Inspirace pro vaše podnikání a marketing

5. E-shop Klub: O špatných investicích, prodělaných milionech a restartu firmy přímo ze skladu Giftisima

E-shopyReportáž

Jen málokdy se stane, aby firma odkryla příčiny svých největších trápení a s ostatními se podělila o své zkušenosti. 15. listopadu se to stalo, a to přímo ve skladu Giftisima, kde se odehrál 5. E-shop Klub MladýPodnikatel.cz, na kterém majitelé firmy prozradili, na čem prodělali miliony korun, jaká rozhodnutí je stála nejvíce peněz a jak dnes firmu restartují.

V E-shop Klubu nenavštěvujeme jen velké firmy, ale i ty menší. Giftisimo má před sebou ještě velký kus práce, ale právě proto je tak inspirativní pro ostatní firmy, které jsou na tom podobně. | Autor fotky: Jirka Chomát

Cílem E-shopu Klubu je zakladatelům a šéfům internetových ocbhodů umožnit sdílet své zkušenosti a bavit se i o citlivých tématech podnikání. V minulosti tak už mohli nahlédnout třeba do skladu TisknuLevně.cz, do centrály Pilulka.cz, do zákulisí byznysu Korálky.cz nebo HuráMobil.cz.

Při našich setkáních se snažíme střídat různé velikosti e-shopů. Naposledy jsme se podívali do gigantu Pilulka.cz a tentokrát jsme navštívili sklad menší firmy, a to specialisty na dárková balení Giftisimo.

Michal Koubek (vlevo) a Tomáš Lichtenberg. Oba šli s kůží na trhu. A inspirovali tak ostatní podnikatele, kteří si je přišli poslechnout. | Autor fotky: Jirka Chomát

O své zkušenosti se podělil majitel firmy Tomáš Lichtenberg a jeho finanční poradce Michal Koubek, kterého znáte i z naší série rozhovorů o finanční řízení firem. Oba byli velmi stateční, protože mluvili o dost vážných a často i nepříjemných tématech:

  • Proč se Giftisimo dostalo do velké finanční ztráty a na čem prodělalo miliony korun?
  • Co pokazilo při své expanzi a jaké prodejní kanálky se mu vůbec nevyplatily?
  • Jaká rozhodnutí stála vedení firmy nejvíce peněz a proč k nim došlo?
  • Proč firma generuje největší část obratu kolem Vánoc a jak se mimosezónní propady snaží vyrovnat?
  • Proč hledá investora, jak se při jeho výběru spálila a do čeho potřebuje investovat získané peníze?
  • Jak funguje sklad Giftisima, co je v něm nastaveno neefektivně a co je potřeba zlepšit?
  • Jak dnes firma řeší finanční potíže, jak se z nich konkrétně snaží dostat a jak přistupuje k rozhodnutím o své budoucnosti?

Sdílet podobné zkušenosti není jednoduché. Tomáš i Michal se při tom dost zapotili, ale dokázali být k posluchačům upřímní a otevření. Pro všechny to tak byla inspirace, jak řešit i nepříjemné situace v podnikání, jak přemýšlet nad finančním řízením firmy a co v byznysu nepodcenit. Oběma pánům patří obrovská poklona za jejich otevřenost a ochotu se o svůj příběh podělit. Děkujeme!

Přípravy na jejich největší sezónu vrcholí, ve skladu byla zima a mnozí museli jet přes celou republiku. Přesto přijeli. To jsou členové E-shop Klubu MladýPodnikatel.cz. | Autor fotky: Jirka Chomát

Velké poděkování ale patří i všem účastníkům E-shop Klubu. Akce se konala ve skladu, který nelze snadno vytopit, a tak v něm byla velká zima. Všichni byli oblečeni v bundách a kabátech a museli si udělat čas při přípravách na vánoční sezónu, která je pro většinu z nich tou nejnáročnější v celém roce. Přesto si čas udělali a přijeli si Tomáše s Michalem poslechnout.

Děkujeme i partnerům akce – společnosti AW-Dev zabývající se tvorbou webů, službě Skladon.cz zajišťující fullfilment pro e-shopy či inteligentnímu nástroji na řízení projektů ApuTime.

Další E-shop Klub proběhne v lednu. Chcete-li se jej zúčastnit, neváhejte mi napsat na jiri@rostecky.cz a připište, jaký provozujete e-shop a o jaké zkušenosti se můžete podělit s ostatními členy.

Děkuji moc všem za to, že přijeli. | Autor fotky: Jirka Chomát

Podívejte se na další fotky z akce:

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 25 let. Hned po střední založil svoji první firmu. Tu v roce 2016 prodal. Od té doby se naplno věnuje Mladému podnikateli. Baví ho poslouchat lidské příběhy, inspirovat ostatní svými videorozhovory a pomáhat lidem v jejich osobním i podnikatelském rozvoji. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 0

    Přidejte vlastní komentář

    

    Skrýt reklamu