Ponákupní marketing není v české e-commerce zatím příliš rozšířeným tématem. Většina e-shopů se zaměřuje především na akvizici nových zákazníků, ale zapomínají u toho na ty, kteří z nich už nakoupili. A právě v tom jim může pomoct ponákupní marketing.
Ten se zaměřuje právě na zákazníky, kteří na e-shopu už nakoupili, a jeho cílem je přivést je zpátky a motivovat k nákupu dalšímu. Pro spoustu firem může být udržení zákazníka a získání jeho opětovného nákupu levnější než přivedení zákazníka nového. Některé e-shopy nám dokonce v rozhovorech přiznaly, že reálný zisk generují až na druhé objednávce zákazníka.
Ať už je vaše ekonomika jakákoliv, ponákupní marketing rozhodně nepodceňujte. Může být způsobem, jak zvýšit tržby a ziskovost vašeho e-shopu a jak se zákazníky navázat dlouhodobý vztah.
Ponákupní marketing je také důležitý z hlediska budování značky e-shopu.
Do ponákupního marketingu spadá řada nástrojů a způsobů, jak můžete se zákazníky po nákupu komunikovat a jak se je můžete pokusit motivovat k dalším nákupům. Toto jsou příklady některých z nich:
Poslechněte si, jak se zákazníky po nákupu komunikují české firmy a co můžete vyzkoušet také:
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.