Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

3 klíčové náklady provozu e-shopu, 3 možnosti jejich financování

E-shopy neustále vymýšlejí cesty, jak se dostat ke svým zákazníkům a co možná nejefektivněji vyplnit jejich potřeby. A i když jsme menším státem, rivalita online obchodů zde v posledních letech nabírá takové obrátky, že udržení se v černých číslech často bývá značnou výzvou.

Některé tržní segmenty jsou nasycené více, některé méně, žádný obchod se ale nevyhne nákladům. Jestliže si i vy chcete vyplnit svůj internetový podnikatelský sen, zpozorněte. Abyste věděli s čím počítat, uvedeme si ty nejzásadnější náklady a také možnosti, jak je financovat.

Web

Tím nejlogičtějším nákladem je samotný web. Ve vašem zájmu by tedy rozhodně mělo být uzpůsobit ho tak, aby šel vašim zákazníkům maximálně napřed.

Klíčová je hlavně funkcionalita – tedy to, že se na něm vaši zákazníci budou schopni rychle zorientovat, dostane se jim potřebných informací a ideálně realizují objednávku.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Webdesigneři si za svou práci účtují od 1 200 do 2 500 Kč / h.

Marketing

Můžete mít sebelepší produkt, ale pokud se o něm nikdo nedozví, udržet profitabilitu je nemožné. Do marketingu je navíc potřeba investovat pravidelně, protože jedině tak dosáhnete dlouhodobého růstu.

Hodinová sazba specialistů na reklamu se může dostat až na hranici 2 000 Kč. Mimo ni je pak potřeba započítat náklady na PPC reklamy a další marketingové aktivity.

Zázemí, zaměstnanci, sklady

Začátek e-shopů se často odehrává v obývacím pokoji. Jakmile se však váš obchod uchytí a jeho provoz tedy bude obnášet větší nároky na pracovní prostředí, bude potřeba se přesunout. A to do většího prostoru, kam se vejde veškeré potřebné vybavení a také interní zaměstnanci.

Náklady na provoz zázemí a placení zaměstnanců obsahují jak jednorázové, tak pravidelné investice. Ty mohou snadno vyšplhat na statisíce korun.

Pakliže vaše produkty nemají výhradně digitální formu, bude potřeba zaplatit také pronájem skladů.

Pokrytí nákladů může být snadné

Jakmile budete mít v rámci zpracovávání vaší finanční strategie ujasněné veškeré náklady, je načase zamyslet se nad jejich financováním. Způsobů existuje spousta, my si dnes uvedeme tři nejčastější a zároveň i nejspolehlivější.

Vlastní úspory

Cílené šetření finančních prostředků je velice častým způsobem financování jak spuštění, tak provozu e-shopu. Jeho nespornou výhodou je naprosto minimální riziko, protože se v takovém případě nezadlužíte.

Pravdou však je, že i když budete mít našetřenou opravdu solidní částku, často zmizí rychleji, než byste si přáli. A než se e-shop dostane do bodu, kdy bude vydělávat sám na sebe se vším všudy (a ještě i s výdělkem), pravděpodobně se stejně budete muset obrátit na externí financování.

Bankovní úvěr

Pakliže nemáte našetřený dostatek vlastních úspor, pravděpodobně vaše další kroky budou vést do banky. Tam nejčastěji dostanete na výběr z více možností, které se budou točit kolem bezúčelového či podnikatelského úvěru.

Rozhodně „neskákejte“ hned na první úvěr, na který narazíte. Doporučujeme pečlivě prostudovat nabídky jednotlivých bank a na základě jejich výhodnosti se rozhodnout pro jednu z nich.

Počítejte však s tím, že budete muset projít celkem zdlouhavým schvalovacím procesem.

Specializované nebankovní služby

Do třetice všeho dobrého si pojďme říct o nebankovních službách, které se přímo specializují na financování e-shopů.

U těch máte mnohem větší šanci uspět, protože dokážou váš projekt a jeho budoucí vývoj mnohem lépe zhodnotit. České Lemonero pak využívá speciálního systému postaveného na základě umělé inteligence, který dokáže mimo jiné vypočítat přibližnou současnou i budoucí profitabilitu e-shopu. Díky jeho použití můžete už během několika krátkých chvil vědět, zda tolik potřebné peníze dostanete, či nikoliv.

V případě schválení vaší žádosti dostáváte finance do 24 hodin a můžete je využít na cokoliv, co s provozem e-shopu souvisí.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

juraj-harkabuzik-web

Vánoce jsou tady! Jak na ně připravit vaši zákaznickou podporu? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

jiri-peslar-web

Pojištění e-shopu. Na co se zapomíná? | Jiří Peslar (Allrisk)

konstantin-margaretis-web

Technologie pro vaši logistiku | Konstantin Margaretis (Skladon)

Právě vyšlo

jan-kocenda-web

Trezor. Světově unikátní byznys s kořeny v Česku | Jan Kočenda

Premium
martin-javier-stojka-web

Rozšiřte si trh práce, ušetřete a získejte zkušenější kolegy | Martin Javier Stojka

marek-marusinec-web

Zvyšte angažovanost vašich zaměstnanců | Marek Marušinec

Nejoblíbenější

Premium
matejka-kasa-web

Josef Matějka (CZC.cz) a Petr Kasa (Pilulka.cz): Jak se zbavit operativy?

Premium
gabriel-simco-web

Strategie pro úspěšný e-shop krok za krokem | Gabriel Šimčo

Premium
lukas-uhl-web

Jak řešit krize firem? Příběh Pietro Filipi a Zootu | Lukáš Uhl

Komentáře

TOP obsah

Premium
robert-stipek-web

Jak řídit kvalitu práce v digitální agentuře? | Robert Štípek (KOFEIN)

michael-rostock-poplar-web

Michael Rostock – Poplar: Vítězové a poražení v byznysu, předpoklady úspěchu, trendy pro startupy

tomas-cupr-web

Tomáš Čupr: Rozjíždění nových projektů, výběr lidí do firmy, osobní brandbuilding

Premium
josef-kalous-web

DECATHLON: Jak vyrostl v Česku? | Josef Kalous

Inzerce