Inzerce

Studenti jsou levná pracovní síla, jak postupovat a nenapálit se?

V jednom ze článků jsme psali o zajímavých brigádách pro studenty. Rozepsali jsme několik možností, jak si jednoduše vydělat na internetu a nepotřebovat k tomu žádné větší znalosti. Získání takové brigády nemusí být těžké, ale všechno má svůj háček…

Inzerce

Studenti brigádníci jsou jako Ukrajinci na stavbě

Práce studentů je na internetu žádaná. Online podnikání je v mnoha ohledech velice oddělené od reálného světa. Platí v něm mnoho zcela jiných pravidel než tam venku. Při výběru brigády si vás zaměstnavatel pravděpodobně nevybere podle vzhledu, jako tomu může být v obchodě. Na internetu se mohou uplatnit zdravotně postižení lidé. Brigádníci mohou práci odvést, kdy chtějí, mohou psát článek v noci, pracovat na něm několik dní anebo ho šrotit v den odevzdání…

Rozdílů mezi offline a online brigádou je mnoho. Studenti jsou však žádaní všude. Proč si myslíte, že velké obchody raději zaměstnají desítky brigádníků, než aby musely platit stálé zaměstnance? Proč je na pokladnách v marketech tolik mladých lidí a nesedí tam žádná postarší paní?

Důvod je jednoduchý. Na studentech ušetří. V online světě je pro zaměstnavatele velice příjemným faktem i to, že studenti nedokáží ocenit svojí práci tak, jako zkušený člověk. Zeptejte se sami sebe, za kolik byste byli schopni napsat článek o libovolném tématu a délce na jednu A4. Kolik se za to platí? Dvacet korun? Stovka? Tisícovka? Na kolik si toho ceníte? Jaká je průměrná cena na trhu? Co máte odpovědět, když se vás zaměstnavatel na vaší cenu zeptá?

Studenti nedokáží odhadnout cenu a prodělávají

Samozřejmě neodpovíte nic. Většina studentů odpoví: „Já nevím, kolik se za to platí. Nemám v tom žádné zkušenosti. Kolik navrhujete?“ A i když je průměrná cena za jednu normostranu běžného textu kolem 100 Kč, zaměstnavatel může odpovědět něco ve smyslu: „Normálně mi moji redaktoři píší za pajdu za článek.“ Berte nebo nechte být.

Ocenit svojí práci je těžké, ale opravdu to nejde, když nemáte zkušenosti. Mně samotnému se to stalo před několika dny, kdy mě jeden člověk požádal o práci. Chtěl psát články, protože téma se mu líbilo a měl co říct. Byl by schopný napsat článek za zmrzlinu a vesele rozhlašoval, jak skvělou taxu jsem mu nabídl. A takových je víc. Je pak jen věcí zaměstnavatele, zdali vaší neznalosti využije nebo ne. Já jí nevyužil…

Udělejte si průzkum trhu, podívejte se na ostatní

Přitom stačí tak málo. Otevřít Google a chvíli hledat. I naprostý laik by měl umět hledat na internetu a umět si udělat rozhled.

Brigáda na internetu
Nejlepší, co můžete udělat, je hledat…

Vyhledat si ceny je jednoduché i proto, že pokud brigádu hledáte na inzertních serverech, zrovna ten vámi vybraný inzerát určitě nebude jediný. Můžete se podívat na ceny ostatních a následně vybrat tu nejlepší. Berte ale na vědomí i skutečnost, že pokud jste opravdový začátečník, nemůžete samozřejmě hned pobírat stejné peníze, jako zkušený redaktor. Rozhodují vaše znalosti, schopnosti, podaný výsledek…

Nebojte se říct svůj návrh

Mnoho studentů se bojí navrhnout vlastní cenu. Raději to nechají na zaměstnavateli. Ten si pak může říct, kolik chce. Vžijte se do jeho role. Jedná s cizím studentem hledajícím brigádu. Potřebuje co nejkvalitněji odvedenou práci za co nejmenší cenu, což je cíl každého. Nemusí se nervovat, protože na internetu je pisálků nespočet, a pokud to zrovna s tímhle nevyjde, určitě se ozve mnoho dalších…

A role studenta? Baví se s cizím člověkem, beztak milionářem. Nemá ani páru o tom, kolik si vlastně má říct. Netuší, jestli je to moc nebo málo. A tak něco tipne. Buďto dá cenu podhodnocenou, trefí tu správnou nebo dá moc velkou. Kolik z nich trefí tu správnou?

Stejně jako pisálků je na internetu hodně i práce. Pokud to s tímto zaměstnavatelem nevyjde, zkuste najít jiného. Zkuste nabídnout sami sebe a nehledat jen inzeráty. Napište vlastní. Nebojte se říct vlastní cenu, určitě si uděláte přehled a dozvíte se, kolik je průměrná cena a kolik byste mohli pobírat vy sami. A pokud ne, tak se zeptejte…

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

tomas-pavlik-web

Řízení e-shopu daty: Jak s ním začít? | Tomáš Pavlík (BezvaTriko.cz)

tomas-novacek-web

Revoluční produkt a hledání investora | Tomáš Nováček (Qoolers)

proficio-web

Jak řídit e-shop skutečně efektivně a na základě dat?

Právě vyšlo

marek-odehnal-web

Investice do nemovitostí: Jak začít a kdy se vyplatí? | Marek Odehnal

pavel-schiller-web

Procesní řízení v malé firmě | Pavel Schiller (ASN Plus)

tomas-baranek-web

Jak se efektivně vzdělávat a číst knihy? | Tomáš Baránek (Jan Melvil)

Nejoblíbenější

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

tomas-raska-web

Krize ve firmách: Jak vznikají a jak jim předejít? | Tomáš Raška (Natland)

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Jak fungují, jak probíhá těžba a kdy do nich investovat? | Adam Neuberger

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

vit-endler-web

Jak si sestavit osobní rozpočet? | Vít Endler (finGOOD.cz)

martin-rozhon-1-web

Transakční ekonomika e-shopu: Jak na ni podle Martina Rozhoně?

zuzana-petrofova-web

Zuzana Ceralová Petrofová: Krizové řízení firmy, navazování na rodinnou historii, dlouhodobý úspěch v podnikání

carly-kirstenova-web

Carly Kirstenová aka Carrie Kirsten: Život úspěšné influencerky, cena za úspěch, přístup firem a fanoušků