Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Dárek vám pomůže udržet zákazníka, říkají studie

inzerce
Před 6 roky

Na kolik vás vyjde získání nového zákazníka? Čím vyšší je investovaná částka, tím spíš se vám vyplatí si jednou získaného udržet. Jenže jak?

Řešení vyplývá z dat, která nabízí Asociace třídimenzionální reklamy. Ta uvádí, že podle studie British Promotional Merchandise Association si 83 % zákazníků pamatuje název firmy, od které dostali reklamní dárek. Podle Promotional Products Asociation International si 60 % obdarovaných nechá dárek až 2 roky.

My lidé si mnohem lépe pamatujeme to, co máme spojené s prožitou emocí. Co z toho plyne? Překvapte své zákazníky nečekaným dárkem k nákupu. Překvapení, které je potěší, je cesta do zákazníkovy paměti.

Překvapení, nebo dárek za nákup?

V praxi máte dvě možnosti:

Inzerce

  • Dopředu zákazníkovi dárek slíbit a udělat si tak „očko” oproti konkurenci
  • Přibalit nečekaný dárek a zákazníka překvapit

Oba přístupy mají svá pro a proti. V prvním případě může být dárek tím, co u zákazníka rozhodne pro vás oproti konkurenci. Pokud ale chcete zákazníka nalákat na dárek k nákupu, musí jít o hodnotný a smysluplný dárek, který zákazník opravdu využije.

Jako překvapení postačí drobnost: protože zákazník dárek nečekal, pozitivní emoce v něm vzbudí i dárek, který by ho k nákupu nepřesvědčil. Nečekaná pozornost zároveň zajistí, že si vás spojí s pozitivní emocí, díky které si na vás vzpomene, až bude znovu potřebovat zboží z vašeho sortimentu.

Užitečné dárky nekončí v koši

A co k nákupu přibalit? Advertising Specialty Institute se lidí ptal, za jakých okolností si ponechají reklamní dárek. Odpověď byla jasná: 100 % respondentů si dárek nechá, pokud je užitečný. Mezi užitečné dárky v jejich očích patří například flash disk, zabodujete ale i s drobností, jako je nápaditá propiska se stylusem.

Pokud chcete posílit povědomí o tom, kdo jim dárek věnoval, pošlete zákazníkům pozornost související s vaším oborem, objednaným zbožím nebo například firemními hodnotami. Prakticky na jakýkoliv článek přitom můžete nechat natisknout své logo nebo slogan.

S výběrem si nechte poradit od odborníků. Zastavte se na jednom z obchodních oddělení největšího českého prodejce reklamních předmětů Reda v Praze, Brně, Zlíně, Plzni nebo Ostravě. Naživo tam uvidíte reklamní dárky z nabídky Redy a výběr proberete se specialisty, kteří znají trendy na trhu.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Komentáře

Vybraná témata

Nenechte si ujít

jiri-rostecky-kariera-web

Jak na úspěšnou kariéru? Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
denisa-havrdova-web

Prodala přes 500 tisíc diářů a zápisníků. Jak Denisa Havrdová řídí papelote?

konstantin-margaretis-web

Posílá zboží do 180 zemí a sbírá světová ocenění. Jak se buduje Skladon? | Konstantin Margaretis

marek-cech-web

Jak se řídí malá digitální agentura? | Marek Čech (Digitální architekti)

jiri-rostecky-smb-web

Nejčastější chyby majitelů malých a středních firem. Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
ondrej-machala-web

Ovečkárna se osamostatnila od zakladatele. Jak se změnila? | Ondřej Machala

jiri-jemelka-web

Loni řídili 113 firem s tržbami 21 miliard. Jak se dostávají z krizí? | Jiří Jemelka (JPF)

juraj-harkabuzik-web

Outsourcing v podnikání: Kdy dává smysl? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero)