Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

E-mail v začátcích podnikání: Jak na něj?

inzerce
Před 4 roky

Chystáte se začít s podnikáním? Pro zahájení něčeho, co by se mohlo stát dalším velkým úspěchem, nepotřebujete nutně vysokoškolský titul, spoustu peněz v bance ani obchodní zkušenosti. Pro naplnění vašeho záměru určitě budete potřebovat nápad, obchodního ducha, odvahu a hlavně dobrou strategii. K tomu může ze začátku významně pomoci e-mail marketing. Proto jsem vyzpovídal Katku Fišerovou ze SmartEmailingu, aby Vám s přípravou takové strategie pomohla.

Nad čím se mám ze začátku zamyslet?

Abyste v byznysovém prostředí uspěli, je dobré si v začátcích podnikání udělat promyšlený plán. Může vám zajistit pořádnou konkurenční výhodu. K tomu určitě patří také strategie marketingové komunikace. Je jasné, že v začátcích nejspíš nebudete moct investovat obrovské částky. Pro správu kontaktů není dobré spoléhat pouze na třetí strany, jako jsou např. Facebook nebo Instagram. Tyto nástroje jsou skvělé pro hledání nových či potenciálních zákazníků, ale jakmile tyto zákazníky dostanete k vám na web, získejte si od nich e-mailový kontakt, díky kterému budete mít šanci budovat dlouhodobý vztah. Právě pro to je vhodný e-mail marketing. Patří mezi levnější a zároveň nejúčinnější formy marketingu. Když si komunikaci správně nastavíte, získáte tím zákazníky, se kterými si postupně vztah vybudujete. A tím získávat kýžené výsledky v podobě objednávek.

E-mail marketing je pro mě zatím velká neznámá. Jak se do něj mám pustit?

Zjednodušeně – v prvním kroce budete potřebovat seznam e-mailových kontaktů. Těm poté budete posílat obsah, který je bude zajímat. Ideálně personalizovaný. Velký klid a efektivitu následně přináší automatizace. Může to na začátek vypadat složitě, ale na trhu existuje velké množství nástrojů, které vám s e-mail marketingem pomůžou. U nás ve SmartEmailingu vás můžeme provést nastavením aplikace na workshopu, případně poradit se strategií na individuální konzultaci.

Dobře, vezměme to po pořadě. Kde a jak nasbírám kontakty?

V prvé řadě upozorním – určitě si e-mailové adresy nekupujte od třetích stran. Může to možná být na pohled lákavé, ale řekněme si upřímně – otevřeli byste obchodní sdělení od někoho, koho vůbec neznáte? Vaše e-maily budou číst hlavně lidé, kteří mají o vaši značku skutečný zájem. Proto je důležité vybudovat si vlastní databázi. Na začátku do ní určitě zahrňte své obchodní partnery a první zákazníky nebo klienty. Pokud u vás totiž někdo nakoupil, existuje 9x větší šance, že svůj nákup zopakuje nebo u vás koupí další produkt. K získání nových kontaktů existuje několik cest. Například webový formulář umístěný na vašem webu, nebo pop-up okna. Zkuste se zamyslet, co byste lidem mohli dávat výměnou za e-mail. Je důležité, aby to pro zákazníka mělo skutečnou hodnotu a ukázali jste, že tomu, čemu se věnujete, opravdu rozumíte.

Super, řekněme, že jsem ve fázi, kdy mám vlastní seznam kontaktů. Jaké e-maily bych měl posílat?

Na zákazníky, kteří vám adresu poskytli, jste udělali dojem – chtějí s vámi být dále v kontaktu. A tak je důležité jejich nadšení držet. Věci jako pravopis a gramatika jsou samozřejmostí, hned ze začátku si hlavně řekněte, jak na zákazníky chcete působit. Spíše profesionálně, nebo naopak přátelsky, až hravě? Ať zvolíte jakoukoliv strategii, je dobré se jí držet. Sledujte také trendy v oboru, konkurenci, nebo lidi, kteří vás inspirují. Všichni vám mohou dát dost nápadů na to, co do e-mailů psát. Posílejte takové e-maily, které pro vaše odběratele budou mít přidanou hodnotu. Můžete posílat různé tipy, triky, doporučení, inspiraci nebo třeba slevový kupón, nabídku dopravy zdarma jako poděkování za přihlášení… možností je nesčetně. Sami časem uvidíte, co vaši odběratelé rádi čtou a na co reagují.

Co si mám představit pod personalizací?

Personalizace je uzpůsobení e-mailu na míru – uživatel má pocit, že mu firma píše osobně, což samozřejmě zvyšuje důvěryhodnost. Takovým základním příkladem je oslovení jménem. V dnešní době je ale možné pokročit mnohem dále. Rozdělit zákazníky do jednotlivých skupin podle určitých kritérií, např podle věku, pohlaví, bydliště, ale také chování – tzn. segmentovat je. V pokročilé fázi můžete reagovat na předchozí objednávky zákazníka a cílit na přizpůsobenou nabídkou. Můžete své zákazníky vést k opakovanému nákupu produktu, pokud víte, že produkt za určitou dobu spotřebuje. Veškeré tyto kroky zvyšují šanci, že vaši odběratelé od vás (znova) nakoupí.

Zmínila jsi automatizaci, jak na ní? 

Jak určitě všichni víte z vlastních zkušeností – existují e-maily, se kterými prostě počítáme. Může jím být potvrzení objednávky, informace o předání a odeslání zboží, elektronická faktura… Tyto e-maily jsou transakční. A dají se odesílat automatizovaně. Určitě doporučuju automaticky odesílat uvítací e-maily. Skvěle přes ně nastavíte tón komunikace a získáte tím příležitost k odlišení vaší značky. Stejně tak můžete zaslat e-maily, které budou reagovat na nějakou aktivitu zákazníka – např. klikl na odkaz v e-mailu a vy mu můžete automaticky poslat doplňující informace. Dalším typickým příkladem jsou e-maily, které vybízejí k opakování objednávky. Pohodlně vašemu zákazníkovi poskytnete cestu k pokračování nákupu. Posledním dobrým příkladem automatického e-mailu je opuštěný košík – tyto e-maily jsou samozřejmě z pohledu výkonu nejefektivnější. Velmi pravděpodobně totiž povedou ke konverzi. Zákazníci často odcházejí z košíku před dokončením objednávky, ale ještě to zdaleka neznamená, že nechtějí nakoupit. Proto určitě využijte příležitost k upomínce.

E-mail je skvělý způsob, jak zrychlit růst vaší společnosti a zvýšit výnosy. Sběr kontaktů, tvorba obsahu, personalizace i automatizace si sice budou vyžadovat vaši péči a čas, ale výsledky brzy uvidíte.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

miroslav-pesta-web

Miroslav Pešta: Jak se naučit anglicky a jak se vyvíjí aplikace Mooveez?

radek-majer-web

Radek Majer (TTC Teleport): Hostuje u nás až 60 % českého internetu

lukas-havlasek-web

Lukáš Havlásek (Shopsys): Řízení firmy, tvorba strategie, finanční plány

daniel-gamrot-web

Daniel Gamrot: Co udělat, když jste zavaleni prací a nestíháte?

martin-matejka-web

Martin Matějka: Začátky podnikání na volné noze, vlastní ego, pracovní návyky

jan-simkanic-2-web

Ján Simkanič: Jak se spouštěl český Deník N a jak se mu dnes daří?

jiri-kabelka-web

Jiří Kabelka (Del): Průmysl 4.0, inovace ve firmách, 23 let budování firmy

zuzana-petrofova-web

Zuzana Ceralová Petrofová: Krizové řízení firmy, navazování na rodinnou historii, dlouhodobý úspěch v podnikání