Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Česko podnikání nefandí: Jak přelstít byrokracii a nenechat se znechutit?

Založit a rozjet v Česku firmu je běh na dlouhou trať. A na ní vás čeká spousta byrokracie, papírování a klacků, které vám pod nohy hází složitý právní i daňový systém. Vlastně tak není divu, že se pravidelně umisťujeme na nepříliš lichotivých pozicích v žebříčcích, které hodnotí prostředí pro podnikání. Na druhou stranu ale existují i specialisté, kteří vám start podnikání mohou maximálně usnadnit. Třeba tím, že se o založení firmy postarají za vás.

Rozjezd podnikání je zdlouhavý proces – velmi často navíc s nejistým výsledkem. Prvních pěti let se podle výzkumu Světového ekonomického fóra dožije jen 22 % firem. Stejný výzkum – z roku 2014 – pak podmínky pro rozjezd podnikání v Česku označuje za druhé nejhorší v EU. Těsně za námi skončilo už jen Španělsko.

Nicméně férové je říci, že se v roce 2014 založení firmy zjednodušilo. Kupříkladu u založení s r.o. už není nutné skládat kapitál ve výši 200 tisíc korun. I tak jsme ale v dalším průzkumu, Doing Bussiness, který realizovala v roce 2015 Světová banka, nedopadli o moc lépe.

Založení společnosti? V Česku zdlouhavé a složité

Průzkum mapoval podmínky pro podnikání. A mezi 189 zeměmi světa, ve kterých průzkum probíhal, jsme obsadili 36. pozici. Důvody pro takto nelichotivé postavení? Kromě složitého daňového systému a slabého využití elektronické komunikace byl tím hlavním důvodem velmi komplikovaný start jakéhokoli podnikání.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Založení firmy v číslech

Průzkum Světové banky tvrdí, že pro založení s r. o. v Česku potřebujete v průměru absolvovat 9 úřednických procedur, vše trvá 19 dní a papírováním a postáváním na úřadech strávíte téměř 24 hodin čistého času.

Jen pro srovnání: Zatímco v Estonsku, zemi, kterou můžeme označit jako ukázkový „elektronický“ stát, stačí pro založení firmy absolvovat pouhé 3 úkony. V Česku je těch úkonů minimálně 8. Přidejte k nim velmi dlouhé procesní lhůty a absenci míst, na kterých můžete jednoduše vyřídit povolení od více úřadů najednou. Také už se vám do zakládání firmy nechce?

Založení firmy nechte na odbornících

Jak z toho ven? Budoucí podnikatelé mají 2 možnosti: Obrnit se trpělivostí, po hlavě se vrhnout do hromady byrokracie a papírování a smířit se s tím, že stráví dlouhé hodiny neproduktivním čekáním ve frontách a na chodbách úřadů, nebo nechat založení firmy na odbornících. I v Česku už totiž existují specializované firmy, které se o všechno důležité postarají.

Koupit si můžete i hotovou firmu

Pokud chcete začít podnikat opravdu hned, můžete vsadit na takzvané ready-made společnosti. ve zkratce: Hotové firmy zapsané v rejstříku i se složeným základním kapitálem a sídlem na lukrativní adrese. Veškerá byrokracie už je vyřízená, firma je „papírově“ vaše do 24 hodin.

Najít je můžete na internetu, případně je kontaktovat telefonicky. Na začátku jim stačí předat všechny základní informace a kontaktní údaje. Firma se pak postará o veškeré formality – připraví všechny potřebné dokumenty a správně je vyplní. Společně se pak sejdete u notáře, kde se vše potřebné podepíše.

Jak vypadá založení firmy v podání specialistů?

Následuje návštěva banky, kde složíte základní kapitál, a pokud jde všechno hladce, je nová firma do týdne zapsaná v obchodním rejstříku. Rozjezd podnikání pak máte bez papírování, bez front, bez byrokracie a můžete se soustředit na to, co je pro vás opravdu důležité a v čem jste dobří.

Celý úkon přijde na několik tisíc korun. Když si člověk uvědomí, že podle zmiňovaného průzkumu z roku 2015 stráví jen papírováním a čekáním ve frontách bezmála 24 hodin čistého času, jde o částku, která se bohatě vrátí.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

jiri-kawulok-web

E-commerce v Česku: Co ji čeká a jak se připravit? | Jiří Kawulok (Lemonero)

jiri-peslar-web

Jak dosáhnout svých snů? | Jiří Peslar

Právě vyšlo

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

Premium
petr-cernansky-web

Má prý zákaznickou podporu lepší než většina e-shopů. Jak ji Rybízák dělá? | Petr Čerňanský

ruslan-skopal-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? | Ruslan Skopal (Trenýrkárna.cz)

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

TOP header

Premium
gabriel-simco-web

Strategie pro úspěšný e-shop krok za krokem | Gabriel Šimčo

Premium
matejka-kasa-web

Josef Matějka (CZC.cz) a Petr Kasa (Pilulka.cz): Jak se zbavit operativy?

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Premium
karel-novotny-web

Marketing ve firmě: Jak ho nastavit a řídit efektivně? | Karel Novotný

Inzerce