Třetinový nárůst objednávek a tržeb v rámci Black Friday naznačil, že letošní rok bude z hlediska výnosů pro e-commerce rekordní. Tržby však nejsou jediným měřítkem úspěchu. Experti z oboru bilancují nad letošními výsledky české e-commerce a připojují svá přání do nového roku.
Co Vás v roce 2017 v české e-commerce nejvíce potěšilo?
Největší radost mám z toho, že e-shopy drží tempo růstu a vkládají spoustu energie do dalšího rozvoje. I přes byrokratické překážky, se kterými se teď potýkají, panuje pozitivní podnikatelská nálada. E-shopy se začínají více zabývat vlastní identitou, zákazníkem a dlouhodobější strategií, což dřív nebylo běžné.
Co byste popřál e-shopům do roku 2018?
Hlavně bych jim popřál, aby se jim podařilo naplnit jejich vize a plány. Potenciál rozvoje vidím v oblastech brand-buildingu, expanzi do zahraničí a zkvalitňování zákaznické podpory. V online marketingu bude hrát velkou roli automatizace a kvalitní obsah. Od května se začne uplatňovat GDPR, což změní postoj k zákaznickým datům. Myslím si, že čeští e-shopisté jsou na tyto výzvy dobře připraveni.
Co Vás v roce 2017 v české e-commerce nejvíce potěšilo?
Nejvíce mne těší kontinuální meziroční růst české e-commerce. Těší mne také to, že většina e-shopů přizpůsobila svůj byznys pro nákupy z mobilů. Těžko bych na seznamu našich klientů hledala e-shop, který nenabízí mobilní či responsivní web. Jako žena jsem potěšena i pozitivním trendem v počtu žen, jež si zakládají e-shop. A hrdá jsem též na to, jak jsme se všichni, i přes veškerou právní nejistotu a byrokracii, poprali na jaře s EET.
Co byste popřála e-shopům do roku 2018?
Milí e-shopisté, ráda bych vám do nového roku popřála mnoho dobrých obchodů, spokojených zákazníků, dobrých nápadů na nové produkty a růst vyšší, než je průměr ve vašem oboru. Zároveň vám od srdce přeji, aby se vám dařilo budovat značku vašeho e-shopu, udržet dobrou náladu v týmu a ten tým posilovat o další skvělé lidi. Přeji rovněž, aby vaše IT neslibovalo nemožné a dařilo se vám posouvat IT tasky dle vašich představ. Přeji, aby vám dodavatelé dodávali kvalitní zboží včas a logisti nechť dodávají bez zpoždění, prostojů a s úsměvem na rtech.
Co Vás v roce 2017 v české e-commerce nejvíce potěšilo?
Největší radost mám z dalšího velkého růstu celé e-commerce. Z toho, že spousta českých šikovných lidí expandovala se svými nápady, projekty a e-shopy do zahraničí, kde prodávají pracně nasbírané know-how. V neposlední řadě mě těší, že Amazon ještě plně nevstoupil na český trh, i když se to očekávalo.
Co byste popřál e-shopům do roku 2018?
Aby zvládly a zdárně přežily GDPR, které jim bude komplikovat život a podnikání. Dále jim přeji, aby Amazon ještě počkal se svým plným vstupem alespoň další rok, ideálně dva. To je mým zbožným přáním, ale realita bude asi jiná. Těm, kdo mají v plánu expanzi do dalších zemí, přeji, aby se jim povedla a aby ukázali, jak dobří jsme v e-commerce.
Co Vás v roce 2017 v české e-commerce nejvíce potěšilo?
Potěšilo mě, že služby v e-commerce, jež pravidelně využívám, fungují většinou výborně. Není problém s reklamacemi. Pokud se něco v objednávce nepovede, provozovatel se k tomu umí postavit. Za celý rok jsem neměl žádnou negativní zkušenost, což svědčí o vysoké kvalitě, kterou u nás e-shopy mají.
Co byste popřál e-shopům do roku 2018?
Popřál bych jim spokojené zákazníky, kteří se budou rádi vracet. Přeji jim, ať o zákazníky nebojují cenou, ale kvalitou služby. Jen tak bude jejich podnikání ziskové, a tím pádem udržitelné. A samozřejmě přeji také solidní růst, ale k tomu velmi pravděpodobně dojde.
Co Vás v roce 2017 v české e-commerce nejvíce potěšilo?
Česká e-commerce opět zvýšila své celkové tržby. E-shopy na sobě stále tvrdě pracují a snaží se, aby jejich služby byly více orientované na zákazníky. Velmi se mi líbí zvyšující se důvěra zákazníka v nakupování na internetu a rovněž to, že e-shopy vytvářejí své kamenné prodejny nebo výdejny, čímž jsou svým zákazníkům blíž.
Co byste popřál e-shopům do roku 2018?
Rostoucí tržby, vyšší marže a velké zisky.
Co Vás v roce 2017 v české e-commerce nejvíce potěšilo?
V roce 2017 vzniklo několik úspěšných start-upů – to mě těší. Velkou radost mám z růstu české e-commerce. V letošním roce by měl celkový obrat přesáhnout hranici 100 miliard Kč.
Co byste popřál e-shopům do roku 2018?
V prvé řadě bych chtěl popřát majitelům e-shopů především mnoho zdraví a úspěchů v roce 2018 a e-shopům, aby i jejich „růst“ v roce 2018 pokračoval stejným, ne-li větším tempem.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.