Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Den D: Jak vypadá oblíbený investorský pořad v zákulisí?

Investorský pořad Den D je dnes fenomén, který asi zaznamenal každý začínající podnikatel nebo nadšenec zajímavých projektů a podnikání všeobecně. Pokud patříte mezi ty, kteří zvažují možnost „zajít si pro peníze“ do Dne D a získat pro svůj projekt silného investora, určitě vás bude zajímat, co na vás čeká v „investorském doupěti“.

Inzerce

Jak to vypadá před samotným natáčením?

Každý, kdo chce uspět a setkat se s investory před televizními kamerami, musí projít sítem dvou výběrových kol. Pokud jste toho názoru, že nejdůležitější je to poslední, tak se určitě mýlíte. V prvním kole, ve kterém stačí zaslat pouze dotazník, je tisíce přihlášek. Z těchto přihlášek z celé České republiky vybírá neznámý tým porotců několik set projektů, které postoupí do dalšího kola.

Jestliže patříte mezi vyvolené, kteří dokázali velmi krátkým textem zaujmout a postoupit do druhého kola, dočkáte se někdy i několika hodinového čekání na dvě minuty s režiséry a scénáristy pořadu Den D. Toto kolo je vlastně věrnou kopií toho, co vás může čekat při setkání s investory. Dostanete velmi krátkou chvíli pro představení svého projektu a dočkáte se velmi podobných otázek, které můžete vidět ve vysílání České televize.

Setkání s investory

Následuje skutečné setkání s investory. A co že vlastně můžete očekávat?

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Kromě dlouhého čekání na vás čeká příjemný tým scénáristů, kameramanů a vizážistů. Po nanesení slušné vrstvy make-upu na váš stresem vybledlý obličej, se točí příchody a odchody. Je to docela vtipná část, kdy chodíte po schodech nahoru a dolu, a to se opakuje třeba i desetkrát, dokud kameraman neuzná, že to stačí. Stejný scénář se opakuje i u nástupu před investory. Investoři v místnosti nejdříve vůbec nejsou, proto chodíte a zdravíte prázdné židle, což je velmi úsměvné, pro někoho ale i vyčerpávající.

Samotné setkání s investory je krátké a intenzivní, po úvodním představení projektu, které je dobré mít nacvičené doslova, rozhodují jen vaše prezentační schopnosti. Jakékoli pokusy o nabiflování se celé prezentace musí jít stranou. Investoři se střídají po otázce, ale často vám některý z nich skočí do řeči. Pokud nejste schopní rychle zareagovat, investor velmi rychle ztrácí pozornost.

Člověka může velice snadno rozhodit i rozhovor s moderátorem před a po setkání s investory. Je to celá série otázek, které následují v rychlém sledu po sobě. Může se tak velmi snadno stát, že v televizi budete vypadat jako úplný hlupák.

Co vám může Den D přinést?

Účast ve Dni D není jen o snadném získání kapitálu pro svůj projekt. Začínající podnikatel si může ověřit své prezentační schopnosti a je donucen na svém projektu daleko více zapracovat. Již při přípravě na Den D daleko lépe pozná silné a slabé stránky projektu.

Především pro rozjíždějící se projekty, které již nejsou na úplném začátku, představuje tento pořad zajímavou možnost, jak se představit široké veřejnosti. Lidé se dozvědí o vás, o tom, co děláte, a navštíví vaše webové stránky nebo váš obchod.

Vůbec nevadí, že nezískáte investora přímo v pořadu. Pokud je projekt alespoň trochu konkurenceschopný, ozve se vám řada zajímavých osobností sama. Můžete tak získat nové zákazníky, dodavatele nebo jiné investory.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

samuel-hornek

Podnikání se věnuje od roku 2006. Momentálně vede několik online projektů. Na blogu se věnuje time managementu, efektivním formám reklamy, podnikání a seberealizaci. Poskytuje marketingové a osobní poradenství.

Nenechte si ujít

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

jiri-jemelka-web

Růst vs. ziskovost. Na co se zaměřit? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
petr-miklik-web

Ziskovost e-shopu: Jak zvyšovat marže a snižovat PNO? Příklad Grizly.cz | Petr Miklík

Právě vyšlo

adamcak-endler-web

Jak předat firmu novému CEO? Příklad 2 firem | Pavol Adamčák a Vít Endler

ondrej-vodehnal-web

Jak zlepšit výkon PPC kampaní? | Ondřej Vodehnal (Filipesmedia)

Premium
tomas-matejcek-web

Systém odměňování zaměstnanců: Jak funguje v Megapixelu? | Tomáš Matějček

Nejoblíbenější

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Komentáře

Martin

Před 10 roky

Chystá se pátá řada? Nikde jsem žádné info nenašel.

Odpovědět »

David Lörincz

Před 10 roky

Pokud je to, tak jak říkáš, tak nechápu, jak se do studia k investorům mohly dostat některé projekty typu hlodač, vynálezci s novým druhem lyží apod. To je výsměch investorům a honba za vyšší sledovaností. Doufám, že se pátá řada nechystá – celé to byla jen komedie, protože nikdo neinvestuje do člověka, který mu 15 minut něco žvatlá a nemá ani čas si spočítat byznys plán.

Odpovědět »

Jiří Rostecký

Před 10 roky

Popravdě mě to, Davide, překvapilo rovněž. Na druhou stranu – je to televize. Potřebuje trochu show a sám víš, že lidská „blbost“ a různá faux pas se dobře prodávají, hledá se to, přitahuje to nové diváky. Tak nevím, možná i to v tom je.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

Premium
filip-drimalka-web

AI mění řízení firem. Co můžete vyzkoušet už nyní? | Filip Dřímalka

Premium
jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Jak vybudovat skutečně hodnotný e-shop?

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

Inzerce