Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

5 vlastností spolehlivého dopravce pro váš e-shop

Expedice zboží je noční můrou snad každého majitele e-shopu. Alespoň při čtení diskuzí internetových podnikatelů to tak vypadá. Naštěstí se mezi přívalem historek o ztracených a zničených balících dají najít také užitečné tipy, které výběr usnadňují a značně zvyšují pravděpodobnost, že se zvoleným přepravcem budete spokojení.

Inzerce

Diskuze jsme pečlivě pročetli a vybrali z nich šest nejužitečnějších tipů, které vám pomohou vybrat správně.

Česká pošta je standard

Ačkoliv je Česká pošta mezi podnikateli neoblíbená, zákazníci jsou zvyklí ji užívat. Je relativně levná a má velké množství poboček po celé republice. Nenabídnout ji spolu s dalšími možnostmi by proto byla chyba. Dobrou zprávou je, že rostoucí konkurence donutila státního obra zapracovat na svých službách, takže jejich rozsah a kvalita se za několik posledních let zlepšila.

TIP: S možnostmi doručení to na svém e-shopu nepřehánějte. Široká nabídka je nevýhodná pro vás – kvůli malým objemům zásilek nikdy nedosáhnete na zajímavé ceny – i pro zákazníka, který jednoduše nebude vědět, jakou možnost zvolit. Ideální je nabízet doručení Českou poštou, jinou spolčeností a možnost osobního odběru.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

1. Nízká cena není vše

Orientovat se při výběru přepravní společnosti pouze podle ceny se rovná brzkému rozčarování. Vždy se zajímejte také o rozsah služeb, které jsou (nebo nejsou) zahrnuty v ceně. Základní pojištění a možnost sledování zásilky je dnes standard. Zaměřte se na způsob komunikace přepravce s adresátem. Posílají notifikační SMS/e-mail? Může si příjemce určit čas doručení? Co se stane, když adresáta nezastihnou?

Pozor, jakmile najdete svého favorita, nebojte se smlouvat o ceně. Je to běžná praxe a jediná možnost, jak nezkrachovat – sumy uváděné v oficiálních cenících jsou nadsazené a vzhledem k velké konkurenci vám při větším množství balíků každý dopravce rád nabídne slevu.

„Ceníkové ceny v podstatě neplatíme od začátku, bez jednání o ceně každý rok to nejde. Ale vždy záleží, kolik balíků se posílá,“ popisuje svou zkušenost Václav Bouška, majitel obchodu Bike-Eshop.cz.

TIP: Začínající e-shopy, které mají zatím malý odbyt a nedosáhnout na slevy, mohou využít služeb nováčka na trhu Delibarry. Český startup má výhodné smlouvy se zavedenými dopravci a nabízí proto výrazně nižší ceny, než je běžné. Podnikatelům pak vychází vstříc přehledným rozhraním pro správu zásilek, nonstop podporou a dalšími výhodami.

2. Zjistěte si, co o firmě říkají ostatní

Ale dávejte pozor na kontext. Na téma přepravních služeb toho bylo v internetových diskuzích i jinde napsáno opravdu hodně, takže je důležité informace třídit. Vždy se snažte zjistit stáří daného komentáře či článku a zaměřujte se na informace staré maximálně dva roky.

Také se snažte získat názor od lidí, kteří posílají podobné zásilky jako vy. Jedna firma je lepší v doručování křehkých předmětů, jiná zase vyniká v expedici objemných balíků. Snažte se zjistit, která společnost je ideální pro doručování vašeho zboží.

3. Rychlost doručení berte s rezervou

Velmi častým argumentem přepravních společností bývá rychlost doručení. Firmy ale časy negarantují a vědí proč – stačí jedna větší zácpa na dálnici a doručení je ve skluzu. Datum doručení proto zákazníkům nezaručujte ani vy.

TIP: Většině zákazníků na rychlosti ani tolik nezáleží. Mnohem důležitější je pro ně cena. I pokud si myslíte, že vaši zákazníci chtějí zboží doma co nejrychleji, nabízejte expresní doručení za příplatek.

4. Vstřícnost k podnikatelům

Vstřícnost přitom není jen o výši slev. Zjistěte, jestli přepravce nabízí podnikatelům servis, případně jaký. Lze poslat více balíku najednou? Jak vypadá rozhraní pro správu objednávek? Lze rozhraní integrovat do e-shopu, případně částečně zautomatizovat?

Největší pozornost ale věnujte procesu objednávky. Čím jednodušší je, tím lépe – ušetříte si tím spousty hodin strávených nad vyplňováním nekonečných formulářů. V ideálním případě by k objednání mělo stačit vyplnění adresy, rozměrů a váhy. Veškeré další papírování by měl zařídit dopravce sám, nebo s vaší asistencí.

„Formulář na našem webu se snažíme mít co nejjednodušší. Po zákaznících tedy nechceme např. vědět rozměry, když to není vyloženě nutné. Zákazník si zvolí datum pick-upu, tedy vyzvednutí balíčku kurýrem, a pak jen čeká na zavolání od samotného řidiče,“ popisuje snahu o maximální jednoduchost Robin Holešínský, spoluzakladatel Delibarry.

Jednoduché objednání na webu Delibarry.com
Jednoduché objednání na webu Delibarry.com

5. Ověřte si případná omezení zásilek

Každý dopravce má svá pravidla nastavená jinak. Je proto důležité přečíst si podmínky každé společnosti – zvlášť pokud plánujete posílat regulované komodity (jako chemikálie, alkohol či airsoftové zbraně) či křehké nebo rozměrné zboží.

Ideální firma, která dodá všechny balíky včas, nikdy nic nepoškodí a doručuje za pár drobných, neexistuje. Naštěstí funguje několik dobrých firem, které nemají k dokonalosti daleko. Mějte na paměti, že každý přepravce se hodí pro trochu jiný typ balíků a řiďte se radami výše. Věříme, že tak najdete přepravní společnost, se kterou budete spokojeni.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

samuel-ondrisak-web

Jak připravit e-shop na rok 2023? | Samuel Ondrišák (Dexfinity)

huba-babinec-web

Česká e-commerce v roce 2023. Jaká bude? Duel Shoptetu a Skladonu

jan-kodytek-web

Jak zanalyzovat stav jakékoliv firmy? Zkuste metodu 3S | Jan Kodytek (JPF)

Právě vyšlo

Premium
martin-mates-web

Rozpad managementu firmy a špatný výběr manažerů | Martin Mates (Econea)

Premium
vilem-minarik-web

Školil tisíce lidí na 5 kontinentech. Co se naučil? | Vilém Minařík

lukas-chadraba-web

Budoucnost internetu: Co Immersive tech, Metaverse a web3 znamenají pro firmy? | Lukáš Chadraba (DesignDev)

Nejoblíbenější

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Komentáře

TOP obsah

Premium
john-vanhara-web

John Vanhara: Růst firmy, zaměření na zisk, výběr a řízení lidí

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

Premium
jan-bednar-web

Jan Bednář: Život miliardáře a řízení firmy ShipMonk

jaroslav-baier-web

Prodej firmy: Jak ho zvládnout? | Jaroslav Baier

Inzerce