Inzerce

Inzerce

Lze provést anonymní registraci CZ domény?

Chcete si zaregistrovat CZ doménu, ale nechcete, aby šlo dohledat vaše jméno? Lze vůbec zaregistrovat českou doménu anonymně?

Odpověď na otázku je negativní. Český registrátor domén CZ.NIC řadí jméno vlastníka domény mezi údaje, kterér veřejně nelze skýt. Proto může být jméno majitele domény snadno dohledatelné ve veřejném registru, např. na stránkách nic.cz.

Důvodem, proč nelze anonymní registraci provést, je snaha CZ.NIC o ochranu práv třetích osob. Používáním, ale i samotnou registrací domény může dojít k poškození práv někoho jiného – doména může obsahovat ochrannou známku a poškozovat tak něčí značku. Na doméně může být škodlivý, nelegální a podobně nevhodný obsah.

U osoby fyzické lze skrýt všechny údaje kromě jména držitele. U právnických osob nelze skrýt i adresu, a to z důvodů jejího uvedení v obchodním rejstříku. Zbývající informace lze skrýt prostřednictvím registrátora kontaktu, případně pomocí služby mojeID.

Všechny tyto údaje jsou uvedeny právě u tzv. kontaktu, který je uložen v databázi registrátora. Kontakt je následně držitelem jednotlivých domén. Každá doména má tedy přiřazen konkrétní kontakt, který obsahuje výše zmíněné informace. V případě změny držitele domény (např. v případě jejího prodeje), je změněn její kontakt na jiný.

Registrací kontaktu či domény dává uživatel souhlas se zveřejněním údajů např. v registru domén.

Doména tedy v registru nese informace uvedené u daného kontaktu. Z hlediska anonymity lze informace u tohoto kontaktu různými způsoby zfalšovat – uvést nepravé jméno apod. Podobné jednání je však v rozporu s Pravidly registrace doménových jmen (PDF zde), kde je výslovně uvedeno, že uživatel registrací „prohlašuje, že se nejedná o pseudonymy“.

Zároveň může CZ.NIC po držiteli domény požadovat doplnění informací pro ověření údajů.

V případě, že budou údaje o doméně „nepravdivé, nepřesné, neúplné nebo zavádějící“ a držitel nereaguje na opakované výzvy k ověření či doplnění, může CZ.NIC doménu zrušit. Z toho důvodu uvádějte u domény pouze pravdivé informace. A doporučuji si nechat i veřejný e-mail – pro případ, že by vás někdo chtěl kontaktovat (a třeba doménu koupit za milion dolarů). :-)

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

muz-kafe-pocitac-web

Kdo v Česku provozuje e-shopy?

podnikatel-box-web

Jde to i bez Heureky? Možná jde. Alza.cz je první, kdo se přidá?

Konkurence Optimizely

Jak špehovat AB testování konkurence v Optimizely?

Právě vyšlo

jakub-kaderavek-web

Koho si najmout na váš web na WordPressu? | Jakub Kadeřávek

marek-odehnal-web

Jak v podnikání vytvořit skutečné jmění? | Marek Odehnal

jakub-cerny-web

Zvýšení tržeb e-shopu díky vyhledávání na webu: Jak na to? | Jakub Černý

Nejoblíbenější

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

babicka-pocitac-web

3 super levné metody online uživatelského testování

daniel-gottwald-web

Daniel Gottwald: Co Google hodnotí na vašich webových stránkách?

Linkbuilding

Jan Bělohradský: Jak může malý e-shop budovat zpětné odkazy?

petr-litos-web

Petr Litoš (Crew.cz): Firma jako koníček, prodej komiksů a jednička na trhu

Inzerce