Společně s kolegy z ACOMWARE jsme sestavili panel expertů a dali jim nelehký úkol – komentovat a glosovat aktuální dění v e-commerce. První na mušce je Dáme jídlo, které si k výročí 5 let existence nadělilo novou korporátní identitu i další novinky.
Inzerce
Kromě nové korporátní identity, která se vedle změny loga projevila také redesignem webu či mobilní aplikace, představila firma také novou reklamní kampaň. V jejím čele stojí reklamní spot, který se objeví na kanálech TV Nova a Prima.
Samotná služba objednání jídla byla rozšířena o nových funkcí, jako je například pokročilé sledování přípravy a doručení objednávky.
Našich expertů jsme se v této souvislosti položili dvě otázky:
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Jak se vám líbí nový vizuální a komunikační styl Dáme jídlo? Je to posun vpřed, nebo vidíte rezervy?
Poctivě je branding velmi podobný např. www.zomato.com. Na druhou stranu v barevnosti a brandingu používají projekty ze stejné kategorie podobný styl. Styl komunikace byl doposud velmi familiární, osobní. Podle mého pocitu jako by chtělo Dáme jídlo „dospět“, odklonit se v komunikaci od start-up punkového stylu a komunikovat dospěle jako „velká“ firma.
Součástí novinek byla také řada funkčních změn, například pokročilé sledování objednávek. Je ale něco, co vám u Dáme jídlo stále chybí?
Osobně považuji funkční změny za uživatelsky přívětivější. Nicméně nasazení bylo zřejmě bez důkladnějšího testingu. Dnes jsme si ve firmě objednávali hromadnou objednávkou, jak jsme zvyklí a 2x nám byla zrušena. Do budoucna bych více zapracovala tedy na uživatelském testingu.
Rostislav Urbánek (Bidding Tools, CEO)
Jak se vám líbí nový vizuální a komunikační styl Dáme jídlo? Je to posun vpřed, nebo vidíte rezervy?
Vizuálně je to vyřešené skvěle. Takže rozhodně posun vpřed. Nemyslím si ale, že to bude mít nějaký zásadní vliv na značku, protože už teď jsou v téhle oblasti služeb jasnou jedničkou na trhu. Každopádně bude zajímavé sledovat, jak se bude služba do budoucna dále vyvíjet.
Součástí novinek byla také řada funkčních změn, například pokročilé sledování objednávek. Je ale něco, co vám u Dáme jídlo stále chybí?
Nejsem pravidelným uživatelem Dáme jídlo, takže nové vychytávky nedokáži plně ocenit. Jako zákazníkovi mi ale stačí vědět, kdy mi plus mínus jídlo dovezou, takže to nevnímám jako funkci, kvůli které bych měl začít nakupovat zrovna na Dáme jídlo.
Ondřej Klega (ACOMWARE, Business Development Director)
Jak se vám líbí nový vizuální a komunikační styl Dáme jídlo? Je to posun vpřed, nebo vidíte rezervy?
Popravdě se mi nejvíc líbil jejich teaser „Tak na co máte chuť“. Jak bude probíhat proces omlazování, je prozatím brzo soudit, posun ke korporátnímu stylu osobně vnímám jako přípravu na další fáze rozvoje komunikačního stylu. Na každý redesign je však se potřeba dívat jako na celkovou změnu „filozofie“ firmy. Netýká se to jenom webu nebo loga, ale celkového přístupu k trhu.
Součástí novinek byla také řada funkčních změn, například pokročilé sledování objednávek. Je ale něco, co vám u Dáme jídlo stále chybí?
Na novinky jsem zvědavý, jak se osvědčí v praxi. Zákazník hodnotí vždy celkovou zkušenost s dodáním jídla. To se skládá z mnoha elementů, kterou vždy nemusíte mít pod kontrolou. Co mi chybí? Doporučil bych se více inspirovat od gigantů jako je Uber a AirBnb, zaměřit se na propojování uživatelů a práce s dynamickou nabídkou.
Miroslav Uďan (Shoptet, CEO)
Jak se vám líbí nový vizuální a komunikační styl Dáme jídlo? Je to posun vpřed, nebo vidíte rezervy?
Subjektivně se mi změna libí, resp. libí se mi více UI změny než samotný barevný vizuál. Každopádně skutečný přínos samotných změn může asi po čase vyhodnotit jen samotné DJ na tvrdých číslech. Držím jim palce, aby to byl krok správným směrem.
Součástí novinek byla také řada funkčních změn, například pokročilé sledování objednávek. Je ale něco, co vám u Dáme jídlo stále chybí?
Jsou to dvě věci – filtrování podniků podle hodnocení a lepší fotky na mobilní aplikaci, tam je to občas vskutku detektivní práce s lupou.
Vít Zdráhal (Cushman & Wakefield, konzultant)
Jak se vám líbí nový vizuální a komunikační styl Dáme jídlo? Je to posun vpřed, nebo vidíte rezervy?
Jde o krok správným směrem a prozatím žádné rezervy nespatřuji. Komunikační styl mi vyhovuje, ale zároveň mi vyhovoval i před inovací. Nicméně jsem rád, že se portál snaží posouvat jejich službu vpřed.
Součástí novinek byla také řada funkčních změn, například pokročilé sledování objednávek. Je ale něco, co vám u Dáme jídlo stále chybí?
Pokud jde sledování objednávky, pro mne je nadbytečné, ale věřím, že pro někoho netrpělivého a hladového může být přínosem. Dáme jídlo využívám 1-2 měsíčně a nemyslím si, že by mi tato služba neposkytla to, co potřebuji, tudíž musím říci „ne“. Na službě mi v tuto chvíli nic nechybí.
Jan Davídek (Biano, CEO)
Jak se vám líbí nový vizuální a komunikační styl Dáme jídlo? Je to posun vpřed, nebo vidíte rezervy?
Nový vizuální styl Dáme jídlo mi přijde přehledný. Hodně se mi líbí jednoduchá objednávka, protože objednávám většinou stejné restaurace a jídla.
Součástí novinek byla také řada funkčních změn, například pokročilé sledování objednávek. Je ale něco, co vám u Dáme jídlo stále chybí?
Doteď mi chyběla možnost přesnější informace o doručení, aby mi např. přišla SMSka, že kurýr už je na cestě a za 10 minut přijede. Asi něco podobného bude v rámci Dáme jídlo+ u sledování objednávky, ale ještě jsem tuto funkci osobně nezkoušel. Jinak jsem se službou velmi spokojený.
Tento článek je prvním ze série panelu expertů Eshopisty, který pro vás připravuje marketingová agentura ACOMWARE.
Chcete-li vidět Eshopistu naživo, můžete přijít 19. října na exkluzivní diskuzi se špičkami v prodeji nábytku na internetu. Více informací naleznete zde.
MladýPodnikatel.cz je mediálním partnerem Eshopisty.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.