Agentura eVisions se nedávno vydala do Berlína, kde pro vás mimo jiné natočila i další díl Novinek z Onlajnu. V rámci sociálních sítí se těšte na velké ohlédnutí za rokem 2018, v PPC na odhalení nových metrik a aktualizací a pozadu nezůstane ani SEO, které tentokrát potěší hlavně vývojáře a cestovatele. To vše doplní zajímavé německé studie a Braniborská brána v pozadí.
Sociální sítě za sebou mají výživný rok. Facebook přišel s novým algoritmem, Instagram spustil vlastní kanál IGTV, ephemeral content trhal rekordy, Twitter se vrátil k chronologickému feedu… a to zdaleka nejsme u konce. Je ale nejvyšší čas myslet na to, co nás na sociálních sítích čeká a nemine v příštím roce. Detailní článek o trendech na sociálních sítích v roce 2019 od Diany Zadákové si můžete přečíst našem blogu. Získáte v něm spoustu praktických tipů a odkazů na užitečné zdroje, takže určitě doporučujeme se čtením neotálet.
Instagram testuje nové možnosti, jak propagovat příspěvky ve Stories, a to v rámci reklamy Promote for Stories. Ta umožní propagovat Stories napřímo, aniž byste museli vytvářet reklamu se stejným obsahem. V praxi se vám v nabídce Stories zobrazí další možnost “Promote”. Následně si vyberete, jestli budete směrovat uživatele na web, nebo na instagramový profil.
Nový reklamní formát Pinterestu Carousel umožní inzerentům zahrnout až 5 obrázků do jedné reklamy. Nové Carousel piny budou vypadat podobně jako piny standardní, s rozdílem, že pod nimi budou vyobrazené šedé puntíky. Každý obrázek v Carouselu přitom bude moci být jiný, obsahovat jiný titulek, popisek a vést na různé landing pages.
Na přelomu podzimu zaznamenala profesní a údajně nejpodceňovanější síť LinkedIn více než 575 milionů uživatelů a současně také rekordní nárůst v engagementu. Ten se dle informací z Microsoftu zvýšil o 34 %. Jen v ČR je na této síti registrováno více jak 1 milion členů. Tak na co čekáte, už jste na LinkedInu?
Facebook testuje ve svých reklamách video ankety, díky nimž dokážete do reklam přidat video hlasování. Funkce má za cíl zvýšit atraktivitu reklam a podpořit reakce uživatelů.
Google spustil nový nástroj, který pomůže všem vývojářům s tvorbou webu. Nástroj funguje tak, že po zadání URL vašeho webu vám Google řekne, jak si váš web vede v SEO a co je potřeba vylepšit.
Nová verze vyhledávání hotelů na Googlu se týká už i desktopů. Vyhledávání nyní probíhá podobně jako na Bookingu nebo Trivagu.
Služba Google Lens, o které jsme vás už párkrát informovali, bude nově přístupná i ve vyhledávači, zatím však jen na mobilních zařízeních. A jak služba funguje? Když například na obrázku obývacího pokoje označíte křeslo, Google vám najde všechny obrázky tomuto křeslu podobné.
Studie agentury Digital Value Excellence prokázala, že 4 z 5 Němců hledají vánoční dárky na Amazonu. Když totiž Němec hledá vánoční dárky online, z 82 % začne hledat na Amazonu a ze 72 % na Amazonu nakonec nakoupí. Zajímavý je i fakt, že dnes nakupuje offline jen 6 % německé populace.
Další nová studie ukazuje, že pro B2B odvětví není Facebook v Německu zcela vhodným kanálem. V Německu ho používá 65 % společností, což je o 5 % méně než minulý rok, jelikož upřednostňují spíše profesní sítě typu LinkedIn nebo Xing.
Kromě e-shopu Zalando do Čech letos expandoval také e-shop About You, a to za doprovodu velké mediální pozornosti. Tu na sebe strhnul jednak masivním marketingem a jednak stížnostmi na opožděné dodání objednávek a neprofesionální jednání. Jak se expanze německého e-shopu plánuje a co obnáší? To vám prozradíme v exkluzivním rozhovoru s About You, na který se můžete v brzké době těšit.
Pokud děláte SEO pro německé klienty, používejte raději výhradně německé nástroje, ideálně Sistrix a Ryte. Sistrix je skvělý zejména v tom, že v rámci visibility indexu vám na základě počtu klíčových slov ukáže vaše největší konkurenty. Nástroj Ryte je více zaměřený na technické on page SEO a kromě toho, že odhalí chyby, vám je i odůvodní. Oba nástroje doporučujeme používat zároveň.
Google v září oznámil, že opět rozšiřuje dosah přesné shody o slova, která mají stejný význam. Těžko ji ale můžeme nazývat přesnou. Pokud máte nápad na přejmenování přesné shody, podělte se o něj v rámci contestového formuláře Search Engine Landu.
Na Googlu jsme se dočkali 4 nových metrik týkajících se pozic, na nichž se zobrazují reklamy. Pokud se skupina reklam zobrazí až pod organickými výsledky, můžete na svém účtu vidět 1. pozici, i když na celé stránce jste třeba až na 11. pozici. Nové metriky slibují lepší rozklíčování pozic nad a pod organickými výsledky.
Stejně tak Sklik přišel s aktualizací, tentokrát týkající se fungování frázové shody. Pokud jste doposud zadali klíčové slovo s diakritikou, nezobrazili jste se na dotaz bez diakritiky. To se nyní ale změnilo a háčky a čárky už nehrají roli.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.