Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Inzerce

Dělají cihly jako před sto lety: český BRISPOL se vrátil ke kořenům a dnes vyrábí i pro památky

Vyrábí cihlu po cihle stejně jako před sto lety – ručně a z českého jílu. Zásobí svými výrobky rodinné domy, školy, ale i památky. Česká firma BRISPOL navazuje na práci dávných cihlářů, ke svým kořenům se přitom vrátila z pragmatických důvodů. Jaký je její příběh?

Dlouhá léta vyráběl kadaňský závod výrobky ze žáruvzdorného šamotu. V průmyslu ale začaly šamot nahrazovat jiné materiály, a tak s jeho klesající potřebou přišla otázka: Vyplatí se nám tento materiál dál vyrábět? A jestli ne, co dál? Nabízela se možnost závod zavřít. BRISPOL se ale rozhodl jinak.

Vrátil se ke kořenům svého řemesla a závodu, které sahají až do roku 1885. Do doby, kdy se cihly vyráběly ručně v dřevěných formách a místního jílu. Hlavním produktem BRISPOLu se tak stal ne šamot, ale kameninová cihla a dlažba vyráběná tradičním způsobem. Firma vsadila na poctivost: používají kvalitní český jíl a přetváří ho v produkty, které vydrží po staletí.

Český materiál, česká práce

Každý kousek kameniny, který odejde z BRISPOLu do světa, je ryze český a prošel několika páry rukou. Od natěžení jílu přes ruční formování po lisování a výpal na 1200 ˚C. Na konci je cihla, ještě teplá jako právě upečený chleba, která se hodí k rodinnému domu i k památce.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Kamenina tu zůstane pro naše vnoučata – i pravnoučata. Díky kvalitnímu materiálu a výpalu odolává mechanickému poškození, mrazu i chemikáliím. Pro tyto vlastnosti a svůj tradiční vzhled se používá v podobě dlažby na příjezdové cesty, terasy, nádvoří, podlahy vinných sklípků a další pochozí i pojezdové plochy. V případě cihel pak na ploty, sloupy, zídky, hradby a další prvky zahradní architektury.

„Dnes jsme schopní vyrobit cihly, které vypadají stejně jako před sto lety, ale jsou odolnější,“ říká ředitel BRISPOLu Jiří Souček

Historicky věrné cihly (nejen) pro Terezín

Opravit památku věrně a na řadu dalších let není jednoduché: řada materiálů a postupů je dnes jiná než před stovkou nebo dokonce stovkami let. V BRISPOLu ale dokážou vrátit památce přesně to, co jí chybí. Pro pevnost Terezín například natěžili jíl ve stejné lokalitě, v jaké se těžil při stavbě pevnosti, a vypálili vzorovou cihlu. Po prozkoumání jejích vlastností dokázali z dnes dostupných jílů vytvořit pevnostní cihlu téměř identickou s původními.

Od šamotu k výjimečnému materiálu, který zajímá architekty

Z původní otázky „Co budeme dělat, až nebudeme vyrábět šamot?“ tak vznikl poctivý český výrobek, se kterým se postupně seznamují památkáři, architekti i majitelé rodinných domů. Pro ně dokáže BRISPOL vyrobit i cihly a dlažbu s vlastním jménem nebo logem. „Doufáme, že se s kameninou brzy seznámí široká veřejnost. Je to výjimečný materiál, který vydrží po staletí,“ shrnuje Souček.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Průzkum: Jak vidí české firmy svou budoucnost? | Petr Macek (Caflou)

gabriela-mrkvicova-web

Zkušená networkerka: Jak v byznysu budovat kvalitní vztahy? | Gabriela Mrkvicová (Smart Network)

jan-astary-web

Jak se buduje e-commerce agentura? | Ján Aštary (Dexfinity)

Právě vyšlo

Premium
jan-moravcik-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? Příklad GentlemanStore.cz | Jan Moravčík

jiri-rostecky-jiri-jemelka-web

Jirka Rostecký o řízení firem: Vytvořte si dobré majitelské zadání | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
ondrej-vanek-web

Proč jsou malé firmy tak křehké? A jak to změnit? | Ondřej Vaněk (Blindspot)

Nejoblíbenější

jakub-oska-web

Jirka Rostecký o rozjezdu podnikání: Pokud opravdu chcete, cestu si najdete | Jakub Oška (BYMFIT.cz)

Premium
daniel-kmoch-web

Finanční ředitel Bonami: Na záchranu firmy jsme měli 6 měsíců | Daniel Kmoch

Premium
dominik-stroukal

Byznys pohledem ekonoma. Na co se teď zaměřit a je správný čas na prodej firmy? | Dominik Stroukal

Komentáře

TOP header

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Premium
martina-horka-web

dm drogerie: Jak se řídí 4 tisíce zaměstnanců? | Martina Horká

jitka-dvorakova

Jitka Dvořáková živě na E-shop Klubu. Co prozradila o řízení CZC.cz?

Inzerce