Inspirace pro vaše podnikání a marketing

WordCamp 2016: V čem je jiný a jakou má budoucnost?

Pozvánka

WordPress. Systém, na kterém vám dost možná funguje osobní web, blog či magazín. Pokud tomu tak je, měli byste seznámit s konferencí WordCamp.

Ta 20. února pořádá svůj již třetí ročník a Mladý podnikatel je jejím mediálním partnerem (a proto můžete využít slevy 15 % zadáním kódu mlady_podnikatel při objednávání vstupenky, která vás tak vyjde na 424 Kč). WordCamp je konferencí zaměřenou na uživatele WordPressu, ale i na vývojáře, kteří s ním pracují pro svoje klienty. Podle mých informací se v prvním ročníku přišlo podívat 220 účastníků, ve druhém 240 a letos je očekávána účast až 400 lidí.

Co přinese letošní ročník nového?

Konference se dlouhodobě snaží zvýšit svou prestiž. Proto v loňském ročníku vystoupilo několik v oboru známých zahraničních jmen, což ale mělo za následek i to, že zhruba polovina přednášek byla v angličtině. Letos tomu tak nebude a svoji přednášku si připraví hlavně čeští řečníci – např. Filip Podstavec, Jan Tichý, Petr Bechyně a mnoho dalších. Příchod zajímavých českých řečníků organizátoři odůvodňují právě tím, že v předchozím ročníku vystoupili především známí zahraniční speakři.

WordCamp_Praha_2015-33

To ale není jediná změna. Konference má za cíl i sdružovat komunitu samotnou, a proto letos poprvé uvede tzv. Contributors Day, což je způsob, jak zorganizovat komunitu při tvorbě překladů do češtiny a při pořádání menších srazů. „Český překlad lehce zaostává například před tím slovenským, a tak například česká lokalizace platformy WordPress.com není k dispozici. Toho si jde všimnout ostatně i na webu konference, který na WordPress.com běží, a tak na něm naleznete část popisků ve slovenštině,“ prozradil jeden z organizátorů, Vladimír Smitka.

Jak na tom vlastně český WordCamp je?

Pořádat podobnou konferenci není jednoduché. Už jsem slyšel, jaké všechny podmínky musí organizátoři splnit, aby konference s názvem WordCamp, jichž po světě najdete spoustu, mohli uspořádat i v Čechách. Třeba musí každý rok uspořádat několik meetupů (menší akce), nesmí vydělávat na WordPress komponentách, které odporují licenci GPL a nesmí zneužívat ochrannou známku WordPress. Proto mě zajímalo, jak na tom vlastně organizátoři jsou a jak se jim daří.

První WordCamp začali tvořit Radek Kučera, Tomáš Poner a Vláďa Musílek, které dal dohromady Pavel Hejn. S přípravou WordCampu jim pomáhal i Peter Němčok ze slovenského WordCampu. V této sestavě byly organizovány první dva ročníky. Postupně ale přibyli další organizátoři – Jan Mucska, David Biňovec, Tomáš Kocifaj a Vladimír Smitka.

WordCamp_Praha_2015-76

Všichni organizátoři to podle mých informací dělají ve volném čase a bez nároku na honorář. Což je při nejmenším obdivuhodné a je to i jeden z důvodů, proč se akci snažím mediálně podporovat.

Konference se těší podpory i WordPress Foundation, která stojí za vývojem systému WordPress. Podporuje ji jednak finančně, kdy konferenci zprostředkovává peníze od velkých globálních sponzorů, ale i poskytnutím platformy pro provoz webových stránek a znalostní podporou při organizování samotné akce.

Má to budoucnost?

Podle Vladimíra Smitky má: „Vzhledem ke stále vzrůstající popularitě redakčního systému WordPress vidím akce podobného typu stále důležitější. Podobnou koncentraci odborníků na tento redakční systém těžko jinde najdete,“ říká a dodává, že vše záleží na chuti a ochotě tvůrců i provozovatelů webů se dále zdokonalovat.

Aktuální trend je pořádat více WordCampů v jedné zemi – například WordCamp Slovensko je nyní už WordCamp Bratislava. Můžeme se tak v budoucnu dočkat například WordCamp Brno a dalších.

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 23 let. Podniká už od střední školy. Hned po ní založil svou první firmu. Nejvíce ho baví tvorba rozhovorů, kterými se snaží na internet přinášet více know-how a inspirace od českých profesionálů a podnikatelů. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 0

    Přidejte vlastní komentář