Ponákupní marketing není v české e-commerce zatím příliš rozšířeným tématem. Většina e-shopů se zaměřuje především na akvizici nových zákazníků, ale zapomínají u toho na ty, kteří z nich už nakoupili. A právě v tom jim může pomoct ponákupní marketing.
Ten se zaměřuje právě na zákazníky, kteří na e-shopu už nakoupili, a jeho cílem je přivést je zpátky a motivovat k nákupu dalšímu. Pro spoustu firem může být udržení zákazníka a získání jeho opětovného nákupu levnější než přivedení zákazníka nového. Některé e-shopy nám dokonce v rozhovorech přiznaly, že reálný zisk generují až na druhé objednávce zákazníka.
Ať už je vaše ekonomika jakákoliv, ponákupní marketing rozhodně nepodceňujte. Může být způsobem, jak zvýšit tržby a ziskovost vašeho e-shopu a jak se zákazníky navázat dlouhodobý vztah.
Ponákupní marketing je také důležitý z hlediska budování značky e-shopu.
Do ponákupního marketingu spadá řada nástrojů a způsobů, jak můžete se zákazníky po nákupu komunikovat a jak se je můžete pokusit motivovat k dalším nákupům. Toto jsou příklady některých z nich:
Poslechněte si, jak se zákazníky po nákupu komunikují české firmy a co můžete vyzkoušet také:
Jak umělá inteligence mění e-mail marketing a co mohou firmy už dnes vyzkoušet? O tom je rozhovor s Danem Nytrou.
Před 9 hodinami
Retenční marketing je podle mnohých specialistů mezi e-shopy velmi podceňovaný. Přitom může tvořit i velkou část objednávek a generovat tak nemalé tržby.
Před 4 měsíce
Spokojenost a zkušenost zákazníka je klíčovým faktorem, pokud chcete v podnikání uspět. Mnoho e-shopů nad ní ale nepřemýšlí, a tudíž ji ani aktivně nezvyšuje.
Před 5 měsíců
S nejzkušenějšími podnikateli a manažery z Česka a Slovenska. Mnohem víc do hloubky. Studnice plná praktického know-how.
Podle zakladatele CustomerHero.cz Juraje Harkabuzíka e-shopy nad zákaznckou podporou přemýšlí pouze jako nad obranou, ačkoliv by mohly přejít i do útoku.
Před 5 měsíců
Jak se odlišit v rámci balení zboží pro zákazníky a kde najít konkurenční výhodu? O tom je rozhovor s Patrikem Babincem ze Skladonu.
Před 7 měsíců
Ponákupní marketing je klíčový pro všechny e-shopu. Poslechněte si, jak ho dělat, co v něm funguje nejlépe a co nepodcenit. Poradí Martin Jareš z Foxdeli.
Před 8 měsíců
Jedna z nejprogresivnějších českých firem současnosti. Nahlédněte do jejího zákulisí a zjistěte, jak přemýšlí nad zákazníkem a zvyšuje počet jeho objednávek.
Před 2 roky
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 8 měsíců
Před 8 měsíců