Inzerce

Stav objednávky: Jaké e-maily posílat zákazníkovi?

Stav objednávky
Zdroj fotky: Fotolia.com | Autor: Leo Lintang

Marek Prokop provedl zajímavý průzkum. Ptal se v něm, jaké informace jakožto zákazníci e-shopu chtějí respondenti dostávat po objednání zboží.

Získal celkem 701 odpovědí a výsledky průzkumu publikoval veřejně v rámci svého blogu Do košíku. Myslím si, že mohou být velkou inspirací pro všechny české e-shopaře, kteří toto nikdy neřešili. Proto jsem se rozhodl na jeho průzkum tímto článkem poukázat.

Marek v něm zjistil následující:

  • 97,1 % respondentů chce být informováno o odeslání objednávky
  • 69,5 % respodentů chce e-mail s informací, že objednávka byla zaplacena
  • 59,5 % respodentů nechce informovat o tom, že je objednávka připravena k odeslání (24,8 % ale ano)

Zajímavé jsou i upřesňující odpovědi respondentů. Zmiňují tam například tracking number zakázky, díky kterému mohou sledovat, kde se aktuálně nachází. Další zase chtějí informovat v případě jakýchkoliv komplikací (např. zdržení), ale objevují se i zmínky o ověřování stavu objednávky přímo v rozhraní e-shopu.

Nejednoznačné odpovědi se dočkal v případě e-mailu s informací o tom, že se objednávka připravuje. 39,7 % respodentů o takovou informaci zájem má, 36,4 % ovšem nikoliv. V upřesňujících odpovědích dokonce zaznělo, že si e-shop může tuto informaci vymyslet nebo že tato může znamenat spoustu věcí a zákazník jí nerozumí.

Evidentní rozpor je v tom, kolik e-mailů vlastně respondenti od e-shopu vyžadují. Někteří jich chtějí co nejvíce (viz třeba komentář „Chci vědět naprosto přesně, co se děje na pozadí, abych věděla, ŽE se něco děje. Jinak má člověk pocit, že je na něj dlabáno.“) a jiní co nejméně.

Pokud bychom to měli shrnout, respondenti nejvíce požadují e-mail s informací o zaplacení objednávky (pokud platí např. převodem) a o jejím odeslání. Pokud tyto dvě informace zákazníkům neodesíláte, můžete zvážit jejich nasazení. Sledovat také můžete Markův blog, kde o průzkumu informoval. Jeho celkové výsledky najdete na tomto odkaze.

Jsem zvědav, kam se téma informovanosti zákazníků bude posouvat. Věřím tomu, že zákazník bude získávat stále více informací, a to jak prostřednictvím rozhraní e-shopu, tak i e-mailem, případně SMS či v rámci mobilní aplikace.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

muz-kafe-pocitac-web

Kdo v Česku provozuje e-shopy?

podnikatel-box-web

Jde to i bez Heureky? Možná jde. Alza.cz je první, kdo se přidá?

Konkurence Optimizely

Jak špehovat AB testování konkurence v Optimizely?

Právě vyšlo

petr-macek-web

Automatizace procesů pro firmy i živnostníky + ukázky | Petr Macek (Caflou.cz)

frantisek-suchan-web

Bez frází: Rozjezd úspěšného projektu, tvorba a monetizace obsahu | František Suchan

marek-odehnal-web

Investování v roce 2021 | Marek Odehnal

Nejoblíbenější

jaromir-ranek-web

B2B v e-commerce podle Alza.cz | Jaromír Řánek

vit-endler-2-web

E-commerce trendy v roce 2021 | Vít Endler (finGOOD.cz)

michal-koubek-web

Aktuální stav české ekonomiky a výhled do budoucna | Michal Koubek

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

martin-rozhon-1-web

Transakční ekonomika e-shopu: Jak na ni podle Martina Rozhoně?

andrej-kiska-ml-web

Andrej Kiska ml.: Osobnost podnikatelů, získávání investora, úspěch startupů

michal-koubek-web

Aktuální stav české ekonomiky a výhled do budoucna | Michal Koubek

marian-jelinek-web

Marian Jelínek: Úspěšný člověk je pro mě ten, kdo extrémně miluje, co dělá, a chce za to extrémně hodně