Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Chcete podnikat, ale nemáte dostatek zkušeností? Využijte pomoci státních institucí a agentur

David Hampl
Před 12 roky

Nejenom při zahájení podnikání ale také v jeho průběhu potřebuje každý podnikatel získat aktuální informace o vývoji podnikatelského prostředí.  Na tvorbě podnikatelského prostředí se podílejí především zákonodárné orgány, ministerstva a další orgány státní správy. Dále to jsou státem řízené instituce a agentury. Podnikatelské prostředí samozřejmě ovlivňují i subjekty soukromého sektoru, především z oblasti peněžnictví, či podnikatelská samospráva (komory, asociace, svazy a další) i reální a potencionální konkurenti či obchodní partneři.

Aby se podnikatelé, zejména malí a střední, v tomto složitém a často nepřehledném podnikatelském prostředí lépe orientovali, byly v České republice zřízeny různé subjekty, které mají za cíl poskytovat podnikatelům potřebné služby a poradenství. Tyto subjekty můžeme rozdělit do čtyř skupin: vládní organizace, finanční instituce, nevládní organizace a komerční subjekty.

Orgány státní správy

Jednotlivé podpory pro malé a střední podnikatele jsou poskytované prostřednictvím programů schválených vládou ČR. Jedná se o programy realizované zejména Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR a Ministerstvem pro místní rozvoj ČR, popřípadě krajskými úřady. Ministerstvo průmyslu a obchodu je zřizovatelem řady institucí, jejichž úkolem je poskytovat poradenské služby malým a středním podnikatelům za zvýhodněných podmínek. Předmětem aktivit Ministerstva pro místní rozvoj ČR je iniciovat programy pro podporu příslušných regionů, například formou příhraniční spolupráce. Informace o možnostech podpory podnikatelů jsou uvedeny na internetových stránkách zmíněných institucí ministerstev formou publikací či odkazů na informační zdroje, poradenská centra či instituce, které se přímo zabývají danými formami podpory nebo jsou pověřené realizací jednotlivých programů.

CzechInvest

Jedná se o agenturu pro podporu podnikání. Agentura CzechInvest je státní příspěvková organizace zřízená Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR. Její hlavní úkol je především posilovat konkurenceschopnosti české ekonomiky tím, že podporuje malé a střední podnikatel, pomáhá s inovací a získáváním zahraničních investic, jak z oblasti výroby, strategických služeb, tak technologických center. Druhým úkolem této agentury je zahraniční propagace České republiky, jako vhodné lokality pro umisťování investic. Prostřednictvím svých služeb a rozvojových programů se CzechInvest podílí na rozvoji domácích firem, českých a zahraničních investorů i celkového podnikatelského prostředí.
Czechinvest spravuje síť celkem třinácti regionálních kanceláří ve všech krajských městech České republiky. Tyto kanceláře poskytují zájemcům informace o možnostech podpory podnikání ze strukturálních fondů Evropské unie. Regionální kanceláře rovněž pomáhají firmám, které chtějí investovat v daném regionu, spolupracují se samosprávou, školami a jinými vzdělávacími institucemi při hledání příležitostí rozvoje podnikatelského prostředí daného regionu.

Inzerce

Národní asociace pro rozvoj podnikání, Regionální poradenská a informační centra

Národní asociace pro rozvoj podnikání koordinuje činnost Regionálních poradenských a informačních center. Tyto centra podporují aktivity malých a středních firem v České republice formou vzdělávacích, poradenských, a organizačních aktivit. Síť 34 center zpřístupňuje jak začínajícím podnikatelům, tak malým a středním firmám nejenom cenově zvýhodněné poradenství a vzdělávací služby, ale také usnadňuje přístup ke startovnímu kapitálu. Ten je poskytován nejenom formou malých úvěrů, ale také formou dotačních programů. Samozřejmostí je poskytování bezplatných konzultací při koncepci podnikatelského plánu či zprostředkování bankovních úvěrů.

Centrum pro regionální rozvoj ČR

Centrum pro regionální rozvoj ČR je státní příspěvková organizace založená Ministerstvem pro místní rozvoj ČR. Je nástrojem regionální politiky Vlády České Republiky. Realizuje a řídí programy Evropské unie v České republice jako například příhraniční spolupráci nebo projekty podporující regionální rozvoj či regionální informační systém. Dále poskytuje služby malým a středním firmám prostřednictvím činnosti Enterprise Europe Network.

Enterprise Europe Network

Je evropská síť založená v roce 2008. Jejím hlavním cílem je poskytovat pomoc inovačnímu podnikání včetně legislativního poradenství, nebo vyhledávání vhodných obchodních a technologických partnerů. Aktivity české části Enterprise Europe Network jsou realizovány konsorciem jedenácti partnerů, které jsou řízeny Technologickým centrem Akademie věd ČR.
Mimo jiné síť Enterprise Europe Network pořádá bezplatné vzdělávací akce, zajišťuje přístup do databází nabídek a poptávek, poskytuje poradenství v oblastech evropského podnikání, financování projektů z programů Evropské unie a ochrany duševního vlastnictví.

Využíváte služeb některé ze zmiňovaných agentur? Jak jste s jejími službami spokojeni?

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: David Hampl

Zakladatel reklamní agentury Damiha s.r.o.

Komentáře

Venove

Před 12 roky

Oplodněne9 vajedčko? Vejce přestal bfdt vejce okamžiku, kdy spermie sstpuil akrozomu reakce zona pellucida. Blastocysty je pouze předdavnfdm embryone1lned vfdvoj člověka.Nepřetržitě se odkazovat na toto jako vejce je zcela nepravdive9.VA:F [1.9.13_1145]please wait…VA:F [1.9.13_1145](from 0 votes)

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

jiri-rostecky-kariera-web

Jak na úspěšnou kariéru? Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
denisa-havrdova-web

Prodala přes 500 tisíc diářů a zápisníků. Jak Denisa Havrdová řídí papelote?

konstantin-margaretis-web

Posílá zboží do 180 zemí a sbírá světová ocenění. Jak se buduje Skladon? | Konstantin Margaretis

marek-cech-web

Jak se řídí malá digitální agentura? | Marek Čech (Digitální architekti)

jiri-rostecky-smb-web

Nejčastější chyby majitelů malých a středních firem. Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
ondrej-machala-web

Ovečkárna se osamostatnila od zakladatele. Jak se změnila? | Ondřej Machala

jiri-jemelka-web

Loni řídili 113 firem s tržbami 21 miliard. Jak se dostávají z krizí? | Jiří Jemelka (JPF)

juraj-harkabuzik-web

Outsourcing v podnikání: Kdy dává smysl? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero)