Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Inzerce

3 klíčové náklady provozu e-shopu, 3 možnosti jejich financování

E-shopy neustále vymýšlejí cesty, jak se dostat ke svým zákazníkům a co možná nejefektivněji vyplnit jejich potřeby. A i když jsme menším státem, rivalita online obchodů zde v posledních letech nabírá takové obrátky, že udržení se v černých číslech často bývá značnou výzvou.

Některé tržní segmenty jsou nasycené více, některé méně, žádný obchod se ale nevyhne nákladům. Jestliže si i vy chcete vyplnit svůj internetový podnikatelský sen, zpozorněte. Abyste věděli s čím počítat, uvedeme si ty nejzásadnější náklady a také možnosti, jak je financovat.

Web

Tím nejlogičtějším nákladem je samotný web. Ve vašem zájmu by tedy rozhodně mělo být uzpůsobit ho tak, aby šel vašim zákazníkům maximálně napřed.

Klíčová je hlavně funkcionalita – tedy to, že se na něm vaši zákazníci budou schopni rychle zorientovat, dostane se jim potřebných informací a ideálně realizují objednávku.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Webdesigneři si za svou práci účtují od 1 200 do 2 500 Kč / h.

Marketing

Můžete mít sebelepší produkt, ale pokud se o něm nikdo nedozví, udržet profitabilitu je nemožné. Do marketingu je navíc potřeba investovat pravidelně, protože jedině tak dosáhnete dlouhodobého růstu.

Hodinová sazba specialistů na reklamu se může dostat až na hranici 2 000 Kč. Mimo ni je pak potřeba započítat náklady na PPC reklamy a další marketingové aktivity.

Zázemí, zaměstnanci, sklady

Začátek e-shopů se často odehrává v obývacím pokoji. Jakmile se však váš obchod uchytí a jeho provoz tedy bude obnášet větší nároky na pracovní prostředí, bude potřeba se přesunout. A to do většího prostoru, kam se vejde veškeré potřebné vybavení a také interní zaměstnanci.

Náklady na provoz zázemí a placení zaměstnanců obsahují jak jednorázové, tak pravidelné investice. Ty mohou snadno vyšplhat na statisíce korun.

Pakliže vaše produkty nemají výhradně digitální formu, bude potřeba zaplatit také pronájem skladů.

Pokrytí nákladů může být snadné

Jakmile budete mít v rámci zpracovávání vaší finanční strategie ujasněné veškeré náklady, je načase zamyslet se nad jejich financováním. Způsobů existuje spousta, my si dnes uvedeme tři nejčastější a zároveň i nejspolehlivější.

Vlastní úspory

Cílené šetření finančních prostředků je velice častým způsobem financování jak spuštění, tak provozu e-shopu. Jeho nespornou výhodou je naprosto minimální riziko, protože se v takovém případě nezadlužíte.

Pravdou však je, že i když budete mít našetřenou opravdu solidní částku, často zmizí rychleji, než byste si přáli. A než se e-shop dostane do bodu, kdy bude vydělávat sám na sebe se vším všudy (a ještě i s výdělkem), pravděpodobně se stejně budete muset obrátit na externí financování.

Bankovní úvěr

Pakliže nemáte našetřený dostatek vlastních úspor, pravděpodobně vaše další kroky budou vést do banky. Tam nejčastěji dostanete na výběr z více možností, které se budou točit kolem bezúčelového či podnikatelského úvěru.

Rozhodně „neskákejte“ hned na první úvěr, na který narazíte. Doporučujeme pečlivě prostudovat nabídky jednotlivých bank a na základě jejich výhodnosti se rozhodnout pro jednu z nich.

Počítejte však s tím, že budete muset projít celkem zdlouhavým schvalovacím procesem.

Specializované nebankovní služby

Do třetice všeho dobrého si pojďme říct o nebankovních službách, které se přímo specializují na financování e-shopů.

U těch máte mnohem větší šanci uspět, protože dokážou váš projekt a jeho budoucí vývoj mnohem lépe zhodnotit. České Lemonero pak využívá speciálního systému postaveného na základě umělé inteligence, který dokáže mimo jiné vypočítat přibližnou současnou i budoucí profitabilitu e-shopu. Díky jeho použití můžete už během několika krátkých chvil vědět, zda tolik potřebné peníze dostanete, či nikoliv.

V případě schválení vaší žádosti dostáváte finance do 24 hodin a můžete je využít na cokoliv, co s provozem e-shopu souvisí.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

kohut-duda-web

Logistika e-shopů: Jak jsme na tom v Česku? | Marek Duda a Tomáš Kohút

martin-jares-web

Zákaznická spokojenost: Co ji nejvíce ovlivňuje? | Martin Jareš (Foxdeli)

juraj-harkabuzik

Zákaznická podpora e-shopu může vydělávat peníze. Jak? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Právě vyšlo

petr-macek-web

Průzkum: Jak vidí české firmy svou budoucnost? | Petr Macek (Caflou)

Premium
jan-moravcik-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? Příklad GentlemanStore.cz | Jan Moravčík

jiri-rostecky-jiri-jemelka-web

Jirka Rostecký o řízení firem: Vytvořte si dobré majitelské zadání | Jiří Jemelka (JPF)

Nejoblíbenější

jakub-oska-web

Jirka Rostecký o rozjezdu podnikání: Pokud opravdu chcete, cestu si najdete | Jakub Oška (BYMFIT.cz)

Premium
daniel-kmoch-web

Finanční ředitel Bonami: Na záchranu firmy jsme měli 6 měsíců | Daniel Kmoch

Premium
dominik-stroukal

Byznys pohledem ekonoma. Na co se teď zaměřit a je správný čas na prodej firmy? | Dominik Stroukal

Komentáře

TOP header

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
daniel-kmoch-web

Finanční ředitel Bonami: Na záchranu firmy jsme měli 6 měsíců | Daniel Kmoch

Premium
martina-horka-web

dm drogerie: Jak se řídí 4 tisíce zaměstnanců? | Martina Horká

Premium
michal-mesko-web

Strategie knihkupectví Martinus | Michal Meško

Inzerce