Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

Stav objednávky: Jaké e-maily posílat zákazníkovi?

Stav objednávky
Zdroj fotky: Fotolia.com | Autor: Leo Lintang

Marek Prokop provedl zajímavý průzkum. Ptal se v něm, jaké informace jakožto zákazníci e-shopu chtějí respondenti dostávat po objednání zboží.

Získal celkem 701 odpovědí a výsledky průzkumu publikoval veřejně v rámci svého blogu Do košíku. Myslím si, že mohou být velkou inspirací pro všechny české e-shopaře, kteří toto nikdy neřešili. Proto jsem se rozhodl na jeho průzkum tímto článkem poukázat.

Marek v něm zjistil následující:

  • 97,1 % respondentů chce být informováno o odeslání objednávky
  • 69,5 % respodentů chce e-mail s informací, že objednávka byla zaplacena
  • 59,5 % respodentů nechce informovat o tom, že je objednávka připravena k odeslání (24,8 % ale ano)

Zajímavé jsou i upřesňující odpovědi respondentů. Zmiňují tam například tracking number zakázky, díky kterému mohou sledovat, kde se aktuálně nachází. Další zase chtějí informovat v případě jakýchkoliv komplikací (např. zdržení), ale objevují se i zmínky o ověřování stavu objednávky přímo v rozhraní e-shopu.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Nejednoznačné odpovědi se dočkal v případě e-mailu s informací o tom, že se objednávka připravuje. 39,7 % respodentů o takovou informaci zájem má, 36,4 % ovšem nikoliv. V upřesňujících odpovědích dokonce zaznělo, že si e-shop může tuto informaci vymyslet nebo že tato může znamenat spoustu věcí a zákazník jí nerozumí.

Evidentní rozpor je v tom, kolik e-mailů vlastně respondenti od e-shopu vyžadují. Někteří jich chtějí co nejvíce (viz třeba komentář „Chci vědět naprosto přesně, co se děje na pozadí, abych věděla, ŽE se něco děje. Jinak má člověk pocit, že je na něj dlabáno.“) a jiní co nejméně.

Pokud bychom to měli shrnout, respondenti nejvíce požadují e-mail s informací o zaplacení objednávky (pokud platí např. převodem) a o jejím odeslání. Pokud tyto dvě informace zákazníkům neodesíláte, můžete zvážit jejich nasazení. Sledovat také můžete Markův blog, kde o průzkumu informoval. Jeho celkové výsledky najdete na tomto odkaze.

Jsem zvědav, kam se téma informovanosti zákazníků bude posouvat. Věřím tomu, že zákazník bude získávat stále více informací, a to jak prostřednictvím rozhraní e-shopu, tak i e-mailem, případně SMS či v rámci mobilní aplikace.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 29 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Nabízí konzultace a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

muz-kafe-pocitac-web

Kdo v Česku provozuje e-shopy?

podnikatel-box-web

Jde to i bez Heureky? Možná jde. Alza.cz je první, kdo se přidá?

Konkurence Optimizely

Jak špehovat AB testování konkurence v Optimizely?

Právě vyšlo

Premium
michal-pohludka-web

Jak vybudovat dlouhodobě úspěšnou firmu? | Michal Pohludka

samuel-ondrisak-web

Jak připravit e-shop na rok 2023? | Samuel Ondrišák (Dexfinity)

huba-babinec-web

Česká e-commerce v roce 2023. Jaká bude? Duel Shoptetu a Skladonu

Nejoblíbenější

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

andrej-kiska-ml-web

Andrej Kiska ml.: Osobnost podnikatelů, získávání investora, úspěch startupů

radkin-honzak-web

Radkin Honzák: Vysoké pracovní nasazení, skutečné vyhoření, vnitřní napětí

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Premium
tomas-budnik-web

Udělejte z nuly jedničku. Bývalý ředitel O2 Tomáš Budník o řízení firem

Inzerce