Pokud vás po první sedmičce výjimečně nadaných a úspěšných „mlaďochů“ ještě nepřepadla deprese a komplex méněcennosti, máme pro vás další nášup: zbylých osm mladých lidí, které Forbes vyzdvihl jako top patnáctku svého prestižního žebříčku 30 under 30 pro rok 2014…
Inzerce
8. Věda a zdravotní péče: Divya Nag, 22
Divya Nag se přes své mládí neohroženě potýká s jedním z velkých problémů současné medicíny: faktem, že buňky lidského těla při uchovávání v Petriho misce obvykle rychle odumírají. To ovšem velmi znesnadňuje a prodražuje testování nových léčiv.
Divya Nag je spoluzakladatelkou Stem Cell Theranostic, společnosti, která vyvíjí zcela novou technologii pro tuto oblast. Díky štědré podpoře Kalifornského Institutu regenerativní medicíny se společnost může věnovat svému cíli: získávání pluripotentních kmenových buněk z lidské tkáně (například kůže) a jejich transformaci do běžných buněk lidského těla. Takto upravené kmenové buňky snáší prostředí Petriho misky mnohem lépe a mohou být využity k testování léků, nebo dokonce k vytvoření náhradní tkáně. Mladá žena, která již v prvních ročnících studia publikovala v prestižních časopisech, se kvůli Stem Cell Theranostics vzdala studií na Stanfordu – ale nelituje. Splnila si sen a dělá to, co ji skutečně naplňuje.
9. Vzdělání: Nic Borg, 27
Ve světě mohutně populárních online startupů je Borgův Edmodo jedním z nejžhavějších: za rok 2012 vydělal 27 milionů, přičemž od svého založení v roce 2008 se jeho příjem pohybuje kolem 57 milionů dolarů. Edmodo – tento „Facebook pro učitele“ – za pět let své existence shromáždil přes třicet milionů uživatelů – dětí, jejich rodičů a dalších dospělých, převážně učitelů.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Edmodo je založen na zajímavém principu: jedná se o bezpečné místo, kde mohou žáci, jejich rodiče i učitelé sdílet různé obsahy, týkající se školy – třeba výukové plány, domácí úkoly nebo testy. Jak se zdá, je tento koncept velmi populární – do Edmoda se již přihlásili žáci, učitelé a další osoby z více než 210 000 škol.
10. Právo a politika: Nate Levine, 22
Již ve věku dvaceti let založil Nate Levine ojedinělý startup OpenGov. Ten reaguje na problém, který důvěrně znají asi všechny vlády světa: obtížný přístup k (vlastním) datům a tím pádem i neschopnost s nimi adekvátně zacházet. Díky OpenGov mohou vládní orgány činit inteligentní rozhodnutí, podložená faktickými údaji. OpenGov od svého založení v roce 2012 již vydělal 7 milionů dolarů a je velmi populární mezi městskými úřady, školami a dalšími organizacemi místní správy. Pro tento rok je naplánována další expanze OpenGov – patrně i do ziskového sektoru, a s tím se pojí smělé plány na tvorbu nových, revolučních nástrojů.
11. Média: Trip Adler, 29
Nadšený surfař, občasný saxofonista-busker s titulem z biofyziky na Harvardu – Trip Adler je muž mnoha zájmů. Jedním z jeho koníčků je i četba, která ho mimo jiné přivedla k úvahám o čtenářské obci: „Lidé by měli přemýšlet o tom, co si přečtou, a ne o tom, co si koupí.“ Proto v roce 2007 založit Scribd, platformu pro sdílení digitálního obsahu. Za poplatek 8,99 dolaru měsíčně získáte neomezený přístup k e-publikacím ke stažení.
Scribd v současnosti zaznamenává jeden úspěch za druhým: jeho zisky se pohybují „v desítkách milionů“, má přes 80 milionů uživatelů a již uzavřel smlouvu se 100 vydavateli na katalog o rozsahu více než 100 000 děl světové literatury. Trip Adler ale míří dál: chce, aby se Scribd stal největší digitální knihovnou na světě. Jak se zdá, našlápnuto má dobře.
12. Marketing a Reklama: Brian Wong, 22
Brian Wong je další zázračné dítě na našem seznamu: v sedmnácti absolvoval studia na Univerzitě v Britské Kolumbii a jen o rok později založil Kiip. Co to Kiip je a jak funguje? Představte si, že jste právě doběhli desetikilometrový běh a s hrdostí jste tento údaj zaznamenali do své běžecké aplikace. Jakmile to uděláte, vyskočí na vás okénko, které vám nabídne litr minerálky zdarma. Nebo jste dohráli novou úroveň své oblíbené hry a okénko vám nabídne bonusové body – zdarma.
Takto funguje Wongova teorie „momentů úspěchu“ – chvil, kdy jste zaznamenali úspěch a podělili se o něj se světem –, která zároveň představuje velkou příležitost pro marketing společností. Svou teorii Brian Wong pokládá za marketing budoucnosti. V současné době Kiip monitoruje přes půl miliardy „momentů úspěchu“ měsíčně a zapojuje do nich takové značky, jako je Pepsi, Procter & Gamble nebo Disney. Kiip za tři roky existence vydělal již 15,4 milionů dolarů a nyní jej používá přes 500 značek, aby prostřednictvím 1500 aplikací oslovily 70 milionů uživatelů.
13. Umění a styl: Carter Cleveland, 27
Ještě jako student Princetonu hledal Carter Cleveland obraz, jímž by si mohl vyzdobit svůj pokoj. Myslel si, že na Internetu najde stránku, která bude sdružovat veškeré světové umění. Nenašel ji. A tak ji založil. Jeho projekt Artsy v současnosti představuje 85 000 uměleckých děl ze 400 nadací a muzeí a 1400 galerií. Ačkoliv původní idea byla pouze shromáždit fotografie uměleckých děl, Cleveland si brzy uvědomil, že Artsy má obrovský peněžní potenciál – v současnosti je více než 60 % nabízených uměleckých děl na Artsy na prodej.
14. Energetika a průmysl: Jamail Larkins, 29
Zakladatel Ascention Air Management začal létat již ve věku dvanácti let a létání se okamžitě stalo jeho největší vášní. Ještě jako teenager si vydělával prodejem leteckých manuálů a vybavení a také vystupoval v leteckých show. Společnost pro prodej leteckých strojů založil v roce 2006 a dnes mu vynáší přes osm milionů dolarů ročně. Specializuje se především na letadla na pístový pohon. Vzhledem k tomu, že nejpopulárnější model stojí 850 000 dolarů a většina vlastníků těchto strojů se na nich proletí zhruba čtyřikrát nebo pětkrát do měsíce, zvažuje nyní Jamail Larkins prodej dílčího vlastnictví letadel.
15. Jídlo a pití: Meg Gill, 28
Pivo není jen pro chlapy, to je jasné. Ženy si na něm pochutnají také a spotřeba piva mezi dámami roste. To ví i Meg Gill, zakladatelka Golden Road Brewing a nejmladší majitelka pivovaru ve Spojených státech. Její pivovar v Los Angeles loni vyprodukoval 15 000 barelů piva a letos se chystá tento objem ještě zdvojnásobit.
Meg přitom přichází z prostředí intelektuální smetánky univerzity v Yale, které je pivu naladěno vyloženě nepřátelsky. Sama však nachází vtipnou paralelu mezi svými klasickými studii a současným podnikáním: „Latina je o tom, že dáváte kousky skládanky dohromady. To samé platí, když chcete dostat pivo na pulty obchodů.“ Její pivo je vyšší liga – čtyři „kousky“ v hliníkových plechovkách vás přijdou na téměř osm dolarů. Za minulý rok ovšem mladé dívce s nevšedním zaměřením vydělalo přes 10 milionů dolarů. Pro tento rok se mladá žena chystá rozšířit své podnikání do dalších oblastí Spojených států.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.