Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Lze provést anonymní registraci CZ domény?

Chcete si zaregistrovat CZ doménu, ale nechcete, aby šlo dohledat vaše jméno? Lze vůbec zaregistrovat českou doménu anonymně?

Inzerce

Odpověď na otázku je negativní. Český registrátor domén CZ.NIC řadí jméno vlastníka domény mezi údaje, kterér veřejně nelze skýt. Proto může být jméno majitele domény snadno dohledatelné ve veřejném registru, např. na stránkách nic.cz.

Důvodem, proč nelze anonymní registraci provést, je snaha CZ.NIC o ochranu práv třetích osob. Používáním, ale i samotnou registrací domény může dojít k poškození práv někoho jiného – doména může obsahovat ochrannou známku a poškozovat tak něčí značku. Na doméně může být škodlivý, nelegální a podobně nevhodný obsah.

U osoby fyzické lze skrýt všechny údaje kromě jména držitele. U právnických osob nelze skrýt i adresu, a to z důvodů jejího uvedení v obchodním rejstříku. Zbývající informace lze skrýt prostřednictvím registrátora kontaktu, případně pomocí služby mojeID.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Všechny tyto údaje jsou uvedeny právě u tzv. kontaktu, který je uložen v databázi registrátora. Kontakt je následně držitelem jednotlivých domén. Každá doména má tedy přiřazen konkrétní kontakt, který obsahuje výše zmíněné informace. V případě změny držitele domény (např. v případě jejího prodeje), je změněn její kontakt na jiný.

Registrací kontaktu či domény dává uživatel souhlas se zveřejněním údajů např. v registru domén.

Doména tedy v registru nese informace uvedené u daného kontaktu. Z hlediska anonymity lze informace u tohoto kontaktu různými způsoby zfalšovat – uvést nepravé jméno apod. Podobné jednání je však v rozporu s Pravidly registrace doménových jmen (PDF zde), kde je výslovně uvedeno, že uživatel registrací „prohlašuje, že se nejedná o pseudonymy“.

Zároveň může CZ.NIC po držiteli domény požadovat doplnění informací pro ověření údajů.

V případě, že budou údaje o doméně „nepravdivé, nepřesné, neúplné nebo zavádějící“ a držitel nereaguje na opakované výzvy k ověření či doplnění, může CZ.NIC doménu zrušit. Z toho důvodu uvádějte u domény pouze pravdivé informace. A doporučuji si nechat i veřejný e-mail – pro případ, že by vás někdo chtěl kontaktovat (a třeba doménu koupit za milion dolarů). :-)

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

muz-kafe-pocitac-web

Kdo v Česku provozuje e-shopy?

podnikatel-box-web

Jde to i bez Heureky? Možná jde. Alza.cz je první, kdo se přidá?

Konkurence Optimizely

Jak špehovat AB testování konkurence v Optimizely?

Právě vyšlo

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

jiri-kawulok-web

E-commerce v Česku: Co ji čeká a jak se připravit? | Jiří Kawulok (Lemonero)

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
martin-stibor-web

Rebranding e-shopu Korálky.cz na Manumi | Martin Stibor

Premium
jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Jak vybudovat skutečně hodnotný e-shop?

Premium
gabriel-simco-web

Strategie pro úspěšný e-shop krok za krokem | Gabriel Šimčo

Premium
jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Co brzdí růst firem v e-commerce?

Inzerce