Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Inzerce

E-commerce trendy

E-commerce, nebo elektronický obchod, je obchodní model, který se zabývá prodejem a nákupem produktů nebo služeb pomocí internetu. Tato forma obchodu se stále více rozšiřuje a umožňuje lidem nakupovat a prodávat produkty bez ohledu na místo, kde se nacházejí.

V České republice je podle všeho přes 50 tisíc internetových obchodů, z nichž velká část funguje na platformě Shoptet. Nové e-shopy stále přibývají. Stejně tak se dá očekávat, že do budoucna poroste i počet lidí nakupujících on-line.

Trendy v e-commerce lze sledovat na základě mnoha signálů. Jedním z největších je rozvoj e-shopů v zahraničí, ale i celkový vývoj v oblasti technologií.

Existuje mnoho různých trendů v e-commerce, ale některé z největších zahrnují:

  • Personalizované a cílené marketingové kampaně.
  • Využití umělé inteligence a strojového učení pro zlepšení uživatelského zážitku a zvýšení efektivity.
  • Rozvoj mobilní e-commerce a zvýšení počtu nákupů pomocí mobilních zařízení.
  • Využití sociálních médií a influencerů pro marketing a prodej produktů.
  • Zvýšený důraz na zákaznickou podporu a zlepšení zkušenosti zákazníka.
  • Rozvoj virtuální a rozšířené reality pro zlepšení on-line nakupování.
  • Zvýšený důraz na bezpečnost a ochranu osobních údajů při online nakupování.
  • Využití technologie blockchain v e-commerce.
  • Rozvoj sledování a analýzy dat pro zlepšení efektivity a přizpůsobení se potřebám zákazníků.
  • Využití cloudových technologií pro zlepšení efektivity a snížení nákladů v e-commerce.

O e-commerce trendech si povídáme i s našimi hosty v rozhovorech. Poslechněte si je:

Premium
michal-vodak-web

Heureka: E-commerce čekají obrovské změny. Co mají e-shopy dělat? | Michal Vodák

Přijde Allegro, Amazon a další. E-commerce bude hlavně o marketplaces. Malé a střední e-shopy za pár let nemusí existovat. Zjistěte, jak budoucnost vidí Heureka.

Před 5 dny

Jiří Rostecký

5 nejpodceňovanějších oblastí českých e-shopů

Jiří Rostecký měl možnost nahlédnout do zákulisí tisíců e-shopů. Jaké oblasti podle něj podceňují nejvíce, ačkoliv mají velký dopad na jejich úspěch?

Před 2 týdny

Inzerce

Premium
david-grudl-web

David Grudl: Umělá inteligence je v plenkách a firmy mají nereálné představy

David Grudl je zkušený programátor s velkým odborným vhledem do umělé inteligence. Jak podle něj AI změní řízení firem a proč je teprve v plenkách?

Před 3 týdny

Premium
dominik-stroukal

Byznys pohledem ekonoma. Na co se teď zaměřit a je správný čas na prodej firmy? | Dominik Stroukal

Jak se vyvíjí současná doba pro podnikatele? Vyplatí se přemýšlet nad prodejem firmy? A jaké firmy čeká těžká budoucnost? Odpoví Dominik Stroukal.

Před 1 měsíc

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

S nejzkušenějšími podnikateli a manažery z Česka a Slovenska. Mnohem víc do hloubky. Studnice plná praktického know-how.

Zjistit více

lastuvka-ouhrabka

Jak jsou na tom české e-shopy? | Jakub Ouhrabka a Jan Laštůvka

Jak jsou české e-shopy a jak na ně dopadá aktuální ekonomická a společenská situace? O jsem si povídal se zástupci dvou e-commerce služeb – ComGate a Lemonero.

Před 1 měsíc

Premium
ondrej-klega

Hledáte investora pro váš e-shop? Takhle získáte eRockets | Ondřej Klega

eRockets investora třeba do Ovečkárny, značky Vuch, Astratexu, Grizly.cz a dalších. Jak od nich můžete získat peníze i vy?

Před 1 měsíc

babinec-huba-web

SaaS jako budoucnost firem? Příklady Shoptetu a Skladonu | Samuel Huba a Patrik Babinec

Budoucnost středních firem je prý možná v co nejsnadnějším škálování a v tzv. „sasování“, nebo-li budování „software as a service“ byznys modelů. To je i cesta, kterou se vydal Skladon a Shoptet.

Před 2 měsíce

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

Technologie jsou zásadní součástí byznysu každého e-shopu. Aby firma mohla růst, nesmí si klást zbytečné technologické překážky. Jaké jsou nejčastější?

Před 3 měsíce

jiri-kawulok-web

E-commerce v Česku: Co ji čeká a jak se připravit? | Jiří Kawulok (Lemonero)

Společně se šéfem risku Lemonera Jiřím Kawulokem jsme si povídali o tom, jak je na tom aktuálně tuzemská e-commerce, co ji čeká a jak se na to mohou firmy připravit.

Před 3 měsíce

Premium
petr-cernansky-web

Má prý zákaznickou podporu lepší než většina e-shopů. Jak ji Rybízák dělá? | Petr Čerňanský

Petr Čerňanský detailně popsal, co všechno automatizuje v rámci zákaznické podpory e-shopu Rybízák a díky čemu ve firmě ušetřil nemalé peníze.

Před 3 měsíce

Premium
viktor-kustein-web

Z mladých talentů budoucí hvězdy firmy. Takhle to dělá Vivantis nebo Rockaway | Viktor Kustein

Vivantis i Rockaway investují nemálo peněz a energie do práce s mladými talenty na trhu práce. Proč to dělají a jak z nováčků dělají budoucí hvězdy?

Před 3 měsíce

Premium
pavel-ungr-web

SEO se hodně změní, Google zaspal, texty z ChatGPT může penalizovat, říká Pavel Ungr

Jak se změnil Google v posledních letech? Jak bude vypadat vyhledávání a SEO za pár let? A do čeho už nemá smysl investovat? Odpoví SEO specialista Pavel Ungr.

Před 4 měsíce

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP header

Premium
margareta-krizova-web

Průvodce začátky podnikání | Margareta Křížová

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Premium
gabriel-simco-web

Strategie pro úspěšný e-shop krok za krokem | Gabriel Šimčo

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Inzerce