Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Co byste měli vědět při koupi auta na firmu?

Koupit auto na firmu se vám nemusí vždy vyplatit. Hlavní roli přitom hraje právní forma podnikání, ale vstupuje do toho řada dalších faktorů. Pomůžeme vám se v tom zorientovat.

Univerzální návod pro každého neexistuje

V současnosti má podnikání spoustu praktických výhod jako dostupnost informací nebo faktury online. Některé úkony spojené s řízením firmy však zůstávají pro podnikatele stále výzvou. Jedním z nich je také koupě auta. Majitelé totiž často stojí před otázkou, co je pro ně výhodnější. Koupit vůz jako fyzická osoba, nebo jej pořídit na firmu a zahrnout do firemního majetku? Výhodou koupě vozidla na podnikání je zejména možnost odpočtu DPH, ta však neplatí pro všechny.

To, jak se rozhodnete, v první řadě záleží na právní formě vašeho podnikání, ale také na tom, zda jste platcem DPH, zda si uplatňujete paušální nebo skutečné náklady a v neposlední řadě také na tom, jestli auto používáte pro soukromé účely.

Způsoby financování firemního vozu

Ať už kupujete vůz za hotovost, nebo na bezúčelový úvěr, okamžitě se stává součástí majetku firmy. Za nové auto si můžete jednorázově odečíst celou DPH, ale do nákladů firmy v roce pořízení půjde jen 20 % z jeho ceny. Jako majitel auta musíte pečovat o všechny povinnosti související s jeho provozem.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Dalším oblíbeným způsobem koupě nového auta je operativní nebo finanční leasing. V takovém případě si auto jen pronajímáte a nejste jeho majitelem. V případě finančního leasingu jej však můžete postupně splácet. Pokud ale o koupi zájem nemáte, zvolte operativní leasing.

V obou případech se nemusíte starat o servis auta. Navíc můžete uplatnit odpočet DPH z každé měsíční splátky.

Komu se vyplatí dát auto do podnikání?

Pokud si uplatňujete reálné náklady, vždy se vám vyplatí pořídit auto na firmu. To platí v obou případech, ať už jste, nebo nejste plátcem DPH. Je to kvůli tomu, že si můžete navýšit náklady minimálně o 60 000 Kč za rok.

V případě s. r. o. nezáleží, zda jste plátcem DPH. Koupě auta se vyplatí tak jako tak. V obou případech si totiž můžete snížit daňovou povinnost skutečnými náklady, nebo paušálem na auto. Pokud jste však plátcem DPH a uplatňujete si paušální výdaje, měli byste si to dobře přepočítat. Vyplatí se to pouze za určitých podmínek.

V případě, že jste OSVČ, která není plátcem DPH a uplatňuje si paušální výdaje, koupě auta na firmu se vám rozhodně nevyplatí. Nevyužijete totiž reálných nákladů na auto a navíc musíte platit silniční daň.

Paušální výdaje do výše 5 000 Kč můžete uplatnit, pokud auto využíváte pouze k podnikání. Pokud jej využíváte také pro soukromé účely, paušální výdaj se krátí o 20 %. Ostatní výdaje na opravu, údržbu, pojistné a další související poplatky je možné uplatnit jen do výšky 80 %.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

martin-jares-web

Ponákupní marketing e-shopu. Jak se dělá? | Martin Jareš (Foxdeli)

petr-macek-web

Finanční řízení firmy v nepříznivé době | Petr Macek (Caflou)

milan-pichlik-web

Marketing bez cookies a měření na internetu | Milan Pichlík (eHub)

Právě vyšlo

lukas-hejtmanek-web

200 farmářů v Kambodži. Jak funguje byznys pepře pepperfield? | Lukáš Hejtmánek

Premium
milan-petr-web

Finanční zdraví firmy, potenciál růstu a kamenné prodejny | Milan Petr (McPen)

Premium
martin-penicka-web

Zažité metody nefungují. Řízení firmy je velmi komplexní | Martin Pěnička (TisknuLevně.cz)

Nejoblíbenější

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Komentáře

TOP header

Premium
martin-stibor-web

Rebranding e-shopu Korálky.cz na Manumi | Martin Stibor

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Inzerce