Inzerce

Lze provést anonymní registraci CZ domény?

Chcete si zaregistrovat CZ doménu, ale nechcete, aby šlo dohledat vaše jméno? Lze vůbec zaregistrovat českou doménu anonymně?

Inzerce

Odpověď na otázku je negativní. Český registrátor domén CZ.NIC řadí jméno vlastníka domény mezi údaje, kterér veřejně nelze skýt. Proto může být jméno majitele domény snadno dohledatelné ve veřejném registru, např. na stránkách nic.cz.

Důvodem, proč nelze anonymní registraci provést, je snaha CZ.NIC o ochranu práv třetích osob. Používáním, ale i samotnou registrací domény může dojít k poškození práv někoho jiného – doména může obsahovat ochrannou známku a poškozovat tak něčí značku. Na doméně může být škodlivý, nelegální a podobně nevhodný obsah.

U osoby fyzické lze skrýt všechny údaje kromě jména držitele. U právnických osob nelze skrýt i adresu, a to z důvodů jejího uvedení v obchodním rejstříku. Zbývající informace lze skrýt prostřednictvím registrátora kontaktu, případně pomocí služby mojeID.

Všechny tyto údaje jsou uvedeny právě u tzv. kontaktu, který je uložen v databázi registrátora. Kontakt je následně držitelem jednotlivých domén. Každá doména má tedy přiřazen konkrétní kontakt, který obsahuje výše zmíněné informace. V případě změny držitele domény (např. v případě jejího prodeje), je změněn její kontakt na jiný.

Registrací kontaktu či domény dává uživatel souhlas se zveřejněním údajů např. v registru domén.

Doména tedy v registru nese informace uvedené u daného kontaktu. Z hlediska anonymity lze informace u tohoto kontaktu různými způsoby zfalšovat – uvést nepravé jméno apod. Podobné jednání je však v rozporu s Pravidly registrace doménových jmen (PDF zde), kde je výslovně uvedeno, že uživatel registrací „prohlašuje, že se nejedná o pseudonymy“.

Zároveň může CZ.NIC po držiteli domény požadovat doplnění informací pro ověření údajů.

V případě, že budou údaje o doméně „nepravdivé, nepřesné, neúplné nebo zavádějící“ a držitel nereaguje na opakované výzvy k ověření či doplnění, může CZ.NIC doménu zrušit. Z toho důvodu uvádějte u domény pouze pravdivé informace. A doporučuji si nechat i veřejný e-mail – pro případ, že by vás někdo chtěl kontaktovat (a třeba doménu koupit za milion dolarů). :-)

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

muz-kafe-pocitac-web

Kdo v Česku provozuje e-shopy?

podnikatel-box-web

Jde to i bez Heureky? Možná jde. Alza.cz je první, kdo se přidá?

Konkurence Optimizely

Jak špehovat AB testování konkurence v Optimizely?

Právě vyšlo

marek-odehnal-web

Finanční krize: Co se z nich můžeme naučit pro naše investování? | Marek Odehnal

marketa-danisova-web

Nejčastější chyby v e-mail marketingu | Markéta Danišová (SmartEmailing.cz)

max-kovar-web

Jak se staví sklad? | Max Kovář (Skladon)

Nejoblíbenější

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

pavel-baudis-web

Pavel Baudiš (Avast): Jak se buduje firma se 400 milióny uživateli po celém světě?

petr-hudec-web

E-shopař youtuberem. Jak vytvořit nový byznys? | Petr Hudec (HuráMobil.cz)

ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc (Reflex Capital): Odvrácená strana spolupráce startupů a investorů

tomas-raska-web

Krize ve firmách: Jak vznikají a jak jim předejít? | Tomáš Raška (Natland)