Inzerce

5 vlastností spolehlivého dopravce pro váš e-shop

Expedice zboží je noční můrou snad každého majitele e-shopu. Alespoň při čtení diskuzí internetových podnikatelů to tak vypadá. Naštěstí se mezi přívalem historek o ztracených a zničených balících dají najít také užitečné tipy, které výběr usnadňují a značně zvyšují pravděpodobnost, že se zvoleným přepravcem budete spokojení.

Inzerce

Diskuze jsme pečlivě pročetli a vybrali z nich šest nejužitečnějších tipů, které vám pomohou vybrat správně.

Česká pošta je standard

Ačkoliv je Česká pošta mezi podnikateli neoblíbená, zákazníci jsou zvyklí ji užívat. Je relativně levná a má velké množství poboček po celé republice. Nenabídnout ji spolu s dalšími možnostmi by proto byla chyba. Dobrou zprávou je, že rostoucí konkurence donutila státního obra zapracovat na svých službách, takže jejich rozsah a kvalita se za několik posledních let zlepšila.

TIP: S možnostmi doručení to na svém e-shopu nepřehánějte. Široká nabídka je nevýhodná pro vás – kvůli malým objemům zásilek nikdy nedosáhnete na zajímavé ceny – i pro zákazníka, který jednoduše nebude vědět, jakou možnost zvolit. Ideální je nabízet doručení Českou poštou, jinou spolčeností a možnost osobního odběru.

1. Nízká cena není vše

Orientovat se při výběru přepravní společnosti pouze podle ceny se rovná brzkému rozčarování. Vždy se zajímejte také o rozsah služeb, které jsou (nebo nejsou) zahrnuty v ceně. Základní pojištění a možnost sledování zásilky je dnes standard. Zaměřte se na způsob komunikace přepravce s adresátem. Posílají notifikační SMS/e-mail? Může si příjemce určit čas doručení? Co se stane, když adresáta nezastihnou?

Pozor, jakmile najdete svého favorita, nebojte se smlouvat o ceně. Je to běžná praxe a jediná možnost, jak nezkrachovat – sumy uváděné v oficiálních cenících jsou nadsazené a vzhledem k velké konkurenci vám při větším množství balíků každý dopravce rád nabídne slevu.

„Ceníkové ceny v podstatě neplatíme od začátku, bez jednání o ceně každý rok to nejde. Ale vždy záleží, kolik balíků se posílá,“ popisuje svou zkušenost Václav Bouška, majitel obchodu Bike-Eshop.cz.

TIP: Začínající e-shopy, které mají zatím malý odbyt a nedosáhnout na slevy, mohou využít služeb nováčka na trhu Delibarry. Český startup má výhodné smlouvy se zavedenými dopravci a nabízí proto výrazně nižší ceny, než je běžné. Podnikatelům pak vychází vstříc přehledným rozhraním pro správu zásilek, nonstop podporou a dalšími výhodami.

2. Zjistěte si, co o firmě říkají ostatní

Ale dávejte pozor na kontext. Na téma přepravních služeb toho bylo v internetových diskuzích i jinde napsáno opravdu hodně, takže je důležité informace třídit. Vždy se snažte zjistit stáří daného komentáře či článku a zaměřujte se na informace staré maximálně dva roky.

Také se snažte získat názor od lidí, kteří posílají podobné zásilky jako vy. Jedna firma je lepší v doručování křehkých předmětů, jiná zase vyniká v expedici objemných balíků. Snažte se zjistit, která společnost je ideální pro doručování vašeho zboží.

3. Rychlost doručení berte s rezervou

Velmi častým argumentem přepravních společností bývá rychlost doručení. Firmy ale časy negarantují a vědí proč – stačí jedna větší zácpa na dálnici a doručení je ve skluzu. Datum doručení proto zákazníkům nezaručujte ani vy.

TIP: Většině zákazníků na rychlosti ani tolik nezáleží. Mnohem důležitější je pro ně cena. I pokud si myslíte, že vaši zákazníci chtějí zboží doma co nejrychleji, nabízejte expresní doručení za příplatek.

4. Vstřícnost k podnikatelům

Vstřícnost přitom není jen o výši slev. Zjistěte, jestli přepravce nabízí podnikatelům servis, případně jaký. Lze poslat více balíku najednou? Jak vypadá rozhraní pro správu objednávek? Lze rozhraní integrovat do e-shopu, případně částečně zautomatizovat?

Největší pozornost ale věnujte procesu objednávky. Čím jednodušší je, tím lépe – ušetříte si tím spousty hodin strávených nad vyplňováním nekonečných formulářů. V ideálním případě by k objednání mělo stačit vyplnění adresy, rozměrů a váhy. Veškeré další papírování by měl zařídit dopravce sám, nebo s vaší asistencí.

„Formulář na našem webu se snažíme mít co nejjednodušší. Po zákaznících tedy nechceme např. vědět rozměry, když to není vyloženě nutné. Zákazník si zvolí datum pick-upu, tedy vyzvednutí balíčku kurýrem, a pak jen čeká na zavolání od samotného řidiče,“ popisuje snahu o maximální jednoduchost Robin Holešínský, spoluzakladatel Delibarry.

Jednoduché objednání na webu Delibarry.com
Jednoduché objednání na webu Delibarry.com

5. Ověřte si případná omezení zásilek

Každý dopravce má svá pravidla nastavená jinak. Je proto důležité přečíst si podmínky každé společnosti – zvlášť pokud plánujete posílat regulované komodity (jako chemikálie, alkohol či airsoftové zbraně) či křehké nebo rozměrné zboží.

Ideální firma, která dodá všechny balíky včas, nikdy nic nepoškodí a doručuje za pár drobných, neexistuje. Naštěstí funguje několik dobrých firem, které nemají k dokonalosti daleko. Mějte na paměti, že každý přepravce se hodí pro trochu jiný typ balíků a řiďte se radami výše. Věříme, že tak najdete přepravní společnost, se kterou budete spokojeni.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Automatizace procesů pro firmy i živnostníky + ukázky | Petr Macek (Caflou.cz)

marek-odehnal-web

Investování v roce 2021 | Marek Odehnal

ondrej-bereckei-web

Vylepšování webu e-shopu a zvyšování konverzního poměru | Ondřej Bereckei (Cycology.cz)

Právě vyšlo

michal-hudecek-web

Marketing a prodej aplikace, výhry v soutěžích | Michal Hudeček (Včelka.cz)

frantisek-suchan-web

Bez frází: Rozjezd úspěšného projektu, tvorba a monetizace obsahu | František Suchan

patrik-babinec-web

Růst e-shopu v době covidu a predikce do budoucna | Patrik Babinec (Skladon.cz)

Nejoblíbenější

jaromir-ranek-web

B2B v e-commerce podle Alza.cz | Jaromír Řánek

vit-endler-2-web

E-commerce trendy v roce 2021 | Vít Endler (finGOOD.cz)

michal-koubek-web

Aktuální stav české ekonomiky a výhled do budoucna | Michal Koubek

Komentáře

TOP obsah

jan-rezac-web

Jan Řezáč: Založení agentury, finanční řízení firmy, růst v podnikání

jaroslav-baier-web

Růst e-shopu očima právníka | Jaroslav Baier

radkin-honzak-web

Radkin Honzák: Vysoké pracovní nasazení, skutečné vyhoření, vnitřní napětí

tomas-cupr-web

Tomáš Čupr: Rozjíždění nových projektů, výběr lidí do firmy, osobní brandbuilding