Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Experti přejí do příštího roku e-shopům úspěšné zvládnutí GDPR

Eshopista
Před 6 roky

Třetinový nárůst objednávek a tržeb v rámci Black Friday naznačil, že letošní rok bude z hlediska výnosů pro e-commerce rekordní. Tržby však nejsou jediným měřítkem úspěchu. Experti z oboru bilancují nad letošními výsledky české e-commerce a připojují svá přání do nového roku.

Ondřej Klega (Acomware, Business Development)

Co Vás v roce 2017 v české e-commerce nejvíce potěšilo?

Největší radost mám z toho, že e-shopy drží tempo růstu a vkládají spoustu energie do dalšího rozvoje. I přes byrokratické překážky, se kterými se teď potýkají, panuje pozitivní podnikatelská nálada. E-shopy se začínají více zabývat vlastní identitou, zákazníkem a dlouhodobější strategií, což dřív nebylo běžné.

Co byste popřál e-shopům do roku 2018?

Hlavně bych jim popřál, aby se jim podařilo naplnit jejich vize a plány. Potenciál rozvoje vidím v oblastech brand-buildingu, expanzi do zahraničí a zkvalitňování zákaznické podpory. V online marketingu bude hrát velkou roli automatizace a kvalitní obsah. Od května se začne uplatňovat GDPR, což změní postoj k zákaznickým datům. Myslím si, že čeští e-shopisté jsou na tyto výzvy dobře připraveni.

Simona Kijonková (Zásilkovna.cz, zakladatelka)

Co Vás v roce 2017 v české e-commerce nejvíce potěšilo?

Nejvíce mne těší kontinuální meziroční růst české e-commerce. Těší mne také to, že většina e-shopů přizpůsobila svůj byznys pro nákupy z mobilů. Těžko bych na seznamu našich klientů hledala e-shop, který nenabízí mobilní či responsivní web. Jako žena jsem potěšena i pozitivním trendem v počtu žen, jež si zakládají e-shop. A hrdá jsem též na to, jak jsme se všichni, i přes veškerou právní nejistotu a byrokracii, poprali na jaře s EET.

Co byste popřála e-shopům do roku 2018?

Milí e-shopisté, ráda bych vám do nového roku popřála mnoho dobrých obchodů, spokojených zákazníků, dobrých nápadů na nové produkty a růst vyšší, než je průměr ve vašem oboru. Zároveň vám od srdce přeji, aby se vám dařilo budovat značku vašeho e-shopu, udržet dobrou náladu v týmu a ten tým posilovat o další skvělé lidi. Přeji rovněž, aby vaše IT neslibovalo nemožné a dařilo se vám posouvat IT tasky dle vašich představ. Přeji, aby vám dodavatelé dodávali kvalitní zboží včas a logisti nechť dodávají bez zpoždění, prostojů a s úsměvem na rtech.

Rostislav Urbánek (Biddingtools, CEO)

Co Vás v roce 2017 v české e-commerce nejvíce potěšilo?

Největší radost mám z dalšího velkého růstu celé e-commerce. Z toho, že spousta českých šikovných lidí expandovala se svými nápady, projekty a e-shopy do zahraničí, kde prodávají pracně nasbírané know-how. V neposlední řadě mě těší, že Amazon ještě plně nevstoupil na český trh, i když se to očekávalo.

Co byste popřál e-shopům do roku 2018?

Aby zvládly a zdárně přežily GDPR, které jim bude komplikovat život a podnikání. Dále jim přeji, aby Amazon ještě počkal se svým plným vstupem alespoň další rok, ideálně dva. To je mým zbožným přáním, ale realita bude asi jiná. Těm, kdo mají v plánu expanzi do dalších zemí, přeji, aby se jim povedla a aby ukázali, jak dobří jsme v e-commerce.

Jan Davídek (Biano, CEO)

Co Vás v roce 2017 v české e-commerce nejvíce potěšilo?

Potěšilo mě, že služby v e-commerce, jež pravidelně využívám, fungují většinou výborně. Není problém s reklamacemi. Pokud se něco v objednávce nepovede, provozovatel se k tomu umí postavit. Za celý rok jsem neměl žádnou negativní zkušenost, což svědčí o vysoké kvalitě, kterou u nás e-shopy mají.

Co byste popřál e-shopům do roku 2018?

Popřál bych jim spokojené zákazníky, kteří se budou rádi vracet. Přeji jim, ať o zákazníky nebojují cenou, ale kvalitou služby. Jen tak bude jejich podnikání ziskové, a tím pádem udržitelné. A samozřejmě přeji také solidní růst, ale k tomu velmi pravděpodobně dojde.

Vít Zdráhal (Cushman & Wakefield, konzultant)

Co Vás v roce 2017 v české e-commerce nejvíce potěšilo?

Česká e-commerce opět zvýšila své celkové tržby. E-shopy na sobě stále tvrdě pracují a snaží se, aby jejich služby byly více orientované na zákazníky. Velmi se mi líbí zvyšující se důvěra zákazníka v nakupování na internetu a rovněž to, že e-shopy vytvářejí své kamenné prodejny nebo výdejny, čímž jsou svým zákazníkům blíž.

Co byste popřál e-shopům do roku 2018?

Rostoucí tržby, vyšší marže a velké zisky.

Daniel Lupinski (NetDirect, Sales and Marketing Manager)

Co Vás v roce 2017 v české e-commerce nejvíce potěšilo?

V roce 2017 vzniklo několik úspěšných start-upů – to mě těší. Velkou radost mám z růstu české e-commerce. V letošním roce by měl celkový obrat přesáhnout hranici 100 miliard Kč.

Co byste popřál e-shopům do roku 2018?

V prvé řadě bych chtěl popřát majitelům e-shopů především mnoho zdraví a úspěchů v roce 2018 a e-shopům, aby i jejich „růst“ v roce 2018 pokračoval stejným, ne-li větším tempem.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Eshopista

Exkluzivní diskuze se špičkami v e-commerce

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

konstantin-margaretis-web

Posílá zboží do 180 zemí a sbírá světová ocenění. Jak se buduje Skladon? | Konstantin Margaretis

jiri-jemelka-web

Loni řídili 113 firem s tržbami 21 miliard. Jak se dostávají z krizí? | Jiří Jemelka (JPF)

juraj-harkabuzik-web

Outsourcing v podnikání: Kdy dává smysl? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero)

petr-macek-web

Vybudoval úspěšný nástroj od nuly a bez investora. Díky čemu Caflou vyrostlo? | Petr Macek

jaroslav-pokorny-web

Jak řídit firmu přes čísla? | Jaroslav Pokorný (ÚČTO.TEAM)

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

jiri-jemelka-web

Do čeho ve firmě investovat peníze? | Jiří Jemelka (JPF)

kovar-gabco-web

Fulfillment: Je pro každého? A co firmy se specifickými produkty? | Max Kovář a Roman Gabčo (Skladon)