Inzerce

Od nuly k milionu: Dvacet lekcí pro vybudování agentury pro internetový marketing – 2. část

Mike Ramsey se dělí o své zkušenosti se zakládáním a provozem agentury Nifty Marketing zaměřené na internetový marketing. Zde je druhá desítka jeho užitečných tipů. První naleznete zde.

Inzerce

11. Odměňujte svůj tým

Jste dobří v oceňování lidí, kteří pro vás pracují? Kolikrát denně nebo týdně od vás uslyší obyčejné „děkuji“? Možná z vašich úst přichází spíš kritika…

Pokud víte, že pro vás pracují skvělí lidé, naučte se jim za jejich nemalé úsilí děkovat a oceňte jejich nasazení. Vyzkoušet můžete některé z těchto tipů:

  • Děkovné dárkové poukazy
  • Společné obědy
  • Večírky
  • Nebo jim zařiďte tu nejlepší kancelář v celém širokém okolí, takovou, ve které se vaši zaměstnanci budou cítit maximálně spokojení.

12. Automatická obnova kontraktů

Zvláště u malých podniků je možné se setkat s tím, že automaticky obnovované měsíční smlouvy, které se platí každý měsíc automatickým převodem, mají delší životnost než smlouvy uzavírané na delší časový úsek s nutností opětovného uzavření po uplynutí této doby. Lidé se neradi znovu upisují na dané časové období, zejména se to týká právě vlastníků malých podniků, které slovo „smlouva“ považují skoro za nadávku.

13. Nepřestávejte se učit

Známe mnoho společností, které po období triumfu pozvolna začaly zaostávat a nyní zmizely v propadlišti dějin. Společným jmenovatelem jejich neúspěchu je neochota ke změně. Tyto společnosti třeba pět, deset let používají tytéž postupy, jaké se jim osvědčily v době jejich počátku a nejsou schopny vzít na vědomí, že se svět kolem nich mezitím poněkud změnil. Mike Ramsey již několik let každé ráno čte blogy, aby se udržoval ve středu dění. Totéž dělají po příchodu do práce jeho zaměstnanci, přičemž upozorňují na podnětné články, které nějakým způsobem mohou pomoci firmě. Dalším způsobem, jak si udržovat přehled o aktuálním dění, je účast na konferencích, zejména v roli přednášejícího. Donutí vás to vyhledat aktuální informace a uspořádat průzkumy, které vychází ze současného stavu věcí. Nedopusťte, abyste vy i váš podnik zamrzli v časech dávno minulých.

14. Vyžadujte zpětnou vazbu

Nejlepším způsobem, jak odhalit problémy uvnitř vašeho podniku, je prostý požadavek na zpětnou vazbu od vašich klientů a zaměstnanců. Jeden klient Nifty Marketing náhle pozastavil svůj účet, což bývá předzvěstí definitivního rozloučení. Agentura se jej však zeptala, proč k tomuto kroku přistoupil. Klient nečekaně odpověděl, že s agenturou spolupracoval nesmírně rád a že je s jejich prací spokojen. Nakonec ale přiznal, že doufal v pohotovější jednání ohledně jednoho menšího projektu. Společnost si uvědomila svou chybu a hned ji napravila. A klient? Samozřejmě zůstal.

15. Buďte potěšeni, ale nikdy spokojeni

Nikdo není perfektní, všichni a všechno má své rezervy, kde je ještě možné nějaké zlepšení. V den, kdy si sednete s rukama za hlavou a pocitem, že „už je to dost dobré“, přijde dravější konkurent ochotný udělat víc, než se chce vám.

16. Obsah není král – hotovost je královna

Pokud chcete vést úspěšný podnik jakéhokoliv druhu, nikdy nezapomínejte na finanční rezervu. Expert Dave Ramsey doporučuje, abyste měli vždy vytvořený jakýsi „záchranný fond“, který dosahuje troj až šestinásobku vašich měsíčních výdajů. Možná se vám to zdá jako hodně peněz (ono to skutečně hodně peněz je), vězte ale, že právě tento fond vám umožní dělat v případě krize správná a moudrá rozhodnutí místo zoufalých.

17. Plaťte sami sebe skromně a co nejdříve se zbavte osobních dluhů

Mike platí sám sobě 4 000 dolarů měsíčně, ačkoliv by si mohl dovolit dát si mnohem štědřejší plat. Zbytek jde zpátky do podniku, na jeho vývoj a fungování. Vzhledem k tomu, že bydlí v chudší zemědělské oblasti, by si samozřejmě vystačil i s polovinou, nicméně on a jeho žena se již před časem rozhodli, že chtějí co nejdříve splatit své dluhy – a tvrdou prací toho také záhy dosáhli.

Díky tomu, že se brzy zbavíte svých dluhů, se můžete do podnikání vrhnout mnohem dravěji. Nemusíte se v koutku mysli neustále zabývat starostmi o vaše nesplacené auto, byt nebo dům, o budoucnost sebe a své rodiny. Tato jistota vám umožní věnovat se i riskantnějším podnikům bez toho, že byste existenčně ohrozili sebe i lidi, kteří na vás závisejí.

18. Neupisujte se každému softwaru či nástroji, který uvidíte

Je snadné měsíčně vynaložit tisíce, které nemáte, na financování nástrojů, které nepoužíváte. Udělejte si seznam všech nástrojů a softwarů, za které platíte, a pak vyškrtněte všechny, které nepotřebujete. Volba je velmi individuální – každý máme své specifické potřeby – ale obecným měřítkem by mělo být, zda vám nástroj vyhovuje a přináší užitek.

19. Diverzifikujte

V situaci, kdy vlastníte úspěšnou společnost, kterou jste si tvrdě vydřeli, možná zjistíte, že sázíte vše na jednu kartu. To je ovšem velmi riskantní a v této chvíli je vhodné poohlédnout se po možnostech, jak vaše impérium rozdělit. Můžete založit dceřinou společnost, specializovanou pobočku nebo třeba koupit vydavatelství novin ve vašem rodném městě. Důležité je, abyste nebyli stoprocentně závislí na vzestupech a pádech jediného podniku či projektu.

20. Najděte si pro sebe záchranný kruh

Vlastnit a vést podnik je velmi tvrdá práce. Mentálně vysiluje a je velmi těžké zkrátka přijít domů a vypnout, přestat na práci myslet. Udržujte si zájmy a koníčky, které vás uchrání před vyhořením. Zahradničte, sportujte, sbírejte známky nebo cestujte – dělejte cokoliv, co vám umožní se od práce odpoutat a obnovit duševní síly.

Rozjet úspěšný podnik není jednoduchá práce, sám Mike to glosuje slovy, že mu je teprve 29 let a už šediví. Není to cesta pro každého a cesta jednoho podnikatele nikdy nebude stejná jako cesta jiného. S některými z výše zmíněných bodů patrně nebudete souhlasit a je to tak v pořádku, neboť to vypovídá právě o jedinečnosti vašeho podnikání.

Pokud vás napadne nějaká životní lekce, kterou dráha podnikatele uštědřila právě vám, budeme rádi, když se o ni s námi podělíte v komentářích.

Zdroj:http://moz.com/blog/from-zero-to-a-million-20-lessons-for-starting-an-internet-marketing-agency

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Nenechte si ujít

igor-kibrik-web

Jak se odlišit od konkurence? Strategie webu s recepty | Igor Kibrik

Pro předplatitele
pav-jindra-web

Znalost zákazníka. Proč webová analytika nestačí? | Matez Jindra & Honza Páv

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Co určuje jejich hodnotu a proč kolísá? | Adam Neuberger (Probinex)

Právě vyšlo

Pro předplatitele
miroslav-tesar-web

Astratex: Jak dobývá Evropu? | Miroslav Tesař

Pro předplatitele
vaclav-stanek-web

Václav Staněk: Jak Vasky vyrostly díky marketingu?

petr-macek-web

Vracíme se z home-officu do kanceláří? | Petr Macek (Caflou.cz)

Nejoblíbenější

Pro předplatitele
robert-stipek-web

Jak řídit kvalitu práce v digitální agentuře? | Robert Štípek (KOFEIN)

Pro předplatitele
petr-kasa-web

Petr Kasa: Jak budujeme hodnotu Pilulka.cz?

Pro předplatitele
ivana-sediva-web

Růst firmy: Jak mu postavit pevné základy? | Ivana Šedivá

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Pro předplatitele
michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

jakub-nesetril-web

Jakub Nešetřil (Apiary): Růst startupu, obchodní model, začátky v Americe

Pro předplatitele
eduard-mika-web

Seniorní management. Jak ho přivést a motivovat? | Eduard Míka (Reflex Capital, ex-MALL.cz)

vit-endler-web

Jak si sestavit osobní rozpočet? | Vít Endler (finGOOD.cz)