Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

Co byste měli vědět při koupi auta na firmu?

Koupit auto na firmu se vám nemusí vždy vyplatit. Hlavní roli přitom hraje právní forma podnikání, ale vstupuje do toho řada dalších faktorů. Pomůžeme vám se v tom zorientovat.

Univerzální návod pro každého neexistuje

V současnosti má podnikání spoustu praktických výhod jako dostupnost informací nebo faktury online. Některé úkony spojené s řízením firmy však zůstávají pro podnikatele stále výzvou. Jedním z nich je také koupě auta. Majitelé totiž často stojí před otázkou, co je pro ně výhodnější. Koupit vůz jako fyzická osoba, nebo jej pořídit na firmu a zahrnout do firemního majetku? Výhodou koupě vozidla na podnikání je zejména možnost odpočtu DPH, ta však neplatí pro všechny.

To, jak se rozhodnete, v první řadě záleží na právní formě vašeho podnikání, ale také na tom, zda jste platcem DPH, zda si uplatňujete paušální nebo skutečné náklady a v neposlední řadě také na tom, jestli auto používáte pro soukromé účely.

Způsoby financování firemního vozu

Ať už kupujete vůz za hotovost, nebo na bezúčelový úvěr, okamžitě se stává součástí majetku firmy. Za nové auto si můžete jednorázově odečíst celou DPH, ale do nákladů firmy v roce pořízení půjde jen 20 % z jeho ceny. Jako majitel auta musíte pečovat o všechny povinnosti související s jeho provozem.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Dalším oblíbeným způsobem koupě nového auta je operativní nebo finanční leasing. V takovém případě si auto jen pronajímáte a nejste jeho majitelem. V případě finančního leasingu jej však můžete postupně splácet. Pokud ale o koupi zájem nemáte, zvolte operativní leasing.

V obou případech se nemusíte starat o servis auta. Navíc můžete uplatnit odpočet DPH z každé měsíční splátky.

Komu se vyplatí dát auto do podnikání?

Pokud si uplatňujete reálné náklady, vždy se vám vyplatí pořídit auto na firmu. To platí v obou případech, ať už jste, nebo nejste plátcem DPH. Je to kvůli tomu, že si můžete navýšit náklady minimálně o 60 000 Kč za rok.

V případě s. r. o. nezáleží, zda jste plátcem DPH. Koupě auta se vyplatí tak jako tak. V obou případech si totiž můžete snížit daňovou povinnost skutečnými náklady, nebo paušálem na auto. Pokud jste však plátcem DPH a uplatňujete si paušální výdaje, měli byste si to dobře přepočítat. Vyplatí se to pouze za určitých podmínek.

V případě, že jste OSVČ, která není plátcem DPH a uplatňuje si paušální výdaje, koupě auta na firmu se vám rozhodně nevyplatí. Nevyužijete totiž reálných nákladů na auto a navíc musíte platit silniční daň.

Paušální výdaje do výše 5 000 Kč můžete uplatnit, pokud auto využíváte pouze k podnikání. Pokud jej využíváte také pro soukromé účely, paušální výdaj se krátí o 20 %. Ostatní výdaje na opravu, údržbu, pojistné a další související poplatky je možné uplatnit jen do výšky 80 %.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

marek-marusinec-web

Zvyšte angažovanost vašich zaměstnanců | Marek Marušinec

peter-maslik-web

Desítky tisíc investorů do nemovitostí. To je Investown.cz | Peter Maslík

juraj-harkabuzik-web

Vánoce jsou tady! Jak na ně připravit vaši zákaznickou podporu? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Právě vyšlo

jan-kocenda-web

Trezor. Světově unikátní byznys s kořeny v Česku | Jan Kočenda

Premium
martin-javier-stojka-web

Rozšiřte si trh práce, ušetřete a získejte zkušenější kolegy | Martin Javier Stojka

Premium
jan-fabini-web

Z vlastní výroby až k zákazníkovi. Prodávejte jako značka Fabini | Jan Fabini

Nejoblíbenější

Premium
matejka-kasa-web

Josef Matějka (CZC.cz) a Petr Kasa (Pilulka.cz): Jak se zbavit operativy?

Premium
gabriel-simco-web

Strategie pro úspěšný e-shop krok za krokem | Gabriel Šimčo

Premium
lukas-uhl-web

Jak řešit krize firem? Příběh Pietro Filipi a Zootu | Lukáš Uhl

Komentáře

TOP obsah

jaroslav-kaucky-web

Úspěchy a pády e-shopů s módou | Jaroslav Kaucký (Bibloo, UrbanStore.cz)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

Premium
pavel-hrstka-web

Jak si spočítat investice do firmy? | Pavel Hrstka (CityZen)

Premium
milan-duda-web

Kampaň Dvojky v CZC.cz: Jak dělat brandové kampaně? | Milan Duda

Inzerce