkbuildeři a jak poznáte ty skutečně zkušené?
  • Jaká je v Čechách poptávka po linkbuildingu a je uspokojená?
  • Podceňují české firmy linkbuilding a jak si mohou pomoci i svépomocí?

Doporučená videa:

Máme tu pro vás několik dalších videí a článků, která určitě oceníte:

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku.

Nenechte si ujít

robert-stipek-web

Robert Štípek (KOFEIN): Kvalita marketérů v Česku

vojta-bulir-web

Vojta Bulíř (SmartEmailing.cz): E-mail marketing pro obsahové weby, případová studie Czech News Center

daniel-krasny-web

Daniel Krásný: Jak vytvořit úspěšný blog?

Právě vyšlo

pavel-roder-web

Jak mohou startupy získat velké klienty? | Pavel Röder (OMG Nest)

vit-endler-web

Financování e-shopu: Crowdfunding jako nedoceněná možnost | Vít Endler (finGOOD.cz)

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Nejoblíbenější

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

margareta-krizova-web

Margareta Křížová: Rozjezd podnikání, ženy a kariéra, podnikání ve vyšším věku

Komentáře

Robert

Před 4 roky

Celkom FAIL, že človek, o ktorom sa hovorí, že je elita v Link Buildingu v Čechách nevie ani jeden cudzí jazyk poriadne. Teraz už možno áno. Aspoň vidíme, že čo dokáže tvrdý self-marketing. Každopádne mohol viac praktických vecí spomenúť zo samotnej práce a stratégie tvorby LB plánu. Inak padlo aj pár dobrých myšlienok a za tie díky. :)

Odpovědět »

Filip Podstavec Sledovat @filippodstavec

Před 4 roky

Robert: Angličtinu jsem na škole (až do vysoké) neměl a je to můj až druhý cizí jazyk. Němčinu jsem se oproti tomu učil 12 let. Není pak jednoduché se hned chytit při EN komunikaci. Tolik k vašemu komentáři ohledně jazykové způsobilosti.

Více praktický pohled do procesu rád rozeberu buď v dalším videu nebo se můžeme potkat na některé z marketingových akcí, kde rád své zkušenosti předám. Ohledně myšlenek – děkuji :-)

Odpovědět »

Milos

Před 4 roky

No… Hodne rozpolcene, par dobrych myslenek tam je – ale vubec ne k tematu. Cele je to mnohem vice o „prozreni“ ze neni cesta delat ale VYtvorit hodnotu – protoze na delani neni dostatek „klonu“ no proste to realne nefunguje. Jedine, kde to funguje je u „vytvareni hodnot“ tam se to da skalovat, s narustem stovek procent mezirocne a nepotrebujete svoje vlastni klony. Za to palec nahoru… To nedokaze rict jenom tak nekdo…

Odpovědět »

Jan

Před 4 roky

Toto vsetko funguje v pripade, ze je vsetko idealne. Idealny klient, ktory ma cas, ma peniaze a hlavne ma super produkt, ktory sa siri poloviralne. Horsie, ked je to klient, ktory ma obmedzeny budget, chce vysledky skor ako za rok a ma x-tu stranku s oblecenim, bez pridanej hodnoty. Co potom? Samozrejme seo sa da riesit aj pre neho a daju sa dosiahnut uspokojive ci vyborne vysledky aj systemom „14 odkazov mesacne“. Je to len iny pohlad na vec. To ze sa to niekomu nepaci, je jeho vec.
Je teraz velka moda pisat a hovorit o broken linkbuildingu, o conten marketingu, ale kto realne ho robi a kto realne to potrebuje. Aka je tam pridana hodnota v pomere cena/vykon? Kde je napisane ze opraveny nefunkcny odkaz na konkurenciu ma vacsiu vahu ako novy odkaz, z dobreho webu, ktory sa lahko zaplati, lahko vykaze v reporte a da sa to spravit rychlo a v pozadovanom pocte. Je to len pohlad na vec, niekto to vidi tak, iny mozno uplne inak. Horsie je, ked si kazdy mysli, ze ma pravdu jedine on a inak je to nespravne. Takto to zvacsa funguje (a zase nemyslim ze je to zrovna tento pripad) u ludi, ktori seo skolia a robia „klicofky“. Tam netreba za nieco rucit, nieco odhadovat ani mat velke skusenosti. Klientovi sa povie ako je to spravne a nech si to riesi sam, nakoniec sa tie odkazy nakupia cez placlu, presne tak, ako to robia aj datami podkute medialne agentury, ktore ale skolia presny opak. A toto nie je vymysel, to je fakt.
zdar

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

otakar-janik-web

Otakar Janík: E-shop SvětPlodů.cz, retence zákazníků, prozákaznický přístup, delegování práce

jakub-tizek-web

Jakub Tížek: Jak začít podnikat při studiu?

radek-hojgr-web

Radek Hojgr: Jak pracovat s klíčovými slovy na svém webu?

miroslav-esser-web

Miroslav Esser (Creative Dock): Inovace ve firmách, vytváření nových startupů, akvizice klientů

Inzerce