Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Den D: Jak vypadá oblíbený investorský pořad v zákulisí?

Investorský pořad Den D je dnes fenomén, který asi zaznamenal každý začínající podnikatel nebo nadšenec zajímavých projektů a podnikání všeobecně. Pokud patříte mezi ty, kteří zvažují možnost „zajít si pro peníze“ do Dne D a získat pro svůj projekt silného investora, určitě vás bude zajímat, co na vás čeká v „investorském doupěti“.

Jak to vypadá před samotným natáčením?

Každý, kdo chce uspět a setkat se s investory před televizními kamerami, musí projít sítem dvou výběrových kol. Pokud jste toho názoru, že nejdůležitější je to poslední, tak se určitě mýlíte. V prvním kole, ve kterém stačí zaslat pouze dotazník, je tisíce přihlášek. Z těchto přihlášek z celé České republiky vybírá neznámý tým porotců několik set projektů, které postoupí do dalšího kola.

Jestliže patříte mezi vyvolené, kteří dokázali velmi krátkým textem zaujmout a postoupit do druhého kola, dočkáte se někdy i několika hodinového čekání na dvě minuty s režiséry a scénáristy pořadu Den D. Toto kolo je vlastně věrnou kopií toho, co vás může čekat při setkání s investory. Dostanete velmi krátkou chvíli pro představení svého projektu a dočkáte se velmi podobných otázek, které můžete vidět ve vysílání České televize.

Setkání s investory

Následuje skutečné setkání s investory. A co že vlastně můžete očekávat?

Kromě dlouhého čekání na vás čeká příjemný tým scénáristů, kameramanů a vizážistů. Po nanesení slušné vrstvy make-upu na váš stresem vybledlý obličej, se točí příchody a odchody. Je to docela vtipná část, kdy chodíte po schodech nahoru a dolu, a to se opakuje třeba i desetkrát, dokud kameraman neuzná, že to stačí. Stejný scénář se opakuje i u nástupu před investory. Investoři v místnosti nejdříve vůbec nejsou, proto chodíte a zdravíte prázdné židle, což je velmi úsměvné, pro někoho ale i vyčerpávající.

Samotné setkání s investory je krátké a intenzivní, po úvodním představení projektu, které je dobré mít nacvičené doslova, rozhodují jen vaše prezentační schopnosti. Jakékoli pokusy o nabiflování se celé prezentace musí jít stranou. Investoři se střídají po otázce, ale často vám některý z nich skočí do řeči. Pokud nejste schopní rychle zareagovat, investor velmi rychle ztrácí pozornost.

Člověka může velice snadno rozhodit i rozhovor s moderátorem před a po setkání s investory. Je to celá série otázek, které následují v rychlém sledu po sobě. Může se tak velmi snadno stát, že v televizi budete vypadat jako úplný hlupák.

Co vám může Den D přinést?

Účast ve Dni D není jen o snadném získání kapitálu pro svůj projekt. Začínající podnikatel si může ověřit své prezentační schopnosti a je donucen na svém projektu daleko více zapracovat. Již při přípravě na Den D daleko lépe pozná silné a slabé stránky projektu.

Především pro rozjíždějící se projekty, které již nejsou na úplném začátku, představuje tento pořad zajímavou možnost, jak se představit široké veřejnosti. Lidé se dozvědí o vás, o tom, co děláte, a navštíví vaše webové stránky nebo váš obchod.

Vůbec nevadí, že nezískáte investora přímo v pořadu. Pokud je projekt alespoň trochu konkurenceschopný, ozve se vám řada zajímavých osobností sama. Můžete tak získat nové zákazníky, dodavatele nebo jiné investory.

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: samuel-hornek

Podnikání se věnuje od roku 2006. Momentálně vede několik online projektů. Na blogu se věnuje time managementu, efektivním formám reklamy, podnikání a seberealizaci. Poskytuje marketingové a osobní poradenství.

Komentáře čtenářů: 3

  1. Martin

    -

    Chystá se pátá řada? Nikde jsem žádné info nenašel.

    Odpovědět
  2. David Lörincz

    -

    Pokud je to, tak jak říkáš, tak nechápu, jak se do studia k investorům mohly dostat některé projekty typu hlodač, vynálezci s novým druhem lyží apod. To je výsměch investorům a honba za vyšší sledovaností. Doufám, že se pátá řada nechystá – celé to byla jen komedie, protože nikdo neinvestuje do člověka, který mu 15 minut něco žvatlá a nemá ani čas si spočítat byznys plán.

    Odpovědět
    • Jiří Rostecký

      -

      Popravdě mě to, Davide, překvapilo rovněž. Na druhou stranu – je to televize. Potřebuje trochu show a sám víš, že lidská „blbost“ a různá faux pas se dobře prodávají, hledá se to, přitahuje to nové diváky. Tak nevím, možná i to v tom je.

      Odpovědět

Přidejte vlastní komentář

Skrýt reklamu