Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

E-shop DM drogerie přiláká k online nové zákazníky, myslí si experti

ACOMWARE
Před 6 roky

Nově spuštěný e-shop DM drogerie chce zákazníkům nabídnout zboží, které v kamenných prodejnách nenajdou. A přestože má i nevýhody jako doba dodání nebo nemožnost uplatnit zákaznickou Active Beauty, experti panelu E-shopista se v jednom shodují – vstup retailových hráčů jako DM drogerie může do online přilákat nové zákazníky.

Jindřich Jíra (ACOMWARE, Head of Marketing)

Jak se vám e-shop DM drogerie líbí z pohledu zákazníků? Myslíte si, že pomalejší doprava (v porovnání s Ageo, Rohlik, Alza apod.) či nemožnost vyzvednutí zboží na prodejně je zásadní nevýhoda?

Z pohledu Customer Experience a UX si troufám tvrdit, že má e-shop své rezervy. Aktuálně působí jako něco na pomezí webové prezentace a e-shopu. Vzhledem k velkému počtu kvalitativně vysoko hodnocených vlastních výrobků DM nepovažuji zmíněné nevýhody za zásadní. Pomalejší doprava není tak podstatnou nevýhodou jako u doručování potravin. Vyzvednutí zboží na prodejně nebo výdejním místě dává do budoucna rozhodně výrazný smysl a předpokládám, že i DM se tímto směrem vydá.

Může vstup retailových hráčů (po DM drogerii otevře e-shop během pár týdnů také Teta) ohrozit právě dosavadní online prodejce? Nebo naopak přivede nové zákazníky k online nakupování tohoto sortimentu?

Přesun tradičních retailových hráčů do online nakupování posílí celkový počet nových zákazníků. U sortimentu drogerie jsou na rozdíl od potravin výraznou výhodou menší nároky na přepravu a skladování. Zároveň pohledu zákazníka není tak velký tlak na rychlost doručení. Dovedu si představit, že zákazník může na online drogerii nakupovat ve větším množství do zásoby, kdy prodejce musí přinést výhodnou cenu s komfortem dovozu před práh. A naopak akutně chybějící dílčí věci může vyřešit objednávkou spolu s potravinami.

Právě konkurenční Teta odhaduje, že e-shop ji bude letos tvořit několik procent obratu, do 7 let ale již 25–30 %. Je to podle vás reálné? Jak zásadní roli bude online v budoucnosti u tohoto segmentu hrát?

Vzhledem obrovskému trhu a rychle rostoucímu onlinu věřím ve výraznější procentuální etablování online prodejů v segmentu drogerie. Pokud budou tradiční retailoví hráči pracovat na důsledném propojení online a offline (například ve formě možností osobního vyzvednutí na pobočkách nebo výdejních místech) věřím, že čísla, která Teta predikuje, jsou realistická. Do budoucna přestaneme online a offline jako zákazníci odlišovat.


Vít Zdráhal (Cushman and Wakerfield, konzultant)

Jak se vám e-shop DM drogerie líbí z pohledu zákazníků? Myslíte si, že pomalejší doprava (v porovnání s Ageo, Rohlik, Alza apod.) či nemožnost vyzvednutí zboží na prodejně je zásadní nevýhoda?

Podle mě společnost DM drogerie představila zákazníkům příjemný a čistý design e-shopu, který je uživatelsky přívětivý. Zároveň splňuje všechny požadavky náročného zákazníka jak z pohledu široké nabídky zboží, tak i členění jednotlivých skupin a podskupin produktů.

Co se týká pomalejší dopravy, tak se jedná o určitou nevýhodu, ale na druhou stranu, DM drogerie nabízí velké množství produktů pod jejich privátními značkami, které jsou u zákazníků velmi oblíbené a které si nemohou nikde jinde pořídit. Z tohoto důvodu se domnívám, že pokud chce zákazník něco konkrétně z DM drogerie, tak ho delší dodací lhůta neodradí, a naopak do nákupu přidá i zboží, které by mu jiný e-shop dodal rychleji.

Může vstup retailových hráčů (po DM drogerii otevře e-shop během pár týdnů také Teta) ohrozit právě dosavadní online prodejce? Nebo naopak přivede nové zákazníky k online nakupování tohoto sortimentu?

Osobně si myslím, že právě vstup těchto společností může přivést nové zákazníky k online nakupování. Bude se jednat o zákazníky, kteří jsou zvyklí nakupovat ve zmíněných obchodech a důvěřují jim. Díky nové zkušenosti s nákupem přes internet poté mohou v budoucnu vyzkoušet i konkurenční obchody. Zároveň si však nemyslím, že by mělo dojít k výraznému ohrožení prodejů u společností jako je Alza či Rohlík, jelikož drogerie je v jejich případě pouze jedna ze skupin širokého sortimentu.

Právě konkurenční Teta odhaduje, že e-shop ji bude letos tvořit několik procent obratu, do 7 let ale již 25–30 %. Je to podle vás reálné? Jak zásadní roli bude online v budoucnosti u tohoto segmentu hrát?

Segment drogerie má velké předpoklady k tomu, aby byl při prodeji na internetu úspěšný a hrál významnou roli v obratech firem. Při nákupu drogerie je zákazník citlivý na cenu a jednotlivé produkty si rád porovnává, a proto si myslím, že nákup z pohodlí domova pro ně může být velmi příjemný a preferovaný.


Honza Mayer (Dataweps, CEO)

Jak se vám e-shop DM drogerie líbí z pohledu zákazníků? Myslíte si, že pomalejší doprava (v porovnání s Ageo, Rohlik, Alza apod.) či nemožnost vyzvednutí zboží na prodejně je zásadní nevýhoda?

Nemusí se jednat o zásadní nevýhodu. Záleží na publiku, na které míří. Nemyslím si, že by se DM drogerii podařilo na svůj e-shop přetáhnout spokojené zákazníky Rohlíku nebo Alzy. Především proto, že Alza a Rohlík drží dlouhodobě služby na vysoké úrovni a ceny níž než DM e-shop. DM bude muset držet ceny s kamennými prodejnami, aktuálně můžeme najít i o 30 % dražší produkty. Předpokládám, že nejsilnější uživatelská skupina budou stávající zákazníci DM obchodů, kteří si budou chtít objednat velice kvalitní produkty DM značky z pohodlí domova.

Může vstup retailových hráčů (po DM drogerii otevře e-shop během pár týdnů také Teta) ohrozit právě dosavadní online prodejce? Nebo naopak přivede nové zákazníky k online nakupování tohoto sortimentu?

Pro stávající silné hráče se nic nemění. Teta e-shop stávající klienty Rohlíku těžko naláká na čistě drogistický sortiment. Vstup těchto retailistů do online určitě přináší ohrožení menším specializovaným hráčům. Očekávám, že jedním z hlavních cílů pro retailisty bude správné využití omnichanelu pro udržení dlouhodobého a pravidelného vztahu se svými stávajícími klienty. Nemyslím si, že by tyto jejich kroky výrazně urychlily přirozený růst české e-commerce.

Právě konkurenční Teta odhaduje, že e-shop ji bude letos tvořit několik procent obratu, do 7 let ale již 25–30 %. Je to podle vás reálné? Jak zásadní roli bude online v budoucnosti u tohoto segmentu hrát?

Dlouhodobě se ukazuje, že vítězí hráči, kteří dobře zvládají ominchannel. Retailisté by měli primárně pracovat na propojení online a offline tak, aby se vzájemně podporovaly. Pokud se retailistům podaří dostat až „domů k zákazníkům“, jako se o to snaží Amazon, můžeme očekávat 30 % i vyšší čísla. Představte si, že když vám začne docházet toaletní papír nebo mýdlo, nemusíte běžet ani do obchodu ani na e-shop, ale jen zmáčknete tlačítko a lá Amazon Dash Button.


Daniel Lupinski (NetDirect, Sales and Marketing manager)

Jak se vám e-shop DM drogerie líbí z pohledu zákazníků? Myslíte si, že pomalejší doprava (v porovnání s Ageo, Rohlik, Alza apod.) či nemožnost vyzvednutí zboží na prodejně je zásadní nevýhoda?

E-shop DM drogerie je podle mě dobře zpracován. DM drogerie v něm nabízí produkty za velmi příznivé ceny (některé dokonce nejlevnější na trhu), nicméně v současné době nehraje cena zásadní roli. Jedním z nejdůležitějších faktorů je logistika. Určitě jsou si tohoto faktu vědomi, musí svým zákazníkům umožnit osobní odběr na prodejnách. Pokud tento krok v budoucnu neudělají, považoval bych to za selhání. Jestliže chce být DM drogerie lídrem ve svém segmentu, pak jim určitě nebude s dobou dodání 2–3 dní.

Může vstup retailových hráčů (po DM drogerii otevře e-shop během pár týdnů také Teta) ohrozit právě dosavadní online prodejce? Nebo naopak přivede nové zákazníky k online nakupování tohoto sortimentu?

Velcí retailoví hráči by trhu měli pomoci zlepšit kvalitu služeb v této oblasti. Předpokládám také, že DM, Teta a další budou dále pracovat s věrnostními kluby. Díky tomu přivedou do online prostředí nové zákazníky. E-shopy, které budou pokulhávat (cenou, logistikou nebo službami) a nebudou schopni pružně reagovat, ve vysoké konkurenci neobstojí.

Právě konkurenční Teta odhaduje, že e-shop ji bude letos tvořit několik procent obratu, do 7 let ale již 25–30 %. Je to podle vás reálné? Jak zásadní roli bude online v budoucnosti u tohoto segmentu hrát?

Ano, myslím si, že to je reálné. Bude však záležet na mnoha faktorech. Osobně jsem překvapen že takoví hráči, jako je drogerie Teta či DM otevírají e-shop až nyní. Prodej drogerie bude v budoucnu naprostým standardem.


Rostislav Urbánek (Bidding Tools, CEO)

Jak se vám e-shop DM drogerie líbí z pohledu zákazníků? Myslíte si, že pomalejší doprava (v porovnání s Ageo, Rohlik, Alza apod.) či nemožnost vyzvednutí zboží na prodejně je zásadní nevýhoda?

Je to dobře udělaný e-shop, který dobře splní základní potřebu nákupu drogistického zboží online. Zásadní nevýhodu vidím v omezených možnostech dopravy a taky v tom, že si zákazníci nemohou vyzvednout zboží na prodejně. Až šíře sortimentu nabízeného online přeroste nabídku na prodejnách, a lidé si na online nákupy zvyknou, budou chtít nakupovat i zboží menší hodnoty nebo po jednom kusu. V tom případě by odběr na prodejně ocenili, protože se jim nebude chtít platit poštovné.

Může vstup retailových hráčů (po DM drogerii otevře e-shop během pár týdnů také Teta) ohrozit právě dosavadní online prodejce? Nebo naopak přivede nové zákazníky k online nakupování tohoto sortimentu?

Určitě je to výrazná konkurence. Jak velká se teprve ukáže. Bude hodně záležet na tom, jak budou zvládat prodávat online a zároveň si držet vysokou úroveň služeb. Zhýčkaný český nakupující už s nimi totiž tak nějak automaticky počítá. Myslím, že tyhle velké brandy přivedou i zákazníky, kteří nebyli zvyklí online tolik nakupovat, což celému segmentu jen pomůže

Právě konkurenční Teta odhaduje, že e-shop ji bude letos tvořit několik procent obratu, do 7 let ale již 25–30 %. Je to podle vás reálné? Jak zásadní roli bude online v budoucnosti u tohoto segmentu hrát?

Díky čím dál rychlejší a sofistikovanější dopravě, bude hrát online prodej v budoucnu velkou roli. Dokonce i v tomto segmentu rychle obrátkového zboží. Lidé si zvyknou objednávat zboží denní potřeby, a to i v malém množství. Zmíněný obrat 30 % je dle mého názoru zcela reálný, a dokonce může být klidně o něco větší. I u našich klientů dlouhodobě pozorujeme výrazný nárůst v tomto segmentu. Navíc zásluhou internetu věcí si již brzy vaše myčka bude sama nakupovat mycí tablety. Projde recenze na internetu a objedná. Ten den se blíží.


Miroslav Uďan (Shoptet, CEO)

Jak se vám e-shop DM drogerie líbí z pohledu zákazníků? Myslíte si, že pomalejší doprava (v porovnání s Ageo, Rohlik, Alza apod.) či nemožnost vyzvednutí zboží na prodejně je zásadní nevýhoda?

Vzhledem k sortimentu nabízeného zboží si nemyslím, že je doprava do 2–3 dnů problém. Díky velikosti prodejen a duplikaci nabízeného zboží ztrácí osobní odběr smysl.

Může vstup retailových hráčů (po DM drogerii otevře e-shop během pár týdnů také Teta) ohrozit právě dosavadní online prodejce? Nebo naopak přivede nové zákazníky k online nakupování tohoto sortimentu?

Nemyslím si to. Žádný z ostatních prodejců si zatím nevybudoval silnou nebo zásadní pozici. Naopak se domnívám, že vstup retailových hráčů jako jsou DM nebo Teta pomůže naučit rozšířit množství zákazníků, kteří budou tento sortiment nakupovat online. Navíc nadále budou vznikat speciálky zaměřené na některé méně klasické části sortimentu jako eko drogerii a další.

Právě konkurenční Teta odhaduje, že e-shop ji bude letos tvořit několik procent obratu, do 7 let ale již 25–30 %. Je to podle vás reálné? Jak zásadní roli bude online v budoucnosti u tohoto segmentu hrát?

Tento cíl může být určitě reálný. Záleží především na tom, jak bude nákup pohodlný a kolik bude stát doprava. Že to není nereálné lze vidět například na úspěchu a vzestupu oblíbenosti online lékáren.


Petra Švehlová (Zásilkovna.cz)

Jak se vám e-shop DM drogerie líbí z pohledu zákazníků? Myslíte si, že pomalejší doprava (v porovnání s Ageo, Rohlik, Alza apod.) či nemožnost vyzvednutí zboží na prodejně je zásadní nevýhoda?

Spuštění e-shopu jako zákazník velmi vítám. DM je má oblíbená drogerie a bohužel kamenný obchod byl v městě, kde bydlím (Lovosice) zrušen. Nemožnost vyzvednutí zboží na prodejně já osobně jako nevýhodu nevidím, ráda si drogerii vždy projdu. Každopádně věřím, že zákazníci uspěchaní dobou to jako nevýhodu budou vnímat.

Může vstup retailových hráčů (po DM drogerii otevře e-shop během pár týdnů také Teta) ohrozit právě dosavadní online prodejce? Nebo naopak přivede nové zákazníky k online nakupování tohoto sortimentu?

Dle mého názoru spíše přivede nové zákazníky. Tuto skutečnost vidím nejen u sebe, ale i u okolí, rodina apod. Lidé budou schopni porovnat ceny i s konkurenty a podle toho udělají objednávku. Ne každý má drogerii DM v blízkosti bydliště. Navíc možnost nakoupit si sortiment online ušetří čas i peníze.

Právě konkurenční Teta odhaduje, že e-shop ji bude letos tvořit několik procent obratu, do 7 let ale již 25–30 %. Je to podle vás reálné? Jak zásadní roli bude online v budoucnosti u tohoto segmentu hrát?

Ano, věřím, že obrat může v několika následujících letech dosáhnou takovýchto čísel. Jak jsem již zmínila online nakupování ušetří čas, který je pro každého vzácnější. Lidé si zvykli nakupovat online oblečení i potraviny. Proto mi online nakupování drogistického zboží přijde jako naprosto běžná věc. Pokud je zákazník zvyklý na určitý produkt, není důvod proč by si ho měl kupovat osobně v kamenném obchodě.


Michal Zelinka (Biano, CEO)

Jak se vám e-shop DM drogerie líbí z pohledu zákazníků? Myslíte si, že pomalejší doprava (v porovnání s Ageo, Rohlik, Alza apod.) či nemožnost vyzvednutí zboží na prodejně je zásadní nevýhoda?

Ano, je. Myslím si, že český zákazník očekává více.

Může vstup retailových hráčů (po DM drogerii otevře e-shop během pár týdnů také Teta) ohrozit právě dosavadní online prodejce? Nebo naopak přivede nové zákazníky k online nakupování tohoto sortimentu?

Řekl bych, že samotný vstup retailových obchodníků nebude mít na dosavadní online prodejce žádný vliv. Ohrožením může být výrazná změna value proposition ze strany tradičních hráčů.

Právě konkurenční Teta odhaduje, že e-shop ji bude letos tvořit několik procent obratu, do 7 let ale již 25–30 %. Je to podle vás reálné? Jak zásadní roli bude online v budoucnosti u tohoto segmentu hrát?

Neznám podrobnosti odhadu, ale spíš se domnívám, že to není reálné.

Zdroj fotek: Archiv ACOMWARE

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: ACOMWARE

ACOMWARE je specializovaná konzultační společnost pro e-commerce. Zaměřujeme se především na e-commerce poradenství, exportní strategie, multikanálový marketing a pomoc při vstupu na online trhy, výkonnostní marketing, digitální média a inteligentní e-mailovou komunikaci se zákazníky. Za 14 let fungování jsme obsloužili přes 3 000 internetových projektů.

Komentáře

Vojtech

Před 6 roky

Tuto vetu bych nechal vytesat :)) “Do budoucna přestaneme online a offline jako zákazníci odlišovat.” Jakoze si nevsimnu rozdilu mezi objednanim elektronicke knihy, kterou zacnu rovnou cist, nebo si ji offline vyzvednu az zitra rano? Velmi pobavila :)) A dale nedoporuciji sklonovat slovo ‘online’ ;) rychle rostouci onlin, hmmm

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

konstantin-margaretis-web

Posílá zboží do 180 zemí a sbírá světová ocenění. Jak se buduje Skladon? | Konstantin Margaretis

jiri-jemelka-web

Loni řídili 113 firem s tržbami 21 miliard. Jak se dostávají z krizí? | Jiří Jemelka (JPF)

juraj-harkabuzik-web

Outsourcing v podnikání: Kdy dává smysl? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero)

petr-macek-web

Vybudoval úspěšný nástroj od nuly a bez investora. Díky čemu Caflou vyrostlo? | Petr Macek

jaroslav-pokorny-web

Jak řídit firmu přes čísla? | Jaroslav Pokorný (ÚČTO.TEAM)

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

jiri-jemelka-web

Do čeho ve firmě investovat peníze? | Jiří Jemelka (JPF)

kovar-gabco-web

Fulfillment: Je pro každého? A co firmy se specifickými produkty? | Max Kovář a Roman Gabčo (Skladon)