Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Stav objednávky: Jaké e-maily posílat zákazníkovi?

Jiří Rostecký
Před 8 roky
Stav objednávky
Zdroj fotky: Fotolia.com | Autor: Leo Lintang

Marek Prokop provedl zajímavý průzkum. Ptal se v něm, jaké informace jakožto zákazníci e-shopu chtějí respondenti dostávat po objednání zboží.

Získal celkem 701 odpovědí a výsledky průzkumu publikoval veřejně v rámci svého blogu Do košíku. Myslím si, že mohou být velkou inspirací pro všechny české e-shopaře, kteří toto nikdy neřešili. Proto jsem se rozhodl na jeho průzkum tímto článkem poukázat.

Marek v něm zjistil následující:

  • 97,1 % respondentů chce být informováno o odeslání objednávky
  • 69,5 % respodentů chce e-mail s informací, že objednávka byla zaplacena
  • 59,5 % respodentů nechce informovat o tom, že je objednávka připravena k odeslání (24,8 % ale ano)

Zajímavé jsou i upřesňující odpovědi respondentů. Zmiňují tam například tracking number zakázky, díky kterému mohou sledovat, kde se aktuálně nachází. Další zase chtějí informovat v případě jakýchkoliv komplikací (např. zdržení), ale objevují se i zmínky o ověřování stavu objednávky přímo v rozhraní e-shopu.

Nejednoznačné odpovědi se dočkal v případě e-mailu s informací o tom, že se objednávka připravuje. 39,7 % respodentů o takovou informaci zájem má, 36,4 % ovšem nikoliv. V upřesňujících odpovědích dokonce zaznělo, že si e-shop může tuto informaci vymyslet nebo že tato může znamenat spoustu věcí a zákazník jí nerozumí.

Evidentní rozpor je v tom, kolik e-mailů vlastně respondenti od e-shopu vyžadují. Někteří jich chtějí co nejvíce (viz třeba komentář „Chci vědět naprosto přesně, co se děje na pozadí, abych věděla, ŽE se něco děje. Jinak má člověk pocit, že je na něj dlabáno.“) a jiní co nejméně.

Pokud bychom to měli shrnout, respondenti nejvíce požadují e-mail s informací o zaplacení objednávky (pokud platí např. převodem) a o jejím odeslání. Pokud tyto dvě informace zákazníkům neodesíláte, můžete zvážit jejich nasazení. Sledovat také můžete Markův blog, kde o průzkumu informoval. Jeho celkové výsledky najdete na tomto odkaze.

Jsem zvědav, kam se téma informovanosti zákazníků bude posouvat. Věřím tomu, že zákazník bude získávat stále více informací, a to jak prostřednictvím rozhraní e-shopu, tak i e-mailem, případně SMS či v rámci mobilní aplikace.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

Premium
jiri-rostecky-web

Jak růst na volné noze? Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
martin-kucera-web

Jak se řídí letiště, kterým ročně projde 14 milionů pasažérů? | Martin Kučera (Letiště Praha)

marek-odehnal-web

Zlatá horečka umělé inteligence. Co znamená pro investory do akcií? | Marek Odehnal

jiri-rostecky-kariera-web

Jak na úspěšnou kariéru? Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
denisa-havrdova-web

Prodala přes 500 tisíc diářů a zápisníků. Jak Denisa Havrdová řídí papelote?

konstantin-margaretis-web

Posílá zboží do 180 zemí a sbírá světová ocenění. Jak se buduje Skladon? | Konstantin Margaretis

marek-cech-web

Jak se řídí malá digitální agentura? | Marek Čech (Digitální architekti)

jiri-rostecky-smb-web

Nejčastější chyby majitelů malých a středních firem. Přednáška Jirky Rosteckého