V současnosti již nelze pochybovat o tom, že následující dekáda se bude nést ve znamení digitalizace. Je třeba zdůraznit, že digitalizace se bude týkat nejen firem, ale i organizací, institucí a nakonec všeho s čím se v každodenním životě budeme setkávat.
Inzerce
Oblíbenost investic do CRM podle odvětví
CRM systém si získal srdce zejména ve firmách, které podnikají v oblasti služeb, informačních technologií, výroby a financí.
Pojem digitalizace, software, CRM systém nebo cokoliv spojené s IT není žádnou novinkou. Firmy už přece dávno fungují na různých nástrojích, jako například účetní software. Současná doba však skloňuje tento pojem o to častěji o co dostupnější jsou jednotlivé digitální technologie. Nezastavitelné tempo digitalizace a s tím související adaptace je mimořádně důležitou agendou na udržení konkurenceschopnosti. Tuto skutečnost si uvědomují už i národní vlády, dokonce Evropská komise, která varuje před rapidním snížením konkurenceschopnosti firem, které zanedbají digitalizaci.
Za nejdůležitější disciplíny ve firmě lze nepochybně považovat obchod a finance. Správce existenčně důležitých dat vyplývajících z řízení obchodu a financí je prvním nástrojem, který by si měl podnikatel osvojit v procesu zvaném digitalizace. Nástroje, které tato data zpracovávají mají své ustálené pojmenování – CRM systém slouží k řízení vztahů se zákazníky a ERP systém slouží k plánování zdrojů ve společnosti (CRM- customer relationship management a ERP – enterprise resource planning).Nástroj pro řízení vztahů se zákazníky
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Péče o zákazníka byla mimořádně důležitá už v dávných dobách našich předků obchodníků. Dobré vztahy se zákazníky si připomínali známým heslem „náš zákazník, náš pán“. Marketingová literatura obsahuje poučky jako „náklady vynaložené na udržení starého zákazníka jsou 10 nižší než náklady na získání nového“. Obchodní manažeři si tyto myšlenky spojují s termínem CRM.
Pojďme k věci. Byznys začne růst, zákazníci přibývají a jejich požadavky jsou stále náročnější. V této džungli informací je důležité zachovat kontinuální spokojenost zákazníka. Získat přehled o potenciálních zákaznících, nezapomenout reflektovat na požadavky stávajících, připomenout se během Vánoc, získat zpětnou vazbu či nabídnout nový produkt. Moderní CRM systémy současnosti kromě těchto aktivit nabízejí ještě mnohem více. V konečném důsledku vám vhodný CRM systém zajišťuje udržitelný růst tržeb a ziskovosti.
UIX, nebo nefalšovaná radost z práce
Je třeba připustit že samotná manažerská disciplína CRM a také CRM systémy jako takové jsou na světě již poměrně dlouho. Trh je absolutně prosycen a z každého konce kraje vám nabízejí různé bezplatné řešení. Opravdu dobrý systém ukrývá svůj fígl v jednoduchosti. Pokud tedy propojíme staré pravdy „náš zákazník náš pán“ a „v jednoduchosti je krása“, získáme ideální nástroj, který bude opravdu pomáhat nejen IT guru a fanouškům digitalizace, ale zejména jednoduchým lidem, kteří si chtějí dělat svou práci a zjednodušit život. Radost z práce tedy do velké míry v digitalizací tvoří uživatelská zkušenost při práci se softwarem, nebo pokud chcete UIX (User Interface Experience).
Sloní paměť každé firmy
CRM systém si za vás pamatuje všechny kontakty, aktivity, detaily ze setkání, podrobnosti vašeho vztahu se zákazníkem nebo data narození dětí a manželky. Má to však háček, systém si svou práci udělá pouze tehdy pokud si ji udělá i jeho obsluha (s výjimkou AI umělé inteligence). Pamatuje si i to, když jste ho svou nečinností zanedbávali. Systém třeba plnit, vybudovat si návyk data pravidelně zadávat a občas je uklidit. Když se tyto činnosti dodrží, systém má z čeho přemýšlet, tím pádem nám připomíná, navrhuje nebo sám nabízí a takto zajišťuje životně důležité příjmy a spokojenost zákazníků.
Co byste o zákazníkovi měli vědět …
Víte, který komunikační kanál upřednostňují zákazníci při komunikaci s firmami? Ve velké většině vede klasická komunikace prostřednictvím emailu a telefonu. Další typ zákazníka píše přes kontaktní formuláře na webu nebo využívá chatovací platformy pro získání rychlé odpovědi na otázky. CRM systém by měl mít funkce integrace s těmito komunikačními kanály. Možností je connector/pluginn, nebo výměna dat pomocí technologie API.
Všude samé Cloud. Co to vlastně je?
Oblak, přesně jako evokuje ze svého anglického názvu – cloud je digitální oblak, na který však nedosahují klimatické změny, uhlíková stopa a dokonce ani nepřekáží slunci. Není vidět a přece je užitečný, bezpečný (většinou) a funguje podobně jako počasí. Co se do něj zdola vypaří, to můžeme v čase převzít zpět pokud máte fungující připojení na internet. Cloud je datové úložiště spravované externím poskytovatelem s garantovanou péčí 24 hodin denně, s dostupností 24 hodin denně, kdekoli se nacházíte a máte k dispozici internet. Je to mimořádně důležitá součást moderního světa a neodmyslitelný předpoklad digitalizace. V současnosti jsou cloudové úložiště bezpečnější a kontinuálne dostupnější než úložiště pro jednoduchého uživatele v tzv. železech nebo i domácích serverech. Jinými slovy, pokud si zakoupíte server do kanceláře, necháte ho spravovat svému lokální IT kamarádovi ze střední školy, tak počítejte i s vyšším rizikem znepřístupnění dat v případě jeho fyzického poškození nebo v případě odcizení dat místními hackery. Bezpečnější řešení je svá data uložit u profesionální firmy, která vám smluvně garantuje kontinuitu, bezpečnost a dostupnost dat. Jelikož se povídáme o CRM, s čímž častokrát chodí i práce obchodníka v terénu s mobilním zařízením, cloud umožňuje okamžitou dostupnost nebo naopak zadávání dat v čase a v místě. V neposlední řadě je cloud nesrovnatelně levnější než koupě a následná správa vlastního serveru. Pokud tedy nejste banka nebo americké námořnictvo, cloud je pro vás pravděpodobně to nejlepší řešení.
Proč byste měli důvěřovat cloudu? Možná i proto, že mu důvěřují největší světoví hráči a investice do cloudu se rapidně zvyšují každým rokem. Dostupnost a rychlost sdílení informací je klíčová pro každý segment. Podle výzkumu GlobeNewswire vzroste odvětví cloud computingu z 371,4 miliard dolarů v roce 2020 na 832,1 miliard dolarů do roku 2025 při složeném ročním tempu růstu 17,5%.
Styčný důstojník
Všechny zmíněné moderní výdobytky technologie však stojí a padají na člověku. Pokud si majitel firmy neumí nebo nechce připustit potřebu digitalizace, obchodník novým metodám nedůvěřuje nebo je prostě líný, účetní má mnoho práce (stále), tak se s digitalizací nic nepohne. Ve hře je však mnohem více. Ve hře je konkurenceschopnost a udržitelnost malého a středního byznysu, který je klíčový pro ekonomiku jako takovou. Pokud v některých společnostech nedojde k rychlé adaptaci na nové technologie, stávají se mezi konkurenty velmi zranitelnými. Pro manažery je proto velmi důležité v řadách svých kolegů vyhledávat fanoušky těchto nástrojů, protože právě tyto osoby jsou ve firmách nositeli nové vlny a mají jedinečnou schopnost táhnout nahoru i ostatních. My ve FLOWii jejich voláme styční důstojníci.
Digitalizace sem a tam, ale vlastně všechno po starém
Štěstí přeje připraveným (na cloudu), ale zároveň dobře informovaným a pečlivým obchodníkům (CRM pozitiv). Starých psů nových kousků nenaučíte, ale svět se mění a nehybnost ve světě technologií nemusí mít pozitivní vliv na vaše budoucí podnikání. Dejte šanci CRM systému nebo ERP systému i ve vaší firmě.
Autor: Ing. Lukáš Ivan, konateľ spoločnosti FLOWii
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.