Inzerce

Stav objednávky: Jaké e-maily posílat zákazníkovi?

Stav objednávky
Zdroj fotky: Fotolia.com | Autor: Leo Lintang

Marek Prokop provedl zajímavý průzkum. Ptal se v něm, jaké informace jakožto zákazníci e-shopu chtějí respondenti dostávat po objednání zboží.

Získal celkem 701 odpovědí a výsledky průzkumu publikoval veřejně v rámci svého blogu Do košíku. Myslím si, že mohou být velkou inspirací pro všechny české e-shopaře, kteří toto nikdy neřešili. Proto jsem se rozhodl na jeho průzkum tímto článkem poukázat.

Marek v něm zjistil následující:

  • 97,1 % respondentů chce být informováno o odeslání objednávky
  • 69,5 % respodentů chce e-mail s informací, že objednávka byla zaplacena
  • 59,5 % respodentů nechce informovat o tom, že je objednávka připravena k odeslání (24,8 % ale ano)

Zajímavé jsou i upřesňující odpovědi respondentů. Zmiňují tam například tracking number zakázky, díky kterému mohou sledovat, kde se aktuálně nachází. Další zase chtějí informovat v případě jakýchkoliv komplikací (např. zdržení), ale objevují se i zmínky o ověřování stavu objednávky přímo v rozhraní e-shopu.

Nejednoznačné odpovědi se dočkal v případě e-mailu s informací o tom, že se objednávka připravuje. 39,7 % respodentů o takovou informaci zájem má, 36,4 % ovšem nikoliv. V upřesňujících odpovědích dokonce zaznělo, že si e-shop může tuto informaci vymyslet nebo že tato může znamenat spoustu věcí a zákazník jí nerozumí.

Evidentní rozpor je v tom, kolik e-mailů vlastně respondenti od e-shopu vyžadují. Někteří jich chtějí co nejvíce (viz třeba komentář „Chci vědět naprosto přesně, co se děje na pozadí, abych věděla, ŽE se něco děje. Jinak má člověk pocit, že je na něj dlabáno.“) a jiní co nejméně.

Pokud bychom to měli shrnout, respondenti nejvíce požadují e-mail s informací o zaplacení objednávky (pokud platí např. převodem) a o jejím odeslání. Pokud tyto dvě informace zákazníkům neodesíláte, můžete zvážit jejich nasazení. Sledovat také můžete Markův blog, kde o průzkumu informoval. Jeho celkové výsledky najdete na tomto odkaze.

Jsem zvědav, kam se téma informovanosti zákazníků bude posouvat. Věřím tomu, že zákazník bude získávat stále více informací, a to jak prostřednictvím rozhraní e-shopu, tak i e-mailem, případně SMS či v rámci mobilní aplikace.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

muz-kafe-pocitac-web

Kdo v Česku provozuje e-shopy?

podnikatel-box-web

Jde to i bez Heureky? Možná jde. Alza.cz je první, kdo se přidá?

Konkurence Optimizely

Jak špehovat AB testování konkurence v Optimizely?

Právě vyšlo

Pro předplatitele
lenka-ondruchova-web

Jak prodat firmu? Příběh Queens | Lenka Ondruchová

max-kovar-web

Logistika: V čem se liší výrobní od té v e-commerce? | Max Kovář (Skladon)

Pro předplatitele
michal-illich-web

Michal Illich: E-shopy prodejte. Nečeká je velký růst. Mnoho oborů ztratí svou hodnotu

Nejoblíbenější

Pro předplatitele
jonas-cumrik-web

Jak do firmy přivést ty nejlepší mladé talenty? | Jonáš Čumrik

Pro předplatitele
martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas: Jak předat firmu nástupci a posunout se do role majitele?

Pro předplatitele
radovan-vavra-web

Radovan Vávra: Jak přemýšlet nad budoucností firmy?

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

frantisek-suchan-web

Bez frází: Rozjezd úspěšného projektu, tvorba a monetizace obsahu | František Suchan

vit-endler-2-web

Vít Endler (finGOOD.cz): Jak si vybudovat finanční nezávislost?

jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Finanční řízení CZC.cz, zdroje růstu do budoucna, manažerské myšlení

Pro předplatitele
martin-rozhon-web

Zkušení zaměstnanci. Jak je najít a jak s nimi pracovat? | Martin Rozhoň