Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

E-shopy těžící z přílivu zákazníků by se měly zaměřit na dorovnání dluhu vůči sobě sama

Rok 2020 se pro e-commerce nesl ve znamení obrovského růstu. Tržby některých online hráčů vzrostly i o stovek procent. Čtyři lockdowny, kterými si Česká republika doposud prošla, přenesly poptávku do online prostředí. A mnoho Čechů u online nakupování už zůstane. Majitelé elektronických obchodů se tak aktuálně radují, o klientelu nebudou mít v příštích letech nouzi. Příznivě vyvíjející situaci však nesmí podcenit a právě na toto období se musí pečlivě připravit.

E-shopy si vytvořily interní dluh

V důsledku e-commerce boomu začal e-shopům vznikat vlastní “interní dluh”. Elektronické obchody v době pandemie směřovaly veškeré své zdroje a energii na to, aby obchodně i logisticky zvládly obrovský nápor a růst. Česká republika prochází nyní více než po roce plošným rozvolňováním a situace se postupně začíná zklidňovat. A právě teď začíná vhodná doba na to, aby se e-shopy přestaly zaměřovat pouze na růst, trochu se zastavily a zrevidovaly, které součásti jejich společností (systémy, procesy, …) je budou omezovat v dalším rozvoji. Ze zkušeností společnosti Shopsys jsou úzkým hrdlem brzdícím další růst často technologie, logistika, ale i kvalitní zaměstnanci nebo způsob řízení.

Dohnat dluh v zásadních oblastech může trvat i více než rok

Tržby e-shopů zejména díky dosavadnímu průběhu pandemie mohly vzrůst skokově. “Vnitřní systémy a procesy e-shopů však typicky tak rychle změnit nelze. Výjimkou jsou menší firmy, které mohly rychle naskočit na online prodej a začít jednoduše prodávat.” říká říká Matěj Kapošváry, obchodní a marketingový ředitel společnosti Shopsys a pokračuje: “ U velkých, zavedených firem, které v onlinu často už i působily, trvají změny systémů a procesů dlouho. Z naší zkušenosti se spoluprací s předními hráči víme, že například kvalitní e-commerce řešení na míru se připravuje mnohdy i rok.”

Jak tento dluh splatit?

Dohnat růst tržeb e-shopu odpovídajícím růstem uvnitř firmy není snadné. Společnost Shopsys to vnímá jako velmi důležité téma, a proto pořádá 2. září 2021 v Praze e-commerce konferenci ShopCamp. Loňský rok se nesl ve znamení obrovského růstu e-commerce. Pro online prodejce je ale velkým tématem, jak tento růst zvládat a jak z příležitostí a výzev, které pandemie přinesla, vytěžit maximum. “Cítíme, že v této době e-shopy potřebují víc než kdy jindy podporu ve vzdělání a inspiraci. Proto jsme se rozhodli letošní ShopCamp zaměřit na téma růstu” zakončuje Kapošváry.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Již osmý ročník této komunitní e-commerce konference pořádají dvě jedničky v oblasti tvorby e-shopů, společnosti Shopsys a Shoptet. Vystoupí zde například zástupci e-shopů NOTINO nebo Grizly, které mají s růstem a jeho zvládáním hodně zkušeností. NOTINO se z Česka rozrostlo do 24 zemí a vyrostlo na téměř 15 miliard. Grizly.cz je zase jedním z nejrychleji rostoucích středních e-shopů, jehož další rozvoj nedávno podpořil i vstup investora.

Zájemci se mohou registrovat od úterý 15. června na webu www.shopcamp.cz. Akce probíhá za podpory Asociace pro elektronickou komerci, generálním partnerem konference je Heureka.


Kontakt pro média: CEO PR Moc & PR Consultant, Martin Moc, e-mail: moc@prmoc.net, mob.: 724 724 280

Společnost Shopsys pomáhá předním B2B i B2C hráčům digitalizovat jejich prodeje a uspět v omnichannel světě. Pro své zákazníky je spolehlivým full-service e-commerce partnerem s nejlepšími technologiemi a mnohaletým know-how. S vlastní globální e-commerce platformou Shopsys Framework expanduje do zahraničí za podpory investorského fondu Reflex Capital Ondřeje Fryce. Mezi největší klienty, o které se stará přes 70 IT odborníků, patří SCONTO Nábytek, Mountfield, Bushman, Démos, B2B Partner, Office Depot nebo Agátin svět.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

patrik-fenus-web

Co brání mladým podnikatelům inovovat? | Patrik Feňuš (Social Impact Award)

katerina-kotkova-web

NEJ Inovátor 5G: Inspirativní firmy s dopadem na 5G sítě | Kateřina Kotková (MMP)

gdpr-v-marketingu-web

GDPR v marketingu: Společná konference Pavla Ungra a advokátní kanceláře eLegal

Právě vyšlo

Premium
tomas-matejcek-web

Systém odměňování zaměstnanců: Jak funguje v Megapixelu? | Tomáš Matějček

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

TOP header

Premium
margareta-krizova-web

Průvodce začátky podnikání | Margareta Křížová

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

Premium
daniel-kral-web

Amazon. Takhle na něm prodává Dermacol | Daniel Král

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Inzerce